Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmasluokkalaisen synttäreistä

Vierailija
24.08.2015 |

Kutsuako äidin mieleen kaikki luokan pojat vai lapsen mieleen 2/3 luokan pojista mukaan? Kyseessä siis poikani syntymäpäivät, joihin mahtuisi mukaan kaikki. Minusta olisi tasapuolisuuden nimissä hyvä kutsua kaikki, mutta lapseni haluaisi kutsua vain osan. Perusteluina pojalla on se, ettei kaikki muutkaan ole häntä kutsuneet omille synttäreilleen ja joidenkin kanssa hän ei ole koulussa juuri ollenkaan. Mitä mieltä te olette ja miten olette toimineet tuon ikäisten juhlia järjestettäessä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis "järjestäessä"...

Vierailija
2/9 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin poika haluaa, se on kuitenkin hänen päivänsä. Eikö olisi ikävää jos iloinen päivä menisi pilalle vaan sen takia että koti täyttyy luokkalaisista joiden kanssa ei tulekkaan niin hyvin toimeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsukaa ne ketkä poika haluaa, jos syy on tuo.

Olisi sitten eri asia, jos yksi jätettäisiin kutsumatta.

Vierailija
4/9 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mahdollidta, kutsuisin kaikki. Vsikka kaikkien dynttäreillä ei ple käynytkään ja kaikki eivät ole kavereita, tässä on mahtava tilaisuus tutustua paremmin koulun ulkopuolella. Luokkahenki paranee (vaikka tytöt eivät olekaanmukana:)), oppii kavereista ihan uutta, saattaa tulla uusia kaverisuhteita ja kutsuja jne. Näillä perustelisin, miksi kaikki kannattaisi kutsua mukaan. Ihan älytyömän hienoa, että pojallasi on tähän mahdollisuus, sillä kaikilla ei ole.
T. Kokemuksen syvällä rintaäänellä

Vierailija
5/9 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisin myös kaikki. Edellisellä oli hyvät perustelut joten en ala toistamaan :)

Vierailija
6/9 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kutsuisi sellaisia, jotka eivät ole teidän poikaanne kutsuneet.

Vierailija
7/9 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kutsuttu aina kaikki. Viimeksi lapsi (on siis myös kolmosella) meinasi alkuun jättää pari kutsumatta, mutta sanoin, että entäs jos heille tulee paha mieli. Edellisenä iltana (kutsujen antoa) lapsi vielä vähän empi ja sanoi, että kun ei me hirveän paljon olla yhdessä. Sanoin sitten, että olisihan se silti kiva kaikkien kanssa juhlia, mutta ihan miten haluat. Sanoin lisäksi, että tekee varalta kutsut heillekin jos päivän aikana mieli muuttuu. Ja niinhän se oli sitten muuttunutkin ja lopulta oli kutsunut kaikki. Kehuin, että tosi hienosti tehty. Mun mielestä on ihan ok jättää kutsumatta monta, mutta ei ole kiva, jos jättää kutsumatta vain pari.

Mun mielestä se on huono syy jättää kutsumatta, kun "sekään ei kutsunut mua", koska ei tuon ikäiset vielä kovin pitkälle osaa ajatella. Kutsuvat heitä, jotka just sillä hetkellä tuntuvat parhailta kavereilta, jos eivät kaikkia kutsu. Muutenkin mun mielestä pitäisi opettaa, että ei koskaan pahalla pahaa vasten. Siitä ei seuraa mitään hyvää.

Vierailija
8/9 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Itsellä taas on päinvastainen kokemus. Luokalla ei ollut kuin pari (2-3) hyvää ystävää jotka halusin kutsua. Muut kiusasivat/en tullut toimeen/olivat liian villejä makuuni. Äiti halusi pyytää muutkin, ja loppujenlopuksi kaikki muut remusivat mun synttäreillä, haukkuivat kakkua jne. Ja itse istuin hiljaa pöydässä surullisena.
Itse kuuntelisin lastani. Toki jos vaan yksi jätettäisiin ulkopuolelle, hänet mukaan. Mutta ei kaikkia tarvitse. Vain ne jotka lapsesi todella haluaa.

Vierailija
9/9 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 22:13"]

^ Itsellä taas on päinvastainen kokemus. Luokalla ei ollut kuin pari (2-3) hyvää ystävää jotka halusin kutsua. Muut kiusasivat/en tullut toimeen/olivat liian villejä makuuni. Äiti halusi pyytää muutkin, ja loppujenlopuksi kaikki muut remusivat mun synttäreillä, haukkuivat kakkua jne. Ja itse istuin hiljaa pöydässä surullisena. Itse kuuntelisin lastani. Toki jos vaan yksi jätettäisiin ulkopuolelle, hänet mukaan. Mutta ei kaikkia tarvitse. Vain ne jotka lapsesi todella haluaa.

[/quote]

Niin, aivan kuten sanoinkin, että on ok jättää monta kutsumatta. Jos on vain 2-3 jotka haluaa kutsua, niin toki silloin ok kutsua vain heidät eikä väkisin 10 muutakin. Eihän kaikki lapset edes tykkää suuresta väkijoukosta. Pointti onkin lähinnä vain se, ettei jätettäisi ketään yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän