Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri SINÄ olet työtön? Vastaa!

Vierailija
23.08.2015 |

Oletko miettinyt, miksi juuri sinä jouduit työttömäksi? Oletko hankala työntekijä tai olit toistaitoinen? Sinusta yksinkertaisesti haluttiin eroon? Joka tapauksessa valinta osui sinuun eikä kollegaan, joka sai jäädä. Miksi? Ole rehellinen. Löytyykö syy peilin edestä?

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis helvetisti duunia. Haetaan valtion metsästä puut ja rakennetaan kaikille tahtoville omat talot.

Vierailija
62/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:59"] Hain just yhtä kämästä assarin paikkaa, johon olen ylikoulutettu. Hakijoita oli yhteensä 155 eli varmaan on tosi suuri todennäköisyys saada paikka tai päästä edes haastatteluun... [/quote] Mikset hae kunnon paikkoihin?   [/quote] Kuule, olen kyllä hakenut, mutta niihin on vieläkin enemmän hakijoita.

[/quote]

Olet siis alikoulutettu?

[/quote]
En ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat katoavat. Myös suurelta osalta tässä ketjussa ilakoivista työllisistä. Tämä on karua tulevaisuutta. Työpaikkojen poistuminen ja muuttuminen on valtava ongelma lähinnä siksi, että yhteiskunnan rahoitus on totuttu hoitamaan työn ja kulutuksen verotuksen kautta. Tätä pitäisi jotenkin muuttaa tulevaisuudessa kun automaatio hoitaa suurimman osan töistä. Mutta ongelma on, että muutos pitäisi olla maailmanlaajuinen... Pahalta näyttää.

Vierailija
64/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:02"] [quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:59"] Hain just yhtä kämästä assarin paikkaa, johon olen ylikoulutettu. Hakijoita oli yhteensä 155 eli varmaan on tosi suuri todennäköisyys saada paikka tai päästä edes haastatteluun... [/quote] Mikset hae kunnon paikkoihin?   [/quote] Kuule, olen kyllä hakenut, mutta niihin on vieläkin enemmän hakijoita. [/quote] Olet siis alikoulutettu?   [/quote] En ole.

[/quote]

Olet jos et saa töitä.

Vierailija
65/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:10"]

Työpaikat katoavat. Myös suurelta osalta tässä ketjussa ilakoivista työllisistä. Tämä on karua tulevaisuutta. Työpaikkojen poistuminen ja muuttuminen on valtava ongelma lähinnä siksi, että yhteiskunnan rahoitus on totuttu hoitamaan työn ja kulutuksen verotuksen kautta. Tätä pitäisi jotenkin muuttaa tulevaisuudessa kun automaatio hoitaa suurimman osan töistä. Mutta ongelma on, että muutos pitäisi olla maailmanlaajuinen... Pahalta näyttää.

[/quote]

Perustulo olis ainoo järkevä ratkaisu asiaan. Puretaan kaikki höpöhöpö tuet ja läjäytetään jokaiselle 1500 kuussa näppiin. Sillä voi maksaa vuokran ja sitten elellä jokainen kuten tahtoo.

Vierailija
66/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:10"]

[/quote]

Perustulo olis ainoo järkevä ratkaisu asiaan. Puretaan kaikki höpöhöpö tuet ja läjäytetään jokaiselle 1500 kuussa näppiin. Sillä voi maksaa vuokran ja sitten elellä jokainen kuten tahtoo.

[/quote] Joo. Ongelma on vain, että se raha olisi saatava jostain esim. tuotannosta tms. Tai sitten palataan tavallaan "kommunismiin" ja kaikki olisi valtioiden omaisuutta. 

Vierailija
67/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkani lopetettiin kokonaan.

Vierailija
68/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:02"] [quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:59"] Hain just yhtä kämästä assarin paikkaa, johon olen ylikoulutettu. Hakijoita oli yhteensä 155 eli varmaan on tosi suuri todennäköisyys saada paikka tai päästä edes haastatteluun... [/quote] Mikset hae kunnon paikkoihin?   [/quote] Kuule, olen kyllä hakenut, mutta niihin on vieläkin enemmän hakijoita. [/quote] Olet siis alikoulutettu?   [/quote] En ole.

[/quote]

Olet jos et saa töitä.

[/quote]
No ei se siitä johdu vaan siitä että työpaikkoja on vähän ja hakijoita paljon.

