Millaista aluetta on Helsingin Meri-rastila?
Olen muuttamassa helsinkiin ja meri-rastila kiinnostaisi kontulan lisäksi.
Kommentit (12)
Jos tykkää h u n t u p ä i s i s t ä afrikkalaisista niin tervemenoa!
En kyllä itse haluaisi asua kummassakaan noista paikoista. Ahdistaa jo käydäkin, kon sen verran meno värikästä ja sekavaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuo nyt on pieni juttu, ei ne naiset yleensä ketään häiritse konkreettisesti. Miespuolisia ei-kantiksia kyllä löytyy jotka käyttäytyvät naisia kohtaan uhkaavasti, ja sitten on ihan kotoperäiset alkoholistit ja huumehörhöt. Nämä viimemainitut on minusta pahempi levottomuuden aiheuttaja kuin muualta tulleet.
Meri-Rastilan talot ovat rakennettu 90-luvun alussa. Paljon näitä pastellivärisiä taloja, kaksi- kolmekerroksisia.
Alueen reunalla on metroasema, bussi menee alueen läpi.
Siellä on yksi vanha 90-luvun ostari, jossa on S-Market ja muutama pienyritys.
Alueen lähellä on paljon metsää, jonka takana on meri. Alueella on metsässä lenkkipolkuja.
Meri-Rastila kuuluu Vuosaaren kaupunginosaan.
Alueen asukkaista 39 prosenttia oli ulkomaalaistaustaisia vuoden 2018 lopussa. Meri-Rastila on yksi Helsingin monikulttuurisimpia alueita. Asukkaiden tulo- ja koulutustaso ovat kaupungin keskiarvoa matalampia.
Ihan rauhallinen huolimatta mo-ni..kulttuurisuudesta.
Parempi kuin Kontula ehdottomasti. Suomalaisia juoppoja ei ole läheskään niin paljon. Onhan väkilukukin Meri-Rastilassa vain kolmas osa Kontulan vastaavasta.
Palvelut ja liikenneyhteydet ovat toki Kontulasta paremmat. Kummassakin on hulppeat ulkoilumahdollisuudet.
Miksi haikailet juuri näille aluille, joita pikemminkin vältellään?
Merirastilan pääkatua kutsutaan mogadishu avenueksi. Eikä suotta...
Itse olen viime vuosina asunut Mellunmäessä ja Puotilassa, ja tuolla päin se huivipäisten osuus pistää silmään. Paljon enemmän kuin muualla. Mutta jos ei haittaa, niin sinne vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo nyt on pieni juttu, ei ne naiset yleensä ketään häiritse konkreettisesti. Miespuolisia ei-kantiksia kyllä löytyy jotka käyttäytyvät naisia kohtaan uhkaavasti, ja sitten on ihan kotoperäiset alkoholistit ja huumehörhöt. Nämä viimemainitut on minusta pahempi levottomuuden aiheuttaja kuin muualta tulleet.
”Kuppa on hyvä koska tippuriakin esiintyy”
Jos sinulla on lapsia, neuvon kokemuksesta välttämään.
Ap voisi vastata ihan relevanttiin kysymykseen joka jo esitettiin. Eli miksi haluat juuri näille mainituille alueille?
Haiskahtaa provolta, jonka tarkoitus on saada rasistisia kommentteja esiin.
Olen asunut 10 vuotta Kontulassa vuokralla (yksityisesti) ja en ole kohdannut mitään häiriötä ma..han..muttajien taholta.
Hekan yhtiöissä voi tietysti olla toisin.
Sen sijaan ei ole hauska nähdä kaatokännisiä suomalaisperäisiä kuseskelemassa joka nurkalla ja alkoholipsykoosin vallassa sekoilemassa. Ei kyllä tämäkään ole sattunut ihan omakohtaisesti, mutta sivusta olen nähnyt.
Jos olet zuvaitsevainen ja haluat elää unelmaasi, niin muuta sinne vain, mutta älä missään nimessä pilaa lastesi elämää siellä.
Täynnä nekruja. Pysyisin kaukana tuolta.
Molemmat aika värikkäitä seutuja.