Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko olisit suihkussa kerralla jos mikään ei estäisi?

Vierailija
25.08.2015 |

Minä olisin varmaan tunnin. Nyt jo puoli tuntia menee ihan kepeästi. Syynä on myös hankalat hiukset mutta myös se että rakastan istua virtaavan veden alla ja nauttia. Omakotitalossa asuessamme lämmin vesi loppui säännöllisesti minun suihkujeni jälkeen XD

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Normaalisti olen 5-10 min, päänsäryssä voisin olla vaikka tunnin jääkylmän suihkun alla.

Vierailija
42/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:09"]

Kaikkien pitäisi maksaa vedestä todellisen kulutuksen mukaan. Loppuisi se tolkuton tuhlaaminen ja lotraaminen kun olisi edes taloudellinen kannustin. Kai te käsitätte, että vaikka vedestä ei Suomessa ole pulaa, niin sen lämmittämiseen kuluu energiaa. Kiitos teidän, saamme taas uuden ydinvoimalan.

[/quote]

Mitä me ydinvoimalla, onhan meillä sähkö! Käytetään sitä.
[/quote] -Spede Pasanen-. Nämä on ihan klassikoita:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämätön paha, mieluiten en kävisi ollenkaan. Käyn silti joka aamu suihkussa, aikaa menee 5-10 minuuttia.

Vierailija
44/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, vaikka kuinka kauan! En edes muista milloin olen saanut käydä ihan rauhassa suihkussa! Nyt täytyy yrittää käydä supernopeasti ennenkuin lapset alkaa itkemään kun huomaavat että äiti puuttuu. Ja ei noita minuuttia kauemmaksi aikaa uskalla jättää vahtimatta :)

Vierailija
45/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:31"]

ennemin lillun saunassa ellei sähköasku pyöris tai puut loppuis

[/quote]

Mieluummin saunassa kuin suihkussa. Tavallinen suihku kuluttaa 27 kW, eli puoli tuntia suihkussa vie 14 kWh. Saunan kiukaat on yleensä jotain 5-9 kW väliltä, joten isoakin kiuasta saa pitää täysillä toista tuntia, jotta tulisi puolen tunnin suihkua vastaava energiamäärä kulutettua. Normaalisti termostaatti pitää kiuasta vain murto-osan ajasta päällä.

Täällä ketjussa on kyllä melkoisen raskaat hiilijalanjäljet. Lämmitättehän edes puulla? Jos lämpöpumppu on, se ei tuota sitä korkeaa hyötysuhdetta kuumaan veteen.

Vierailija
46/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman minuutin. Tuossa ajassa ehtii peseytyä. En edes saisi aikaani kulumaan suihkussa pitempään. 

Vierailija
47/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi on meillä ilmaista ja sitä pitäisi kuluttaakin paljon että pysyy kirkkaana, mutta suihkussakäynti on ajan tuhlausta.

Vierailija
48/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:41"]

Mieluummin saunassa kuin suihkussa. Tavallinen suihku kuluttaa 27 kW, eli puoli tuntia suihkussa vie 14 kWh. 

[/quote]

Tuo 14 kWh on 10 sentin kilowattituntihinnalla 1,4 euroa. Tunnin suihku päivittäin on jo 3 x 30 = 60 euroa kuussa. Minä keksin sille rahalle paljon parempaa käyttöä.

Vierailija
49/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli tuntia - tunti. kuuma suihku on niin ihana. joka päivä ei tuntia voisi olla, iho kuivuisi liikaa.  nykyisin käyn vartin verran yleensä, jos illalla, aamulla alle 10 minsaa.

Vierailija
50/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-40 minuuttia kuumassa suihkussa. Mutta ei tahdo iho kestää ja onhan se huono tukallekin. Minua ei varsinaisesti omatunto vaivaa, koska kyllä Suomessa kuitenkin vettä on saatavilla eikä veden säästely täällä tuo aavikolle yhtään enempää vettä. Mutta mieluimmin maksaisin mittarin mukaan veden käytöstä jolloin ei tulisi nostettua muiden taloyhtiössä asuvien vesimaksuja suotta. Nyt maksu on kiinteä.

Vierailija
51/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä riittää joskus 15 minuuttiakin, mutta kylminä päivinä tekisi mieli istua vähintään tunti suihkun alla. Olisipa kylpyamme tai sauna.

Vierailija
52/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon katsonut kellosta, että olen suihkussa max 3 min kerrallaan. Siinä ajassa ehdin pestä myös hiukset. Miesystävä sen sijaan on raivostuttava kuumalla vedellä läträäjä, joka aiheuttaa vartin suihkukäynneillään jättimäiset vesilaskut ja massiivisen vesihöyryn mun pieneen kaksioon, jonka tapetit on alkaneet kupruilla :(

Vierailija
53/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä istun saunassa ja heitän ihania pieniä höyrylöylyjä <3. Sitten suihku virkistää, eikä tosiaan tee mieli oleilla suihkussa!!

Vierailija
54/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:41"]

Muutaman minuutin. Tuossa ajassa ehtii peseytyä. En edes saisi aikaani kulumaan suihkussa pitempään. 

[/quote]

Mä luen suihkussa, siinä aika kuluu huomaamatta. 

Vierailija
55/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 min. En tykkää kastella itseäni. Käyn kyllä päivittäin, ja maksan veden itse ja kulutuksen mukaan:) eikä mikään estäisi olemasta pidempään