Vierailija
69/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:39"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:38"]Miksi ap saa alapeukkuja? Ap [/quote] Koska ap:n kaltaiset tyypit olettavat aina, että tyättämyys on työttömän itsensä syytä. T. Työtön, josta ei olisi haluttu eroon mutta työtä ei vain ole [/quote] Katsohan näitä kommentteja työtön ja urputa sitten. Näitä "omasta halusta/valtio maksaa" -tyyppejä riittää! Ja sitten vielä ihmetellään kun työttömiä ei siedä kukaan. Omassa tuttavapiirissä ei ole kuin yksi pätkätyöläinen (tutkijana yliopistolla) ja muut "työttömät" ovat kyllä vain laiskoja pummeja joille olisi töitä, mutta kun ei huvita kun kotona on kivempaa. Onneksi tunnen vähän työttömiä enkä joudu heidän kanssaan juurikaan kaveeraamaan, menisi varmaan hermot. [/quote] Vedä jo se pääs pois hanuristas. Miten selität sen, että työttömien määrä vaihtelee sen mukaan onko menossa nousukausi vai laskukausi. Katsopa tilastot vaikka viimeisten parinvuosikymmenen ajalta, ei pysy työttömien määrä vakiona ei. Hmm... voisiko sittenkin pitää paikkansa, että niitä töitä ei vaan lama-aikana ole. [/quote] Eli kiellät nämä kaikki kommentit? Kaikki on trolleja??? Itsekin kuulostat aika negatiiviselle, luultavasti et saa siksi töitä.

[/quote]

Ai, ja sinäkö kuulostat positiiviselle?

Vierailija
70/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis hauska nähdä miten sitten suu pannaan, jos (ja kun) oma työ viedään alta näiltä ilakoijilta ja nälvijöiltä. Sitten saatte kokea sen omassa nahassanne, kun sitä unelmaduunia ei enää löydykään, vaikka kokemusta ja potentiaalista työikää vielä löytyisi. Taidatte muuten unohtaa, että kuka tahansa meistä voi esimerkiksi vammautua ja joutua työkyvyttömäksi tuosta vain. Mikään kun ei ole varmaa tässä maailmassa. Mikään ei ole myöskään ikuista - valitettevasti. Että nälvikää vaan. Btw, minä vietän pitkää lomaa ansiosidonnaisella niin kauan, kunnes töitä löytyy. Sillä välin puskekaa te sillä välin siellä duunissanne. ;)

Vierailija
71/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:38"]

Miksi ap saa alapeukkuja? Ap

[/quote]

Siksi, kun aloituksesi perustuu siihen oletukseen, että jokainen työtön on joskus irtisanottu. Kirjoitat " ... miksi kollega sai jäädä". 

Ei saanut jäädä kollega, kun koko yksikkö poistui, ainakin tästä valtakunnasta. Ei meillä kaikilla ole koskaan ollut toistaiseksi voimassa olevaa työsuhdetta, josta olisi irtisanottu vaan määräaikaiset ovat päättyneet. Sitten on niitäkin, jotka eivät ole ensimmäistäkään oikeaa työpaikkaa saaneet.

Kerran kysyin eräästä työpaikasta, miksi valituksi tuli juuri joka valittiin, vaikka meitä selvästi enemmän ansioituneita oli useampia. Hetken hiljaisuuden jälkeen mainittiin muuan erikoistumiskoulutus, jota ei ollut kenellään meillä muilla.

Vierailija
72/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:38"]

Miksi ap saa alapeukkuja? Ap

[/quote]

Hei ap, katso peiliin. Syy löytynee sieltä.

Vierailija
73/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asun väärällä seudulla.

Täällä on ainoastaan puhelinmyyjille töitä, ja mielestäni se on moraalitonta työtä. En halua pakkomyydä vanhuksille kalliita d-vitamiineja ja kanavapaketteja.

Vierailija
74/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarpeeksi työkokemusta oikeanlaisista töistä. Oma alani on sellaista keskikastia, ei ole työvoimapulaa, muttei yhtä paljon työttömyyttä kuin pahimmilla. Ongelma on vain se, että avautuvat paikat ovat päällikkötason paikkoja, mitään alku- tai keskitason  paikkoja ei löydy, eikä edes yrityksistä suoraan kyselemällä löydy mahdollisuuksia tulla tekemään vähemmän kokemusta vaativia hommia.

