Mitä on viisasta ostaa nyt varastoon? Miten kannattaa varautua hintojen nousuun?
Miksi tämänkin jutun pitää olla maksumuurin takana. Luulisi, että mahdollisimman moni haluais tietää mitä nyt kannattaa ostaa varastoon. Itsekin haluaisin tietää.
https://www.iltalehti.fi/rahavinkit/a/d41f1a57-e52f-4928-9c30-0bf5ec840…
Kommentit (33)
kondomeja, kumin hinta nousee koko ajan
Kuiva- ja purkkiruokia, paristoja taskulamppuun, pullotettua juomavettä ja käteistä rahaa.
Jauhoja ja kuivahiivaa. Viljapula alkaa vaikuttaa….
Lannoitteet tai niiden ainesosien saatavuus suomalaisiin viljelijöihin, sotivat mmaat tuontiviljan tuottajia.
Lisäksi jauhot säilyy yli suositellun käyttöpäivän.
Varmaan teippiä ja pahvilaatikoita nyt ainakin.
Riisiä, suolaa ja muuta kuivamuonaa, vettä.
No varmaan just sen takia se on maksumuurin takana koska monia kiinnostaa :D
Kuvittelemalla että on munkki- tai nunnaluostarissa sen ajan meditoimassa, kun joku tuote on kalliimpi. Ehkä kaikki on manipulaatiota.
Mä ostin vähän reilummin retkikokoisia kaasupatruunoita. Ei sitä tiedä josko kaasun hinta nousee kovasti tai saatavuus voi olla ajoittain olematonta. Retkille ja pitempien sähkökatkojen varalle nuo.
Mietin myös tällä hetkellä mitä pitäisi ostaa nyt, eikä myöhemmin. Silmälasien uusinta olisi viimeistään vuoden päästä. Mahtavatko hinnat olla ensi vuonna paljon korkeammat? Auton renkaat menevät vielä, mutta hinta voi ensi vuonna olla tupla.
Uusi sohva on ollut mietinnässä jo kauan. Tai sängyn patjojen vaihto on lähellä. Tällaisia harvinaisempia ja "isompia" hankintoja mietin, koska hintojen noustua kauheasti nämä kaatuvat muuten päälle samaan aikaan.
Taloyhtiö on vaihtamassa tämän vuoden aikana öljylämmityksestä toiseen lämmitysmuotoon. En tiedä mistä firmasta öljy oli ostettu, mutta kuulostaa järkevältä vaihtaa viimeistään nyt. Aurinkopaneeleitakin voisi muutama olla. Tässä talossa on neljä asuntoa.
Minä en ainakaan ala hamstraamaan yhtään mitään. Jos leipä maksaa vaikka 5 eur paketti, en syö leipää. Syön jotain muuta.
Kiva juttu, kun alatte hamstraamaan 🙄
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan ala hamstraamaan yhtään mitään. Jos leipä maksaa vaikka 5 eur paketti, en syö leipää. Syön jotain muuta.
Kaikki kallistuu. Tosin isompi ongelma on se, jos ilmastonmuutos tuhoaa sen vähäisen viljan, mitä Euroopassa voidaan tuottaa.
Noh...laske. Paljonko sulla menee nyt kuukaudessa rahaa makaroniin? Jos hinnat nousevat vaikkapa 20%, paljonko menee silloin? Entä paljonko sulla menee nyt kuukaudessa rahaa kaurahiutaleisiin? Entä, jos hinnat nousevat 20%? Säästätkö enemmän rahaa hamstraamalla makaroonia vai kauraiutaleita? Vai olisiko sittenkin järkevämpää hamstrata vessapaperia tai konetiskiainetta? Juureksia? Tai ostaa pakastin täyteen erilaisia lihoja? Tai voithan hamstrata ihan kaikkea, mitä vaan mahtuu asuntoosi.
Minkälainen trangia on hyvä? Tietääkö kaasupatruunat maininnut kommentoija tai joku muu? Olen googlannut, mutta en saa selkoa.
VESSA PAPERIA, puun hinta nousee kun venäjältä ei tuoda -> Sellun hinta nousee edellisen ja kuljetuskustannusten nousun myötä -> wc-paperin hinta tuplaantuu!
Sehän riippuu ihan siitä, mitä sä yleensä kulutat ja kuinka paljon. Ja mikä sun budjettisi on. Jos mä nyt aikoisin ryhtyä hamstraamaan, hamstraisin kalleinta, jota käytän. Siitä säästyvillä rahoilla voisin sitten ostaa halvempia tuotteita hinnakorotuksista huolimatta. Tai sitten sellaista, mitä käytän niin paljon, että hinnankorotukset tuntuisivat merkittävästi kukkarossa.