Mies laittaa kaikkiin tekemiini kasvisruokiin aromisuolaa ja se loukkaa minua
Näön vuoksi maistaa ensin hieman ennen kuin keltainen purkki aukeaa. Miten tuon voisi opettaa syömään terveellisemmin ja fiksummin?
Kommentit (54)
Poltata miehelläsi stydit paukut ennen ruokailua niin kehuu kyllä vaikka keitinperunat maasta taivaisiin.
Ymmärrän että loukkaa, tein kerran deitille illalliseksi pastaa ja oli viiniä ja kiva tunnelma. Kunnes urpo kysyi onko sulla ketsuppia? Teki mieli hieroa pastat sen naamaan!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että loukkaa, tein kerran deitille illalliseksi pastaa ja oli viiniä ja kiva tunnelma. Kunnes urpo kysyi onko sulla ketsuppia? Teki mieli hieroa pastat sen naamaan!
No onneksi kysyi sentään ketsuppia joka sentään on mauste. Sinappi sen sijaan on homoille.
Vierailija kirjoitti:
Poltata miehelläsi stydit paukut ennen ruokailua niin kehuu kyllä vaikka keitinperunat maasta taivaisiin.
Mulla oli ennen aina tapana polttaa hitit ennen kuin menin mummolle syömään. Mummo oli ihan OK kokki, mutta kun sinne meni kauheissa mässyissä ja aina halusi santsata... Mikään ei tee mummoa onnellisemmaksi kuin lapsenlapsi jolle maistuu ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ennen aina tapana polttaa hitit ennen kuin menin mummolle syömään. Mummo oli ihan OK kokki, mutta kun sinne meni kauheissa mässyissä ja aina halusi santsata... Mikään ei tee mummoa onnellisemmaksi kuin lapsenlapsi jolle maistuu ruoka.
Ihana tarina. Ikävä mummoa, taidan polttaa hatsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana tarina. Ikävä mummoa, taidan polttaa hatsit.
Mä hiisaasin just kans. Onneksi mummo ei ole näkemässä.
Voimaannutko enemmän jos mietit että miehesi syö ruokaa jota haluaisi maustaa erilailla vain sinun takia?
Ja kyllä vaihtoehto millintarkalle vege-puolisolle on vaihtoehto että siellä poikamiesboxissa saa mättää häränlihaa ranskiksilla oluttölkit suhahdellen.
Aromat haisee ihan peräreiän ympärykselle.
Aromisuola on yli 50% suolaa ja sisältää myös MSGtä. Mausta ruokasi itse paremmin, niin miehen ei tarvitse lisätä.
Ota ero ja anna miehellesi mahdollisuus löytää kumppani joka osaa tehdä hyvää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aromisuolassa taitaa olla natriumglutamaattia. Olisi hyvä hankkia joku muu vastaava sen tilalle. Miehesi on ilmeisesti tottunut suolaisempaan makuun ruoassa.
On joo MSG:tä. Mikä olisi "joku vastaava"? Tarkoitatko jotain natriumglutamaattivalmistetta jossa ei ole suolaa niin paljoa, vai jotain maustetta jossa ei ole natriumglutamaattia?
Ja miksi sellainen olisi hyvä hankkia tilalle? Natriumglutamaatti on ihan turvallista käyttää. Tietysti jos lisää kaikkeen suolaa niin sen suolan määrä voi kasvaa suureksi.
Kaikkea muuta kuin turvallinen käyttää. Jos nyt unohdetaan migreenit ja viattomammat päänsäryt sekä pahoinvoinnit mitä tuo mauste joillekin aiheuttaa, niin natriumglutamaatti mm voi laukaista Alzheimerin tautia juurikin jatkuvasti käytettynä. Löytyy paljon tutkimuksia myös muista sairauksista joita tuon uskotaan aiheuttavan.
Aromisuola eli aromaatti on lähes pelkkää natriumglutamaattia.
Mulle tulee pähkinöistä anafylaktinen šokki mut annan kyllä lasteni syödä niitä.