Miksi juuri SINÄ olet työtön? Vastaa!
Oletko miettinyt, miksi juuri sinä jouduit työttömäksi? Oletko hankala työntekijä tai olit toistaitoinen? Sinusta yksinkertaisesti haluttiin eroon? Joka tapauksessa valinta osui sinuun eikä kollegaan, joka sai jäädä. Miksi? Ole rehellinen. Löytyykö syy peilin edestä?
Kommentit (134)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:38"]Miksi ap saa alapeukkuja? Ap [/quote] Koska ap:n kaltaiset tyypit olettavat aina, että tyättämyys on työttömän itsensä syytä. T. Työtön, josta ei olisi haluttu eroon mutta työtä ei vain ole [/quote] Katsohan näitä kommentteja työtön ja urputa sitten. Näitä "omasta halusta/valtio maksaa" -tyyppejä riittää! Ja sitten vielä ihmetellään kun työttömiä ei siedä kukaan. Omassa tuttavapiirissä ei ole kuin yksi pätkätyöläinen (tutkijana yliopistolla) ja muut "työttömät" ovat kyllä vain laiskoja pummeja joille olisi töitä, mutta kun ei huvita kun kotona on kivempaa. Onneksi tunnen vähän työttömiä enkä joudu heidän kanssaan juurikaan kaveeraamaan, menisi varmaan hermot.
[/quote]
Miksi pitäisi olla tekemässä muiden eteen töitä? Jos tässä maassa olisi asiat kunnossa, niin olisi omat porkkanat kasvamassa. Verkot järvessä ja oman talon rakentamiseen olisi mennyt vuosi pari.
Yksi päivä töitä viikossa riittäisi tällöin vallan hyvin. Surkeasti järjestetyssä yhteiskunnassa taas tehdään täysin turhaa työtä lihottaakseen toisten pankkitilejä. Ei kiitos.
[/quote]
Noniin, eli varmaankin tässä on siis teidän tulevaisuus: kaikki tuet pois. 0e käteen. Turha sitten on barrikaadeilla itkeä. Eli nyt kun yhteiskuntasopimus kaatui niin otetaan vaan kaikki puuttuva raha työttömiltä, te ette sitä ansaitse. Tämä sinun kommenttisi kiteytti oikein hyvin kaiken sen välinpitämättömyyden mitä me työssä käyvät joudutaan teiltä kestämään: minä kuitenkin maksan sinun leipäsi. Moni voisi olla onnellinen siitä että sai vaikeana ainaka tukea yhteiskunnalta ja yrittää työllistyä, mutta sinä näiden useiden tuhansien ohessa käytät tilaisuutta vain hyväksesi ja loisit yhteiskunnan varoilla "koska yhteiskunta ei oo kiva paikka" -muuta v*ttu kiinaan.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:16"]
Koska oon liian masentunut ja syrjäytynyt kohentamaan koulutusta/ammattia ja vaikka kouluttautuisinkin, niin ei ole Suomessa edes työpaikkoja. Jos oisin syntynyt joskus satoja vuosia sitten ennen kuin teknologia kehittyi, niin varmasti olisin jossain hommissa. Nykyään ei vaan ilman koulutusta saa mitään töitä mitä kannattaisi tehdä.
[/quote]
Parempi työtön kuin raataa varkaiden eteen itsensä puolikuoliaaksi.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:38"]Miksi ap saa alapeukkuja? Ap [/quote] Koska ap:n kaltaiset tyypit olettavat aina, että tyättämyys on työttömän itsensä syytä. T. Työtön, josta ei olisi haluttu eroon mutta työtä ei vain ole [/quote] Katsohan näitä kommentteja työtön ja urputa sitten. Näitä "omasta halusta/valtio maksaa" -tyyppejä riittää! Ja sitten vielä ihmetellään kun työttömiä ei siedä kukaan. Omassa tuttavapiirissä ei ole kuin yksi pätkätyöläinen (tutkijana yliopistolla) ja muut "työttömät" ovat kyllä vain laiskoja pummeja joille olisi töitä, mutta kun ei huvita kun kotona on kivempaa. Onneksi tunnen vähän työttömiä enkä joudu heidän kanssaan juurikaan kaveeraamaan, menisi varmaan hermot.
[/quote]
Vedä jo se pääs pois hanuristas.
