Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri SINÄ olet työtön? Vastaa!

Vierailija
23.08.2015 |

Oletko miettinyt, miksi juuri sinä jouduit työttömäksi? Oletko hankala työntekijä tai olit toistaitoinen? Sinusta yksinkertaisesti haluttiin eroon? Joka tapauksessa valinta osui sinuun eikä kollegaan, joka sai jäädä. Miksi? Ole rehellinen. Löytyykö syy peilin edestä?

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun äidinkielenäni suomea.

Vierailija
122/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut kesätöitä, osittain koska olin myöhään liikkeessä ja osittain varmaan kokemuksen puutteen takia.  Pääsin nyt kuitenkin onneksi yliopistoon ja opinnot tulevat viemään sen verran aikaa, että tulisi takuuvarma burn-out jos yrittäisin osa-aikatyöskennellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:53"]

Oletko miettinyt, miksi juuri sinä jouduit työttömäksi? Oletko hankala työntekijä tai olit toistaitoinen? Sinusta yksinkertaisesti haluttiin eroon? Joka tapauksessa valinta osui sinuun eikä kollegaan, joka sai jäädä. Miksi? Ole rehellinen. Löytyykö syy peilin edestä?

[/quote]

It-ala, työt ulkoistettiin halvan työvoiman maihin Intiaan ja Itä-Eurooppaan. Kollega sai jäädä, koska hänellä oli 1500 € /kk pienempi palkka.

Vierailija
124/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen sopimus loppui juuri ennen äitiyslomaa ja muutin pois paikkakunnalta vapaan alkaessa.

Vierailija
125/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan vika. Täällä Pielavedellä ei ole ollut yhtään telefax-korjaajan paikkaa avoinna yli kymmeneen vuoteen. Työkkäri yrittää patistaa alan vaihtoon mutta minä olen jo kouluni käynyt ja jos ei kelpaa niin pitäkää vittu tunkkinne!

Vierailija
126/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:10"]En halua syyllistää, mutta minusta usein tuntuu, että irtisanotut eivät ole täysin rehellisiä itselleen kysymyksen 'miksi juuri minä' edessä. Kierrellään ja kaarrellaan, jossitellaan ja kaunistellaan. Potkut ovat ainoa fakta.

Ap

[/quote]
Meidän työpaikalla lopetettiin useampia osastoja kokonaan. Ei siinä mitään pärstäkertoimia katsottu, kun pistettiin pihalle. Ihan turha syyllistää!

Vierailija
127/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin työttömäksi. Ei kukaan palkkaa kokematonta korkeakoulutettua. Kesätyöt meni pääosin hanttihommissa yrityksissä jotka eivät rekrytoi koskaan, joten sitä yleisintä ensimmäistä työllistysmistä en saanut hyödyntää. Nyt kohta kaksi vuotta työttömyyttä ja olen orientoitunut siihen, että en tällä koulutuksella tule työllistymään enää koskaan. 

Vierailija
128/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:10"]En halua syyllistää, mutta minusta usein tuntuu, että irtisanotut eivät ole täysin rehellisiä itselleen kysymyksen 'miksi juuri minä' edessä. Kierrellään ja kaarrellaan, jossitellaan ja kaunistellaan. Potkut ovat ainoa fakta.

Ap

[/quote]
Sinäkö sitten olet joku A-ryhmän työntekijä, kun sinua ei VIELÄ ole irtisanottu? Kyllä se sinunkin kohdallasi vielä napsahtaa, viimeistään silloin kun 50 täytät.

Vierailija
129/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin mielestäni aikoinaan työttömäksi, koska en jakanut yrityksen kanssa samoja arvoja ja näytin sen kyllä. Osasin työni hyvin ja siksi minua ennen sai lähteä henkilö, joka oli kaikille mukava, mutta teki virheitä. Itse olin vaativa ja kyseenalaistava, eikä kyseisessä työpaikassa tästä tykätty. Allekirjoitan sen täysin, etten vahvan luonteeni vuoksi ollut unelmatyökaveri, mutten voinut tinkiä asiassa, koska en halunnut sylkykupiksi. Olin kouluttautunut, nuori nainen ja miesvaltaisella alalla, jossa naisen ajateltiin sopivan vain sihteeriksi.

Vierailija
130/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea kieli tai ruskea kuori. Joskus siihen, että saa pitää työpaikkansa vaikuttaa kielen ruskeuden aste.

Vierailija
131/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen luultavasti saamaan kenkää, koska a) myöhästelen aika usein, b) hävittelen lakuavaimia,c) puhun Savon murretta kimmastuessani (Helsingissä) d) pidän pomoa nulikkana apinana, minkä näkee katseestani, vaikka yritän peittää sen

Vierailija
132/134 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan tietää. Minussa ei ole mitään vikaa. Ikä, koulutus, mun ala on ihan ok. Työnantajat eivät halua, ei mitään muuta.

Vierailija
133/134 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
134/134 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian ujo ja droppaan toisten tunnelmaa esim. kahvitauoilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi