AMK yhteishaku kevät 2022
Yheishaku on alkanut tänään 16.3. Ja päättyy 30.3.
Mihin hakeuduitte? Ensikertalainen vai ei-ensikertalainen? Onko todistusvalinta kohdallasi mahdollinen, lukio vai amispohja?
Ja viimeisimpänä, jännittääkö?
Kommentit (182)
Kamk ja Lappi tieto- ja viestintätekniikan insinöörin todistuspisteet tulleet. Kamkin alaraja 105p ja Lapin 115p.
Mulla oli pisteet 114, ei-ensikertalaisena Lappiin varasijalla 97. ja Kamkiin varasijalla 46. En siis oletakaan todistuksella pääseväni mihinkään, siksi olen panostanut pääsykokeeseen paljon.
Savonia ja OAMK julkaisseet myös todistusvalinnat.
Savoniaan olen peräti varasijalla 33! Oamkiin ei riittänyt vähimmäispistemäärä.. :D no ei mitään, olen muutenkin ei-ensikertalainen joten en odota että saisin Savoniasta todistusvalinnalla paikkaa, enkä odottanut että ylipäätään saisin. Siksi täälläkin pääsykokeisiin panostettu.
Lappeenrantaan tradenomiksi varasijalla, onko kokemusta kellään liikkuuko ne paljon? Olen ei-ensikertalainen
Metropolian tuloksia odotellessa
Vierailija kirjoitti:
Lappeenrantaan tradenomiksi varasijalla, onko kokemusta kellään liikkuuko ne paljon? Olen ei-ensikertalainen
Liikkuu tosi paljon.
Hain Tampereelle ja Turkuun muutamalle eri alalle (bioanalyytikko, röntgenhoitaja) ja olen nyt ei-ensikertalaisena varasijoilla 16-59... röntgenhoitajaksi olisin jo nyt todistuksella sisällä, jos olisin ensikertalainen. Saa nähdä, miten käy. En ole oikein pääsykokeeseenkaan valmistautunut kuin vähän (eli muutaman tunnin) matikkaa kertaamalla eli sieltäkin tulla mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Hain Tampereelle ja Turkuun muutamalle eri alalle (bioanalyytikko, röntgenhoitaja) ja olen nyt ei-ensikertalaisena varasijoilla 16-59... röntgenhoitajaksi olisin jo nyt todistuksella sisällä, jos olisin ensikertalainen. Saa nähdä, miten käy. En ole oikein pääsykokeeseenkaan valmistautunut kuin vähän (eli muutaman tunnin) matikkaa kertaamalla eli sieltäkin tulla mitä vaan.
Nää on vaikeita aloja toiskertalaiselle. :/ Youtubesta näet Matikkapirkolta mitä kaikkea matikassa on tulossa.
Minäkin hain Turkuun useampaan eri kohteeseen toiskertalaisena. Todistusvalinnasta sain 130 pistettä mikä olisi riittänyt moneen jos olisin ensikertalainen. Nyt olen varasijalla eri kohteisiin välillä 7-56.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on vaikeita aloja toiskertalaiselle. :/ Youtubesta näet Matikkapirkolta mitä kaikkea matikassa on tulossa.
Onneksi olen pessimistinä varautunut pettymyksiin :D mutta joo, toiskertalaisille noin 2-5 paikkaa niin ihmeitä saa kyllä tehdä.
Varasija 20 konetekniikkaan. Mitä luulette onko mahkui päästä todistuksella? :p
Onko mistään muualta vielä kuulunut tuloksia?
Oletteko saaneet jo todistusvalinnan tuloksia? Mihin AMK:uun?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko saaneet jo todistusvalinnan tuloksia? Mihin AMK:uun?
Xamkista ja LABista tuli itselle.
Mä varasijalla 13 samaan ohjelmaan. Paljonko sulla pisteitä?
75 tarkoitti VAMKin verkko-opintoja tradenomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on alhaiset pisteet, koska olen kirjoittanut vanhanmallisen reaalin, josta saa 0 pistettä. Olen nyt ylemmälle hakutoiveelle varasijalla 15, mutta en oikein tiedä itsekään, onko se vaiko Vamk:n tradenomi mieluisampi vaihtoehto. Tässä sitä onkin odottamista, miten käy. :D
Siis tuleeko jo nyt todistusvalinnat?
Pääsykokeethan on vasta ensi viikolla?
Luulin että kaikki tulee kerralla....
Joo luonnollisesti todistusvalinta tulee ennen pääsykoetta, et hyväl lykyl jos pääset todistusvalinnalla ylimpään hakukohteeseen ni ei sit tarvii osallistuu valintakokeeseen 😅
Minulla sama juttu, eli vanhanmallinen reaali. VAMKiin siis varalla 13. Lappiin pääsin, mutta en ota vastaan. Laurean tuloksia ei ole vielä tullut. Lappeenrantaan puuttui 2 pistettä ja varasijalla 61!.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on alhaiset pisteet, koska olen kirjoittanut vanhanmallisen reaalin, josta saa 0 pistettä. Olen nyt ylemmälle hakutoiveelle varasijalla 15, mutta en oikein tiedä itsekään, onko se vaiko Vamk:n tradenomi mieluisampi vaihtoehto. Tässä sitä onkin odottamista, miten käy. :D
Onnea!!