Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On pas"kapuhetta että raha ei tee onnelliseksi. Anna minulle edes 100 e niin näet, miten koko perheemme hehkuu

Vierailija
18.03.2022 |

On rankkaa kun kun kuulee lapsensa sanovan "mä tiedän ettei meillä oo varaa".

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä satasella tekisit? Taitais olla vaan hetken hehku.

Vierailija
22/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei-hehkuva perheesi on vain laiska. Menkää porukalla kesällä poimimaan marjoja niin tienaatte tuossa tuokiossa 100e. Lapset voi myös pitää kesäkioskia rannalla tms.

Ei kannata opettaa lapsille että vain silloin hehkutaan kun joku säälistä lahjoittaa teille jotain.

Tehkää suunnitelmia miten saatte sen satasen kokoon. Ottakaa esim. Lapsia ja lemmikkejä teille kotihoitoon. Raha ei kasva puussa.

Metsään pitää jotenkin päästä, onko perheellä autoa, kulkeeko bussi?

Kesäkioski rannalla tyssää lupa-asioihin.

Harva antaa lemmikkiään vieraaseen lapsiperheeseen hoitoon. En minä ainakaan. Lapsista puhumattakaan.

Oliko vielä jotain hehkuvan hyviä ideoita tienaamisen, kerro toki lisää?[/quote

Oletko vähä-älyinen? Kioskin luvat hommaa yhdessä päivässä. Lapsille on hyvä opettaa miten yritys perustetaan ja alkeet kirjanpidosta, tuotteiden katteet ym.

Metsään pääsee kävelemällä ja pyörällä ja myös bussilla jos on niin laiska ettei esim. Jaksa pyöräillä.

Facebook on pullollaan palstoja missä annetaan lemmikkejä ja lapsia hoitoon vieraille.

Siis aivan käsittämätöntä millaisia ihmisiä täällä pyörii. Ja lapsille sitten opetetaan köyhäily ja muilta satasten pummaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei-hehkuva perheesi on vain laiska. Menkää porukalla kesällä poimimaan marjoja niin tienaatte tuossa tuokiossa 100e. Lapset voi myös pitää kesäkioskia rannalla tms.

Ei kannata opettaa lapsille että vain silloin hehkutaan kun joku säälistä lahjoittaa teille jotain.

Tehkää suunnitelmia miten saatte sen satasen kokoon. Ottakaa esim. Lapsia ja lemmikkejä teille kotihoitoon. Raha ei kasva puussa.

Metsään pitää jotenkin päästä, onko perheellä autoa, kulkeeko bussi?

Kesäkioski rannalla tyssää lupa-asioihin.

Harva antaa lemmikkiään vieraaseen lapsiperheeseen hoitoon. En minä ainakaan. Lapsista puhumattakaan.

Oliko vielä jotain hehkuvan hyviä ideoita tienaamisen, kerro toki lisää?[/quote

Oletko vähä-älyinen? Kioskin luvat hommaa yhdessä päivässä. Lapsille on hyvä opettaa miten yritys perustetaan ja alkeet kirjanpidosta, tuotteiden katteet ym.

Metsään pääsee kävelemällä ja pyörällä ja myös bussilla jos on niin laiska ettei esim. Jaksa pyöräillä.

Facebook on pullollaan palstoja missä annetaan lemmikkejä ja lapsia hoitoon vieraille.

Siis aivan käsittämätöntä millaisia ihmisiä täällä pyörii. Ja lapsille sitten opetetaan köyhäily ja muilta satasten pummaus.

Minä olen aina pitänyt näitä lasten pitämiä kioskeja harrastustoimintana mistä ei ole juurikaan tuloja, ennemminkin menoja. Ja ilman autoa on todella hankala lähteä joiltain alueilta metsään poimimaan marjoja etenkin jos ei ole marjapaikat tuttuja. Me innostuttiin joku vuosi sitten marjastamisesta. Poimittiin pk-seudulla useammassakin paikassa ja kovan työn takana oli jos jotain edes sai kupin pohjalle. Pääsin sitten marjametsään pohjois-Karjalassa ja silmät avautui. Siellä oli marjaa metsät pullollaan ei tarvinnut kuin kerätä. 

Vierailija
24/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se raha itsessään välttämättä onnellisuutta tuo, mutta todellakin auttaa asiassa hyvin paljon. Yhteiskunnassa raha = vapaus.

Vierailija
25/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä onnellisempi nyt kun on rahaa kunnolla kuin ennen köyhänä. Ei tarvitse kokoajan miettiä raha-asioita. Elämä on huomattavasti helpompaa.

Vierailija
26/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnellisuus on sitä, että on vapaa rahahuolista. Katson itse saavuttaneeni tämän tilanteen. Olen töissä ja keskituloinen, mutta olen mitoittanut menot mataliksi ja teen lyhennettyä työviikkoa.

Itselleni en tarvitse oikeastaan mitään. Kolmelle lapselleni pystymme yhdessä puolisoni kanssa tarjoamaan kaiken, mitä he hyvään elämään tarvitsevat.

On hirmuista vapautta, kun ymmärtää etteivät autot, vaatteet tai hienot huonekalut muuta elämää oikein mitenkään.

Kyllä toimiva auto jota on varaa huollattaa ja asianmukaiset vaatteet esim. talvisään ulkoilussa aika paljon muuttavat elämää mukavammaksi. Olet vaan itse tottunut niin hyvään ettet ymmärrä sitä.

Varmasti olen tottunut hyvään. Niin olet sinäkin, jos ajattelet että kaikki tarvitsevat auton tai että se muuttaisi kaikkien elämää mukavammaksi. Meillä on toimiva auto, vähäkulutuksista merkkiä, jota tällä palstalla ahkerasti pilkataan. Se on meillä niin kauan kuin lapset asuvat kotona ja harrastavat.

Mitä taas lasten vaatteisiin tulee, paikkaan niitä viikottain. Usein kiireinen elämäntyyli sekä tuo että vie rahaa.

Vierailija
27/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas 100e ei merkitse oikeastaan paljonkaan. Jos saisin 10 000e, sillä tekisi jo kivan reissun. 1 000 000 000 oisi summa, joka muuttaisi jo elämääni enemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän