Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin tänään yksityisellä lääkärillä pyytämässä lähetettä

Vierailija
21.08.2015 |

raskaudenkeskeytykseen ja hän kirjoittikin sen. Sitten soitti perään, ettei hänellä olekaan säädösten mukaan oikeutta siihen, vaan pitää olla lupa kirjoittaa AB1-lomakkeita. Hän ei ollut tiennyt sitä, joten nyt odottelen viikonlopun yli ja menen maanantaina toiselle lääkärille, jolla tämä lupa on. Sitten vasta lähete laitetaan kirjepostina eteenpäin.

Ajattelin, että yksityisen kautta tämä olisi mennyt nopeammin, mutta olin väärässä. Nyt on vasta vk 4, mutta en missään tapauksessa haluaisi, että tässä kuluisi yhtään ylimääräistä päivää. Olen varmaan hullu, kun kirjoitan asiasta tänne, mutta en voi puhua muuallakaan.. hirveä olo :( Kysyisin vaan, että montako päivää tuossa menee, että voi odottaa kutsua poliklinikalta? Tai miten tuo homma etenee?

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinua sinne kutsuta kun sinä varaat itse ajan raskadenkeskeytykseen naistentautien poliklinikalle. Vain julkisen puolen lääkärillä on valtuudet myöntää raskaudenkeskeytys...

Vierailija
2/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:55"]Mieti että oot tappamassa omaa lastasi.

[/quote]

Mieti, että oot vähän ajattelematon moukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainsäädäntö on muuttunut, myös yksityinen gynekologi voi kirjoittaa k.o lähetteen. Abortteja tehdään myös yksityisillä lääkäriasemilla. Aina samaa vanhaa tietoa.

Vierailija
4/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:57"]

Ei sinua sinne kutsuta kun sinä varaat itse ajan raskadenkeskeytykseen naistentautien poliklinikalle. Vain julkisen puolen lääkärillä on valtuudet myöntää raskaudenkeskeytys...

[/quote]

Ok. Kysyin asiaa sekä yksityiseltä lääkäriasemalta, kun varasin ajan ja tänään aamupäivällä myös täältä. Minulle vastattiin, että yksityisellä onnistuu. Näköjään se noin onkin, mutta lääkärillä täytyy olla se erityislupa. ap

Vierailija
5/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin keskeytys vasta viikolla 6, ei kuulemma ainakaan Naistenklinikalla tehdä aikaisemmin. Eli joudut todennäköisesti odottamaan vielä pari viikkoa viralliseen keskeytykseen. Voimia! Se oli minulle todella rankkaa aikaa. Itse lääkkeellinen keskeytys oli helppo ja nyt odottelenkin aikaa jälkitarkastukseen. Halaus! :)

Vierailija
6/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:01"]

Minulle tehtiin keskeytys vasta viikolla 6, ei kuulemma ainakaan Naistenklinikalla tehdä aikaisemmin. Eli joudut todennäköisesti odottamaan vielä pari viikkoa viralliseen keskeytykseen. Voimia! Se oli minulle todella rankkaa aikaa. Itse lääkkeellinen keskeytys oli helppo ja nyt odottelenkin aikaa jälkitarkastukseen. Halaus! :)

[/quote]

Kiitos sinulle <3 Tämä on myös minulle erittäin rankka asia. Olen itkenyt paljon. ap

Vierailija
7/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten viikolla 4 edes tiedät olevasi raskaana. Viikosta 5 alkaen vasta menkat myöhässä.

Vierailija
8/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:57"]

[/quote]

Ok. Kysyin asiaa sekä yksityiseltä lääkäriasemalta, kun varasin ajan ja tänään aamupäivällä myös täältä. Minulle vastattiin, että yksityisellä onnistuu. Näköjään se noin onkin, mutta lääkärillä täytyy olla se erityislupa. ap
[/quote]

Yksityiseltä saa myös tuon AB1 lähetteen mutta tosiaan vaatii erityisluvan. Itse löysin yksityisen lääkäriaseman sivuilta lääkärien esittelysivun, jossa gynekologien kohdalla mainittiin erikoisosaamiset mm. raskaudenkeskeytykset... Osasin siis valita oikean lääkärin. Kun saat lähetteen niin joudut itse varaamaan ajan keskeytykseen ja labroihin ennen sitä (veri- ja virtsakoe).

