Riita tyttären kanssa....
Sanoin hänelle, että olen pettynyt
hänen elämänsä valintoihin.
Suuttui. Ei kuuntele minua.
Tunnen itseni surkeaksi kasvattajaksi.
Taustaa:
Uskon hänen käyttävän huumeita. Kuittaa
asian näin: "en tiiä mistä oot saanut ton
päähäsi, mutta ei se sulle kuuluis vaikka käyttäisin."
Käy töissä, mutta viikonloput ympäripäissään.
ei siis biletä, vaan juo kotona/baarissa, tuttummekin nähnyt. + jakaa sijaintinsa aina facebookissa. Joten tiedän että juo.
Kertonut olevansa satanisti...
Olen pettynyt.. Onneksi kristillinen kasvatukseni on tehonnut nuorempiin
sisaruksiin!!
Miten vanhimman kohdalla kaikki on mennyt
päin honkia? Samalla tavalla kasvatin kuten
sisaruksiaan. Tytär pian 21.
Tämä EI ole provo! Kysyn neuvoa, mitä
voin tehdä??
Kommentit (71)
Toivottavasti hän ei käytä huumeita. Niistä on hankala päästä irti, muttei sekään niin hankalaa kuin irrottautua niistä huumeidenkäyttäjä kavereista. Kun tajuaa haluavansa paremman elämän, kaikki ne huumekaverit on jätettävä taakse. Siinä vaiheessa huomaa olevansa todella yksin. Ja se on vaikeaa. Moni käyttäjä palaa käyttämään juurikin tämän takia kun ei ole selväpäisiä kavereita. On liian yksinäistä jahaluaa olla joidenkin seurassa. Minnepä muualle mennä kuin käyttäjä kavereiden pariin.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:12"]
Minä käyttäydyin juuri noin alle 20v.. äiti epäili että käytin huumeita yms. Join tosi paljom ja sen tiesi kaikki. Kapinoin lapsuuttani kai.. ja omaa pahaa oloa. Tärkeintä oli ettei äiti koskaan kääntänyt minulle selkäänsä, pystyin soittamaan hänelle vaikka 4 aamulla ja pyytämään hakemaan yöksi heidän luo. Vaikka riitelimme silloin paljon epäilyksestä huumeita kohtaan ja alkoholista. Rauhotuin kun löysin mieheni, nyt meillä kaksi lasta ja rauhallinen elämä.
[/quote]
niin ALLE 20v. mutta minun tyttäreni täyttää 21v...
tämäntyyppistä ollut jo 3 vuotta...
Jospa keskustelisit tyttäresi kanssa asiallisesti, etkä syyllistäisi tai toitottaisi vain omia mielipiteitäsi? Tuolla menolla rikot vielä välinne lopullisesti.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 19:53"]
Tyttäreni valehtelee huumeidenkäytöstä.
Tiedän sen koska TIEDÄN AINA kun hän valehtee.
Ehkä olisi parempi katkaista välit kokonaan. Minulla on sentään kaksi kunnollista lasta jäljellä.
Aion kieltää tyttäreni.
ap
[/quote]
Vanhurskaat ja muut farisealaiset ovat sitten tuomiopäivänä ensimmäisinä jonottamassa kiirastuleen, ettäs tiedät....
[/quote]
Mitenköhän en voi välttyä vaikutelmalta, ettet tiedä mistä puhut. "Vanhurskaat ja muut farisealaiset..." tirsk. Minkähän uskonnon mukaan tuo noin menee?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:20"]
En tietoturvallisuussyistä seuraa palstoilla jaettuja verkkolinkkejä. En voi tietää mitä linkki yrittää tunkea koneelleni.
Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni. Mitä tulee maailmankatsomuksiin, ei ole olemassa neutraalia faktaa. Eli mistä lähtökohdasta siis väität niiden olevan eri asioita? Minusta ne ovat vain saman asian kaksi ilmentymää. Pinnalta erilaisia, pinnan alta samaa kantaa.
[/quote]
Olen ateisti. Lapsena luterialaiseen kirkkoon liitetty, 13-vuotiaasta lähtien ateisti.
Pahoittelen pitkää lainausta, tässä siis linkin teksti:
[/quote]
Jätin kopioimatta pitkän lainauksen. Olin siis oikeassa, pinnalta katsoen erilaisia, sielultaan samaa olemusta satanismi ja saatananpalvonta.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:42"]
En tietoturvallisuussyistä seuraa palstoilla jaettuja verkkolinkkejä. En voi tietää mitä linkki yrittää tunkea koneelleni.
Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni. Mitä tulee maailmankatsomuksiin, ei ole olemassa neutraalia faktaa. Eli mistä lähtökohdasta siis väität niiden olevan eri asioita? Minusta ne ovat vain saman asian kaksi ilmentymää. Pinnalta erilaisia, pinnan alta samaa kantaa.
[/quote]
Olen ateisti. Lapsena luterialaiseen kirkkoon liitetty, 13-vuotiaasta lähtien ateisti.
[/quote]
Jätin kopioimatta pitkän lainauksen. Olin siis oikeassa, pinnalta katsoen erilaisia, sielultaan samaa olemusta satanismi ja saatananpalvonta.
[/quote]
Unohdat nyt tahallasi sen olennaisimman eron: satanismiin ei liity myyttisen jumalolennon palvomista.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Unohdat nyt tahallasi sen olennaisimman eron: satanismiin ei liity myyttisen jumalolennon palvomista.
[/quote]
Pintaa verrattuna kaikkeen yhtäläisyyteen. Satanismi on kuin Vaihtoehto B, tarjottu heille jotka haluavat ateistisen maailmankuvan mutta verrannollisen maailmankatsomuksen kuin saatananpalvojilla.
Sun tyttäresi on jo täysi-ikäinen, eli hän saa tehdä mitä lystää. Toki äidin kuuluu huolehtia mutta älä jankkaa kokoajan omia mielipiteitäs ja yritä kokonaan hallita tyttöä. Hän on jo aikuinen nainen! Ja ota myös huomioon että jokaisella on elämässä omat valinnat, oma suunta. Jokaisella on oma mielipide ja oma elämä. En yritä sinulle ap olla epäkohtelias joten anteeksi jos siltä kuulostan. :-) Ota rauhallinen lähestymistapa mutta älä myöskään sössötä, vaan sano asia suoraan, mitä ikinä haluatkin sanoa. Älä ole vihainen ja aggressiivinen, sitten myös tyttäresi on kun hänelle juttelet tuohon sävyyn. Sano asia kertaalleen, jos tyttöä ei kiinnosta niin mene sitten pois äläkä kinua vastausta. No niin, toivottavasti tästä oli apua, joudun stoppaamaan nyt tähän ettei tule romaania. :-D
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 19:53"]
Tyttäreni valehtelee huumeidenkäytöstä.
Tiedän sen koska TIEDÄN AINA kun hän valehtee.
Ehkä olisi parempi katkaista välit kokonaan. Minulla on sentään kaksi kunnollista lasta jäljellä.
Aion kieltää tyttäreni.
ap
[/quote]
Menehän trollaamasta. Onko fiksua tekeytyä ap:ksi?
[/quote]en tekeytynyt ap:ksi. kyllä se olin ihan minä itse! ap.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Pintaa verrattuna kaikkeen yhtäläisyyteen. Satanismi on kuin Vaihtoehto B, tarjottu heille jotka haluavat ateistisen maailmankuvan mutta verrannollisen maailmankatsomuksen kuin saatananpalvojilla.
[/quote]
Kehtaisinko kysyä, mitkä ne omat lähtökohtasi tähän näkemykseen ovat?
Minä käyttäydyin juuri noin alle 20v.. äiti epäili että käytin huumeita yms. Join tosi paljom ja sen tiesi kaikki. Kapinoin lapsuuttani kai.. ja omaa pahaa oloa. Tärkeintä oli ettei äiti koskaan kääntänyt minulle selkäänsä, pystyin soittamaan hänelle vaikka 4 aamulla ja pyytämään hakemaan yöksi heidän luo. Vaikka riitelimme silloin paljon epäilyksestä huumeita kohtaan ja alkoholista. Rauhotuin kun löysin mieheni, nyt meillä kaksi lasta ja rauhallinen elämä.