KOKKI paikalla, kysy mitä vain.
Kommentit (114)
Olen aloittelemassa kasvissyöjäksi. Kerro miten saan tehtyä herkullista ruokaa soijasta, tofusta, seitanista, tms, jne? Miten saan kikherne- ja papuruuista maistuvia? Kiitos :)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:33"]Olen aloittelemassa kasvissyöjäksi. Kerro miten saan tehtyä herkullista ruokaa soijasta, tofusta, seitanista, tms, jne? Miten saan kikherne- ja papuruuista maistuvia? Kiitos :)
[/quote]
Repertuaali on ERITTÄIN laaja. Vaihtoehtoja on monia. Soijaa voi käyttää ihan jauhelihan kaltaisesti. Kikherneistä saa hyviä pihvejä, laitat kikherneitä, hiebonnettua keitettyä perunaa, sipulia, suolaa, pippuria, perunajauhoa, munaa, juustoraastetta ja paistat pannulla. Tofusta saa esim. Tofu-kasvisvartaita, kasviscurrya. Seitan on täysin vegaanista jota voi käyttää vaikka burgerin välissä, vartaissa jne.. vaihtoehtoja on monia. :)
Kiitos ap tästä ketjusta, on ollut tosi kiinnostava!
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:52"]Kiitos ap tästä ketjusta, on ollut tosi kiinnostava!
[/quote]
Kiva, jos ollut! :)
Miten saa parhaat kanansiivet kotioloissa? Mitä kivaa voisi tehdä teppanyaki-grillillä?
Lämpimille voileiville (lämppäreille) joku hyvä ohje? Ihan siitä leivän valinnasta lähtien?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:04"]Miten saa parhaat kanansiivet kotioloissa? Mitä kivaa voisi tehdä teppanyaki-grillillä?
[/quote]
Ostat pakasteisia siipiä (saarioisilla on esim kypsiä), laitat uuniin paahtumaan n. 250-300, Kuumassa uunissa niin että ne ovat kunnolla rapeita, niistä tulee samankaltaisia kuin fritissä tehdyt, tämä ei tosin onnistu horneiteilla, jotka ovat marinaadisia. Sitten pyörität siivet vaikkapa siipiweiklojen tai poppamiehen kastikkeessa! Teppanyaki- grillillähän voi tehdä vaikka ja mitä! Kalaa,pihviä,kasviksia, paistaa riisiä.. ihan mielikuvistus rajana! :)
Onko uranvalinta koskaan kaduttanut? Mitä tekisit, jos et olisi kokki?
Ei oo todellista!! Uskooko mammat tohon kokkiin, vai menevätkö nauraen perässä?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:10"]Lämpimille voileiville (lämppäreille) joku hyvä ohje? Ihan siitä leivän valinnasta lähtien?
[/quote]
Ihan millasia lämppäreitä haluaa. Vaaleat pehmeet leivät paahtuvat rapeiksi eli esim. Vehnäpaahto, grahampaahto. Päälle voi laittaa esim. Tonnikala-sipuliatahnaa, jonka kuorruttaa muna-juustolla. Tai vaikkapa kanaa jonka kuorruttaa vuohenjuustolla.. vaihtoehtoja on monia :)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:16"]Onko uranvalinta koskaan kaduttanut? Mitä tekisit, jos et olisi kokki?
[/quote]
Ei ole, viihdyn kyllä työssäni. Joskus sitä on toki miettinyt että vaihtaisi päivätöihin, lastenhoidon kannalta. En osaa sanoa mitä tekisin.
Minkälainen hygienia sulla on? Jos annoksesta tippuu jtn pöydälle, nostatko takaisin? Pestäänkö teillä kädet kun tullaan töihin tai tupakalta? Söisitkö itse kaikki ikinä valmistamasi annoksesi? Mietitkö koskaan jääkö käsiisi jotain likaa pesusta huolimatta?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:25"]Minkälainen hygienia sulla on? Jos annoksesta tippuu jtn pöydälle, nostatko takaisin? Pestäänkö teillä kädet kun tullaan töihin tai tupakalta? Söisitkö itse kaikki ikinä valmistamasi annoksesi? Mietitkö koskaan jääkö käsiisi jotain likaa pesusta huolimatta?
[/quote]
Ei lattialla mene mitään lautaselle. Käden pestään siirtyessä työvaiheesta toiseen, vaikka käytetäänkin suojakäsineitä raaka-aineiden käsittelyssä. Tottakai söisin, älä tarjoile ateriaa jota et itse söisi. En mieti. Kädet pestään kunnolla kyynärpäitä myöten, kuivataan ja laitetaan suojakäsineet :)
Kiitos!!!! :) t. suklaaperse