Missä työssä palkka olisi 2000-2500 €/kk ja olisi lyhyt koulutus tai sitä ei tarvitsisi ollenkaan?
Haluaisin vain nopeasti vakitöihin ja tuohon palkkahaitariin olisin enemmän kuin tyytyväinen. Olen järkyttynyt miten monissa paikoissa palkat ovat alle 2000€/kk. Tietenkin se on parempi kuin olla työtön, mutta töihin olisi mukavampi mennä, kun palkka olisi edes tuo tasan 2000€/kk.
Kommentit (68)
Täällä olevilla kaikilla on tuommoinen palkka. Todellisuus on vain sitä, että oikotietä ei ole juurikaan onneen. Itse olen lennonjohtaja ja koulutus ei ole pitkä. Ansiot on ihan ok.
Minunkin aloituspalkka oli vuonna 2012 1800€. Monen monta vuotta oli huijattu olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja
Lyhyt koulutus kriteerinä. Kolme vuotta kestää. Paitsi noita kahdeksan kuukaudem pikakoulutettuja, mutta se on sitten vaipanvaihtoa ja suihkuttamista.
Siivoojana pääset helpommalla.
Henkilökohtainen avustaja, suosittelen. Jos teet pyhiä, iltoja ja öitä niin hyvinkin 2500e. Hyvät lisät.
Ei vaadi koulutusta lainkaan.
Kuinka moni henkilökohtainen avustaja tienaa 2500€? Tuntipalkka on kympin luokkaa joka paikassa, ja hyvin harva voi tehdä niin paljon sellaisia vuoroja, että niistä saa noin hyvin lisiä.
Minä olen avustaja ja teen KAHTA työtä, yhtä kokopäiväisesti ja toista osa-aikaisesti, enkä ansaitse lähellekään noin paljon. Vähän vajaaseen kahteen tonniin se menee. Ja minulla on käynyt tuuri kun olen saanut samalle avustettavalle kokopäivätyön. Alalla on tyypillisesti paljon osa-aikaisia töitä, ja useiden osa-aikaisten töiden yhteensovittaminen on usein varsin hankalaa.
Missä elintarviketehtaassa muka aloittelija saa noin isoa bruttopalkkaa? Tällä hetkellä tessin mukainen aloitus on n. 10,50e luokkaa.
Vanginvartija. Lyhyt koulutus ja ok liksa. Itse tienasin viime vuonna 48 000€, mutta tuossa on n. 8000€ ylitöitä. Normaalisti vuodessa sellainen 40 000€ Illat+vkl, ei öitä. Jos jaksaa tehdä öitä, tienaa tietty hiukan paremmin. Itse vaihdoin hoitoalalta ja oon tykännyt.
Hoiva-avustaja on noin 8 kuukauden koulutus, palkka noin 2000e kuussa plus siihen tulevat vuorolisät.
Vierailija kirjoitti:
Vanginvartija. Lyhyt koulutus ja ok liksa. Itse tienasin viime vuonna 48 000€, mutta tuossa on n. 8000€ ylitöitä. Normaalisti vuodessa sellainen 40 000€ Illat+vkl, ei öitä. Jos jaksaa tehdä öitä, tienaa tietty hiukan paremmin. Itse vaihdoin hoitoalalta ja oon tykännyt.
Oletko naisten vai miesten vankilassa? Onko väkivallan uhka usein läsnä? Joudutko käyttämään voimaa usein?
Vierailija kirjoitti:
Missä elintarviketehtaassa muka aloittelija saa noin isoa bruttopalkkaa? Tällä hetkellä tessin mukainen aloitus on n. 10,50e luokkaa.
Itde aloitin vuosi sitten HKlla. Lähtöpalkka oli tosiaan kympin luokkaa, mutta 3kk talossaolon jälkeen tuntipalkka 12e, plus kun osasin tarpeeksi monta työpistettä niin sain tuohon päälle vielä urakkalisän. Tadaa, puolen vuoden jälkeen kta 14e. Ja liksa nousee vielä, osastollani palkkahuippu tulee olemaan 18e.
