Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asko Järvinen: Tästä syystä maskien käyttöä on vielä syytä jatkaa: yleinen kohteliaisuus, ei niinkään tartuntojen ehkäiseminen

Vierailija
17.03.2022 |

Eli nyt jos joku miettii, vieläkö maskeja pitää käyttää, niin KYLLÄ. Tässä suora lainaus:

"Se, että kevennettyä maskisuositusta ei otettu vielä käyttöön kertoo Järvisen mukaan siitä, että tiettyä varovaisuutta halutaan vielä jatkaa.

– Yleisestä kohteliaisuudesta ja toisten huomioimisesta johtuen maskien käyttöä pidetään varmasti vielä jonkin aikaa meillä hyödyllisenä. Ei ehkä niinkään niiden tartuntojen vähentämisessä, vaan yksilön turvan tunteen tuomisessa, Järvinen sanoo."

Eli maskeja ei käytetä siksi, että ehkäistäisiin tartuntoja, vaan se on nykyisin kohtelias tapa.

www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronarajoituksiin-ei-olla-palaamassa-vanno…

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tässä maassa kyllä hitaasti hoksaavia "asiantuntijoita" eikö ole vielä käytäntö opettanut että maskit on tehottomia? Tapaukset raketoi piikkien takia. Vai pitäskö vielä nyt parin vuoden jälkeen koittaa pitää maskeja pari viikko vielä, josko ne nyt lähtisi laskuun? Ehkä tällä kertaa, ehkä tällä kertaa..

Ei ne rokotusten takia nousseet, höperö! 😂

Vierailija
22/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa jutun yhteydessä oleva video. Järvinen selittää, että jos kaikilla ei maskeja, eivät jotkut uskalla tulla kauppaan. Joten siksi näiden pelokkaiden vuoksi kaikkien on syytä käyttää maskeja, vaikkei niistä mitään hyötyä ole.

Mutta nyt asia on sanottu ääneen, asiantuntijan suusta. 

Ne ihmiset, jotka eivät halua mennä kauppaan maskittomien ihmisten takia, niin voivat tilata ostoksena suoraan kotiin. Pääsee kaikki helpommalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa jutun yhteydessä oleva video. Järvinen selittää, että jos kaikilla ei maskeja, eivät jotkut uskalla tulla kauppaan. Joten siksi näiden pelokkaiden vuoksi kaikkien on syytä käyttää maskeja, vaikkei niistä mitään hyötyä ole.

En siedä tuollaisia pelkureita, jotka eivät itse kanna vastuuta elämästään ja itsestään, vaan odottavat, että muut pitävät heistä huolen. Vedä se ffp2-maski päähäsi jos pelottaa ja jätä normaalijärkiset rauhaan!

En ole laittanut maskia tuollaisten pipi-päiden takia, ja halveksin sitä, että joku heistä kehtaa edes piipittää, ettei voi elää, kun on niin vainoharhainen, kun muut eivät sitä ja tätä!

Elämä ei pyöri sinun p*rseesi ympärillä! Tajua se!

Olen tuo, jolle vastasit, ja tuota noin... kohdistitko nyt siis sanasi minulle? Kannattaisiko sun lukea huolellisemmin viestit, joihin vastaat? 

Vierailija
24/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa vapaa-ajalla valita maskittomuutensa, mutta jos tällaisiin perusteluihin vedoten vielä jatketaan koululaisten ja työpaikkojen maskin käyttöä, voi tana.

Vierailija
25/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tämä alkaa ? Välillä oli kirjoituksia kun ihmiset tyytyväisiä joka puolella ei kirjoiteta koronasta.Pese käsiä ,käytä maskia ja luvut on niin paljon.Kauan tätä jatkuu ? Meidän pitää oppia elää tämän koronan kanssa.Eikä se tarkoita sitä ,että maskia pitää koko ajan käyttää.

Vierailija
26/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitsenterällä ollaan ja löysässä hirressä.

Vierailija
27/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fobioihin on saatavilla terapiaa ja lääkitystä. Ei niihin ole ennenkään ympäristöä pakotettu mukaan.

Vierailija
28/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varmaan ehdottaa seuraavaksi, että on "yleistä kohteliaisuutta" tai "kohtelias tapa" luopua esim. saavuttamastaan opiskelupaikasta ja antaa se jollekin toiselle. Tai on "yleistä kohteliaisuutta" tai "kohtelias tapa" tarjota kyyti kenelle tahansa tuntemattomalle, jos se sattuu vesisateessa tai myrskyssä tarpomaan ja itse ajat autolla. Sitten tämä "yleinen kohteliaisuus & kohtelias tapa" ulotetaan varmaan myös siihen, että sen varjolla olisi suotavaa maksaa kenen tahansa toisen ostokset kaupassa.

Tuota ns. yleistä kohteliaisuutta on jotkit alkaneet nykyään käyttämään ihan surutta hyväkseenkin sillä perusteella, ettei itse osaa, halua tai yksinkertaisesti viitsi tehdä jotain asiaa. Vaan että jonkin asian voisi sillä perusteella lykätä jonkun toisen tehtäväksi/hoidettavaksi/maksettavaksi jne.

Vierailija
29/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tässä maassa kyllä hitaasti hoksaavia "asiantuntijoita" eikö ole vielä käytäntö opettanut että maskit on tehottomia? Tapaukset raketoi piikkien takia. Vai pitäskö vielä nyt parin vuoden jälkeen koittaa pitää maskeja pari viikko vielä, josko ne nyt lähtisi laskuun? Ehkä tällä kertaa, ehkä tällä kertaa..

