Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK yhteishaku kevät 2022

16.03.2022 |

Yheishaku on alkanut tänään 16.3. Ja päättyy 30.3.
Mihin hakeuduitte? Ensikertalainen vai ei-ensikertalainen? Onko todistusvalinta kohdallasi mahdollinen, lukio vai amispohja?

Ja viimeisimpänä, jännittääkö?

Kommentit (182)

Vierailija
101/182 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metropolian tulokset tuli. varasijalla 2. ammattikoulun papereilla. Liikkuukohan nää paljon?

Ei juurikaan, koska amispapereiden kiintiö on pieni, eikä niillä voi päästä yliopistoon. :( Yliopiston todistusvalinnat liikuttavat AMK:n yo-valintojakin.

Pidetään kuitenkin peukkuja!

Vierailija
102/182 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö noi kiintiöiden koot jostain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/182 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö noi kiintiöiden koot jostain?

https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/todistusvali…

Vierailija
104/182 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metropolian tulokset tuli. varasijalla 2. ammattikoulun papereilla. Liikkuukohan nää paljon?

Mikä koulutusala?

Vierailija
105/182 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Onko joku koulu (amk tai yliopisto) josta tulokset ei ole saapuneet vielä? Olen edennyt haussani restonomikoulutukseen 8 -> 5 sijalle. Mietin tässä, että mitkäköhän mahdollisuudet on päästä sisään koulutukseen?

Vierailija
106/182 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeessa näydään

Vierailija
107/182 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia.

Sosionomiksi.

Vierailija
108/182 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain Hamkin päivä tradenomiksi ensi kertalaisena. Pisteet ammatillisena 95, varasija 42.. onko mitään mahdollisuutta päästä sisään?

Vierailija
109/182 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

555 kirjoitti:

Hain Hamkin päivä tradenomiksi ensi kertalaisena. Pisteet ammatillisena 95, varasija 42.. onko mitään mahdollisuutta päästä sisään?

En usko valitettavasti. Amm-valinnan varasijat liikkuvat huonommin kuin yo-todistuksen sijat. Ei muuta kuin valintakokeeseen yrittämään.

Vierailija
110/182 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Samkkiin varasijalla 8 alunperin 11!

Onkohan mitään mahdollisuuksia?

Vierailija
111/182 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin ylempänä, että aloitin varasijalta 8. restonomikoulutukseen ja nyt olen varasijalla 4. Voi kunpa kesän aikana pääsisin sisään. Mitkäköhän mahdollisuudet on? Vielä on ainakin todistusvalinta edessä, joka toivottavasti tiputtaa sijoja.

Vierailija
112/182 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin ylempänä, että aloitin varasijalta 8. restonomikoulutukseen ja nyt olen varasijalla 4. Voi kunpa kesän aikana pääsisin sisään. Mitkäköhän mahdollisuudet on? Vielä on ainakin todistusvalinta edessä, joka toivottavasti tiputtaa sijoja.

Todella hyvät. Ei ole mikään suosituin ala, moni varmasti yrittää sieltä pääsykokeella pois ja vapauttaa todistuspaikkoja muille. Kannattaa silti sinunkin pyörähtää pääsykokeissa, saat lisää paikkoja ulottuvillesi.

Vierailija
113/182 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aion käydä myös pääsykokeessa. Mulla on selkeä liikeidea, johon restonomitutkinto toisi paljon eväitä.

Vierailija
114/182 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, tietääkö kukaan, päivittyvätkö varasijat viikonloppuna? 

Ehkä tätä on kysytty aiemminkin...

Vierailija
115/182 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi, tietääkö kukaan, päivittyvätkö varasijat viikonloppuna? 

Ehkä tätä on kysytty aiemminkin...

Ei, kun ei tule uusia tuloksia. Ne päivittyvät vain siinä tilanteessa, että joku päättää hylätä saamansa paikan.

Opintopolusta tulee postia, jos olet saanut paikan, joten ei siellä kannata alvariinsa rampata.

Vierailija
116/182 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen ettei ainakaan ennen pääsykokeita varasijat liiku enää mihinkään. En tiedä olisiko joku hurjana että hylkää opiskelupaikkansa jos ajattelee pääsykokeiden menneen hyvin.

Itse odottelen pääsykokeiden tuloksia, jonka jälkeen varasijat lähtee liikkumaan kun koulut alkavat julkaista koetuloksia. Pitkät puolitoista kuukautta tulossa😂🏼

Vierailija
117/182 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä alempia toiveita voi tällä hetkellä hyväksyä eikä hylätä. Eli kukaan ei (vielä) hylkää todistuspaikkaa siksi, että pyrkisi pääsykokeella ylemmäksi.

Vierailija
118/182 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä fiiliksillä ensi viikon pääsykokeisiin? Itse stressaan vanhan läppärini akunkestoa, vaikka tuolla yleisissä ohjeissa onkin sanottu, että virtajohto mukaan, jotta voi ladata. Mutta jos pistorasioita ei olekaan kaikille :D murheensa kullakin...

Vierailija
119/182 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä fiiliksillä ensi viikon pääsykokeisiin? Itse stressaan vanhan läppärini akunkestoa, vaikka tuolla yleisissä ohjeissa onkin sanottu, että virtajohto mukaan, jotta voi ladata. Mutta jos pistorasioita ei olekaan kaikille :D murheensa kullakin...

Kyllä on rasiat kaikille! Näitä digikokeita on pidetty jo vuosia, ensin yo-kirjoituksissa ja sitten pääsykokeissa.

Huoli pois ja onnea kokeeseen!

Vierailija
120/182 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on rasiat kaikille! Näitä digikokeita on pidetty jo vuosia, ensin yo-kirjoituksissa ja sitten pääsykokeissa.

Huoli pois ja onnea kokeeseen!

Hyvä kuulla, saan keksiä itselleni nyt uuden stressin aiheen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan