Maksaisitko 6000e lihavuusleikkauksesta?
Itse juuri mietin että pistänkö tuon summan. Laihtuminen tyssännyt nyt ja vielä olisi tiputettavaa parikymmentä kiloa, minun pituisella 30kg tiputus ei ole liikaa. Olen 158/80kg. Onko leikkaus tuon rahan arvoinen? Viroon olisin menossa.
Kommentit (77)
Lihavuusleikkaus ei ratkaise ylipainon kertymisen taustalla olevia ongelmia. Sukulaiseni alkoholisoitui leikkauksen jälkeen ja kärsii toisinaan hypeglykemioista ilman diabetesta, mikä on harvinainen, mutta mahdollinen lihavuusleikkauksen haitta. Ei ole kiinnostunut hoitoon hakeutumisesta, joten vaan ajan kysymys, koska tulee tieto lusikan nurkkaan heittämisestä.
En.
Koska tiedän, että tällä itsekurilla venyttäisin mahalaukun ennalleen.
N35 bmi 37 ja 5 vuotta yrittänyt laihduttaa
"Onneksi" ap ei pääse noilla lukemilla lihavuusleikkaukseen. En todellakaan suosittele sinulle, pilaisit vain terveytesi. Sinun 15-20 liikakiloa lähtee ihan vaan ruokavaliolla ja liikunnalla.
Suosittelen kokeilemaan mielummin Ozempiciä. Tulisi tuo kokeilu halvemmaksi.
Itsellä nyt kuukausi takana ja paino pudonnut 3 kg. Käsittämättömän helposti nuo lähteneet. Nälkää ei ole, eikä myöskään mielitekoja.
20 kg ylipainoa on minusta sen verran vähän että itse kääntäisin ensin kyllä ihan kaikki kivet ennemmin kuin menisin tekemään kehooni pysyviä muutoksia vaarallisella leikkauksella. En halua syödä loppuelämääni 1 dl kerrallaan. Ennemmin laittaisin sen rahan vaikka personal traineriin ja ravitsemusterapeuttiin, joiden kanssa yhdessä työskenteltäisiin laihtumisen eteen. Näin olisi myöskin todennäköisempää että muutos onnistuu. Leikkauksen jälkeen lihomisprosentti on aivan valtava. Riski siihen, että lihoisi takaisin ja silti joutuisi syömään desin kerrallaan on aivan kauhea mielikuva loppuelämäksi.
Kokeilisin ensin laihdutuslääkettä. Ozempicilla monet saavat hyviä tuloksia. Korjaa suolistohormonien toimintaa siihen, mikä se normaalipainoisilla on ja painonhallinta helpottuu mielettömästi.
Orbera pallo voidaan asentaa myös Hesassa suurinpiirtein samalla 6 tuhannen e summalla. Eiran sairaalassa. Jos sinulla on vain 20kg ylipainoa, tosin sen saat pois kovalla työllä (ainakin 10kg joka voisi hyvinkin riittää). Noin 6kk training ja kävely ja dietti ja se oli siinä.
Tunnen kolme ihmistä, naisen joka kävi leikkauksen läpi ja oli kuolla komplikaatioihin. On pysynyt aika hyvin normaalipainoisena. Kaksi miestä jotka tiedän ovat molemmat lihoneet miltei ennalleen. Eli itse en menisi.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilisin ensin laihdutuslääkettä. Ozempicilla monet saavat hyviä tuloksia. Korjaa suolistohormonien toimintaa siihen, mikä se normaalipainoisilla on ja painonhallinta helpottuu mielettömästi.
Googletin tota lääkettä ja sen vaikuttava aine näkyy olevan semaglutidi, joka lisää insuliinin eritystä haimasta (laskee glukoosipitoisuutta). Mitä meinasit tolla suolistohormonijutulla?
Itse olen 163cm ja painan 110kg. En ikinä uskaltaisi mennä lihavuusleikkaukseen koska siinä on niin isot riskit. Siinä ohjelmassa se riski otetaan potilaiden kanssa koska he ovat niin valtavia, että kuolevat pian joka tapauksessa. Minäkin olen heihin verrattuna ihan hippiäinen.