Vierailija kirjoitti:
Hoiva-avustaja on noin 8 kuukauden koulutus, palkka noin 2000e kuussa plus siihen tulevat vuorolisät.
Samoin laitoshuoltajalla, tosin ilman koulutusta oleville saa maksaa pienempää peruspalkkaa.
Sylkykuppina oleminen netto 2200€/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmoijista on kova pula.
Jos on lahjakkuutta sen oppii nopeasti, muutamalla esim avoimen yliopiston kurssilla.
Pääkaupunkiseudulla alkupalkat ovat 4000-5000 euroa.
Miksi työttömiä IT-alan inssejä, dippainssejä ja tietojenkäsittelytieteen maistereita ei sitten palkata?
Koodarina täytyy sanoa, että heillä ei ole osaaminen ajan tasalla. Alkupalkat ei ole 4000-5000, mutta sen saa parin vuoden kokemuksella kun osaa kysyttyjä asioita. Työpaikan saa tällä hetkellä valita aika vapaasti.
Laitoshuoltajaa suosittelen, peset vain kihveleitä ja kahveleita joilla on kaivettu toisten toosaa ja vaihdat lakanoita. Hoiva-avustajana joudut pesemään paskoja ja käyttämään suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmoijista on kova pula.
Jos on lahjakkuutta sen oppii nopeasti, muutamalla esim avoimen yliopiston kurssilla.
Pääkaupunkiseudulla alkupalkat ovat 4000-5000 euroa.
Joillain on todella harhaiset kuvitelmat ohjelmoinnista. Parillla kansalaisopiston kurssilla ei todellakaan synny ohjelmoijia jotka tienaavat 4-5000 euroa kuukaudessa. Sen jälkeen voi saada aikaan ruudulle laatikon jossa teksti mutta en usko että siitä kukaan tuhansien eurojen kuukausipalkkaa on valmis maksamaan.
Itse kävin laitoshuoltajakoulutuksen reilussa puolessa vuodessa ja heti pääsin töihin kaupungille, palkka reilu 2000 €
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko naisten vai miesten vankilassa? Onko väkivallan uhka usein läsnä? Joudutko käyttämään voimaa usein?
Miesten. Väkivallan uhka on tietty aina läsnä, sitä ei pidä unohtaa, mutta paljon vaikuttaa sinun oma asenne miten työsi hoidat. Tilanteita joissa joudutaan käyttämään voimakeinoja ei ole joka viikko. Tai itse en ainakaan ole niihin usein joutunut. Itse koen olevani enemmän turvassa työssäni kuin esim kadulla kävellessä tai entisessä työssäni hoitajana, jolloin jouduin kohtaamaan väkivaltaa lähes päivittäin. Vankilassa tilanteita pysytään usein ennakoimaan ja meillä on keinoja toimia. Koulutuksesta on noin 8kk palkallista harjoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja
Lyhyt koulutus kriteerinä. Kolme vuotta kestää. Paitsi noita kahdeksan kuukaudem pikakoulutettuja, mutta se on sitten vaipanvaihtoa ja suihkuttamista.
Siivoojana pääset helpommalla.
Henkilökohtainen avustaja, suosittelen. Jos teet pyhiä, iltoja ja öitä niin hyvinkin 2500e. Hyvät lisät.
Ei vaadi koulutusta lainkaan.
Lähihoitajakoulutus kestää max 1,5 v jos taustalla on jo joku toinen tutkinto, hyväksilukuja saa yhteisistä opinnoista, äikkä, matikka, kielet ym.
Lisäksi työelämään pääsee heti keikkailemaan, kun pari harjoittelua suoritettu. Palkka kolmivuorotyössä julkisella puolella sisältäen viikonloppuja on lähemmäs 3000 €/kk.
Mutta varmasti löytyy helpompiakin töitä, jossa saa melkein saman palkan.
Esimies s-ryhmän kaupassa