Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yö meni vähillä unilla. Pitääkö tässä oikeasti erota vain omien aavistusten takia?!

Vierailija
18.03.2022 |

En jaksaisi enää tätä miettimistä ja epäilyjä. Mies on ollut erilainen monellakin tapaa jo pidemmän aikaa. Eilen oli taas sellainen päivä kun viihtyi salilla neljä tuntia ja siihen matkat päälle. Tuli kotiin kun muut olivat jo nukkumaan menneet. Väittää että jää tuttujen kanssa juttelemaan sinne ja siksi reissut venyy. Ei myönnä tietenkään mitään pettämisiä tms. Kun olen olen yrittänyt asioista keskustella niin ei ole kiinnostusta, olen vähän kuin ilmaa. Olemme olleet yhdessä reilusti yli 20 vuotta enkä ole joutunut ennen näin inhottavia ajatuksia pyörittelemääm päässäni. Että en luota enää toisen sanaan, oikein missään asioissa. Tunne on outo ja vieras enkä pärjää enää kauaa näin. Eroavatko ihmiset vain omien aavistusten vuoksi, tuskin nyt sentäs? Miten luottamuksen saisi takaisin ja miksi sen olen menettänyt?

Kommentit (827)

Vierailija
41/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää saada luottamus takaisin? Käytös on muuttunut, joten en ymmärrä miksi haluat lakaista sen maton alle. 

Totuus vapauttaa, minä kyllä tutkisin puhelimet ja reissut, että saisin tietää missä mennään. Keskustelu on ihan turhaa tässä tapauksessa, kun olet jo sitä koettanut.

Vierailija
42/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain lehdessä oli muinoin juttu salapoliisista, joka teki pettämisen käräytyskeikkoja. Jos mies epäili naistaan pettämisestä, 90% olikin vain miehen mustasukkaisuutta. Jos taas nainen epäili miestään, niin mies petti jotain 99% tapauksista.

Vai että oikein "salapoliisikin"....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se vaan kokee sut ahdistavana ja istuu vaikka kirjastossa tai kavereillaan, salin lisäksi

Tämähän se olisi. Perhe-elämä tökkii jollain tasolla ja haluaa viettää aikaansa muualla... "poissa silmistä, poissa mielestä"

Mä kans luulen näin. Tämä on nimittäin aika yleistä. Yleensä molemmat tarvitsee etäisyyttä ja hengähdystaukoa, eli kunhan sitä on sitten molemmille tarjolla, jos molemmat sitä kaipaavat.

Silloin kun tarvitaan etäisyyttä ja hengähdystaukoa, se on merkki siitä, että halutaan erota. Jompi kumpi. Aika monta eroa jo sivusta seuranneena näin lähes kuusikymppisenä tullut huomattua. Epämääräiset menot ja keskusteluhaluttomuus toinen varma tuntomerkki.

Vierailija
44/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota mieheltä heti suihin kun se tulee salilta kotiin. Jos maistuu vieraalle pillulle niin sitten pettää.

Tai sitten voi haiskahtaa myös toiselle jos on käynyt kakkosessa.

Vierailija
45/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ilmenee tuota hullua mustasukkaisuutta aina. Joku naisten aivoissa on pahasti vialla.

Ja miehillä myös. Vaisto kertoo, puolison muuttunut käytös, pienet jutut paljastaa, ei siihen tarvi olla salapoliisi.

Vierailija
46/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa. Mutta siksi, että tuo sun vainoharhaisuus on rasittavaa. En minäkään suostuisi keskustelemaan tuollaisen kanssa, kun olisin kertaalleen selittänyt asian.

Kertoisitko, miten selität kerralla sen, että et aikuisena ihmisenä tiedä, kestääkö menosi tällä kertaa tunnin, kaksi vai viisi? Perheellisenä, jolla on velvollisuuksia perheelleen, eikä näin ollen ihan ok järjestellä kalenteriaan lennosta ihan niinkus hotsittaa?

Vierailija
47/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helevetti sentään taas näitä juttuja 🤣

Vierailija
48/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se vaan kokee sut ahdistavana ja istuu vaikka kirjastossa tai kavereillaan, salin lisäksi

Tämähän se olisi. Perhe-elämä tökkii jollain tasolla ja haluaa viettää aikaansa muualla... "poissa silmistä, poissa mielestä"

Mä kans luulen näin. Tämä on nimittäin aika yleistä. Yleensä molemmat tarvitsee etäisyyttä ja hengähdystaukoa, eli kunhan sitä on sitten molemmille tarjolla, jos molemmat sitä kaipaavat.

Toivottavasti et itse ole juuri nyt tuossa tilanteessa. Jos yhdessä ei enää viihdytä puolin tai toisin, niin erohan siitä seuraa, vaikka asiaa selittelisi parhain päin. Ei tarvitse olla edes pettämistä, mutta hyvä asiahan ero tuossa tilanteessa on. Tyttärelle kävi noin ja on nyt yhdessä huomattavasti paremmin yhteen sopivan miehen kanssa. 

Jotkut parit voivat tietysti olla alusta saakka hyvin erillisiä eli omat asunnot ja menot, mutta jos äkkiä halutaankin elää hyvin erillistä elämää, niin onhan tilanne aika paljon sitten muuttunut.

Vierailija
49/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun tarvitaan etäisyyttä ja hengähdystaukoa, se on merkki siitä, että halutaan erota. Jompi kumpi. Aika monta eroa jo sivusta seuranneena näin lähes kuusikymppisenä tullut huomattua. Epämääräiset menot ja keskusteluhaluttomuus toinen varma tuntomerkki.

En oo samaa mieltä. Etkö tosiaan ole kuullut oman ajan tarpeesta? Joskus ruuhkavuodet ovat vaan uuvuttavia. Se vaihe voi mennä ohi, jos molemmat niin ovat asennoituneet ja haluavat.

Montako kertaa olet itse parisuhteesta eronnut?

Vierailija
50/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa. Mutta siksi, että tuo sun vainoharhaisuus on rasittavaa. En minäkään suostuisi keskustelemaan tuollaisen kanssa, kun olisin kertaalleen selittänyt asian.

Kertoisitko, miten selität kerralla sen, että et aikuisena ihmisenä tiedä, kestääkö menosi tällä kertaa tunnin, kaksi vai viisi? Perheellisenä, jolla on velvollisuuksia perheelleen, eikä näin ollen ihan ok järjestellä kalenteriaan lennosta ihan niinkus hotsittaa?

Ei ketään - ystäviäkään - kohdella niin ettei yhtään tiedä mitä seuraavaksi ja aikataulut ei pidä.

Vierailija
51/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ainakin heti kympillä mukana, jos joku kaveri pyytäisi toimimaan salapoliisina! Nimim. "Tylsä elämä"

Vierailija
52/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei KUKAAN vietä salilla aikaa 4 tuntia juttelemassa "tuttujen" kanssa. Haloo. Todellakin olisin kysynyt mieheltä jo heti, että miksi valehtelee, jos väittää jotain noin typerää. Kuinka typeränä hän sinua pitää? :D

Vierailija
53/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et itse ole juuri nyt tuossa tilanteessa. Jos yhdessä ei enää viihdytä puolin tai toisin, niin erohan siitä seuraa, vaikka asiaa selittelisi parhain päin. Ei tarvitse olla edes pettämistä, mutta hyvä asiahan ero tuossa tilanteessa on. Tyttärelle kävi noin ja on nyt yhdessä huomattavasti paremmin yhteen sopivan miehen kanssa. 

Jotkut parit voivat tietysti olla alusta saakka hyvin erillisiä eli omat asunnot ja menot, mutta jos äkkiä halutaankin elää hyvin erillistä elämää, niin onhan tilanne aika paljon sitten muuttunut.

