Yö meni vähillä unilla. Pitääkö tässä oikeasti erota vain omien aavistusten takia?!
En jaksaisi enää tätä miettimistä ja epäilyjä. Mies on ollut erilainen monellakin tapaa jo pidemmän aikaa. Eilen oli taas sellainen päivä kun viihtyi salilla neljä tuntia ja siihen matkat päälle. Tuli kotiin kun muut olivat jo nukkumaan menneet. Väittää että jää tuttujen kanssa juttelemaan sinne ja siksi reissut venyy. Ei myönnä tietenkään mitään pettämisiä tms. Kun olen olen yrittänyt asioista keskustella niin ei ole kiinnostusta, olen vähän kuin ilmaa. Olemme olleet yhdessä reilusti yli 20 vuotta enkä ole joutunut ennen näin inhottavia ajatuksia pyörittelemääm päässäni. Että en luota enää toisen sanaan, oikein missään asioissa. Tunne on outo ja vieras enkä pärjää enää kauaa näin. Eroavatko ihmiset vain omien aavistusten vuoksi, tuskin nyt sentäs? Miten luottamuksen saisi takaisin ja miksi sen olen menettänyt?
Kommentit (827)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei KUKAAN vietä salilla aikaa 4 tuntia juttelemassa "tuttujen" kanssa. Haloo. Todellakin olisin kysynyt mieheltä jo heti, että miksi valehtelee, jos väittää jotain noin typerää. Kuinka typeränä hän sinua pitää? :D
Minä voisin viettää, jos näkisin jotain kavereita siellä pitkästä aikaa.
Ap:n kertomuksesta päätellen ei ollut ensimmäinen kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se vaan kokee sut ahdistavana ja istuu vaikka kirjastossa tai kavereillaan, salin lisäksi
Tämähän se olisi. Perhe-elämä tökkii jollain tasolla ja haluaa viettää aikaansa muualla... "poissa silmistä, poissa mielestä"
Mä kans luulen näin. Tämä on nimittäin aika yleistä. Yleensä molemmat tarvitsee etäisyyttä ja hengähdystaukoa, eli kunhan sitä on sitten molemmille tarjolla, jos molemmat sitä kaipaavat.
Silloin kun tarvitaan etäisyyttä ja hengähdystaukoa, se on merkki siitä, että halutaan erota. Jompi kumpi. Aika monta eroa jo sivusta seuranneena näin lähes kuusikymppisenä tullut huomattua. Epämääräiset menot ja keskusteluhaluttomuus toinen varma tuntomerkki.
En oo samaa mieltä. Etkö tosiaan ole kuullut oman ajan tarpeesta? Joskus ruuhkavuodet ovat vaan uuvuttavia. Se vaihe voi mennä ohi, jos molemmat niin ovat asennoituneet ja haluavat.
Montako kertaa olet itse parisuhteesta eronnut?
Kahdesti hyvin nuorena erosin, mekanismi oli silloin sama. Ja tosiaan noita eroja on tullut nähtyä jo tähän ikään aika monta, vaikka oma liitto kestänyt yli 30 vuotta. Kun ei enää viihdytä yhdessä, vaan eletään erillistä elämää niin se merkitsee, ettei toinen tai molemmat enää ole suhteeseen sitoutuneita.
Oman ajan tarve on ihan eri asia, samoin ruuhkavuodet. Paljon on pariskuntia, joista toinen ajattelee, että kestän sen ajan kun lapset ovat pieniä eli ne ruuhkavuodet, vaikken tässä suhteessa viihdykään. Se näkyy juuri runsaana erillisenä elämänä, ja joka ainoa tällainen pariskunta on eronnut lasten kasvettua. Olen kuullut tuon sanomasi mielipiteen sen osapuolen suusta useamman kerran, joka on tullut jätetyksi eli puoliso ei ole mitään sanonut, ettei viihdy. Vain erillinen vapaa-aika on ollut siitä merkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota mieheltä heti suihin kun se tulee salilta kotiin. Jos maistuu vieraalle pillulle niin sitten pettää.
Kyllä mulle suihinotto kelpaisi salin jälkeen. Pitääpä ehdottaa vaimolle tämän kaltaista tarkastus menetelmää.
Ei sun pumpattava ”vaimo” varmaan protestoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei KUKAAN vietä salilla aikaa 4 tuntia juttelemassa "tuttujen" kanssa. Haloo. Todellakin olisin kysynyt mieheltä jo heti, että miksi valehtelee, jos väittää jotain noin typerää. Kuinka typeränä hän sinua pitää? :D
Ai yötä myöten, että tulet kotiin vasta, kun muut ovat jo nukkumassa?
Sä käyt sitten varmaan semmoisella 24/7 salilla, että siellä saa yleensäkään istua rupattelemassa. Mun salilla varmaan henksu sanoisi, että meettekö vaikka kahvilaan, tämä ei ole mikään juttutupa.
Vierailija kirjoitti:
Niin olet pitänyt asioita itsestään selvinä etkä ole nähnyt ja kuullut mitä ympärilläsi on tapahtunut.
Aika moni pitää itsestään selvänä, ettei kumppani petä. Mitä pitäisi erityisesti nähdä ja kuulla, jos itse ei ole muuttunut miksikään, vaan kaikki rullaa normaalisti yhteiselämässä.
Ei esim. uusi harrastus välttämättä hälytä mitään kelloja, se on vaan uusi harrastus. Nyt kun siihen menee noin paljon aikaa, eikä mies suostu mistään juttelemaan, on jo täysi syy epäilläkin. Ja pettää voi milloin vain, ei se siitä ole kiinni. On aika normaalia luottaa toiseen, ei se minkään idiootin tunnusmerkki ole, luottamus. Ja kuka pystyy olemaan täysin varma miehensä työmatkoista jne? Joiltain paljastuu jopa toinen perhe eri kaupungista.
Useimmat kertovat puolison salasuhteen paljastuttua, että ei osannut ihmetellä kun sxiäkin oli runsaasti ja kaikki oli ok. Mutta sitten rysähtikin ja olikin salasuhde. Pettäjä on aina kuitenkin syyllinen, ei siihen kuulostelut ja vainoamiset auta, jos joku niin toimii. Moni haluaa myös unohtaa mitä vaisto sanoo, joten luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, niin varmaan viettäisitkin. Ei todellakaan ole normaalia toimintaa tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näin valitettavasti siskon miehestä. Ensin ilahduin, kun mies innostui remppaamaan taloa, vaihtamaan lämmitysjärjestelmää, jne. Mutta toisaalta kuvioon astui paljon myös poissaolo, välinpitämättömyys, keskusteluhaluttomuus, jne. joka sai ajattelemaan, että ei tämä nyt olekaan mikään ihana uusi suhteen parannus kun lapset muutti pois kotoa.
Tuli selväksi, että taloa rempattiin myyntikuntoon ja kerrasta poikki, uusi katsottuna.
Että osaa ne miehetkin olla kovin laskelmoivia, sisar kuitenkin maksoi yli puolet noista korjauskustannuksista.
Varmaan sai myyntituloistakin osuutensa, eikö?
Ei saanut, talo oli miehen nimissä ja avioehto oli. Osallistui kuluihin, koska kuvitteli itselleen ja miehelleen yhteistä vanhuuden kotia remppaavansa.
Sanoin kyllä, että en miehen taloa remppaisi, koska tuli tämä vaisto, jota miehet helposti kutsuvat vainoharhaksi, mutta ihminen on usein hyväuskoinen ja uskoo, mitä haluaa uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa. Mutta siksi, että tuo sun vainoharhaisuus on rasittavaa. En minäkään suostuisi keskustelemaan tuollaisen kanssa, kun olisin kertaalleen selittänyt asian.
Kertoisitko, miten selität kerralla sen, että et aikuisena ihmisenä tiedä, kestääkö menosi tällä kertaa tunnin, kaksi vai viisi? Perheellisenä, jolla on velvollisuuksia perheelleen, eikä näin ollen ihan ok järjestellä kalenteriaan lennosta ihan niinkus hotsittaa?