Tuollaisia leikkauksia ei tehdä kevyin perustein. Ymmärrän että haluat jotain tukea laihtumiseen, mutta on muitakin keinoja, esimerkiksi se pallo joka tungetaan suun kautta mahaan tuomaan täysnäisyyden tunnetta. Pyydä sellainen mieluummin.
Aika monta lukkoa saisi jääkaappiin moisella rahalla
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö se ite maksaa
tuskin ainakaan suomessa. täällä sossu ja kela maksaa sukupuolenvaihdosleikkauksetkin aina sen mukaan mikä milläkin viikolla kokee olevansa
Mun mielestä sun ei kannata mennä leikkaukseen. Sulla ei ylipainoa ole kuitenkaan niin paljoa, että leikkauksesta olisi sanottavaa hyötyä. Lisäksi leikkaus ei välttämättä lauhduta.
Parempi hakea neuvoja oikeaaan ruokavalioon, kuin tuhlata rahaa vaaralliseen leikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
"Onneksi" ap ei pääse noilla lukemilla lihavuusleikkaukseen. En todellakaan suosittele sinulle, pilaisit vain terveytesi. Sinun 15-20 liikakiloa lähtee ihan vaan ruokavaliolla ja liikunnalla.
Minulle annettiin nyt useampi leikkausvaihtoehto, toki asiantuntija suosittelee sitä parasta mikä minulle sopivin. Edelleen kun itse maksaa niin pääsee kyllä. Mutta olen myös miettinyt jos en menisi.. En osaa päättää.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lihavuusleikkaukset omakustanteisiksi, kiitos.
Kuten myös terapiat ja mielialalääkkeet. Lenkille vaan hakemaan hyvää oloa!
Vierailija kirjoitti:
Sinun kokoiselle sitä ei tehdä, joten voit lopettaa miettimisen. Lisäksi se on loppuelämän vaiva kun ei voi syödä enää ikinä rasvaisia ruokia tai juoda hiilihapotettuja juomia, alkoholia jne. Maha ei kestä sitä.
Pois ap puhui leikkauksesta Virossa. Mutta vastaus kysymykseen. En menisi lihavuusleikkaukseen Suomessa saati Virossa.
Miksi et hanki gastric balloonia ihan Eiran sairaalassa vuodeksi? Ei tarvi leikata.
Vierailija kirjoitti:
Orbera pallo voidaan asentaa myös Hesassa suurinpiirtein samalla 6 tuhannen e summalla. Eiran sairaalassa. Jos sinulla on vain 20kg ylipainoa, tosin sen saat pois kovalla työllä (ainakin 10kg joka voisi hyvinkin riittää). Noin 6kk training ja kävely ja dietti ja se oli siinä.
Tunnen kolme ihmistä, naisen joka kävi leikkauksen läpi ja oli kuolla komplikaatioihin. On pysynyt aika hyvin normaalipainoisena. Kaksi miestä jotka tiedän ovat molemmat lihoneet miltei ennalleen. Eli itse en menisi.
Ja Virossa pallo 2500-3500€. Tuokin sen verran yksinkertainen toimenpide etten todellakaan maksaisi tuplahinta vain siksi että se tehdään Suomessa. Tuota palloa olen kyllä myös miettinyt.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle annettiin nyt useampi leikkausvaihtoehto, toki asiantuntija suosittelee sitä parasta mikä minulle sopivin. Edelleen kun itse maksaa niin pääsee kyllä. Mutta olen myös miettinyt jos en menisi.. En osaa päättää.. Ap
Hanki gastric balloon. Olet liian kevyt leikattavaksi. Gastric balloon on nopea ja turvallinen tapa hoitaa ylipainoa.
Mä olen myös 158cm/75-80kg välillä ja olen yrittänyt vuosia päästä normaalipainoon mutta se ei vaan onnistu pysyvästi. Normaalipainossa pysyminen vaati jatkuvaa kalorien laskentaa ja tiukkaa ruokavaliota että en enää jaksa sitä. Olen ollut lapsesta asti ylipainoinen ja tuntuu että kroppa haluaa väkisin pitää kiinni ylimääräisestä rasvasta.