Miksi jotkut ihmiset sanoo että joku on ihan vanhempansa näköinen?
Ymmärrän että jotkut ehkä itse kokee sen jonain positiivisena asiana, mutta itse en kyllä välittäisi kerrasta toiseen kuulla miten olen jonkun mielestä niihin biologisen isäni näköinen. Varsinkaan kun en edes oikeasti ole, mutta jostain tietystä kasvonpiirteestä tai hiustenväristä jotkut haluaa niin ajatella.
Kommentit (17)
Lisääntyminen on narsistista. Tilastollisesti alitajuisesti suositaan sitä lasta joka muistuttaa eniten itseä, ja yksi syy lisääntymiseen on juurikin nähdä minkä näköinen tulee -_-
Tosi tarina. TKK:lla sihteeri sai miehensä kanssa vauvan ja kävi sitä näyttämässä työpaikallaan. Eräs työntekijä totesi, että ihan professorin näköinen. Oops ..
E vanhemmat ihmiset ovat katselleet vanhempiasi kauan ja tunnistavat ne piirteet (samoin kuin kenties muutkin suvun tyypilliset piirteet) kaikkialla - sinussakin. Se ei ole kohteliaisuus eikä haukkuma, se vaan on tosiasia heille. Ja se kiinnostaa heitä, koska heille suku kertoo ainakin jotain siitä, kuka olet. Hyvässä ja pahassa, ei sekään ole kohteilaisuus tai haukkuma, vaan heidän kokemukseensa perustuva tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
E vanhemmat ihmiset ovat katselleet vanhempiasi kauan ja tunnistavat ne piirteet (samoin kuin kenties muutkin suvun tyypilliset piirteet) kaikkialla - sinussakin. Se ei ole kohteliaisuus eikä haukkuma, se vaan on tosiasia heille. Ja se kiinnostaa heitä, koska heille suku kertoo ainakin jotain siitä, kuka olet. Hyvässä ja pahassa, ei sekään ole kohteilaisuus tai haukkuma, vaan heidän kokemukseensa perustuva tosiasia.
Sepä siinä onkin, että nämä ihmiset eivät ole ikinä edes nähneet biologista isääni muuta kuin valokuvia hänestä. Muutenkin minusta on aika tökeröä mainita asiasta, varsinkin kun olen jo aiemmin tehnyt selväksi että mielestäni minun ja biologisen isän ulkonäön vertailu on ihan turhaa ja tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Pikkusiskoani sanotaan usein isän näköiseksi. Hassua sinänsä, koska heillä ei ole yhteistä perimää.
Vierailija kirjoitti:
Ok eli siis minäkin saan sanoa jollekin että tällä on samanlainen kyömynenä ja yhtä leveät hartiat kuin isällään?
Mulle on muutaman kerran vieraat ihmiset tulleet kommentoimaan miesystäväni lapisista, että kylläpä ovat äitinsä näköisiä olettaen minun olevan muksujen äiti. Usein olen vain naurahtanut ja sanonut, että niinhän he ovatkin asiaa sen enempää oikomatta tai jälkeen päin ajattelematta.
Vierailija kirjoitti:
Sen toteaman ja tosiasian voisi pitää omana tietonaan.
-eri
Taidat olla isäsi jorman näköinen ja muitenkin m* kun noin ottaa päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkusiskoani sanotaan usein isän näköiseksi. Hassua sinänsä, koska heillä ei ole yhteistä perimää.
Minun silmiini siskoni poika on ihan hänen näköisensä ja oloisensa. Vaikka onkin Aasiasta adoptoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen toteaman ja tosiasian voisi pitää omana tietonaan.
-eri
Niinpä. Miksei vaan voi pitää omana tietonaan?
Etenkin jos tietää että henkilön suhde vanhempaan on ollut huono tai olematon.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla isäsi jorman näköinen ja muitenkin m* kun noin ottaa päähän.
Niitä kommentoijiahan asia tuntuu ottavan päähän kun pitää toitottaa jotain toisen ulkonäöstä.
Koska joku on vanhempansa näköinen. Ja eräät meistä ovat niin jonkun sukulaisensa näköisiä että vieraat erehtyvät.
Ei siihen mitään sen merkillisempää syytä tarvita. Miksi sitä ei saisi sanoa jos se on totta. On joku täysin vieras ihminen tunnistanut minut isäni näköiseksi, vaikka ei taatusti tiennyt meidän olevan sukua.
Usein opitut ilmeet ja eleet saavat aikaan perheenjäsenten yhdennäköisyyttä. Myös aviopuolisoitten, vaikka eivät he yleensä ole keskenään biologista sukua.
Vierailija kirjoitti:
Koska joku on vanhempansa näköinen. Ja eräät meistä ovat niin jonkun sukulaisensa näköisiä että vieraat erehtyvät.
Ei siihen mitään sen merkillisempää syytä tarvita. Miksi sitä ei saisi sanoa jos se on totta. On joku täysin vieras ihminen tunnistanut minut isäni näköiseksi, vaikka ei taatusti tiennyt meidän olevan sukua.
Usein opitut ilmeet ja eleet saavat aikaan perheenjäsenten yhdennäköisyyttä. Myös aviopuolisoitten, vaikka eivät he yleensä ole keskenään biologista sukua.
Yleensä se ei vaan ole totta. Biologisella isälläni oli ruskeat ja kiharat hiukset, samoin ruskeat silmät, kuten minullakin. Mutta varsinaista yhdennäköisyyttä meillä ei ollut, koska olen äitini näköinen. Oikeastaan eniten olen sisareni näköinen, jonka kanssa meillä on sama äiti.
Joskus näköisyys myös yllättää. Aikaisemmin ei ole huomattu, kuinka paljon yhteisiä piirteitä onkaan. Sehän on tahaton reaktio, ei todellakaan kerro plussaa eikä miinusta. Usein vanhempien luonteesta, tekemisistä ja heidän ja lastensa suhteistakaan ei ole mitään tietoa.
Oleellisia ovat kasvot ja kasvojen piirteet, ilmeet ja eleet. Hiusten väri, henkilön pituus tai pyöreys jne. ovat aivan toissijaisia.
Ok. Et ole ulkonäöltäsi ollenkaan isäsi näköinen. Muistutat kovasti entistä piirinuohojaa!
Olisiko näin parempi?
Oletpas