Jos lähden vaikka salille + uimaan tai syömään kaverin kanssa, ei mulla ole mitään kotiintuloaikaa. Sama miehelläni. Saa mennä. Sellainen on ahdistavaa, että joku kyttää perään. Jos on joku syy, miksi olisi tultava tiettyyn aikaan, siitä keskustellaan sitten ja hyvin on toiminut. Lapsia 3, yhdessä ollaan oltu parikyt vuotta, en ole pettänyt kertaakaan ja todella todennäköisenä pidän, ettei mieskään. Varma en voi olla, mutta sen vuoksi ei ole oikein heittää syytöksiä ilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näin valitettavasti siskon miehestä. Ensin ilahduin, kun mies innostui remppaamaan taloa, vaihtamaan lämmitysjärjestelmää, jne. Mutta toisaalta kuvioon astui paljon myös poissaolo, välinpitämättömyys, keskusteluhaluttomuus, jne. joka sai ajattelemaan, että ei tämä nyt olekaan mikään ihana uusi suhteen parannus kun lapset muutti pois kotoa.
Tuli selväksi, että taloa rempattiin myyntikuntoon ja kerrasta poikki, uusi katsottuna.
Että osaa ne miehetkin olla kovin laskelmoivia, sisar kuitenkin maksoi yli puolet noista korjauskustannuksista.
Varmaan sai myyntituloistakin osuutensa, eikö?
Ei saanut, talo oli miehen nimissä ja avioehto oli. Osallistui kuluihin, koska kuvitteli itselleen ja miehelleen yhteistä vanhuuden kotia remppaavansa.
Sanoin kyllä, että en miehen taloa remppaisi, koska tuli tämä vaisto, jota miehet helposti kutsuvat vainoharhaksi, mutta ihminen on usein hyväuskoinen ja uskoo, mitä haluaa uskoa.
Olisi tuossa tapauksessa saanut kyllä siltä osin kun kuluihin osallistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se vaan kokee sut ahdistavana ja istuu vaikka kirjastossa tai kavereillaan, salin lisäksi
Tämähän se olisi. Perhe-elämä tökkii jollain tasolla ja haluaa viettää aikaansa muualla... "poissa silmistä, poissa mielestä"
Mä kans luulen näin. Tämä on nimittäin aika yleistä. Yleensä molemmat tarvitsee etäisyyttä ja hengähdystaukoa, eli kunhan sitä on sitten molemmille tarjolla, jos molemmat sitä kaipaavat.
Toivottavasti et itse ole juuri nyt tuossa tilanteessa. Jos yhdessä ei enää viihdytä puolin tai toisin, niin erohan siitä seuraa, vaikka asiaa selittelisi parhain päin. Ei tarvitse olla edes pettämistä, mutta hyvä asiahan ero tuossa tilanteessa on. Tyttärelle kävi noin ja on nyt yhdessä huomattavasti paremmin yhteen sopivan miehen kanssa.
Jotkut parit voivat tietysti olla alusta saakka hyvin erillisiä eli omat asunnot ja menot, mutta jos äkkiä halutaankin elää hyvin erillistä elämää, niin onhan tilanne aika paljon sitten muuttunut.
No voi hyvänen aika... Ei kaikkien yhteiselämä ole niin huteralla pohjalla, että jos jatkuvasti ei käsikädessä olla ja varailla laatuaikaa, niin se on siinä. Parisuhteessa on erilaisia ajanjaksoja, turha sen takia erota, ettei ole aikaa istua kynttiläillallisilla. Pikkulapsiaika on haastavaa ajankäytöllisesti. Mikään uhka se ei ole, että kumpikin saa hengähtää kodin ulkopuolella.
Hankkiko tyttäresi lapset, eli eli ruuhkavuodet exänsä kanssa ja kun lapset kasvoivat onkin (uudessa) parisuhteessa helpompaa. Ja tämä on sen uuden miehen ansiota?
Tyttärellä ei ole vieläkään lapsia, on alle kolmekymppinen vielä eli oli ensimmäinen vakava parisuhde kyseessä.
Ehkä sinulla on tarve nähdä asia noin vääristellen, että yhdessä viihtyminen tarkoittaa, että istutaan käsi kädessä koko ajan, koska itselläsi on ns. tilanne päällä.
Kun mies seuraavan kerran sanoo lähtevänsä salille, sano ettei se nyt taida sopia. Kerro, että olit sopinut jo itsellesi menoa toisaalle. Reaktio kertoo millaisesta asiasta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota mieheltä heti suihin kun se tulee salilta kotiin. Jos maistuu vieraalle pillulle niin sitten pettää.
Ei kukaan ole niin ääliö että jättäisi pesemättä eli pettää, jos kulli maistuu puhtaalle.
Eli pettää joka tapauksessa, oli se kulli likainen tai puhdas....niinpä niin...
Voihan siitä ejakuloidun siemennesteen määrästä tehdä myös jonkinlaisen arvion.
Vierailija kirjoitti:
Sekin tässä ketuttaa kun ei ikinä tiedä sen suunnitelmista mitään. Ne vaihtuu hetkessä. Voi olla tunnin poissa taikka viisi eikä ilmottele erikseen. Saattaa sanoa ovesta lähtiessä että menee myöhään mutta sitten ei menekään jne. Lapsi kun kysyy että missä iskä on ja monelta tulee, en voi vastata oikein mitään kun en Tiedä! Tämä on ihan älytöntä.
ap
Eksä, päälle nelikymppinen ukko, toimi just näin. Tosin kuntosalin sijalla oli lähikapakka. Lopulta mukaan alkoi tulla poissaoloja yön yli ja lopulta se kärähtikin erään hempukan nussimisesta.
Muistaapahan jatkossa, että jos olo alkaa hiemankaan muistuttaa ovimattoa, peli vihelletään poikki samantien.
Että jos et ole mustasukkainen persoona noin muuten, kannattaa luottaa omaan vaistoon. Itse vähättelin omia tuntemuksia.
Puhelin, sähköpostit ym. urkkiminen on kiellettyä, mutta kannattaa harkita, jos joku tuttu kävis tsekkaamassa onko mies edes siellä salilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa. Mutta siksi, että tuo sun vainoharhaisuus on rasittavaa. En minäkään suostuisi keskustelemaan tuollaisen kanssa, kun olisin kertaalleen selittänyt asian.
Kertoisitko, miten selität kerralla sen, että et aikuisena ihmisenä tiedä, kestääkö menosi tällä kertaa tunnin, kaksi vai viisi? Perheellisenä, jolla on velvollisuuksia perheelleen, eikä näin ollen ihan ok järjestellä kalenteriaan lennosta ihan niinkus hotsittaa?
Jos lähden vaikka salille + uimaan tai syömään kaverin kanssa, ei mulla ole mitään kotiintuloaikaa. Sama miehelläni. Saa mennä. Sellainen on ahdistavaa, että joku kyttää perään. Jos on joku syy, miksi olisi tultava tiettyyn aikaan, siitä keskustellaan sitten ja hyvin on toiminut. Lapsia 3, yhdessä ollaan oltu parikyt vuotta, en ole pettänyt kertaakaan ja todella todennäköisenä pidän, ettei mieskään. Varma en voi olla, mutta sen vuoksi ei ole oikein heittää syytöksiä ilmaan.
Eri juttu, jos on etukäteen sovittuja menoja ja sehän on ihan selvää, jos mennään salille ja uimaan tai syömään, niin siellä kestää luonnollisesti enemmän aikaa, kuin pelkästään salilla. Jos minä ilmoitan meneväni pelkästään salille klo 18, niin ei todellakaan mieheni ymmärtäisi sitä, jos tulisin kotiin klo 22! Mieti nyt vähän...
