En tiedä mitä mies haluaa minusta
Olen seurustellut kolme vuotta miehen kanssa kaukosuhteessa (välimatkaa 200km).
Olen puhunut, että muuttaisin samalle paikkakunnalle, kun valmistun talvella opiskeluista. Mies on asiasta myös tyytyväinen, mutta ei halua asua saman katon alla, koska hänellä on joka toinen viikonloppu lapset hoidossa.
Olen myös seurustelumme aikana tullut ehkäisystä huolimatta raskaaksi, ja tehnyt keskeytyksen miehen toiveen mukaan.
Hän on sanonut, että ei enään halua lapsia, ja minun keskeytyksen jälkeen meni sterilisaatioon.
Tuntuu pahalta, kun tuntuu että mies ei halua sellaista suhdetta mitä minä toivon.
Olemme joka toinen viikonloppu yhdessä, ja mies sanoo, että haluaa olla loppuelämän yhdessä minun kanssani, mutta tämä tuntuu minusta väärältä.
Kommentit (258)
Jätä mies! Jos seurustelun suhteessa, niin ottaisin mielummin oman nykyisen kumppanin, kuin exän.
Miten sait tietää, että nainen tuli mukaan?
Ahdistavaa olla tuollaisessa tilanteessa ja vielä eri paikkakunnalla eikä mies keskustele.
Jätä se mies ja tee sille selväksi miksi jätät hänet. Silloin hänellä on mahdollisuus muuttaa asioita jos näkee sen sen arvoiseksi.
Olet aivan liian saatavilla ja vietävissä. Elä omaa elämääsi!
Olin siivoamassa keittiötä ja miehen kännykkä oli pöydällä.
Tuli viesti exältä, ostavatko yhteisen lahjan
Olet niin nuori ja mies häikäilettömästi haluaa susta seuraa muuhun tarkoitukseen mitä sinä toivot suhteelta.
Ole tiukka ja sano ehdot suhteelle, mikä sinusta tuntuu hyvältä.
Kannattaa katsoa tilannetta nyt realistisesti. Mies on tehnyt sinulle täysin selväksi, että hänellä on oma erillinen elämänsä johon kuuluu hänen lapsena, ex-vaimo, oma suku ja niin pois päin. Ja sitten on se pienempi osa hänen elämää jonka sinä jaat hänen kanssaan. Selkeästi hänellä ei ole haluja yhdistää näitä kahta, joten sinun osasi on olla se mukava viihdyttäjä kuin hänellä aikaa siihen liikenee. Se mitä hän sanoi, että ei halua katsella sinun lisäksesi muita naisia voi olla jopa ihan totta. Hänelle voi todellakin riittää loppuelämäkseen tuollainen puolikas suhde, tämä kun ei ole mitenkään harvinaista vanhemmilla miehillä jotka ovat jo kokeneet sen perinteisen avioliiton, ja kokeneet sen epätyydyttäväksi. Sinusta hän saa kevyttä hupia elämäänsä, mutta sinua kohtaan ei ole mitään velvollisuuksia, eikä tarvitse jakaa arkea sinun kanssasi. Mieti nyt itsekin, tiedät että suurin osa suhteestanne on oikeasti vain pääsi sisällä. Tietysti on ihan kamalaa lukea tällaista kun itsellä on tunteita, mutta se että sinä panostat asiaan 100% ei vain riitä, jos toista ei tuon enempää kiinnosta.
Olen myös sanonut, että kaipaan enemmän yhteydenpitoa, kun ei olla yhdessä.
Mies sanoo, että on kiireinen ja ei ole keskusteluihmisiä varsinkaan puhelimessa.
Minun viesteihin vastataan monen tuntien viiveellä, mutta jos ex laittaa viestiä, vastaus tulee minuutissa.
Tiedän, olen lapsellinen jne. Mutta mulla on kokoajan niin inhottava tunne, kun sydän ja järki sanoo muuta. Argh!
Onko ap linjoilla? Miten pärjäät?
Ap, onhan kaikki ok? Älä nyt pilaa opiskeluasi ym. muuta elämääsi tuon hirviön vuoksi. Kaikki järjestyy kunhan saat pääsi selväksi :) Jos jollain on selviytymistarinoita vastaavasta niin tulkaa jakamaan! Itse olen vastaavanlaisen miehen vuoksi viikottain terapiassa mutta muuten arki rullaa ihan hyvin, on helpotus kun ei joudu enää elämään toisen oikkujen varassa. Valitettavasti joudun hakemaan lähestymiskiellon koska ex ei jätä rauhaan vieläkään, mutta en reagoi hänen viesteihin. Terapiassa tosin näytän ne saadakseni vahvistusta siihen että en jankkaa enää. Jos joku on jo päässyt oikeasti ihanan elämän makuun niin kertokaa miten se kävi!
Kukaan ole miestä narsistiks todennut (oikeasti) kuulemme taas vain toisen puolen, emme miehen näkemystä.
Mies on tehnyt väärin, se on selvä
Mutta kehotan myös puhumaan miehen kanssa. Sopikaa säännöstä jos jatkatte. Älkää oletteko toisen tekevän tai tyytyvätyytyvän mihinkään vaan molemmat kertokaa mitä haluatte mistä ette ole valmiita joustamaan.
Näin nuoren naisen näkökulmasta sanoisin kuitenki että lapsettomaksi jääminen voi olla turhan suuri uhraus suhteelle
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:45"]Kukaan ole miestä narsistiks todennut (oikeasti) kuulemme taas vain toisen puolen, emme miehen näkemystä.
Mutta kehotan myös puhumaan miehen kanssa. Sopikaa säännöstä jos jatkatte. Älkää oletteko toisen tekevän tai tyytyvätyytyvän mihinkään vaan molemmat kertokaa mitä haluatte mistä ette ole valmiita joustamaan.
Näin nuoren naisen näkökulmasta sanoisin kuitenki että lapsettomaksi jääminen voi olla turhan suuri uhraus suhteelle
[/quote]
Luitko koko ketjua? Mies painosti apn aborttiin valehtelemalla yhteenmuutosta. Onko tuo sinusta ihan normaalia ja tervettä käytöstä? Apn kaikista viesteistä huomaa että hänellä on TODELLA paha olla. Vaikka ap olisi miehelle vain panopuu, normaaliin empatiaan kykenevä mies olisi jo lopettanut suhteen ja neuvonut apn hakemaan tukea jostain. Tässä on sellainen läjä paskaa että sitä voi olla hankala sulatella mutta tällaista todella tapahtuu, eikä se ole mikään versio vaan arkea suhteessa persoonallisuushäiriöiseen.
Ap puhui jo miehen kanssa ja mies lupasi kihloja ja yhteenmuuttoa parin vuoden päästä :D Lisäksi mies ei koskaan vastaa puheluihin kun on kiire töissä ja asuu toisella paikkakunnalla. Mikähän salainen agentti se äijä lienee. En tiedä ketään noin kiireistä, onhan isoilla pomoillakin perheitä joiden kanssa asutaan yhdessä. Kyllä nyt on ihan muista kiireistä kyse. Kelatkaa, kolme vuotta tuollaista "suhdetta". Ap on kertonut olevansa yksinäinen muutenkin, mies on hyvin valinnut uhrinsa.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:45"]Kukaan ole miestä narsistiks todennut (oikeasti) kuulemme taas vain toisen puolen, emme miehen näkemystä.
[/quote]
Ei ne sopimukset pidä. Turha keskustella enää. Mitä se mies sun mielestä voisi enää sanoa? Ap haluaa oikean suhteen, mies taas alistuvan panopuun joka pysyy riittävän etäällä jotta mies saa säätää muita juttuja rauhassa. Kuvottava ukko. En tiedä ketään muita jotka käyttävät lapsiaankin tekosyynä noin härskisti ( paitsi narsistieksäni, joka väitti lasten olevan hänellä ja itse menikin juomaan ja panemaan muita).
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:40"]Onko ap linjoilla? Miten pärjäät?
[/quote]
Täälläkin yksi Ap:n kuulumisia odottava. Tänään piti muistaakseni olla terapia-aika... Miten meni Ap? Sinulla on ihan oikeita ihmisiä täällä tsemppaamassa <3 vastaile kun jakselet!
No minä voisin soittaa miehen exälle, että onko tuo mies ollut yhtä tyhmä heidän aikanaan, kerro vähän. Sitten miettisin mitä haluan elämältäni, varmaankin olla onnellinen ja jossain kohtaa rakastunutkin, hyvään mieheen. Jos vaan voit valita niin ota mukava mies, älä ota kusipäätä. Mukavan miehen kanssa elämä menee nätemmin. Ota semmoinen mies, joka haluaa parastasi, hyvää sinulle ja haluaa jakaa koko elämänsä kanssasi.
Tuo mies antaa itsestään vain pieniä annosteltuja paloja, minun tulisi rakkauden nälkä. Mitä sinä teet Malediiveilla jos sinun sisintä kylmää. Itse olet paras kaverisi niin katso vähän itsesi perään, mikä sinulle olisi parasta.
Ajan myötä unohtuu takkuisinkin suhde, opiskele, hae työpaikka, lenkkeile koiran kanssa ja hae niitä asioita, mitkä saavat sinut aidosti hymyilemään. Kyllä sinä pärjäät yksinkin. Jos tyydyt tuohon suhteeseen niin hukkaat mahdollisuuden löytää sinulle rakkaan ihmisen. Tuoreen, hellän ja ajattelevaisen.
Minä olen onnellinen kun uskalsin irrottautua, odottaa, ihan rauhassa. Sitten kolahti ja olen ollut onnellinen jo kohta kymmenen vuotta. Ihan Joka Päivä. Suutelen, rakastan, nauran ja tunnen kiitollisuutta, löysin mitä olin kaivannut, minun mieheni. Minä tiesin sisimmässäni, mikä suhde oli väärä ja mikä oikea. Kyllä sinäkin tiedät, halit.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:45"]Kukaan ole miestä narsistiks todennut (oikeasti) kuulemme taas vain toisen puolen, emme miehen näkemystä. Mies on tehnyt väärin, se on selvä Mutta kehotan myös puhumaan miehen kanssa. Sopikaa säännöstä jos jatkatte. Älkää oletteko toisen tekevän tai tyytyvätyytyvän mihinkään vaan molemmat kertokaa mitä haluatte mistä ette ole valmiita joustamaan. Näin nuoren naisen näkökulmasta sanoisin kuitenki että lapsettomaksi jääminen voi olla turhan suuri uhraus suhteelle [/quote] Luitko koko ketjua? Mies painosti apn aborttiin valehtelemalla yhteenmuutosta. Onko tuo sinusta ihan normaalia ja tervettä käytöstä? Apn kaikista viesteistä huomaa että hänellä on TODELLA paha olla. Vaikka ap olisi miehelle vain panopuu, normaaliin empatiaan kykenevä mies olisi jo lopettanut suhteen ja neuvonut apn hakemaan tukea jostain. Tässä on sellainen läjä paskaa että sitä voi olla hankala sulatella mutta tällaista todella tapahtuu, eikä se ole mikään versio vaan arkea suhteessa persoonallisuushäiriöiseen.
[/quote]
Epäilemättä mies on toiminut vastuuttomasti ja todella ajattelemattomasit ja itsekkäästi. Ap on todennut miehen lupaavan paljon, tekevän vähän. Silti ajattelen, että on kohtuutonta vetää narsismikortti esiin. Se on diagnoosi. Täällä ei kukaan voi diagnoosia tehdä. Ja sitä diagnoosia tuskin koskaan tehdäänkään, vaikka se oikeaan osuisikin. Ainoa, joka on mahdollinen on ap:n tulevan mahdollisen terapeutin lausuma oireista, jotka sopivat mahdollisesti yhteen narsistin uhrin kanssa. Ainoa, millä oikeasti on väliä, on ap:n oma kokemus. Se, johtaako keskustelu mihinkään vai onko se enemmän itsensä asettamista tilanteeseen, jota ei ole mahdollista hallita ja jossa tarjoaa toiselle koko ajan mahdollisia lisäaseita, joilla hän voi satuttaa tai joilla hän voi jatkaa kiristämistään tai hurmaamistaan.
Itse olin aikanaan tilanteessa, jossa minun oli jätettävä kaikki. Itseäni en voinut enää altistaa vaaralle, uhalle ja loputtomalle pelolle, ikuiselle hurmaamisen ja mitätöinnin kierteelle. En edelleenkään tiedä, enkä halua tietää onko eksäni narsisti vai ei. Olennaisempaa minulle oli se, että pääsin terapiaan, sain hoitoa, jota tarvitsin ja opin uudestaan kunnioittamaan omia rajojani, uskomaan itseeni ja löysin pelon jälkeen tulevan ilon. Mahdollisesti varsin tyypillinen narsismi tarina (mikäli siitä oli kyse) - narsistin uhri sai diagnoosin ja pitkän terapian, narsisti jatkoi elämäänsä ongelmitta.
Voimia ap. Valitse itsellesi oikeat asiat. Mene sinne, missä saat kunnioitusta ja missä sinusta tuntuu hyvältä, saat olla oma itsesi ja kokonainen, ei mitään puolikkaita. Se ei ole kompromissi. Sinä teet elämästäsi kokonaisen.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:12"]Sanoin eilen miehelle, että voi unohtaa minut ja tämä on tässä, ei tarvitse soittaa.
Mies ei ottanut kai tosissaan, koska sanoi aamulla, että soittaa illalla.
Miten voin sanoa, että se tajuaa mulle riitti.
[/quote]
Laita sen numero estolistalle puhelimessa. Mies ei näköjään kunnioita sinua yhtään, eikä usko sanomaasi. Olet aiemmin antanut hänen kävellä ylitsesi ja niin hän tekee jatkossakin jos et itse rajaa häntä pois elämästäsi.
Tässä on nyt vakavasta asiasta kyse, koska tämä mies voi oikeasti "pilata" ap:n loppuelämän, jos ap ei päästä irti. Nyt pitäisi vauhdilla takoa järkeä omaan päähän, ja tajuta että tuosta suhteesta ei VOI TULLA mitään, molemmat haluatte TÄYSIN eri asioita elämästä. Ota ap vaikka yhteyttä ystäviisi, ja pyydä heiltä tukea ja lupaa heille että et vastaa miehen puheluihin. Puhu asiasta jollekin ja avaudu, muuten et ole tarpeeksi vahva tätä miestä ja hänen valheitaan vastaan. Olet sinisilmäinen. Tämä mies varmaan tekee kaikkensa saadakseen sinut takaisin, joten tottakai nyt lupailee maat ja mannut. Mutta luuletko todella että tulee pitämään lupauksensa? EI. Pahimmassa tapauksessa miehellä voi jopa olla narsistisia piirteitä, mikä tarkoittaa että ei välitä pätkääkään muiden tunteista, osaa manipuloida ja valehdella erittäin hyvin, on karismaattinen ja osaa olla ihana oikealla hetkellä, jotta saa haluamansa. Googlaa narsistin piirteet. Sellaiseta ihmisestä on nimittäin hiton vaikea päästä eroon!
Miksi mies valehteli, kun kysyin että tuleeko ex mukaan. Tuntuu pahalta, että valehtelee eikä voi kertoa tuollaisesta asiasta totuutta.