Miksi suomalaiset arvostavat niin paljon käytännöllisyyttä?
Koskee etenkin pukeutumista ja ulkonäköä.
Toivon asiallisia kommentteja. Ei mitään "en viitsi rämpiä 10cm koroissa ja minihameessa lumisateessa" tms. Asia ihmetyttää minua aidosti. Mistä se juontaa juurensa?
Kommentit (126)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:45"] Samaa olen ihmetellyt. Kaikki on harmaata, beigeä, sinistä, mustaa ja ankeaa. Miehet ja naiset toistensa kopioita. [/quote] Olisiko parempi, jos kaikki olisi punaista, keltaista ja vihreää? Samalla tavalla kopioita oltaisiin edelleen. [/quote] Mitä jos käytettäisiinkin kaikkia värejä!
[/quote]
Saa nykyisinkin käyttää kaikkia värejä. Mikään ei estä. Suurin osa nyt vaan haluaa käyttää sitä harmaata, beigeä tai mustaa jne. Minä myös.
Onhan minulla tähän oikeus, onhan?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:02"]Noihin korkkareihin liittyen. Esimerkiksi talvisäällä kukaan porukasta ei jaksa jäädä minua odottelemaan, jos yritän jollain korkeakorkoisilla saappailla tulla perässä niin, etten liukastu ja kaadu. Olen miesvaltaisella alalla, joten miehet eivät käsitä, kuinka vaikeaa lumisella ja liukkaalla jäällä on kulkea korkokengät jalassa. Heillä kun itsellään on järkevät miehekkäät kengät jalassa ja niillä taittuu pitempikin matka paikasta toiseen. Joutuisin siis itse kustantamaan taksin yksinäni ellen halua vaivaisesti liukkaalla säällä lantustella korkokenkineni muun työporukan perässä. Parempi vain laittaa mahdollisimman liukkaaseen talvisäähän soveltuvat kengät, niin liikkuminen paikasta toiseen on kätevää ja nopeaa. Tällainen mielipide tähän väliin :) Itse kyllä tällaisena persjalkaisena tykkään korkokengistä, vaikka en niillä osaakaan kovin kauniisti kävellä. Etenkin sellainen korko-osalla varustetut talvisaappaat on ihanat ja sellaisia toisinaan vapaa-ajalla käytän, mutta kyllähän semmoinen 5-7 sentinkin paksu korko jo hidastaa reipasta kävelyä etenkin talvisäällä.
[/quote]
Ei kai nyt Suomessakaan ole sentään koko ajan talvi!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 23:16"]
Suomalaisilla ei ole tyylitajua ja itsevarmuutta, siksi. Muualla nauretaan rumille suomalaisille.
[/quote]
.
[/quote]
Kehitä itsetunto. Minusta hienointa on se, että Suomessa ei ole painetta olla juuri tietystä muotista. Naista ei arvioida vain ja ainoastaan ulkonäkönsä perusteella, mutta toisaalta - saa panostaakin jos haluaa eikä sekään ole paheksuttavaa. Jos naista kiinnostaa jotkin muut asiat enemmän kuin tyyli ja muoti, niin mitä siitä? Tai jos kiinnostaa, niin antaa palaa! Suomessa on vapaus valita ja aika hyvä tasa-arvo. Eniten pahoinvointia naisilla on niissä maissa, jotka ovat äärimmäisen ulkonäkökeskeisiä. Ole mieluummin ylpeä tästä vapaudesta valita Suomessa kuin että nöyristelet "mitä nekin meistä ajattelee" -tyylillä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 23:16"]
Suomalaisilla ei ole tyylitajua ja itsevarmuutta, siksi. Muualla nauretaan rumille suomalaisille.
[/quote]
.
[/quote]
Kehitä itsetunto. Minusta hienointa on se, että Suomessa ei ole painetta olla juuri tietystä muotista. Naista ei arvioida vain ja ainoastaan ulkonäkönsä perusteella, mutta toisaalta - saa panostaakin jos haluaa eikä sekään ole paheksuttavaa. Jos naista kiinnostaa jotkin muut asiat enemmän kuin tyyli ja muoti, niin mitä siitä? Tai jos kiinnostaa, niin antaa palaa! Suomessa on vapaus valita ja aika hyvä tasa-arvo. Eniten pahoinvointia naisilla on niissä maissa, jotka ovat äärimmäisen ulkonäkökeskeisiä. Ole mieluummin ylpeä tästä vapaudesta valita Suomessa kuin että nöyristelet "mitä nekin meistä ajattelee" -tyylillä.
[/quote]
Kyllä arvioidaan! Naiselliset naiset ovat Suomessa heti hu**a, tyrkkyjä, joita mulkoillaan kateellisisna, eikä oteta porukkaan, vaikka olisivat kuinka mukavia!
No itse tykkään miehenä laittautua. Laitan päälle aina siistit vaatteet H&M:ltä tai Zalandosta ja laitan hiukset ja pidän huolen ihostani. Kroppa on minulla myös treenattu. Olen huomannut, että minua arvostellaan tosi paljon ja oikeastaan etsimällä etsitään virheitä ulkonäössä tämän takia. Jotkut myös naureskelevat ja jotkut jopa homottelevat. Vituttaa itseä välilläolla tällainen kun tuntuu, et Suomessa joka toinen ihminen on katkera juntti moukka kun pitää noin käyttäytyä. Tämä siis koskee sekä naisia että miehiä. Kyllä sen eron huomaa ihmisissä ja käyttäytymisessä/pukeutumisessa jo länsinaapurissa. m25
Noihin korkkareihin liittyen. Esimerkiksi talvisäällä kukaan porukasta ei jaksa jäädä minua odottelemaan, jos yritän jollain korkeakorkoisilla saappailla tulla perässä niin, etten liukastu ja kaadu. Olen miesvaltaisella alalla, joten miehet eivät käsitä, kuinka vaikeaa lumisella ja liukkaalla jäällä on kulkea korkokengät jalassa. Heillä kun itsellään on järkevät miehekkäät kengät jalassa ja niillä taittuu pitempikin matka paikasta toiseen. Joutuisin siis itse kustantamaan taksin yksinäni ellen halua vaivaisesti liukkaalla säällä lantustella korkokenkineni muun työporukan perässä. Parempi vain laittaa mahdollisimman liukkaaseen talvisäähän soveltuvat kengät, niin liikkuminen paikasta toiseen on kätevää ja nopeaa. Tällainen mielipide tähän väliin :) Itse kyllä tällaisena persjalkaisena tykkään korkokengistä, vaikka en niillä osaakaan kovin kauniisti kävellä. Etenkin sellainen korko-osalla varustetut talvisaappaat on ihanat ja sellaisia toisinaan vapaa-ajalla käytän, mutta kyllähän semmoinen 5-7 sentinkin paksu korko jo hidastaa reipasta kävelyä etenkin talvisäällä.