Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy toimeentulotuen laskijalta, vastaan parhaani mukaan :)

Vierailija
25.08.2015 |

Pidetään ketju asiallisena, jooko? Työskentelen toimeentulotuen laskijana nuorten hakijoiden päätöksiä tehden.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen tämä 120€ on vakio summa muuttokuormaa varten. Ap

Vierailija
22/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:05"]

Olen 4 ja mulla se 120 euron kuukausituotto siitä yksiöstä. Sanoit, että sun pitäisi saada lisää.tietoa. Eli onko mulla jotain mahdollisuuksia saada enemmän tuloja kuin tämä työkkäriraha (noin 600 eur + 120 euron vuokratuotto) Yksi lapsi on, josta tietty lapsilisä. Kovin on pienet tulot.

[/quote]

600+120+144+155=1019€ kuukaudessa. Myy yksiösi jos ei rahat riitä.
[/quote]

Juuri näin. Sinun tulee hakea asumistukea ja elatusmaksuja, sitten vasta toimeentulotukea. Omaisuus myydään ensisijaisesti pois ennen ttuen hakemista. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:54"]

No, mulle tulee vain työttömän päiväraha, mutta omistan asuntoni, kesämökin ja yksiön, jota vuokraan. Voinko saada jotain tukea työttömyysrahan lisäksi. (Vuokratuotto kuussa 120 euroa)

[/quote]

Aloittaisin asumistukilaskurista. Toimeentulotuki on viimesijainen, sitä ennen pitäisi myydä omaisuus.

[/quote]

Lisään vielä, että tämän vuoden alusta asumistuen laskennassa ei ole laskettu laskennallista tuottoa omaisuudelle. Aiempina vuosina sinulla ei ole ollut toivoakaan asumistuesta, koska jo mökille on laskettu valtava vuotto, yksiöstä puhumattakaan. Nykyisin asumistukeen vaikuttavat vain todelliset tulot ja muistaakseni pääomatuloja saa olla hieman, ennen kuin vaikuttavat. Jos elatusmaksut eivät ole kovin suuret, sinulla voi olla oikeus asumistukeen. Ja kyllä, sitä voi saada myös omistusasuntoon.

Vierailija
24/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko saada tukea terapiakäynteihin?
Ne olisivat tosi tärkeitä ja Kelan hakemusta ei oo vielä tehty.

Vierailija
25/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:08"]Saan sairauspäivärahaa. Omaisuutta ei ole. Onko mahdollista hakea toimeentulotukea esimerkiksi sairaalalaskuihin?
[/quote]

On mahdollista, tottakai. Saat maksusitoumuksen kunnan sairaala ja terveyskeskusmaksuihin sekä reseptilääkkeisiin. Ap

Vierailija
26/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkee, mitkä ovat hyväksyttäviä menoja?

Vierailija
27/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:08"]Mikä pohjakoulutus sinulla on ja paljonko saat palkkaa? Mitä urapolkua pitkin päädyit nykyiseen tehtävääsi? Joudutko kohtaamaan asiakkaita henkilökohtaisesti vai hoituvatko asiat paperilla/tietokoneella?

T. Työtön tradenomi :-)
[/quote]

Tradenomi olen minäkin :) Tykästyin työhöni, kun tein samaa hommaa työharjoittelussa. Palkkaa en nyt haluaisi sen kummemin avata, mutta riittävästi. En näe asiakkaita henkilökohtaisesti, tapaamiset hoitaa sosiaalityöntekijät. Puhelimitse olen tavoitettavissa. Ap

Vierailija
28/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tunnu moraalisesti väärältä käyttää yhteisiä rahoja siihen, että tavallaan kannustetaan ihmisiä passiivisuuteen ja työssä käymättömyyteen?

Vierailija
29/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:18"]Eikö tunnu moraalisesti väärältä käyttää yhteisiä rahoja siihen, että tavallaan kannustetaan ihmisiä passiivisuuteen ja työssä käymättömyyteen?
[/quote]

Ohis. Ei ihmisiä voi nälkäkuolemaan ajaa.

Vierailija
30/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:14"]Voiko saada tukea terapiakäynteihin?

[/quote]

Suoraan emme myönnä tukea terapiakuluihin vaan sinun tulisi jutella asiasta sosiaalityöntekijän kanssa ja perustella tuen tarve. Tukea myönnetään omavastuuseen. Ap

Vierailija
31/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 4, jonka tuotto yksiöstä on 120 ja sitten työttömyystuki 600. Mitä nuo 144 ja 155 ovat?
Ei mulla ole muita tuloja. (Aviomies myös työtön insinööri, kuten minäkin)
Mistä saisin nuo 144 ja 155?

Vierailija
32/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:14"]Voiko saada tukea terapiakäynteihin?

[/quote]

Suoraan emme myönnä tukea terapiakuluihin vaan sinun tulisi jutella asiasta sosiaalityöntekijän kanssa ja perustella tuen tarve. Tukea myönnetään omavastuuseen. Ap
[/quote]

Niin tietysti pitää jutella ensin.

Vierailija
33/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon varastat meiltä suomalaisilta ja muilutat verorahoja ns.' monikulttuuristen' ns. 'menoihin'? Ei tarkkaa summaa tarvitse sanoa vaan noin sadantonnin haarukkaan kuukaudessa jos saisi varastamasi summan.

Vierailija
34/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen 19-vuotias nuori nainen, kärsin ahdistuneisuushäiriöstä, lievästä masennuksesta ja lievästä paniikkihäiriöstä. Nämä asiat vaikuttavat paljon siihen, etten pysty käymään töissä. Haen silti töitä aktiivisesti, jospa nappaisi sellainen, johon jaksaisin, sillä en vain kertakaikkiaan voi rahatonkaan olla vaikka olen sairas. Töitä en tunnu kuitenkaan saavan, vaikka pyrin olotilastani huolimatta olemaan mahdollisimman avoin. Työttömyysturvaa en voi saada, sillä ehto ei ole täyttynyt. Työmarkkinatukeakaan en saa. Toimeentulotuki olisi ainoa vaihtoehtoni. Asumme poikaystävän kanssa kaksiossa, olemme siis avopari. Onko avoparina oleminen nyt tekijä, joka määrää poikaystäväni elättämään molemmat? Poikaystävällä tulot n.1400e/kk, joilla hänen tulisi elättää meidät molemmat (?) 750e/kk menee asumiseen (josta 200e/kk maksan minä asumistuellani), 150e/kk muihin laskuihin, työmatkoihin 200e/kk. Hygieniaan, ehkäisyyn, kosmetiikkaan yms tarpeelliseen menee muutama kymppi. Muitakin menoja kertyy ruokaostoksien lisäksi. Pitääkö näillä eväillä kahden ihmisen pärjätä? Poikaystäväni olo on varmasti kuormittunut, enkä sitä halua hänelle. Meillä ei ole mahdollisuuksia edes harrastuksiin. Minun parantumiseni on myös vaakalaudalla pelkkien rahaongelmien vuoksi. Terveelliset elämäntavat ovat tilanteessani tärkeitä, kuten elämässä yleensä. Enkö saa elää terveellisesti? Lääkärikäynnit yms maksaa, vaikkeivat onnekseni paljon, mutta maksavat kuitenkin. Sairauspäivärahasta en tiedä? Olen neuvoton. En pidä tilanteestani. 

Vierailija
35/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:17"]

Tradenomi olen minäkin :) Tykästyin työhöni, kun tein samaa hommaa työharjoittelussa. Palkkaa en nyt haluaisi sen kummemin avata, mutta riittävästi. En näe asiakkaita henkilökohtaisesti, tapaamiset hoitaa sosiaalityöntekijät. Puhelimitse olen tavoitettavissa. Ap

[/quote]

Olen ollut valmistumisen jälkeen työttömänä jo yli 2,5 vuotta. Jos palkka alkaisi edes kakkosella, se olisi jo lottovoitto! Olen luullut että tuo työ olisi sosionomien heiniä, mutta voisin kuvitella itsekin viihtyväni tuollaisessa hommassa. Tykkään numeroista ja jos ihan huvikseni olen opetellut verotuksesta yhtä sun toista, varmaan oppisin toimeentulotuen myöntämisperusteetkin. Suurien asiakokonaisuuksien hallinta minulta sujuu hyvin. Täytyykin jatkossa katsoa noitakin työpaikkoja.

T. Työtön tradenomi

Vierailija
36/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellytetäänkö keneltäkään muulta kuin opiskelijalta velaksi elämistä toimeentulotuen saamiseksi? Onko asia niin, että ennenkö alkaa opiskella, niin kannattaa hankkia jostain pikkuasiasta luottotietomerkintä, maksaa velkansa pois ja vasta tämän jälkeen alkaa opiskella, jotta saisi asialliset tuet?

Vierailija
37/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:09"]Muuttofirmat ovat tosi kalliita. Eihän 120 € riitä muuttoon yksinäiselle. Muuttoni maksoi vajaa 600 € ja tutun muutto 800 € alle 20 m2 pikkukämpästä. Ei ole ajokorttia eikä autoa, eikä ketään, joka auttaisi. Eikö sossu tosiaan auta tuon enempää tilanteessa, kun on pakko muuttaa, eikä saa keltään apua?
[/quote]

Ei sen pidä muuttofirmaan riittääkkään. Pakkaat itse ja vuokraat pakun, siihen riittää hyvin. Jos on köyhä toimeentulotuella elävä niin tuskinpa sitä omaisuutta on kamalasti.

Vierailija
38/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutko sinä tai kollegasi työttömäksi, kun toimeentulotuen hakemusten käsittely siirtyy sossulta Kelalle?

Vierailija
39/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta jätän suosiolla vastaamatta provokatiivisiin kysymyksiin ja keskityn oikeisiin kysymyksiin. Ap

Vierailija
40/98 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nostaa tt-tukea ja henkilöllä onkin omaisuutta esim. 7 tonnin edestä? Ja sossu ei olisi tästä tietoinen ts. tuen nostaja ei olisi ilmoittanut tästä omaisuudesta. Jos siis tuo tulisi ilmi?