No voi hyvänen aika... Ei kaikkien yhteiselämä ole niin huteralla pohjalla, että jos jatkuvasti ei käsikädessä olla ja varailla laatuaikaa, niin se on siinä. Parisuhteessa on erilaisia ajanjaksoja, turha sen takia erota, ettei ole aikaa istua kynttiläillallisilla. Pikkulapsiaika on haastavaa ajankäytöllisesti. Mikään uhka se ei ole, että kumpikin saa hengähtää kodin ulkopuolella.

Hankkiko tyttäresi lapset, eli eli ruuhkavuodet exänsä kanssa ja kun lapset kasvoivat onkin (uudessa) parisuhteessa helpompaa. Ja tämä on sen uuden miehen ansiota?

Vierailija
54/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin valitettavasti siskon miehestä. Ensin ilahduin, kun mies innostui remppaamaan taloa, vaihtamaan lämmitysjärjestelmää, jne. Mutta toisaalta kuvioon astui paljon myös poissaolo, välinpitämättömyys, keskusteluhaluttomuus, jne. joka sai ajattelemaan, että ei tämä nyt olekaan mikään ihana uusi suhteen parannus kun lapset muutti pois kotoa.

Tuli selväksi, että taloa rempattiin myyntikuntoon ja kerrasta poikki, uusi katsottuna. 

Että osaa ne miehetkin olla kovin laskelmoivia, sisar kuitenkin maksoi yli puolet noista korjauskustannuksista.

Vierailija
55/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota mieheltä heti suihin kun se tulee salilta kotiin. Jos maistuu vieraalle pillulle niin sitten pettää.

Ei kukaan ole niin ääliö että jättäisi pesemättä eli pettää, jos kulli maistuu puhtaalle.

Jos on voimakkaat hapot voi imeytyä nahkaan vieras haju.

Vierailija
56/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei KUKAAN vietä salilla aikaa 4 tuntia juttelemassa "tuttujen" kanssa. Haloo. Todellakin olisin kysynyt mieheltä jo heti, että miksi valehtelee, jos väittää jotain noin typerää. Kuinka typeränä hän sinua pitää? :D

Minä voisin viettää, jos näkisin jotain kavereita siellä pitkästä aikaa.

Vierailija
57/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle suihinotto kelpaisi salin jälkeen. Pitääpä ehdottaa vaimolle tämän kaltaista tarkastus menetelmää.

Vierailija
58/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näin valitettavasti siskon miehestä. Ensin ilahduin, kun mies innostui remppaamaan taloa, vaihtamaan lämmitysjärjestelmää, jne. Mutta toisaalta kuvioon astui paljon myös poissaolo, välinpitämättömyys, keskusteluhaluttomuus, jne. joka sai ajattelemaan, että ei tämä nyt olekaan mikään ihana uusi suhteen parannus kun lapset muutti pois kotoa.

Tuli selväksi, että taloa rempattiin myyntikuntoon ja kerrasta poikki, uusi katsottuna. 

Että osaa ne miehetkin olla kovin laskelmoivia, sisar kuitenkin maksoi yli puolet noista korjauskustannuksista.

Varmaan sai myyntituloistakin osuutensa, eikö?

Vierailija
59/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo samaa mieltä. Etkö tosiaan ole kuullut oman ajan tarpeesta? Joskus ruuhkavuodet ovat vaan uuvuttavia. Se vaihe voi mennä ohi, jos molemmat niin ovat asennoituneet ja haluavat.

Montako kertaa olet itse parisuhteesta eronnut?

No minkä helkkarin takia tästä oman ajan tarpeesta ei voi avoimesti keskustella, vaan sitä pitää ottaa tunti tällöin, neljä tuntia tuolloin asiasta puhumatta??

Jotta toinen voisi asennoitua ja haluta oman ajan ottoa, siitä pitää keskustella. Eikö tämä nyt ole itsestään selvää?

Vierailija
60/827 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tee sinä sama. Ilmoitat 5 min. ennemmin ja lähdet. Mies jää kotiin ja sanot, että menee jonkin aikaa, heippa!

Miten reagoi? Ja anna reagoida, tyynesti vaan ovesta ulos ja vaikka sinne salille tms. viettämään aikaa.

Kokeiltu, loppui äijältä spekuloinnit ja selittelyt.