Missä työssä palkka olisi 2000-2500 €/kk ja olisi lyhyt koulutus tai sitä ei tarvitsisi ollenkaan?
Haluaisin vain nopeasti vakitöihin ja tuohon palkkahaitariin olisin enemmän kuin tyytyväinen. Olen järkyttynyt miten monissa paikoissa palkat ovat alle 2000€/kk. Tietenkin se on parempi kuin olla työtön, mutta töihin olisi mukavampi mennä, kun palkka olisi edes tuo tasan 2000€/kk.
Kommentit (68)
Litteroija, jos olet ahkera. Voit tehdä töitä kotoa käsin milloin haluat. Koulutusta et tarvitse, mutta nopea kirjoittaja pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja
Onhan sen kesto kuitenkin 2-3 vuotta. Nopeamminkin pääsee noille ansioille.
Ohjelmoijista on kova pula.
Jos on lahjakkuutta sen oppii nopeasti, muutamalla esim avoimen yliopiston kurssilla.
Pääkaupunkiseudulla alkupalkat ovat 4000-5000 euroa.
Musta ainakin tuntuu, että kaupoissa harvemmin ollaan töissä täysillä tunneilla. En toki tätä varmaksi osaa sanoa.
Vakiduunia vois löytyä täysillä tunneilla helpommin varastolta. Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Litteroija, jos olet ahkera. Voit tehdä töitä kotoa käsin milloin haluat. Koulutusta et tarvitse, mutta nopea kirjoittaja pitää olla.
Mistähän tämmöstä työtä voisi hakea? Mä oon nopea kirjoittaja, peruskoulussa otin konekirjoituksen valinnaiseksi ja sain siitä kympin. No, ei sillä brassailla, mutta mulle sopisi hyvin tekstin kirjoittaminen työkseni. Voisi tehdä ehkäpä vielä etätyönäkin.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja
Lyhyt koulutus kriteerinä. Kolme vuotta kestää. Paitsi noita kahdeksan kuukaudem pikakoulutettuja, mutta se on sitten vaipanvaihtoa ja suihkuttamista.
Siivoojana pääset helpommalla.
Henkilökohtainen avustaja, suosittelen. Jos teet pyhiä, iltoja ja öitä niin hyvinkin 2500e. Hyvät lisät.
Ei vaadi koulutusta lainkaan.
Tässä kai olisi pitänyt ensiksi määritellä lyhyt koulutus, koska moni alkaa ehdottelemaan ammatikoulutusta vaativia aloja. Onko se sitten lyhyt, on vähän makuasia.
Samoin joku varastotyö täyttänee kriteerit, mutta sitten pitäisi vielä työllistyä.
Paras vaihtoehto olisi varmaan ne, joissa työnantaja kouluttaa työhön. Näitä on esim. vartijoissa ja mm. metro- ratikka- yms. kuskeissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on lahjakkuutta sen oppii nopeasti, muutamalla esim avoimen yliopiston kurssilla.
No, ei kenestäkään tule koodari parilla avoimen kurssilla.
Onko näihin töihin helppo päästä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömiä IT-alan inssejä, dippainssejä ja tietojenkäsittelytieteen maistereita ei sitten palkata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjä
Eikö tähän ole pitkä koulutus?
Kirjanpitäjille ei ole mitään koulutusvaatimusta, joten ei ole. Merkonomin paperit toki voi hankkia, jolloin siltikin puhutaan hyvin lyhyestä ja helposta koulutuksesta.
Kuorma-autonkuljettaja. Aikuiskoulutuksesta saa ne kortit ja ammattipätevyyden. Kesä töillä helpointa aloittaa. Heti oikeaa tes palkkaa.
Apteekin tekninen apulainen (saattaa päästä ilman koulutusta)
Vierailija kirjoitti:
Siivooja, kaupankassa
Vaikea saada kokopäivätyötä noilta aloilta, jolloin palkka voisi noin paljon ollakin. Parempiin siivouspaikkoihin jo vaaditaan koulutustakin.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa tuo totta.
Taas tänään pistin yhden hakemuksen vetämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja
Onhan sen kesto kuitenkin 2-3 vuotta. Nopeamminkin pääsee noille ansioille.
Mun lh-opinnot kestivät 1v8kk ja siitäkin ajasta olin hoitoapulaisena ja hoitajan sijaisena 1vuoden, jolloin jo sain yli 2000€/kk
Iltaopiskelu, ei oppisopimusta. Taustalla mm
vanha amk-tutkinto eri alalta.
(Kaupassa n.20v työskennellessä tienasin murto-osan, kun työtunteja oli n. 20- 15/vko)
Jossain varastoillahan on myös yötöitä eli jos vuorotyöt ei ole ongelma, pääset tuon ylikin selvästi.