Tajuatteko että polkupyöriä tai sähköpyöriä EI SAA säilyttää parvekkeilla tai häkkivarastoissa???
Mikä siinä on vaikeaa tajuta, polkupyöriä ei raahata rappukäytävässä huoneiston parvekkeelle ja takaisin päivittäin eikä häkkivarastokaan ole oikea paikka säilyttää pyörää jos kerta talossa on erikseen polkupyörävarasto! Se polkupyörävaraston nimikin sen jo kertoo, että siellä niitä säilytetään!
Kommentit (201)
Ap ja sen huolenaiheet vaikuttaa ihan tylsältä kummeli hahmolta.
Meillä oli joku raahannut fatbikea pitkin portaikkoa ylimpään kerrokseen. Kuraa ja hiekkaa oli ympäriinsä.
saako häkkivarastossa säilyttää vaan häkkejä?
Saa säilyttää kummassakin, häkkivarastossa sekä parvekkeella. Sähköpyörän tosin voi kieltää häkkivarastosäilytyksestä paloturvallisuus syistä (akku), mutta jos akku on pyörästä irti ja muuten häkkivarastossa säilössä, ei ole todellakaan kiellettyä. Parveke on asukkaan/osakkaan hallinta-aluetta yhtälailla kun asuntokin, joten siihen eivät naapurit voi vaikuttaa mitä siellä säilötään ellei kyse ole paloturvallisuusriskistä (nestekaasut yms) tai jos tehdään kiinteä asennus jolloin voidaan vaatia kaupungilta kanta kokeeko kaupunki ko.asennuksen vaikuttavan merkittävästi rakennuksen julkisivuun ja mikäli taloyhtiö saa kaupungin taakseen voi yhtiö vaatia kiinteän asennuksen purkua.
Mutta tosiaan pyörä ei ole kiinteä asennus ja todellakin saa säilyttää omalla parvekkeellaan.
T.Isännöitsijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että ne pyörät pöllitään narkkisten toimesta muualla tiloissa!!!
Ei pöllitä kun hankkii kunnon lukon millä pyörän laittaa rungosta kiinni telineeseen!
kunnon paksu ketju ja abloyn 50mm riippulukko niin että ei voi katkaista pulttisaksilla maksaa yleensä enemmän kuin se pyörä.
No sitten sun polkupyörä maksoi alle 20€. Mun kunnon lukko mitä ei saa sahattua eikä leikattua eikä tiirikoitua maksoi sen verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs parvekkeella säilönnän kieltää?
Laki ja järjestyssäännöt
Mistä sen lain löytää? Kiinnostaisi?
Voi voi, kannattaa muuttaa omakotitaloon
Polkupyöriä säilytetään niille varatussa, nimetyssä paikassa, eikä niitä saa kuljettaa rappukäytävässä melun ja sotkun takia, eikä niitä saa kuljettaa hississä koska se aiheuttaa kiilautumisvaaran. T: isännöitsijä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli joku raahannut fatbikea pitkin portaikkoa ylimpään kerrokseen. Kuraa ja hiekkaa oli ympäriinsä.
ei pyöriä tarvitse raahata kerroksiin: niissä on pyörät ja suhteellisen suuret, joten menee oikein näppärästi ihan vain työntämällä. Kuraa ja hiekkaa voi tulla, mutta niinpä kengistäkin tulee.
Taloyhtiöhullu aktivoitui taas.
Etkö saanut "väestönsuojaan ei koiria"- huutelullesi myötätuntoa?
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiöhullu aktivoitui taas.
Etkö saanut "väestönsuojaan ei koiria"- huutelullesi myötätuntoa?
No on sullakin harhat. En ole muuta aloitusta tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että ne pyörät pöllitään narkkisten toimesta muualla tiloissa!!!
Ei pöllitä kun hankkii kunnon lukon millä pyörän laittaa rungosta kiinni telineeseen!
kunnon paksu ketju ja abloyn 50mm riippulukko niin että ei voi katkaista pulttisaksilla maksaa yleensä enemmän kuin se pyörä.
No sitten sun polkupyörä maksoi alle 20€. Mun kunnon lukko mitä ei saa sahattua eikä leikattua eikä tiirikoitua maksoi sen verran.
laitappa linkkiä lukostasi.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, kannattaa muuttaa omakotitaloon
omakotitalossa on se huono puoli että sieltäkin voi nähdä toisten kerrostalo parvekkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ei seisota sitä romuaan porraskäytävässä. Parvekkeella tukkii vain oman hätäpoistumistiensä.
aika vähän näkee ranskalaisilla parvekkeilla polkupyöriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs parvekkeella säilönnän kieltää?
Laki ja järjestyssäännöt
Ai, ne sinun laatimat.
Mun taloyhtiössä on lukollinen pyörävarasto itse kerrostalossa ja vielä ulkovarasto erikseen. Pyörän kuljettamista parvekkeelle ei ole myöskään säännöissä kielletty. Meillä on myös lähes jokaisella asukkaalla parvekkeillaan sälekaihtimet, joten ei tarvitse häiriintyä kenenkään "romuista".
Poliisi: - Kallis pyörä kannattaa kantaa säilytettäväksi omalle parvekkeelle/asuntoon, jos mahdollista.
Missään ei myöskään mainita, ettei pyörää saisi säilyttää parvekkeella.
mä säilytän mun pyörää jo kymmenettä vuotta mun häkkivarastossa kun hukkasin avaimen, mutta hyvin se pärjää, tosin renkaat on tyhjät. Juttelen sille viikoittain.
Mun pyörä on makuuhuoneessa, mitäs siihen sanoo ap?
Kunhan ei seisota sitä romuaan porraskäytävässä. Parvekkeella tukkii vain oman hätäpoistumistiensä.