Kauanko olisit suihkussa kerralla jos mikään ei estäisi?
Minä olisin varmaan tunnin. Nyt jo puoli tuntia menee ihan kepeästi. Syynä on myös hankalat hiukset mutta myös se että rakastan istua virtaavan veden alla ja nauttia. Omakotitalossa asuessamme lämmin vesi loppui säännöllisesti minun suihkujeni jälkeen XD
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:26"]
Viisi minuuttia eli sen mitä menee nytkin.
[/quote]
Sama. Siinä ajassa ehtii hyvin siistin sisätyöntekijä puhdistautua ihan kunnolla ja pestä tukankin, joka itselläni on tosin ohut ja lyhyt, jos olisi pitkä ja paksu, menisi varmaan enemmän. Ei minusta suihkussa oleminen ole mitään kivaa, se on pesytymistä varten.
Onneksi kiinteät vesimaksut poistuvat vähitellen kaikkialta. Vuokranantajat saattavat sellaiset vielä laittaa, mutta kun sattuu oikein läträävä vuokralainen, hekään eivät enää suostu. Rakentamisen ja putkiremontin yhteydessä nykyään laki (tuli voimaan muistaakseni 2013) määrää laittamaan huoneistokohtaiset vesimittarit.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:22"]5-10 minuuttia. En tykkää käydä suihkussa.
[/quote][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:25"]Siis mikä estää?
[/quote] Arvatenkin kiinteä vesimaksu.
[/quote]
Siis täh? Miksi kiinteä vesimaksu estäisi?? ap
[/quote]
Öö ... Alapeukku? Kiinteä maksu pysyy samana, käytit vettä tai et. Miksi ihmeessä siis kiinteä vesimaksu vaikuttaisi suihkuttelun määrään jotenkin??
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:30"]Meillä on kiinteä vesimaksu, mutta säästelen silti. Ristiriitaisesti hotelleissa käytän hirveästi vettä.
Suihkussa viihtyisin varmasti niin pitkään kuin jaksaisin seistä paikoillani. Nälkäkin ehkä tulisi jossain vaiheessa.
[/quote]
Ei suihkussa tarvitse seistä ;)
Joskus olin jotain 20-30 minuuttia, sen tavallisen kymmenen minsan suihkun päälle, kun olin vilustunut tai paleltunut, en muista enää, ja piti lämmitellä. Saunaa ei ollut. Vesimaksu oli 15-20 euroa kk joten hainpahan rahulille vastinetta...
Vesi on suhteellisen halpa hyödyke. Ihmiset tupakoi, juo ja harrastaa. En ymmärrä, miksi edes asuntokohtainen vesimittari estäisi, jos todella tahtoo suihkussa nautiskella.
Neljä tuntia meni kevyesti, rakastan myös virtaavan veden alla istumista. Tuo 4 tuntia on tapahtunut vain kerran, kipeänä kuuma suihku oli ainut jossa pystyin edes jonkin verran torkkumaan, omatunto vähän kolkuttelee tätäkin luonnonystävää mutta silloin oli pakko jotain keksiä että saa levättyä edes hiukan.
Uimahalleihin pitäisi saada sellaisia mietiskelyvesiputouksia joihin saisi säätää ½-1½ tuntia tulemaan vettä ilman keskeytyksiä.
Mitä te oikeen teette siellä suihkussa, jos siellä menee 20 min? Mulla menee maksimissaan 5 minuuttia, siinä ajassa ehtii pestä hiukset ja ajella kainalotkin ihan hyvin. Ihan uteliaisuudesta kysyn :)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:43"]Mitä te oikeen teette siellä suihkussa, jos siellä menee 20 min? Mulla menee maksimissaan 5 minuuttia, siinä ajassa ehtii pestä hiukset ja ajella kainalotkin ihan hyvin. Ihan uteliaisuudesta kysyn :)
[/quote]
Ensinnäkin pitkät ja kuulemma paksut hiukset, eivät omasta mielestäni mutta kuulemma ovat.. Ja niin saatanan takkuuntuvat että niiden kanssa tapellessa menee aikaa. Sheivaan. Saippuoin. Annan kuuman veden rentouttaa vaivaisen niskani. Nautin :) ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:36"]Vesi on suhteellisen halpa hyödyke. Ihmiset tupakoi, juo ja harrastaa. En ymmärrä, miksi edes asuntokohtainen vesimittari estäisi, jos todella tahtoo suihkussa nautiskella.
[/quote]
No minä maksaisin vedestäni varmaan satasen kuukaudessa tällä tahdilla XD Että on se aika iso summa kaiken muun lisäksi. AP
Viisi minuuttia, kuten olenkin. Suihku ei ole mulle mikään huvittelumuoto vaan välttämätön paha, joka on puhtaana pysymisen vuoksi joka aamu suorittaa.
No jos maksaa 20e kuussa vedestä niin kyllä sitä saa siihen hintaan jo suihkutellakin ihan kunnolla. Entisessä asunnossa vesi maksettiin käytön mukaan. Siellä kävinkin 5-10 minuutin suihkuissa ja pesin pyykkiä vasta silloin kun oli ihan pakko.
Tunti ja vartti on ennätys. Istuin kylläkin jakkaralla.
Lämpimän veden tarjosi Suomen valtio Rannikkotykistön kasarmin muodossa.
Sen verran vain, että tulee puhdasta. En ole koskaan laskenut, mutta ehkä semmoinen 10 minuuttia kaikkineen, mistä veden valutusta alle puolet - en valuta vettä saippuoinnin tai shampoon levityksen aikana, enkä kainaloita ajellessa. Pitkä paksu tukka pidentää huuhteluaikaa, mutta toisaalta leikkaan sen aina lyhyeksi parin-kolmen vuoden välein. Asun omakotitalossa ja näin kesällä lämmitellään vedet puilla, mutta ei minua kiinnosta talvisinkaan haaskata uusiutumattomia luonnonvaroja (= öljyllä lämmitettyä vettä) yhtään enempää kuin on pakko. Jos haluan lotrata vedellä, menen uimaan.
Mulla menee vedenlämmitys sähkölaskuun, joten kalliiksi tulee. Yleensä olen noin 15minuuttia. Jos olisi kiinteä vesimaksu niin varmaankin puoli tuntia olisin.
Käyn lyhyesti suihkussa. Mutta jos ei pitäisi ajatella luontoa tai rahaa, niin helposti tunnin. Ja vesi olisi melkein tulikuumaa. Kuuma suihku auttaa erittäin hyvin päänsärkyyn.
Kaikkien pitäisi maksaa vedestä todellisen kulutuksen mukaan. Loppuisi se tolkuton tuhlaaminen ja lotraaminen kun olisi edes taloudellinen kannustin. Kai te käsitätte, että vaikka vedestä ei Suomessa ole pulaa, niin sen lämmittämiseen kuluu energiaa. Kiitos teidän, saamme taas uuden ydinvoimalan.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:09"]
Kaikkien pitäisi maksaa vedestä todellisen kulutuksen mukaan. Loppuisi se tolkuton tuhlaaminen ja lotraaminen kun olisi edes taloudellinen kannustin. Kai te käsitätte, että vaikka vedestä ei Suomessa ole pulaa, niin sen lämmittämiseen kuluu energiaa. Kiitos teidän, saamme taas uuden ydinvoimalan.
[/quote]
Mitä me ydinvoimalla, onhan meillä sähkö! Käytetään sitä.
Voisin varmaan olla suihkussa koko päivän. Nyt jos olen oikein pikainen, suihkuttelu kestää n. 10min, normaalisti kuitenkin 15-30, riippuen onko hiusnaamiopäivä, sheivataanko karvoja jne jne...
Nuoruudessa balettitunnin jälkeen olin pukuhuoneen suihkussa tunninkin. Vaihtelin kylmää ja kuumaa vettä ja vain rentouduin.
-
Nykyään tulee huono omatunto, jos suihkuun menee yli 10 minuuttia. Ja just nyt raskauspahoinvoinnin ja oksentelun aikaan suihku tuntuu ylimääräiseltä rasitteelta ja olen niin nopea kuin mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:22"]5-10 minuuttia. En tykkää käydä suihkussa.
[/quote]
Hullu