Miksi juuri SINÄ olet työtön? Vastaa!
Oletko miettinyt, miksi juuri sinä jouduit työttömäksi? Oletko hankala työntekijä tai olit toistaitoinen? Sinusta yksinkertaisesti haluttiin eroon? Joka tapauksessa valinta osui sinuun eikä kollegaan, joka sai jäädä. Miksi? Ole rehellinen. Löytyykö syy peilin edestä?
Kommentit (134)
Olen työtön, koska täytin 55v ja työnantaja tajusi, että olen kalliimpi työntekijä kuin muut, vaikka palkkani on sama. Jos joudun työkyvyttömäksi, työnantaja joutuu maksamaan minusta koituvat kulut. Siksi potkut. Jatkan omassa työssä freelancerina syyskuun alussa.
Otin mieluummin potkut kuin palkan- ja nimikkeenalennuksen 15 vuoden uran jälkeen. 15 muulla oli sama kohtalo, mutta vain minä en ottanut alennusta vastaan. Olisivat ne siis kai halunneet minut pitää, mutta itselleni alennus oli viimeinen pisara jatkuvien lomautusten ja yt-neuvottelujen jälkeen. En kadu, olen helpottunut, koska pääsin eroon jatkuvista epävarmuuden ja negatiivisuuden tuntemuksista ja huonosta työilmapiiristä sekä tietysti arvostuksen puutteesta. Kohta alkaa opiskelu ja uusi ura.
Omasta halustani. Niin kauan kuin näin idiootti yhteiskunta kustantaa, niin annan palaa. Toivottavasti ei kauaa... Mieheni on erittäin hyvätuloinen ja voitaisiin elää hänen tuloillaan ja minun perinnöllä. Yhteiskunta tarjoaa kuitenkin tälläisen edun minulle, niin miksen ottaisi, parin kuukauden karenssit silloin tällöin ihan sama. Harrastan ja teen kyllä hyväntekeväisyys työtä tosi paljon, jos työksi lasketaan. Ja eläkeasiat hoidossa tai jos ero tulisi. Tämä on rehellinen vastaus.
Omasta halustani myös minä olen työtön. Valmistuin vähän yli vuosi sitten ja laitoin tasan kaksi työhakemusta "työkkärin kurssin" kautta ja jouduin jopa haastatteluun mutta onnistuin antamaan huonon kuvan itsestäni niin en "päässyt" töihin. Jokin aika sitten jouduin uusimaan cv-netin ja eikö sieltä vaan jo tullut pari yhteydenottoa sähköpostiin joiltain vuokrafirmoilta prkl! no mä menen mielummin työkokeiluun muutamaks tunniks muutamana päivänä viikossa. Hain alalle jossa on jatkuva haku päällä ja ala on minua kiinnostava, onnistuin pääsemään sisään ja seuraava opintoryhmä aloittaa opinnot tammikuussa 2016.
En halua syyllistää, mutta minusta usein tuntuu, että irtisanotut eivät ole täysin rehellisiä itselleen kysymyksen 'miksi juuri minä' edessä. Kierrellään ja kaarrellaan, jossitellaan ja kaunistellaan. Potkut ovat ainoa fakta.
Ap
Koska oon liian masentunut ja syrjäytynyt kohentamaan koulutusta/ammattia ja vaikka kouluttautuisinkin, niin ei ole Suomessa edes työpaikkoja. Jos oisin syntynyt joskus satoja vuosia sitten ennen kuin teknologia kehittyi, niin varmasti olisin jossain hommissa. Nykyään ei vaan ilman koulutusta saa mitään töitä mitä kannattaisi tehdä.
Olen idiootti, paskamaha, osa-aikamasentunut vailla koulutusta ja työkokemusta.
Mulla oli hyvä palkka mutta työ alkoi äryyttää. Otin ensin pitkän sairasloman ja sit odotin että saan kenkää. Tiesin että saan about 3800 e työttömyyspäivärahaa 500 päivää ja siitä nyt nautin.