Ja toisaalta siivouskokemusta ei ole, eikä hakemuksista huolimatta kutsuta edes haastatteluun.

Vierailija
75/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:53"]

Oletko miettinyt, miksi juuri sinä jouduit työttömäksi? Oletko hankala työntekijä tai olit toistaitoinen? Sinusta yksinkertaisesti haluttiin eroon? Joka tapauksessa valinta osui sinuun eikä kollegaan, joka sai jäädä. Miksi? Ole rehellinen. Löytyykö syy peilin edestä?

[/quote]

OLen työtön, koska koko kuntayhtymä, jossa työskentelin, lakkautettiin. Kaikki irtisanottiin, joten ei ole "korvien välissä" ongelmaa. Olen työtön, koska olin jo työssäollessani hakeutunut monimuotokoulutukseen ammattikorkeakouluun sote-alalle ja aloitin opinnot ennen töiden päättymistä. Työkkäri ehdotti, että opiskelisin 2 vuotta työttömyysetuudella. Minulla on mahdollisuus saada teoriaopinnot ja suurin osa harjoitteluista hoidettua siihen mennessä.

Siksi olen tilastoissa työtön työnhakija ja saan ansiosidonnaista. Käytännössä olen opiskelija ja opiskelen työllistävään ammattiin.

Jospa tämä tieto vähän riisuisi ennakkoluuloja työttömiä kohtaan...

Vierailija
76/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut ennenkin, mutta kerrotaan taas, että opiskelukaverin kanssa ollaan kaksi kertaa haettu samoja paikkoja. Toisella kerralla valittiin minut, toisella hänet. Toinen noista oli sijaisuus ja myöhempi vakinainen. Kummallekin ehti kertyä saman verran kokemusta, sillä hän teki sijaisuuden toisessa paikassa. 

Kerran hain asiakasyrityksestä töitä. En tullut valituksi, haastattelussa kävin mutta työ asiakkaan kanssa jatkui ja juuri tuo vakanssi oli se, johon osaamiseni olisi ollut kohdallaan, koska toisessa päässä tein samoja hommia toisesta näkökulmasta. Täytyi kyllä ihmetellä, että mikä oli valinnan peruste, kun tein yhteistyötä valitut kanssa. Täysi tomppeli, jolle piti vääntää rautalangasta helppoja asioita. Tosin ei ollut pitkään, joten voi olla, että irtisanottiin tai lähti kun ei osannut. 

Vierailija
77/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:09"]

Olen miettinyt paljonkin. Luulen että syitä on monia. Pääsyy on se että panostin tutkijanuraan joka on oma "kutsumukseni" ja sitä mitä todella haluan tehdä. Mutta enpä olisi arvannut että nyky-Suomessa ollaan tilanteessa jossa yliopistot ajetaan alas ja tutkimusrahoista kiristetään entisestään, varsinkin kun oma alani on erittäin ajankohtainen ja sillä on useita käytännön sovelluksia. Siihen olin sopeutunut että tarjolla on vaan projektia ja pätkää mutta nyt on tilanne tullut niidenkin osalta niin epävarmaksi ettei enää riitäa jaksamista hakea rahaa työttömyyskorvauksella. Suomessa ei myöskään enää ole tutkimusta tai tuotekehitystä yrityspuolella. 

[/quote]

Tämä. Just julkaisin yhden kansainvälisen tieteellisen artikkelin työttömyyskorvauksella.

Vierailija
78/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
79/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen IT ulkoistettiin intialaisille, kaikki nörtit sai kenkää. Olen tosin työllistynyt sen jälkeen.

Vierailija
80/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt paljonkin. Luulen että syitä on monia. Pääsyy on se että panostin tutkijanuraan joka on oma "kutsumukseni" ja sitä mitä todella haluan tehdä. Mutta enpä olisi arvannut että nyky-Suomessa ollaan tilanteessa jossa yliopistot ajetaan alas ja tutkimusrahoista kiristetään entisestään, varsinkin kun oma alani on erittäin ajankohtainen ja sillä on useita käytännön sovelluksia. Siihen olin sopeutunut että tarjolla on vaan projektia ja pätkää mutta nyt on tilanne tullut niidenkin osalta niin epävarmaksi ettei enää riitäa jaksamista hakea rahaa työttömyyskorvauksella. Suomessa ei myöskään enää ole tutkimusta tai tuotekehitystä yrityspuolella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän