En tiedä mitä mies haluaa minusta
Olen seurustellut kolme vuotta miehen kanssa kaukosuhteessa (välimatkaa 200km).
Olen puhunut, että muuttaisin samalle paikkakunnalle, kun valmistun talvella opiskeluista. Mies on asiasta myös tyytyväinen, mutta ei halua asua saman katon alla, koska hänellä on joka toinen viikonloppu lapset hoidossa.
Olen myös seurustelumme aikana tullut ehkäisystä huolimatta raskaaksi, ja tehnyt keskeytyksen miehen toiveen mukaan.
Hän on sanonut, että ei enään halua lapsia, ja minun keskeytyksen jälkeen meni sterilisaatioon.
Tuntuu pahalta, kun tuntuu että mies ei halua sellaista suhdetta mitä minä toivon.
Olemme joka toinen viikonloppu yhdessä, ja mies sanoo, että haluaa olla loppuelämän yhdessä minun kanssani, mutta tämä tuntuu minusta väärältä.
Kommentit (258)
Aika huonosti. Mietin koko viime yön mitä se sanoi puhelimessa, ja enpä nyt päässyt mihinkään lopputulokseen.
Ahdistaa, jos tilanne jää tällätavalla roikkumaan. En ymmärrä miksi mies on niin itsekeskeinen. Miksi se on halunnut muun naisen kanssa kaiken, mitä minä haluan ja mun pitää tyytyä joihinkin viikonloppuihin, kun on aikaa ja sillä perusteella pitäisi olla koko loppuelämä onnellisena. Just
Ei maistu ruoka, eikä huvittanut aamulla edes mennä kouluunkaan. Rypeän itsesäälissä koko päivän...tai itseasiassa varmaan koko loppuelämän.
Olen niin lamaantunut, että unohtelen asioita, koska mun päässä ei pyöri mikään muu asia kuin toi suhde.
Mutta, jos jotain positiivista niin varasin sen terapeuttiajan, ja onneksi mulla on koira, joka pistää vähän liikettä niveliin. :)
AP
ILMISELVÄ narsisti! Jos on narsistin kanssa seurustellut niin tuon haistaa heti.. Mene äkkiä pois suhteesta. Löydät ihan varmasti vielä sen miehen jonka ansaitset.
"Ahdistaa, jos tilanne jää tällätavalla roikkumaan. En ymmärrä miksi mies on niin itsekeskeinen."
Ap, sulla ei todennäköisesti ole edes mahdollisuutta ymmärtää tuota miestä ja siksi täällä neuvotaan katkaisemaan välit lopullisesti. Ota nyt tavoitteeksi se, ettet ole enää mieheen missään yhteydessä koskaan. Varmasti tuntuu vaikealta, mutta sinä et tule saamaan siltä mitään selitystä tai ymmärrystä.
Ap, muista syödä! Itse erosin pitkästä ja henkisesti kamalasta suhteesta kuin sinä, niin makasin kanssa sängyn pohjalla, enkä muistanut syödä ja jouduin myöhemmin sairaalahoitoon!
Olen muutenkin alipainoinen ( Ilman mitään syytä) niin se oli vakava asia.
Muista pitää itsestäsi huolta surun keskellä!
Onko mies ottanut enään yhteyttä vai tajunnut, että henkisesti voit pahoin. Ehdotan myös, että laitat eston päälle, ja vaihdat vaikka numeroa salaiseksi
Laitoin eilen illalla eston päälle sen numeroon. Poistin vähäksi aikaa sen eston äsken, ja katsoin onko se laittanut mitään viestiä.
Kuusi viestiä tullut aamun aikana. Sanoi että ymmärtää mun pahan olon yrittää parantaa tapojaan, soittaa illalla ( vaikka kielsin soittamasta), suhteet eivät ole helppoja ja asiat ei heti tapahdu, rakastaa mua, on mokannut jne jne.
Mulla on myös puolet mun vaatteista miehen luona, mitenköhän koskaan saan ne itselleni...