Miten selität sen, että työttömien määrä vaihtelee sen mukaan onko menossa nousukausi vai laskukausi. Katsopa tilastot vaikka viimeisten parinvuosikymmenen ajalta, ei pysy työttömien määrä vakiona ei.
Hmm... voisiko sittenkin pitää paikkansa, että niitä töitä ei vaan lama-aikana ole.
[/quote]
Eli kiellät nämä kaikki kommentit? Kaikki on trolleja??? Itsekin kuulostat aika negatiiviselle, luultavasti et saa siksi töitä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:15"]
Otin mieluummin potkut kuin palkan- ja nimikkeenalennuksen 15 vuoden uran jälkeen. 15 muulla oli sama kohtalo, mutta vain minä en ottanut alennusta vastaan. Olisivat ne siis kai halunneet minut pitää, mutta itselleni alennus oli viimeinen pisara jatkuvien lomautusten ja yt-neuvottelujen jälkeen. En kadu, olen helpottunut, koska pääsin eroon jatkuvista epävarmuuden ja negatiivisuuden tuntemuksista ja huonosta työilmapiiristä sekä tietysti arvostuksen puutteesta. Kohta alkaa opiskelu ja uusi ura.
[/quote]
Mistä näitä sankareita oikein sikiää
Voi vitun riemuidiootti. Sehän on teillä reippaille työnhakijoille vain hyvä mitä enemmän näitä työhaluttomia on. Siihen sun työpaikkaan hakee jo nyt 100 tyyppiä niin eikö se jo riitä? Niitä työpaikkoja ei tule yhtään enempää vaikka kaikki "lusmut" yhtäkkiä saisivat jonkin valaistuksen ja alkaisivat hakemaan töitä ympäri Suomea.
Tästä on kyse. Eikä mistään lusmuilusta. Kun töitä ei ole niin niitä ei silloin ole.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:56"]Ruskea kieli tai ruskea kuori. Joskus siihen, että saa pitää työpaikkansa vaikuttaa kielen ruskeuden aste. [/quote] Aijjaij. Että se joka saa työpaikkoja ei ole vain hyvä ja etevä työssään? Katkera...
[/quote]
Luepa tarkemmin. "JOSKUS siihen, että saa pitää työpaikkansa vaikuttaa kielen ruskeuden aste."
Eli varmasti pääsääntöisesti työpaikkoja saa juuri etevät ja pätevät. Mutta joissakin tapauksissa työpaikkansa pitämiseen on ollut vaikutusta sillä jos jaksaapi sitä pomon persausta välillä lipsutella.
Ai-jai, kolahtiko kohille?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:48"]
Joo, löytyy syy peilistä - olen liian vanha. Kaksi tutkintoa, toinen akateeminen. Monipuolinen työkokemus hyvinkin vaativista tehtävistä. Kaikkia mahd. paikkoja olen hakenut, eikä yhtään haastattelukutsua.
Sain palkkatuki -työpaikan puoleksi vuodeksi, jota TE-tsto ei nyt jatka, koska rahat on loppu. Siis valtionvallan mielestä parempi, että olen työtön, kuin että saataisiin lisää näitä palkkatukirahoja.
[/quote]
Tempputyöllistäminen nyt on kaikkein typerintä mitä voi tehdä. Mielummin olisin omaa taloa rakentamassa.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:54"]
Voi vitun riemuidiootti. Sehän on teillä reippaille työnhakijoille vain hyvä mitä enemmän näitä työhaluttomia on. Siihen sun työpaikkaan hakee jo nyt 100 tyyppiä niin eikö se jo riitä? Niitä työpaikkoja ei tule yhtään enempää vaikka kaikki "lusmut" yhtäkkiä saisivat jonkin valaistuksen ja alkaisivat hakemaan töitä ympäri Suomea.
Tästä on kyse. Eikä mistään lusmuilusta. Kun töitä ei ole niin niitä ei silloin ole.
[/quote]
Eikä tällä politiikalla tule.
Olin kuulemma erittäin hyvä työntekijä ja jatkoni oli varma. Sitten työnantaja sai tietää, että olen transtaustainen ja yht'äkkiä mitään jatkoa ei ollutkaan. Nyt siis en ole enää työtön, mutta silloin olin jonkin aikaa.
Hain just yhtä kämästä assarin paikkaa, johon olen ylikoulutettu. Hakijoita oli yhteensä 155 eli varmaan on tosi suuri todennäköisyys saada paikka tai päästä edes haastatteluun...
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 17:35"]
Jäin perjantaina työttömäksi, kun kesätyösuhde päättyi eikä YT-neuvottelujen takia saanut enää jatkaa, ilman niitä mulle olisi ollut pidempi pätkä tiedossa. Minkäs teet. Olen vastavalmistunut ja ikään nähden työkokemusta myös omalta alalta löytyy ihan hyvin joten en vielä ole huolissani. Tietysti työttömyys vasta alussa ja tiedän kyllä taloustilanteen, ehkä muutaman kuukauden päästä on eri ääni kellossa minullakin :)
[/quote]
Varmasti on eri ääni kellossa. Pääset orjaksi.
Koko tuotantolaitoksemme lakkautettiin. Olisin tosin saanut töitä saman yrityksen toisessa tehtaassa, mutta sinne olisi ollut matkaa reilusti yli 100 km suuntaansa ja miehen työ nykyisellä paikkakunnalla.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:59"]
Hain just yhtä kämästä assarin paikkaa, johon olen ylikoulutettu. Hakijoita oli yhteensä 155 eli varmaan on tosi suuri todennäköisyys saada paikka tai päästä edes haastatteluun...
[/quote]
Mikset hae kunnon paikkoihin?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:59"]
[/quote]
Mikset hae kunnon paikkoihin?
[/quote]
Kuule, olen kyllä hakenut, mutta niihin on vieläkin enemmän hakijoita.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:39"]
[/quote]
Toivottavasti joudut työttömäksi. Kyllä naurattaisi.
Entry-level työpaikat korkeastikoulutetuille on lakkautettu Suomesta jo vuosia sitten. On ihan helvetin vaikea saada se ensimmäinen oikea työpaikka ellet pääse kesätyö/gradu/dippa paikkaan töihin.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:59"] Hain just yhtä kämästä assarin paikkaa, johon olen ylikoulutettu. Hakijoita oli yhteensä 155 eli varmaan on tosi suuri todennäköisyys saada paikka tai päästä edes haastatteluun... [/quote] Mikset hae kunnon paikkoihin? [/quote] Kuule, olen kyllä hakenut, mutta niihin on vieläkin enemmän hakijoita.
[/quote]
Olet siis alikoulutettu?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:39"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:38"]Miksi ap saa alapeukkuja? Ap [/quote] Koska ap:n kaltaiset tyypit olettavat aina, että tyättämyys on työttömän itsensä syytä. T. Työtön, josta ei olisi haluttu eroon mutta työtä ei vain ole [/quote] Katsohan näitä kommentteja työtön ja urputa sitten. Näitä "omasta halusta/valtio maksaa" -tyyppejä riittää! Ja sitten vielä ihmetellään kun työttömiä ei siedä kukaan. Omassa tuttavapiirissä ei ole kuin yksi pätkätyöläinen (tutkijana yliopistolla) ja muut "työttömät" ovat kyllä vain laiskoja pummeja joille olisi töitä, mutta kun ei huvita kun kotona on kivempaa. Onneksi tunnen vähän työttömiä enkä joudu heidän kanssaan juurikaan kaveeraamaan, menisi varmaan hermot. [/quote] Vedä jo se pääs pois hanuristas. Miten selität sen, että työttömien määrä vaihtelee sen mukaan onko menossa nousukausi vai laskukausi. Katsopa tilastot vaikka viimeisten parinvuosikymmenen ajalta, ei pysy työttömien määrä vakiona ei. Hmm... voisiko sittenkin pitää paikkansa, että niitä töitä ei vaan lama-aikana ole. [/quote] Eli kiellät nämä kaikki kommentit? Kaikki on trolleja??? Itsekin kuulostat aika negatiiviselle, luultavasti et saa siksi töitä.
[/quote]
Rauhotu. En ole kieltämässä mitään. Ootko lukenut kaikki kommentit vai ainoastaan valikoiden? Mun mielestä siellä on monissa kommenteissa erittäin päteviä ja ymmärrettäviä syitä työttömyyteen.
Et tainnut kiinnittää niihin mitään huomiota kun halusit metsästää vaan ääriesimerkkejä agendallesi työttömien herjaamiseksi pelkiksi hyväksikäyttäjiksi?
Sain roiman palkankorotuksen kun sanoin pomolle, että katselen työpaikkoja muualta. Luulisin siis olleeni erittäin loistava työntekijä.
Myöhemmin yritys muutti toiselle paikkakunnalle, enkä halunnut muuttaa.