Tajuatteko että polkupyöriä tai sähköpyöriä EI SAA säilyttää parvekkeilla tai häkkivarastoissa???
Mikä siinä on vaikeaa tajuta, polkupyöriä ei raahata rappukäytävässä huoneiston parvekkeelle ja takaisin päivittäin eikä häkkivarastokaan ole oikea paikka säilyttää pyörää jos kerta talossa on erikseen polkupyörävarasto! Se polkupyörävaraston nimikin sen jo kertoo, että siellä niitä säilytetään!
Kommentit (201)
Poikani säilyttää parvekkeella, koska pyörävarasto on maksullinen. Parvekkeella on tilaa, parveke on noin 14 neliöinen 😄 Pihalla on sikinsokin ihmisten pyöriä ihan tarpeeksi, hyvä että edes jotkut säilyttää muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs parvekkeella säilönnän kieltää?
Laki ja järjestyssäännöt
Voi hyvänen aika sentään. Vai että ihan laki säädetty polkupyörän säilyttämisestä. Ja ettei sitä saa sen lain mukaan säilyttää parvekkeella. Ootko tosissasi?
Multa on pöllitty pyörä talon lukitusta pyörävarastosta. Pyörä oli lukossa ja vielä toisella lukolla patteriin kytkettynä. En ikinä enää jätä pyörää sinne!
Huvittava sanavalinta innokkaimmat säilyttävät pyöräänsä parvekkeella tai kotonaan. Kyllä ne ovat niitä tavallisia ihmisiä, jotka ovat joko oppineet kantapää kautta tai vierestä katsomalla, että sitä kallista pyörää ei kannata säilyttää siellä pyörävarastossa. Rahaa ja vaivaa siinä säästää että ennakoi ne pettymykset että pyörä on pöllitty. Ja ellei pöllitä, niin joku vallaton veijari voi muuten vain tehdä kiusaa ja hajottaa omaksi ilokseen niitä pyöriä.
Ai, joku on nostanut tämän aloituksen taas ylös.
No, tavallista polkupyörää ei voi kieltää säilyttämästä asuntoon kuuluvassa VARASTOKOPISSA TAI -HÄKISSÄ, mutta VARASTOTILAN KÄYTÄVILLÄ ASUJAT EIVÄT SAA SÄILYTTÄÄ YHTÄÄN MITÄÄN!
Sähköpolkupyörien säilyttämisestä en tiedä... Mutta jos akku on irrotettavissa, niin kaipa sitä sähköllä käyvää pyörääkin voi VARASTOHÄKISSA PITÄÄ MUTTEI KÄYTÄVÄLLÄ!
Minnes se akku sitten laitetaan... Asuntoon vai!
Meillä saa, olen itse kysynyt isännöinnistä.
Vierailija kirjoitti:
Multa on pöllitty pyörä talon lukitusta pyörävarastosta. Pyörä oli lukossa ja vielä toisella lukolla patteriin kytkettynä. En ikinä enää jätä pyörää sinne!
Kannattaa laittaa kamerat varastoon niin saa ilmiöstä vähitellen kiinni, saattaa jopa estää varkauden
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että ei kuulu sinulle pätkääkään missä minä säilytän fillariani?
Ymmärrätkö et siellä parvekkeella ja häkkivarastossa se polkupyörä on paloturvallisuus riski ja lisää palokuormaa?
syyt on siinä että rikoksesta ei seuraa mitää vaikka tiedettäisiin kasvokuvalla tekijä, niin tekijä ei saa mitään jos on rahaton pelkkä kannustus että tee ensi kerralla paremmin siinä kaikki. Jos asukas puuttuu oman pyörän varastamiseen niin joutuu itse syytetyn penkille sellaista oikeudenmukaisessa suomessa missä oikeudenmukaisuutta puolustaa omaa omaisuutta ei ole. Suomi on paska maa oikeusjärjestelmänsä puolesta. Jos vakuutuksesta jotain saat niin arvonalenema on 10% joka vuosi ja siihen päälle 150e oma vastuu niin muutaman vuoden ikäisestä pyörästä takaisin tuleva raha on aika pientä häviö taas melko suurta mutta sehän on sitä reiluutta oikeudenmukaisuutta maailman onnellisinmaisuutta kun mikään ei ole oikeudenmukaista muuta ku sdp puheet.
Meidän taloyhtiössä ei edes ole pyörävarastoa, joten johonkin se pyörä täytyy laittaa talvisäilytykseen. Mä olen aina laittanut omaan lukolliseen häkkivarastoon ja sieltä se on ollut hyvä ottaa aina kesäksi. Mitä se sinua haittaa? Miten se SINUN elämääsi vaikuttaa?
Häkkivarastossa saa säilyttää pyöräänsä, kunhan se pyörä on siellä asuntoon kuuluvan häkin sisäpuolella. Käytävillä ei saa säilyttää. Samaten asunnon parvekkeella saa säilyttää mitä haluaa, kunhan paloturvallisuus sääntöjä ei rikota.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Multa ei pöllitty pyörää, vaan vietiin siitä etuvanne renkaineen!
Kiusa se on pienikin kiusa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu että kuljetan pyöräni parvekkeelleni säilöön? Ja teen niin aina jatkossakin.
Terveisin 1500e pyörään sijoittanut.
On hyvin ymmärrettävää jos on kalliimpi pyörä kuin vaihteeton perusjopo, niin ei halua antaa varkaille liikaa mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti taloyhtiön omissa asukkaissakin voi olla suhteellisen epärehellistä porukkaa tai pyörävaraston ovi ei mene aina kunnolla kiinni esimerkiksi sääolojen vaihtelun takia.
Se on vaja-akin laki. En noudata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että ei kuulu sinulle pätkääkään missä minä säilytän fillariani?
Ymmärrätkö et siellä parvekkeella ja häkkivarastossa se polkupyörä on paloturvallisuus riski ja lisää palokuormaa?
Miten se polkupyörä muka syttyisi itsestään tuleen tai siinä olisi mitään tulenarkoja osia? Sen ymmärtää että polkupyöriä ja lastenvaunuja ei saa säilyttää rappukäytävässä ja muiden kulkuväylien esteinä.
MINUN POLKUPYÖRÄ VARASTETTIIN KERROSTALON PYÖRÄVARASTOSTA TÄNÄ KESÄNÄ. SE OLI LAITETTU KIINNI KAHDELLA LUKOLLA. VARASTOSSA ON MYÖS VALVONTAKAMERAT, MUTTA ISÄNNÖITSIJÄ EI SUOSTUNUT ALUKSI NIIDEN MATERIAALIA POLIISILLE LUOVUTTAMAAN (kuulemma tietosuojan loukkaus olisi) ja siinä vaiheessa (kun olin maininnut, että käytin sitä pyörää töissä käyntiin) niin sanoi laittaneensa poliisille sen videopätkän, jossa varas näkyy, mutta tuossa vaiheessa en jaksanut enää uskoa, että ko. valvontakamerat olisi edes oikeita. Tai sitten on ma aa ha n mu u ttaja varastanut sen pyörän ja isännöitsijä halusi suojella sitä. Pyörääni en ole saanut takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ai, joku on nostanut tämän aloituksen taas ylös.
No, tavallista polkupyörää ei voi kieltää säilyttämästä asuntoon kuuluvassa VARASTOKOPISSA TAI -HÄKISSÄ, mutta VARASTOTILAN KÄYTÄVILLÄ ASUJAT EIVÄT SAA SÄILYTTÄÄ YHTÄÄN MITÄÄN!
Sähköpolkupyörien säilyttämisestä en tiedä... Mutta jos akku on irrotettavissa, niin kaipa sitä sähköllä käyvää pyörääkin voi VARASTOHÄKISSA PITÄÄ MUTTEI KÄYTÄVÄLLÄ!
Minnes se akku sitten laitetaan... Asuntoon vai!
Meidän kerrostalossa maa han muu tt ajat säilyttää jatkuvasti polkupyöriään ja lastenvaunuja porraskäytävässä. Hirveä haju siinä.
Vakuutusyhtiön sivuilta:
"Pyörää kannattaa säilyttää lukittuna lukollisessa tilassa. Innokkaimmat säilyttävät fillareitaan parvekkeella tai jopa asunnossa."
https://www.fennia.fi/sisaltostudio/miten-fillaria-kannattaa-sailyttaa-…
Tietysti on huolehdittava siitäkin, ettei pyörä estä kulkua esim. tulipalossa.