Vierailija kirjoitti:
En ole tutkinut puhelinta, läppäriä taikka mitään hänen juttujaan. Mielessä on kyllä käynyt. Sekin että joku lähtisi katsomaan onko oikeasti siellä salilla vaiko ei. Mutta se kaikki olisi jollain muotoa väärin. En halua olla luulosairas kyttääjä. Vaikka siihen suuntaan tässä ollaan hyvää vauhtia menossa! Kun ei ole ns. todisteita eikä toinen mitään myönnä niin asia taitaa jäädä minun korvien väliin. Aloitan tänään uudestaan keskustelun ja katson johtaisiko se mihinkään. ap
Puhelin on yksityinen alue, mutta sali ei. Salilla voi käydä kuka tahansa. Se ei ole kyttäämistä että tarkistat onko joku henkilö jossain paikassa x kun on sanonut siellä olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olet pitänyt asioita itsestään selvinä etkä ole nähnyt ja kuullut mitä ympärilläsi on tapahtunut.
Aika moni pitää itsestään selvänä, ettei kumppani petä. Mitä pitäisi erityisesti nähdä ja kuulla, jos itse ei ole muuttunut miksikään, vaan kaikki rullaa normaalisti yhteiselämässä.
Ei esim. uusi harrastus välttämättä hälytä mitään kelloja, se on vaan uusi harrastus. Nyt kun siihen menee noin paljon aikaa, eikä mies suostu mistään juttelemaan, on jo täysi syy epäilläkin. Ja pettää voi milloin vain, ei se siitä ole kiinni. On aika normaalia luottaa toiseen, ei se minkään idiootin tunnusmerkki ole, luottamus. Ja kuka pystyy olemaan täysin varma miehensä työmatkoista jne? Joiltain paljastuu jopa toinen perhe eri kaupungista.
Useimmat kertovat puolison salasuhteen paljastuttua, että ei osannut ihmetellä kun sxiäkin oli runsaasti ja kaikki oli ok. Mutta sitten rysähtikin ja olikin salasuhde. Pettäjä on aina kuitenkin syyllinen, ei siihen kuulostelut ja vainoamiset auta, jos joku niin toimii. Moni haluaa myös unohtaa mitä vaisto sanoo, joten luottaa.
Moni ei halua uskoa totuutta, koska se tekee kipeää. Vielä eronkin jälkeen ystäväni mietti miten on mahdollista, kun sexsikin toimi niin hyvin loppuun asti. Miehellä oli omat menot, hänellä omansa, välillä oli öitäkin poissa (muka kavereillaan) ja lopulta mies ilmoitti löytäneensä toisen naisen ja tahtoi erota.
Vastaus APn kysymykseen: ei pidä erota pelkkien aavistuksien vuoksi. Pitää laittaa mies selkä seinää vasten ja vaatia vastauksia, joihin sinulla on aivan täysi oikeus. Olet oikeutettu kyselemään, missä toinen kuljeksii yötä myöten, tuntikausia, kun toiset ovat iltapuhteissa ja yöpedillä.
Seuraavan kerran valvot, istut olohuoneessa ja kun ovi kolahtaa, sanot rauhallisella äänellä, että nyt keskustelemme, mistä sinä olet tulossa. Jos vastauksena on äsähtelyä, että salilta ja mitä se sulle kuuluu, että jäin sinne juttelemaan, vastaat edelleen rauhallisella äänellä, että kyllä se vain kuuluu, koska tämä on avioliitto, perhe.
Jos sinä et halua kertoa, missä vietät aikaasi, haluat mennä ja tulla kertomatta koska ja minne, se tarkoittaa, että halua olla osa tätä avioliittoa ja perhettä ja se vaatii sitten toimenpiteitä meiltä molemmilta. Mihin toimenpiteisiin ryhdytään?
Vierailija kirjoitti:
Paikannin autoon, sillähän se selviää käykö salilla vai panemassa.
Ja auto mainittiin missä kohdassa aloitusta?!?
Jos ei treenaa seuraavan Marvel-elokuvat pääosarooliin, niin 4 tuntia salilla on ihan höpöhöpö-juttu.
Onko miehesi Henry Cavill, Chris Evans, Jason Momoa tai kenties The Rock? Jos ei ole, niin mäkeen vaan.