Koska olen rappiolla ja masentunut. Koska olen laiminlyönyt itseni ja päämääräni jo monen vuoden ajan enkä panostanut kunnolla yliopistoon hakuun, kun ensin sain vihdoinkin lukion rämmittyä läpi. Nyt vasta parin vuoden lorvimisen jälkeen alan tehdä pieniä korjausliikkeitä ja toivon tosiaan, etten ole vielä pilannut kaikkia mahdollisuuksiani.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:10"]
En halua syyllistää, mutta minusta usein tuntuu, että irtisanotut eivät ole täysin rehellisiä itselleen kysymyksen 'miksi juuri minä' edessä. Kierrellään ja kaarrellaan, jossitellaan ja kaunistellaan. Potkut ovat ainoa fakta. Ap
[/quote]
Oletitko saavasi vastauksia näiltä rehellisen laiskoilta luusereilta?
Ne tuskin vaivautuvat edes lukemaan tätä kysymystäsi.
Pääsin keväällä ylioppilaaksi, mutta ikävä kyllä en saanut opiskelupaikkaa. Kesän tein töitä, mutta syksyllä ei ole jatkamismahdollisuutta niissä hommissa. Etsin nyt töitä, mutta toistaiseksi se on osoittautunut hankalaksi ja kavereiden kokemuksesta tiedän, että hankalaa se tulee olemaankin vähäisellä työkokemuksella ja pelkällä ylioppilaspohjalla. Tulevaisuus ahdistaa epävarmuutensa takia.
Mä en ole enää työtön, mutta silloin kun jäin, ei sinne kukaan kollegakaan jäänyt. Kaikki pellolle ja "säppi ovelle". Eikö ap ole kuullut toiminnan lakkauttamisesta tai konkursseista koskaan mitään?
HAA, en olekaan enää! Torstaina kirjoitin työsopimuksen!
T. Iloinen opiskelija
Toinen henkilö oli mua pätevämpi.
Siksi, että valmistuin toukokuun lopussa ja olen toistaiseksi antanut itselleni oikeuden nirsoiluun hakien vain oman alani töitä (joita ei ole, kuoleva ala). Kohta ollaan tilanteessa, jossa moinen nirsoilu ei enää auta, mutta siihen asti en ota tunnontuskia itselleni loisimisesta.
Olin töissä määräaikaisella sopimuksella yrityksessä jossa suosittiin vakkareina venäläisiä ja virolaisia. Kun he palasivat takaisin kesälomilta, minua ei enää tarvittu.
Minä olin aikoinani työttömänä ilmeisesti siksi, että kaikki työkokemukseni oli vain ja ainoastaan ulkomailta.
Olin jokin aika sitten siis Suomessa paluumuuttajana ja optimistisesti oletin työllistyväni melkein heti. On maisterinpaperit (ulkomailta myös) ja paljon laadukasta työkokemusta. Mutta niin. En saanutkaan mitään, en edes yhtä ainutta kutsua haastatteluun. Hain satoja paikkoja, laitoin avoimia hakemuksia, jnejnejne, mutta en onnistunut saamaan työtä. Olin aika ällikällä lyöty.
Muutimme sitten takaisin ulkomaille (EU-maa) ja työtä löytyi ihan ensimmäisellä hakemuksella. Nyt varmaan vaihdan työtä, joku oli bongannut minut Linkedinistä ja pyysi haastatteluun.
Olisin kyllä mielelläni asunut Suomessa. harmittaa kauheasti. :-(
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:10"]
En halua syyllistää, mutta minusta usein tuntuu, että irtisanotut eivät ole täysin rehellisiä itselleen kysymyksen 'miksi juuri minä' edessä. Kierrellään ja kaarrellaan, jossitellaan ja kaunistellaan. Potkut ovat ainoa fakta. Ap
[/quote]
Syö paska, saatanan lahtari.
Koska kirjoitetaan lyhyitä, mm. Yhdenkin päivän määräaikaisia, niiden välissähän olen työtön. Nyt tosin koko kesä on ollut töitä, joskin niitä 1-11pv. määräaikaisia peräkkäin... Koko ajan etsin vakituisempaa työtä, tai edes pidempää määristä!
Palkat ovat niin surkeat että ei kannata tehdä töitä.