Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK yhteishaku kevät 2022

16.03.2022 |

Yheishaku on alkanut tänään 16.3. Ja päättyy 30.3.
Mihin hakeuduitte? Ensikertalainen vai ei-ensikertalainen? Onko todistusvalinta kohdallasi mahdollinen, lukio vai amispohja?

Ja viimeisimpänä, jännittääkö?

Kommentit (182)

Vierailija
41/182 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin odotellaan todistusvalinnan tuloksia. Hain sairaanhoitajaopintoihin muutamaan eri oppilaitokseen, toivottavasti pääsisi todistuksella sisään.

Ihme, että joku ihan vapaaehtoisesti haluaa tuolle alalle opiskelemaan. Kaikesta päätellen hoitajan työ ihan alinta paskaa, hirveät työolot ja palkat huonointa mitä voi olla.

Vierailija
42/182 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin odotellaan todistusvalinnan tuloksia. Hain sairaanhoitajaopintoihin muutamaan eri oppilaitokseen, toivottavasti pääsisi todistuksella sisään.

Ihme, että joku ihan vapaaehtoisesti haluaa tuolle alalle opiskelemaan. Kaikesta päätellen hoitajan työ ihan alinta paskaa, hirveät työolot ja palkat huonointa mitä voi olla.

Olen jo alalla, joten tiedossa on mitä työ on. Sairaanhoitajilla on kuitenkin enemmän mahdollisuuksia lähihoitajaan verrattuna, niin siksi opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/182 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tullut sitä lisätiedot saraketta vielä?

Mulla näkyy nyt se!

Vierailija
44/182 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja, hain myös sairaanhoitajaksi. Kyllä meitä vapaaehtoisia on, työnkuva kiinnostaa ja kuten aiemmin mainittu, niin mahdollisuuksia paremmin kuin lähärillä.

Hoitajan työ, kuten mikään mukaan työ ei ole alinta paskaa. Kaikkia ammattiryhmiä ja ammattilaisia tarvitaan. Työolot nyt ovat vähän kyseenalaiset, mutta varmasti näin on muuallakin ja ei siinä kun vaihtaa työpaikkaa, jos työolot surkeat. Näin ainakin itse tein. Palkka ei ole mielestäni huonointa mitä voi olla, on niitä muitakin matalapalkkaisia aloja.

/ohis

Vierailija
45/182 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin myös minulla! Jospa maanantaina tulisi tulokset.

Vierailija
46/182 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulisi. En usko pääseväni todistuksella, koska olen toiskertalainen, mutta silti, olisi se kiva nähdä.

Vierailija
47/182 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkalaisena voi tienata hyvin.

Vierailija
48/182 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tulisi. En usko pääseväni todistuksella, koska olen toiskertalainen, mutta silti, olisi se kiva nähdä.

Millaiset sulla pisteet on?

Vierailija
49/182 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli just, voisitko selittää mitähän tämä tarkoittaisi? 

Vierailija
50/182 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tullut sitä lisätiedot saraketta vielä?

anteeks, siis tähän viittaen

Vierailija
51/182 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset sulla pisteet on?

Laskurilla katsoin, että 114. Reaalista en saa pisteitä, koska se on ns vanhan mallinen eikä ainereaali.

Vierailija
52/182 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans jännitän todistusvalinnan tuloksia. Hain fysioterapiaa opiskelemaan ei-ensikertalaisena. Laskureiden mukaan mun yo-todistuksesta saa 150 p. Oon onneksi kirjottanut aikanaan extrakieliä niin ne vähän kompensoivat sitä, et mun vanhan mallin ainereaali tuottaa tässä nykymallissa 0 pistettä.

Vierailija
53/182 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans jännitän todistusvalinnan tuloksia. Hain fysioterapiaa opiskelemaan ei-ensikertalaisena. Laskureiden mukaan mun yo-todistuksesta saa 150 p. Oon onneksi kirjottanut aikanaan extrakieliä niin ne vähän kompensoivat sitä, et mun vanhan mallin ainereaali tuottaa tässä nykymallissa 0 pistettä.

Sullahan on tosi hyvät pisteet! En toki tiedä, millaiset pisterajat fysioterapiapuolelle on ollut.

Minä hain it-puolelle. Todistuspisteet 114 olisivat siinä viime vuoden alarajoilla ja siksi arvelen ettei ei-ensikertalaiselle riitä. Onneksi on pääsykoemahdollisuus.

Vierailija
54/182 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitko insinööriksi?

Vierailija
55/182 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä teille kaikille! Itse aloitin tammikuussa sairaanhoitajan opinnot ja pian on ensimmäinen lukukausi opiskeltu. Toki teen kesän aikana itsenäisesti opintoja koska haluan jouduttaa opintoja. Ensimmäisen harjoittelun sain ahotoitua lähihoitajan työkokemuksella niin sekin helpottaa nopeuttamista. Yritän ahotoida myös mielenterveystyön harkan, mutta se ei ole vielä ajankohtaista.

Vierailija
56/182 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haitko insinööriksi?

Joo, hain insinööriksi neljään kouluun ja it-tradenomiksi kahteen. Se insinööri mulla on kyllä niin ensisijainen että haen syksyllä uusiksi jollei se nyt tärppää. Mulla on jo yksi tradenomin tutkinto ja insinöörin tutkinnossa keskitytään kuitenkin enemmän ohjelmointiin. Oon kyllä harjoitellut pääsykokeeseen jo tammikuusta, mutta kokoaikaisen työn ohella.

Vierailija
57/182 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullahan on tosi hyvät pisteet! En toki tiedä, millaiset pisterajat fysioterapiapuolelle on ollut.

Minä hain it-puolelle. Todistuspisteet 114 olisivat siinä viime vuoden alarajoilla ja siksi arvelen ettei ei-ensikertalaiselle riitä. Onneksi on pääsykoemahdollisuus.

Jos olisin ensikertalainen, niin pisteet aika varmasti riittäisi todistusvalinnalla melkein mihin vaan fyssarilinjalle. Ei-ensikertalaiselle ei isoimmissa kaupungeissa ainakaan monimuotokoulutuksissa ole viime vuosina tuo 150 p riittänyt. Eli ihan on fifti-sixti pääsenkö. Ja kun perhe yms. on perustettu tälle tietylle paikkakunnalle niin kauhean kauas kotoa ei oikein päiväopintoihin ole mahdollisuus lähteä. Mutta jospa ensi viikolla tosiaan tulokset jo tulisi.

Vierailija
58/182 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain tradenomi- sekä sh- koulutuksiin. Ensikertalainen siis. Todistusvalinnalla en 99.9% pääse, koska pisteet ovat aika alhaiset - 93. Lisäksi lukion oppimäärä ei vieläkään ole valmis, joten amk koe ja jotain 100 varasijalla oleminen on se kaikkein realistisin versio mun kohdallani. Mutta siis, kaikki on mahdollista jos oikeasti haluat ja yrität parhaasi. Piti kokeilla ainakin. 

Vierailija
59/182 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vamk:sta oli tullut tuloksia, olin tradenomin etäopintoihin varasijalla 20. Muissa hakukohteissa ei vielä tuloksia. 

Vierailija
60/182 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xamkista tuli tulokset, pääsin ensimmäiseen toiveeseen!