Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä ne Suomen onnelliset ihmiset oikein ovat?

Vierailija
18.03.2022 |

Itse en heihin koskaan törmää. Julkisessa liikenteessä murjotetaan eikä missään puhutua kenellekään. Jos jossain jotain jollekin sanotaan, on se jotain negatiivista. Hymyile täällä ei kukaan.

Ulkomailla on kiva sen vuoksi juuri käydä, että siellä näkee onnellisia ihmisiä toisin kuin täällä Suomessa.

Kommentit (167)

Vierailija
1/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranta-Jorgen iloisuus kestää niin pitkään kun sulla on rahaa.

Vierailija
2/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oikein etumatka onnellisuudessa kasvaa muihin. Tässä ei nyt voi vetää kuin yhden johtopäätöksen. Muiden maiden ihmiset on ihan pohjattoman, syvän, syyyyyyyyvän, ikiaikaisen masentuneita ja toivottomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno saavutus Suomelta, jo viides kerta peräkkäin maailman onnellisimpana kansana!

Minä oon ainakin tiedosta iloinen.

Vierailija
4/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne onnellisimmat löydy sieltä tuloluokkien kärkipäästä. Ei todellakaan julkisesta liikenteestä.

Vierailija
5/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus Ap:n kysymykseen: Suomen onnelliset ihmiset ovat jossain muualla kuin vauvapalstalla sun muilla vastaavilla keskustelupalstoilla valittavat mörököllit.

Vierailija
6/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on maailman onnellisin kansa eikä maailman onnellisimmat ihmiset, eikä siinä ole kysytty keneltäkään onnellisuuden määrää 0 - 10 asteikolla, vaan tutkimus on tehty vertailemalla eri tilastotietoja maiden välillä, kuten BKT:ta, mahdolisuutta koulutukseen,  terveydenhuoltoa, hallinnon korruptiota jne.

Eli suuret ikäluokat ovat tehneet Suomesta maailman parhaimman valtion, mutta kultalusikkaperseessä syntyneet pullamössöt vaatisivat vielä enemmän, kun ei riitä, että kaikki on tarjottu valmiina hopealautasella.

Vierailija
7/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä löytyy paljonkin ihmisiä, jotka ovat tyytyväisiä ja onnellisia elämäänsä.

Itsekin pääsääntöisesti olen kyllä, ja tyytyväinen elämään Suomessa. 

Vierailija
8/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa tuttavapiirissä löytyy paljonkin ihmisiä, jotka ovat tyytyväisiä ja onnellisia elämäänsä.

Itsekin pääsääntöisesti olen kyllä, ja tyytyväinen elämään Suomessa. 

Vaikka tällä hetkellä varmaan jokainen meistäkin tätä geopoliittista sijaintia vähän miettii.

Vierailija
9/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turistit taas kuvaillut Suomalaisia melko jöröiksi ja epäsosiaalisiksi. Siltä näyttää maailman onnellisin kansa ilmeisesti.

Vierailija
10/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin onnellinen ja tyytyväinen elämääni mutta en minä todellakaan julkisessa liikenteessä hymyile enkä puhu kenellekään, jos olen yksin liikenteessä. Miksi ihmeessä.pitäisi? Keskityn omiin asioihini, katson ikkunasta ulos tai luen puhelimesta kirjaa.

Vierailija
11/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varakasta eliittiä. Kyllä tämä maa on tuomio työkyvyttömyyseläkeläiselle. Haluan kuolla joka päivä, ja minulle on aivan sana vaikka sota syttyisi.

Vierailija
12/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä kyselyssä toisena ollut ukraina onnella mitattuna.

Vierailija
13/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuoret ovat ruuhkana mielenterveys palveluihin , joten keltä kysellään onnellisuudesta  , muutamalta rikkaalta .

Vierailija
14/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa tai muualla pusikossa

Vierailija
15/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, mutta olen katsonut tuota Rikkaat ja rahattomat -vertailusarjaa ja siinä on ollut monenlaisia erilaisissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä, jotka vaikuttavat tosi onnellisilta.

Vierailija
16/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varakasta eliittiä, mutta ole hyvin onnellinen.

Kaikki hyvin, lapset voi hyvin, elämä kunnossa.

Vierailija
17/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskituloinen, mutta onnellinen. Olen terve, saan tehdä työtä ja vapaalla minulla riittää mielekästä tekemistä. Juu voisin olla varakkaampi, parisuhteessa jne. muttei noiden juttujen puuttuminen tarkoite ettenkö voisi olla onnellinen. Ehkä minulla on perisuomalainen luterilainen lähestyminen elämään. Tyydyn vähään, enkä haikaile kuuta taivaalta.

Vierailija
18/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onnellisuustutkimus on tyytyväisyystutkimus. Suomalaiset ovat tosi tyytyväisiä maahansa, koska luulevat, että "muualla kaikki on toisin: muualla ei ole niin turvallista, ei ole sosiaaliturvaa, ei ilmaista koulua eikä edes laoset voi kävellä yksin kouluun jne." Ne, joilla on kokemusta esim. muista Euroopan maista, tietävät totuuden mutta eivät ole kertomassa sitä koska usein myös pysyvät siellä ulkomailla

Vierailija
19/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla julkisissa kun on väsynyt ja matkalla masentavaan töihin niin ei ihme ettei näytä onnelliselta.

Loma-matkalla kun kaikki on lomalla ja aurinko paistaa rannalla niin siinä on helppo hymyillä.

Aloittajalle tiedoksi, että tämä johtuu tilanteesta, ei ihmisestä.

Vierailija
20/167 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on valetutkimus, ei siinä mitata todellista ihmisten onnellisuutta vaan pelkkiä tilastoja. Koko tutkimuksen nimikin on siten harhaanjohtava. Suomessahan on muutenkin niin, että tilasto on tärkeämpi kuin ihminen...