Vierailija
9/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:05"]Miten viikolla 4 edes tiedät olevasi raskaana. Viikosta 5 alkaen vasta menkat myöhässä.
[/quote]

Ap tarkoitti varmasti viikkoja 4+ eli viidettä viikkoa. Toki voi raskaustesti olla plussa jo 3+ jos ajoissa testailee.

Vierailija
10/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:57"] Ei sinua sinne kutsuta kun sinä varaat itse ajan raskadenkeskeytykseen naistentautien poliklinikalle. Vain julkisen puolen lääkärillä on valtuudet myöntää raskaudenkeskeytys... [/quote] Ok. Kysyin asiaa sekä yksityiseltä lääkäriasemalta, kun varasin ajan ja tänään aamupäivällä myös täältä. Minulle vastattiin, että yksityisellä onnistuu. Näköjään se noin onkin, mutta lääkärillä täytyy olla se erityislupa. ap [/quote] Yksityiseltä saa myös tuon AB1 lähetteen mutta tosiaan vaatii erityisluvan. Itse löysin yksityisen lääkäriaseman sivuilta lääkärien esittelysivun, jossa gynekologien kohdalla mainittiin erikoisosaamiset mm. raskaudenkeskeytykset... Osasin siis valita oikean lääkärin. Kun saat lähetteen niin joudut itse varaamaan ajan keskeytykseen ja labroihin ennen sitä (veri- ja virtsakoe).

[/quote]

Selvä, kiitos tiedosta. Tämä lääkäri, jolla tänään kävin sanoi, että todennäköisesti minulle sitten soitetaan. Ei hän ollut perillä asioista, mutta ei ilmeisesti kehdannut myöntää sitä. Maanantaina pitäisi olla sellainen lääkäri, joka tietää enemmän. ap

Vierailija
11/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:54"]Anna se pieni ihmeen alku mulle. Kohta 2,5v yritystä takana :(
[/quote]

En kävisi tuolla tavalla edes epäsuorasti arvostelemaan muiden tilanteita vaikka oma tilanne onkin rankka. Äläkä menetä vielä toivoasi, meille tuli ensimmäinen plussa (ja esikoinen siitä raskaudesta) kolmen vuoden yrittämisen jälkeen, ilman hoitoja ja tutkimuksia ihan luomusti.

Vierailija
12/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:05"]Miten viikolla 4 edes tiedät olevasi raskaana. Viikosta 5 alkaen vasta menkat myöhässä. [/quote] Ap tarkoitti varmasti viikkoja 4+ eli viidettä viikkoa. Toki voi raskaustesti olla plussa jo 3+ jos ajoissa testailee.

[/quote]

Näin juuri tarkoitin, anteeksi epäselvyyteni. ap

Vierailija
13/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei soiteta :) pitää itse soittaa ja varata se aika. Sitä ennen täytyy myös käydä labroissa, mutta aikaa varattaessa minua ainakin ohjeistettiin perinpohjaisesti. Ei hätää!

Voimia aborttiin! Teetkö lääkkeellisen keskeytyksen?

Vierailija
14/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:13"]

Ei soiteta :) pitää itse soittaa ja varata se aika. Sitä ennen täytyy myös käydä labroissa, mutta aikaa varattaessa minua ainakin ohjeistettiin perinpohjaisesti. Ei hätää! Voimia aborttiin! Teetkö lääkkeellisen keskeytyksen?

[/quote]

Kyllä, lääkkeellisen. Ja kiitos kun autatte ja kerrotte oikeaa tietoa. Ei minua haittaa nuo tappamiskommentitkaan, olen jo asian mielessäni käsitellyt. Nyt ainut pelko on, että keskeytys viivästyy jostain syystä. Sitä en missään nimessä haluaisi :( ap

Vierailija
15/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:55"]Mieti että oot tappamassa omaa lastasi. [/quote] Mieti, että oot vähän ajattelematon moukka. [/quote] Ajattele lasta.

[/quote]

Nimenomaan. Ajattele lasta. Ei lapsesta aleta mitään huutokauppaa pitämään. Miettikää nyt. Jos on itsellä lapsettomuutta, ei ole mitään syytä osallistua näihin keskusteluihin lainkaan. Lapsi ei ole mikään keräilynukke.