En ymmärrä tuota, että "suhteet ei ole helppoja, ja asiat ei heti tapahdu". Miten niin heti, tehän olette olleet jo kolme vuotta yhdessä? Minun 40+ miesystävä tiesi haluavansa vain minut jo kolmansilla treffeillä, ja olisi muuttanut yhteen vaikka heti. Hän on eronnut ja hänellä on lapset joka toinen viikonloppu, eikä se estänyt meitä muuttamasta yhteen puolen vuoden sisällä.
Pidä pintasi ap. Löydät todellisen onnen, kun heität nyt tuon hyväksikäyttäjän yli laidan. Pidä esto, älä vastaa sille mitään. Ei kannata avata ovea kun yrittää tulla luoksesi. Jos tiedät että on tulossa, lähde vaikka kavereille tai vanhemmille, äläkä kerro missä olet.
Vaatteita saa lisää, ei kannata riskeerata joutumista takaisin hänen verkkoonsa.
Ei tuollaista hyväksikäyttäjää voi ymmärtääkään, itsekkyyttä ei voi ymmärtää kun itse ei ole sellainen. Tilanne jää roikkumaan vain siten, että hän yrittää pitää sinua roikkumassa tuollaisessa epäsuhteessa maailman tappiin, jos et itse laita poikki
Moi kaikki ketkä jaksaa kuunnella mun ongelmia. Tänään oli terapia-aika. En tiedä oliko siitä mitään hyötyä, mutta helpotti kun sain puhua jollekin, kuka vain kuuntelee ja ymmärtää :)
Mulla on kaksi kertaa viikossa se aika...ihan kiva!
Mies ottaa yhteyttä useasti, ja olen erehtynyt joskus vastaamaan sen soittoihin.
Höpöttää näin : odota pari kuukautta, kun lähdemme matkalle niin sulle tapahtuu sun elämän ihanin asia. (Kihlaus)
Sanoin etten lähde matkalle ja mies sanoi, että mun velvollisuuteen kuuluu maksaa puolet matkasta, koska haluan erota.
AP
Sano että jatkatte suhdetta KUN NÄMÄ LUVATUT asiat oikeasti tapahtuvat.
Luulis olevan oven takana sormus kourassa...
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:47"]Ja nyt se on niin huolissaan mun hyvinvoinnista ja sanoo kaikki ne asiat mitä haluan kuulla! Esim. Lupaa tehdä sitä ja tätä.
Mä en kestä, kun tiedän että se on valetta.
Ainiin, sanoin niistä vaatteista ja muista tavaroista mitä mulla on, niin se sanoi että ei anna, koska haluan erota.
Ei mua muuten harmittaisi yhtään, mutta siellä on laadukkaita ja ihania vaatteita mitkä ovat mulle tosi tärkeitä...mutta kai se tässä nyt on se pienin ongelma :D
[/quote]
Sulla on kyllä oikeus saada ne vaatteet, mutta ehkä oman itsesi kannalta on parempi, että annat olla ja ostat uusia kivoja :) Mies kuulostaa täydeltä idiootilta. Älä vain ota sitä takaisin. Pysy vahvana ja aloita uusi elämä :) Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:47"]Ja nyt se on niin huolissaan mun hyvinvoinnista ja sanoo kaikki ne asiat mitä haluan kuulla! Esim. Lupaa tehdä sitä ja tätä.
Mä en kestä, kun tiedän että se on valetta.
Ainiin, sanoin niistä vaatteista ja muista tavaroista mitä mulla on, niin se sanoi että ei anna, koska haluan erota.
Ei mua muuten harmittaisi yhtään, mutta siellä on laadukkaita ja ihania vaatteita mitkä ovat mulle tosi tärkeitä...mutta kai se tässä nyt on se pienin ongelma :D
[/quote]
Eihän se voi sun tavaroilla kiristää! Tuohan on ihan järkyttävän sairasta touhua! Totta kai sää saat vaatteesi ym takaisin. Muista kertoa kaikille avoimesti tilanteesta niin käsität paremmin itsekin miten epänormaalia tuon miehen käytös on. Voit varmaan tehdä jonkun rikosilmoituksen jos et saa tavaroita muuten? En ole lakiekspertti mutta osaisiko joku neuvoa miten tuossa menetellään? Tai pistät isäsi, veljesi tms soittamaan miehelle noista käytännön asioista. Kuulostaa siltä että mies luulee sinun kohdallasi voivan toimia ihan miten tahansa, olet varmaan ollut pitkään yksin sen armoilla ja koko suhde on vääristynyt todella sairaaksi. Nyt Ap tukijoukot mukaan, näytä sille paskiaiselle ettet ole enää vietävissä. Mies ehkä havahtuu, se ei varmasti julkisesti esittelisi tuota puolta itsestään.
Ja ei todellakaan kuulu sulle maksaa matkaa, jonka mies on OMINPÄIN VARANNUT! Kaikki nämä asiat joita olet kertonut on sellaisia mitä ei ole missään normaalissa parisuhteessa. Sinä olet kestänyt ihan kamalia juttuja :( Todella hyvä että tuo vyyhti alkaa selvitä ja voimia sinulle <3 On varmasti todella raskasta irtautua suhteesta, mies on varmasti alistanut ja kieputtanut sinua pitkään ja olet tosi vahva ja fiksu nainen kun pystyit näkemään sen läpi ja osaat näinkin hyvin analysoida tilannetta!
Mitä sä tollasia kyselet? Mieshän on selkeästi kertonut sinulle mitä sinusta haluaa. Haluaa kumppanin. Ei halua kanssasi lasta, koska ei halua enää lasta.
olennaisempaa sinun olisi kysyä: mitä sinä,itse haluat? Mieti ensin ja sitten Toimi sen mukaan. Puhu miehelle..kerro, että haluat lapsen. Ja sitten teet omat päätelmät sen keskutelun perusteella.
omaa elämää ei kannata uhrata. Sinulla on vain yksi elämä. Nyt. Miehellä on jo lapset ja se riittää hänelle.
katkeroidut pahasti, jos jäät sellaiseen mitä et halua. tai sitten rupeat psyykkaamaan itseäsi... Mutta kehoittaisin sinua: Uskalla. Ole utelias elämän suhteen.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:38"]Moi kaikki ketkä jaksaa kuunnella mun ongelmia. Tänään oli terapia-aika. En tiedä oliko siitä mitään hyötyä, mutta helpotti kun sain puhua jollekin, kuka vain kuuntelee ja ymmärtää :)
Mulla on kaksi kertaa viikossa se aika...ihan kiva!
Mies ottaa yhteyttä useasti, ja olen erehtynyt joskus vastaamaan sen soittoihin.
Höpöttää näin : odota pari kuukautta, kun lähdemme matkalle niin sulle tapahtuu sun elämän ihanin asia. (Kihlaus)
Sanoin etten lähde matkalle ja mies sanoi, että mun velvollisuuteen kuuluu maksaa puolet matkasta, koska haluan erota.
AP
[/quote]
Mahtavaa että sait noinkin hyvin aikoja terapiaan! Näytä siellä jos mieheltä tulee uhkaus ja kiristysviestejä (sitähän nuo on!) jotta saat itse näkökulmaa tuohon tilanteeseen. Terapia auttaa kun tuot siellä ihan avoimesti esille tuota teidän suhteen ahdistavuutta ja entisiäkin tapahtumia. Sanoisin kyllä että sinun kannattaa muutenkin tuoda nuo teidän suhdesotkut "julkiseksi". Puhu sukulaisille ja kavereille ja vaikkapa bussissa jollekin tuntemattomalle. Itse muutin narsistia pakoon ja kerroin koko naapurustolle ja jopa työpaikalleni kaikesta mitä minulle tapahtui. Kuulostaa nololta, mutta käytännössä toimi uskomattoman hyvin. Tosi moni ihminen tuntee jo ennestään ihmisiä jotka on kärsineet ihan sairaita juttuja suhteessa "neljän seinän sisällä" ja osaavat antaa hyviä neuvoja. Se tuen määrä jonka itse olen saanut on palauttanut uskoni ihmisiin ja myös itseeni. Miehen kanssa ollessani salailin paljon ja uskoin olevani jotenkin vähäarvoinen ja yksin maailmassa, irtautuessani taas huomasinkin kaikki ne ihanat ihmiset ympärillä ja tajusin että se yksinäisyys olikin omaa kuvitelmaani kun olin niin arka ja alistettu.
Jos nainen ei löydä miestä 30 mennessä, niin peli on menetetty ..
Ap miten jakselet?