Maksaisitko 6000e lihavuusleikkauksesta?
Itse juuri mietin että pistänkö tuon summan. Laihtuminen tyssännyt nyt ja vielä olisi tiputettavaa parikymmentä kiloa, minun pituisella 30kg tiputus ei ole liikaa. Olen 158/80kg. Onko leikkaus tuon rahan arvoinen? Viroon olisin menossa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orbera pallo voidaan asentaa myös Hesassa suurinpiirtein samalla 6 tuhannen e summalla. Eiran sairaalassa. Jos sinulla on vain 20kg ylipainoa, tosin sen saat pois kovalla työllä (ainakin 10kg joka voisi hyvinkin riittää). Noin 6kk training ja kävely ja dietti ja se oli siinä.
Tunnen kolme ihmistä, naisen joka kävi leikkauksen läpi ja oli kuolla komplikaatioihin. On pysynyt aika hyvin normaalipainoisena. Kaksi miestä jotka tiedän ovat molemmat lihoneet miltei ennalleen. Eli itse en menisi.
Ja Virossa pallo 2500-3500€. Tuokin sen verran yksinkertainen toimenpide etten todellakaan maksaisi tuplahinta vain siksi että se tehdään Suomessa. Tuota palloa olen kyllä myös miettinyt.. Ap
Kannattaa muistaa, ettei Virossa tehtyyn päde suomalainen potilasturvallisuuslainsäädäntö. Itse kävisin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hanki gastric balloonia ihan Eiran sairaalassa vuodeksi? Ei tarvi leikata.
Kuten jo aiemmin yhdelle vastasin, en halua maksaa samasta toimenpiteestä tuplahintaa. Suomessa pallo 6000e, Virossa 2500-3500e, miksi laittaisin sen Suomessa? Palloa olen myös miettinyt ja se voisi hyvin sopiakin minulle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö se ite maksaa
Kenen luulet leikkauksen maksavan Virossa? Ihan omalla rahalla maksettava. Ap
Olisko se ilmasta sit jos Suomessa tehtäis se
Suomessa leikkaus on ilmainen kriteerit täyttävälle. Ap ei taida täyttä kiriteerejä Suomessa tehtävään leikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Siis olet 158cm, painat 80 kiloa ja mietit lihavuusleikkausta????
Oikesti, en menisi.
Juu ja painoin syksyllä 71kg mutta olen lihonut 10kg taas puolessa vuodessa. Olenhan mä huomattavan ylipainoinen, miksi leikkaus tai pallo ei sopisi minulle? Ap
No niin, tänään sitten tuli päätös että pääsen lihavuusleikkaukseen! Sleeve-tekniikka on turvallinen ja vatsalaukusta poistetaan 70-80% ja odotettu painonlasku on 60-70%. Painan nyt 82kg (viime syksynä 71kg) joten jos saan itseni tällä leikkauksella vaikka 55kiloiseksi, olen todella onnellinen. <3 6000e on hyvä sijoitus, laittaa ne ihmiset hullumpaankin rahaa. Omaan terveyteen ja onnellisempaan elämään tuo 6000e on hyvä sijoitus.
Vierailija kirjoitti:
No niin, 6tänään sitten tuli päätös että pääsen lihavuusleikkaukseen! Sleeve-tekniikka on turvallinen ja vatsalaukusta poistetaan 70-80% ja odotettu painonlasku on 60-70%. Painan nyt 82kg (viime syksynä 71kg) joten jos saan itseni tällä leikkauksella vaikka 55kiloiseksi, olen todella onnellinen. <3 6000e on hyvä sijoitus, laittaa ne ihmiset hullumpaankin rahaa. Omaan terveyteen ja onnellisempaan elämään tuo 6000e on hyvä sijoitus.
Hullu olet. Olet selvästi jojoilija ja tuo leikkaus ei sitä muuta. Käy nyt kuitenkin kysymässä lääkäriltä sitä Ozempicia. Käytön aikana on tarkoitus opetella pysyvää ruokavaliomuutosta ja säännöllistä ruokarytmiä. Lääkettä käytetään kauan. Olen nyt itse käyttänyt sitä 9 kk ja mukana nuo ym. muutokset. Paino on pudonnut 35 kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö se ite maksaa
Kenen luulet leikkauksen maksavan Virossa? Ihan omalla rahalla maksettava. Ap
Olisko se ilmasta sit jos Suomessa tehtäis se
Suomessa leikkaus on ilmainen kriteerit täyttävälle. Ap ei taida täyttä kiriteerejä Suomessa tehtävään leikkaukseen.
Ei ole ilmaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, 6tänään sitten tuli päätös että pääsen lihavuusleikkaukseen! Sleeve-tekniikka on turvallinen ja vatsalaukusta poistetaan 70-80% ja odotettu painonlasku on 60-70%. Painan nyt 82kg (viime syksynä 71kg) joten jos saan itseni tällä leikkauksella vaikka 55kiloiseksi, olen todella onnellinen. <3 6000e on hyvä sijoitus, laittaa ne ihmiset hullumpaankin rahaa. Omaan terveyteen ja onnellisempaan elämään tuo 6000e on hyvä sijoitus.
Hullu olet. Olet selvästi jojoilija ja tuo leikkaus ei sitä muuta. Käy nyt kuitenkin kysymässä lääkäriltä sitä Ozempicia. Käytön aikana on tarkoitus opetella pysyvää ruokavaliomuutosta ja säännöllistä ruokarytmiä. Lääkettä käytetään kauan. Olen nyt itse käyttänyt sitä 9 kk ja mukana nuo ym. muutokset. Paino on pudonnut 35 kg
Saako lääkettä BMI 33 potilas? Vai onko liian pienikokoinen? Olen kyllä miettinyt myös näitä pistettäviä lääkkeitä.. ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lihavuusleikkaukset omakustanteisiksi, kiitos.
Lihavuuteen liittyvien sairauksien hoito tulee veronmaksajille paljon kalliimmaksi kuin se että lihavuusleikkaukset kustannettaisiin verorahoilla.
Toki ensin pitäisi olla joku Dr Now tyylinen vaatimus näyttää ensin että pystyy itsekin hallitsemaan syömistään.
Vierailija kirjoitti:
No niin, tänään sitten tuli päätös että pääsen lihavuusleikkaukseen! Sleeve-tekniikka on turvallinen ja vatsalaukusta poistetaan 70-80% ja odotettu painonlasku on 60-70%. Painan nyt 82kg (viime syksynä 71kg) joten jos saan itseni tällä leikkauksella vaikka 55kiloiseksi, olen todella onnellinen. <3 6000e on hyvä sijoitus, laittaa ne ihmiset hullumpaankin rahaa. Omaan terveyteen ja onnellisempaan elämään tuo 6000e on hyvä sijoitus.
Terveydestä en kyllä puhuis mitään tuon leikkauksen yhteydessä. Tai ehkä kuitenkin terveyden menettämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No leikkaukseen nyt olen menossa toukokuussa, etumaksu maksettu ja nyt vaan odotetaan. Jojoilijoille lihaviisleikkaus on juurikin iso apu. Iso osa lihavuusleikkaukseen menijöistä on jojoilijoita joilla lukuisia laihdutusyrityksiä ja paino vaihdellut elämän aikana kymmeniä kiloja. Todella outoa että lihaviisleikkauksiin suhtaudutaan täällä näin kielteisesti. Fakta on että suurin osa saa niistä pysyvän avun itselleen. ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lihavuusleikkaukset omakustanteisiksi, kiitos.
Urheiluvammojen, alkoholihaittojen jne omaksi syyksi laskettavien sairauksien / vammojen hoito myös omakustanteisiksi.
Loppujen lopuksi et ole sairaalloisen ylipainoinen. Ylipainoa joku 20kg ehkä, minkä varmasti saisi ruokavaliolla kuriin. Toki tuo on iso painon nousu lyhyessä ajassa. Mutta lihavuusleikkauskin itsessään on riski ja eikös se ole usein viimeinen vaihtoehto. Lisäksi säästyisi tuo rahasummakin, jos vaan koittaisit laihtua liikkumalla ja syömällä terveellisemmin. Etsi itselle sopiva liikuntamuoto ja koita vähentää herkkuja yms. Oletko käynyt ravintoterapeutilla yms?
Joskus 10 vuotta sitten näin TV:stä ohjelman, jossa haastateltiin entistä plastiikkakirurgia ja silloista kansanedustaja Sirpa Asko-Seljavaaraa.
Hän oli suorastaan tyrmistynyt siitä, että Virossa ja muualla maailmalla pieleen menneiden leikkausten ottajat yrittävät päästä Suomen julkisen terveydenhuollon asiakkaaksi, korjauttaakseen vahingot täällä. Suomessa oli silloinkin pulaa tämän alan kirurgeista, joita tarvittiin kipeästi palovammojen, syöpäsairaiden yms. kiireellisiin leikkauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 10 vuotta sitten näin TV:stä ohjelman, jossa haastateltiin entistä plastiikkakirurgia ja silloista kansanedustaja Sirpa Asko-Seljavaaraa.
Hän oli suorastaan tyrmistynyt siitä, että Virossa ja muualla maailmalla pieleen menneiden leikkausten ottajat yrittävät päästä Suomen julkisen terveydenhuollon asiakkaaksi, korjauttaakseen vahingot täällä. Suomessa oli silloinkin pulaa tämän alan kirurgeista, joita tarvittiin kipeästi palovammojen, syöpäsairaiden yms. kiireellisiin leikkauksiin.
Hyvin harvalle Virossa leikatulle tulee mitään komplikaatioita, ei minullekaan.
Siis olet 158cm, painat 80 kiloa ja mietit lihavuusleikkausta????
Oikesti, en menisi.