Selitätkö sitten miksi meillä on nyt järkyttävä tautitilanne tapausten kanssa verrattuna ennen piikityksiä? Silloin ei ollut mitään ongelmia. En ole mikää fiksu kaveri mutta näen kyllä selvän yhteyden tässä.

Kun 10 tartuttaa, ehkä 100:aan tarttuu. Kun 1000 tartuttaa, 100 000:een tarttuu.

Ihan siksi on pahempi tilanne. Ne, keillä on rokote eivät saa vakavaa tautimuotoa, rokottamaton saa pahempana taudin ja osa vakavan muotoisena sen.

Vierailija
30/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut rakastamaan maskeja kaupoissa. Pitää ärsyttävät tyrkkymyyjät loitompana.

Olen oppinut rakastamaan maskittomuutta kaupoissa. Pitää ärsyttävät turvaväleistä piittaamattomat maskilliset loitompana esim. kassajonossa.

Vierailija
31/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa vapaa-ajalla valita maskittomuutensa, mutta jos tällaisiin perusteluihin vedoten vielä jatketaan koululaisten ja työpaikkojen maskin käyttöä, voi tana.

No niinpä! Itse töissä apteekissa, jihuu! Sinne on kaikkien hyysättävien hermoheikkojenkin päästävä 👍

Ollaankohan me kohta kuin hammaslääkärit, maski aina naamalla. Että kiukuttaa.

Vierailija
32/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentyneet  jo maskittomat rokottamattomat ihan luonnonvalinnalla.

Vierailija
33/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku varmaan ehdottaa seuraavaksi, että on "yleistä kohteliaisuutta" tai "kohtelias tapa" luopua esim. saavuttamastaan opiskelupaikasta ja antaa se jollekin toiselle. Tai on "yleistä kohteliaisuutta" tai "kohtelias tapa" tarjota kyyti kenelle tahansa tuntemattomalle, jos se sattuu vesisateessa tai myrskyssä tarpomaan ja itse ajat autolla. Sitten tämä "yleinen kohteliaisuus & kohtelias tapa" ulotetaan varmaan myös siihen, että sen varjolla olisi suotavaa maksaa kenen tahansa toisen ostokset kaupassa.

Tuota ns. yleistä kohteliaisuutta on jotkit alkaneet nykyään käyttämään ihan surutta hyväkseenkin sillä perusteella, ettei itse osaa, halua tai yksinkertaisesti viitsi tehdä jotain asiaa. Vaan että jonkin asian voisi sillä perusteella lykätä jonkun toisen tehtäväksi/hoidettavaksi/maksettavaksi jne.

Niin, jos et ole valmis tarpomaan maski päässä kolmatta vuotta tai jatkamaan muutenkin ylimitoitettuja rajoituksia, olet epäkohtelias. Tätä se suomalainen kyyläyskulttuuri teettää.

Vierailija
34/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut rakastamaan maskeja kaupoissa. Pitää ärsyttävät tyrkkymyyjät loitompana.

Olen oppinut rakastamaan maskittomuutta kaupoissa. Pitää ärsyttävät turvaväleistä piittaamattomat maskilliset loitompana esim. kassajonossa.

Itse käyn kaupoissa silloin, kun ei ole paljoa muita asiakkaita. Mutta yliavuliaat myyjät ja feissarit olivat ennen maskeja ongelma.

Vierailija
35/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti oli tuota mieltä kasvattajana.

Vierailija
36/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meillä on "epidemian" pahin tautitilanne kun massat piikitetty 2 -3 kertaa? Ei ollut mitään ongelmia tautitapausten kanssa ennenkuin alettiin näitä "hoitoja käyttää". Taidat olla sieltä hybridkeskuksesta, huomaa tosta hymiön käytöstä. Te olette hävinneet jo tämän pelin. Höpsö

Ei, rokottamaton on hävinnyt. Hän saa vakavan koronan, rokotetuille ei tule juuri mitään.

Vierailija
37/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei tuu poistuun täältä koskaan, timantit on ikuisia!

Vierailija
38/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maskisuositus tuli sykysllä 2020 vain sitä varten, että tartuntaluvut alkoivat taas nousta Skopjen lentojen myötä. Syntyi pelko, että suomalaiset alkasivat käyttäytyä taas kuten maaliskuussa 2020 eli eivät menisi ravintoloihin, kauppoihin, kampaajalle jne jne. Jos ihmiset himmailevat kotona ja harrastavat ulkona vain maksuttomia harrastuksia, elinkeinoelämä kärsii. Mutta - tadaa - maski naamalle ja eiku rahaa kuluttamaan! Ja nyt on sitten ihmisiä, jotka eivät uskalla mennä kuluttamaan rahojaan, jos paikalla on maskittomia. Miten heiltä saadaan rahat pois?

Vierailija
39/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se aika paljon ärsyttää, että koska joku hysteerikko ei uskalla mennä kauppaan ilman maskia, täytyy koululaisten käyttää oppitunneilla maskeja, vaikka ne aiheuttavat päänsärkyä, väsymystä ja finnejä.

Vierailija
40/65 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä tuubaa. Sairaalalukemat ovat korkeimmillaan ja nousussa. THL:n Mika Salminen oli toisen artikkelin mukaan viitannut siihen tyyliin, että maskisuositus on kyseenalainen, koska muissakin Pohjoismaissa siitä on luovuttu. Kannattaisiko mennä tartuntatilanteen mukaan, eikä sen mitä "kaverit tekee"?