Vierailija
16/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monessa tunnissa asia on käsitelty?

Vierailija
17/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:20"]Saisit apua esim. Itu-projektista kunhan vain hakisit sitä http://ituprojekti.net/fi/
Sun raskautesi on jo niin pitkällä että lapsen sydän lyö, hänellä on oma verenkierto ja sukupuoli on määräytynyt jo hedelmöittyessä. Sä oot jo äiti. Älä nyt hyvänen aika tapa lastasi.
[/quote]

Jos kyse on taposta niin mikset tee rikosilmoitusta?

Vierailija
18/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:55"]Mieti että oot tappamassa omaa lastasi. [/quote] Mieti, että oot vähän ajattelematon moukka. [/quote] Ajattele lasta.

[/quote]

Nimenomaan. Ajattele lasta. Ei lapsesta aleta mitään huutokauppaa pitämään. Miettikää nyt. Jos on itsellä lapsettomuutta, ei ole mitään syytä osallistua näihin keskusteluihin lainkaan. Lapsi ei ole mikään keräilynukke.
[/quote]
Ei adoptio oo mitään lasten huutokauppaamista vaan uuden perheen etsimistä lapsille joiden vanhemmat eivät pysty heistä huolehtimaan. Suurin osa adoptiolapsista voi ihan hyvin.

Vierailija
19/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:13"]

Ei soiteta :) pitää itse soittaa ja varata se aika. Sitä ennen täytyy myös käydä labroissa, mutta aikaa varattaessa minua ainakin ohjeistettiin perinpohjaisesti. Ei hätää! Voimia aborttiin! Teetkö lääkkeellisen keskeytyksen?

[/quote]

Kyllä, lääkkeellisen. Ja kiitos kun autatte ja kerrotte oikeaa tietoa. Ei minua haittaa nuo tappamiskommentitkaan, olen jo asian mielessäni käsitellyt. Nyt ainut pelko on, että keskeytys viivästyy jostain syystä. Sitä en missään nimessä haluaisi :( ap
[/quote]

Ap, voimia! Abortti oli minulle helppo päätös vaikkakin kahden viikon odotus oli piinaava ja vaikea. Kun kävin hakemassa lähetteen, lääkäri arvioi raskauden olevan vko 4+4. Soitin heti lähetteen saatuani naistenklinikalle ja he sanoivat että viikko 6-7 on aikaisin mitä abortteja tehdään. Jouduin siis odottamaan kunnes olin noin 6+5. Valitsin myös lääkkeellisen keskeytyksen mutta olisin toki saanut myös kaavinnan. Suosittelen kokemuksen perusteella lääkkeellistä.

Olin lukenut kauhutarinoita netistä hirveistä kivuista ja verenvuodosta, mutta mikään niistä ei tapahtunut. Toki vähän ennen kuin möykyt alkoivat tulla ulos oli kipu aik intensiivistä mutta kyllä sen kestää. Panacodin voimalla :D

Vierailija
20/104 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:20"]Saisit apua esim. Itu-projektista kunhan vain hakisit sitä http://ituprojekti.net/fi/
Sun raskautesi on jo niin pitkällä että lapsen sydän lyö, hänellä on oma verenkierto ja sukupuoli on määräytynyt jo hedelmöittyessä. Sä oot jo äiti. Älä nyt hyvänen aika tapa lastasi.
[/quote]

Jos kyse on taposta niin mikset tee rikosilmoitusta?
[/quote]
Koska Suomen laissa on sellainen epäkohta että vain syntyneiden tappaminen on laitonta.
[/quote]

Toisaalta syöt varmasti myös eläintenlihaa, joten teuraseläimien tappaminen ihan aikuisinakin on ok? Mites esim. kynsisieni ja lapamadot? Eikö niiden tappaminenkin ole eettisesti väärin? Entä eläinten kastrointi? Riistät eläimeltä mahdollisuuden lisääntyä - eikö se ole vähän epäreilua? Ei se eläin kastraatiota valinnut. Joten siis lopetetaan se "abortti on murha" jeesustelu. Koska kyllähän ihan perus ehkäisykin estää elämän synnyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme