Kävin tänään yksityisellä lääkärillä pyytämässä lähetettä
raskaudenkeskeytykseen ja hän kirjoittikin sen. Sitten soitti perään, ettei hänellä olekaan säädösten mukaan oikeutta siihen, vaan pitää olla lupa kirjoittaa AB1-lomakkeita. Hän ei ollut tiennyt sitä, joten nyt odottelen viikonlopun yli ja menen maanantaina toiselle lääkärille, jolla tämä lupa on. Sitten vasta lähete laitetaan kirjepostina eteenpäin.
Ajattelin, että yksityisen kautta tämä olisi mennyt nopeammin, mutta olin väärässä. Nyt on vasta vk 4, mutta en missään tapauksessa haluaisi, että tässä kuluisi yhtään ylimääräistä päivää. Olen varmaan hullu, kun kirjoitan asiasta tänne, mutta en voi puhua muuallakaan.. hirveä olo :( Kysyisin vaan, että montako päivää tuossa menee, että voi odottaa kutsua poliklinikalta? Tai miten tuo homma etenee?
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:13"] Ei soiteta :) pitää itse soittaa ja varata se aika. Sitä ennen täytyy myös käydä labroissa, mutta aikaa varattaessa minua ainakin ohjeistettiin perinpohjaisesti. Ei hätää! Voimia aborttiin! Teetkö lääkkeellisen keskeytyksen? [/quote] Kyllä, lääkkeellisen. Ja kiitos kun autatte ja kerrotte oikeaa tietoa. Ei minua haittaa nuo tappamiskommentitkaan, olen jo asian mielessäni käsitellyt. Nyt ainut pelko on, että keskeytys viivästyy jostain syystä. Sitä en missään nimessä haluaisi :( ap [/quote] Ap, voimia! Abortti oli minulle helppo päätös vaikkakin kahden viikon odotus oli piinaava ja vaikea. Kun kävin hakemassa lähetteen, lääkäri arvioi raskauden olevan vko 4+4. Soitin heti lähetteen saatuani naistenklinikalle ja he sanoivat että viikko 6-7 on aikaisin mitä abortteja tehdään. Jouduin siis odottamaan kunnes olin noin 6+5. Valitsin myös lääkkeellisen keskeytyksen mutta olisin toki saanut myös kaavinnan. Suosittelen kokemuksen perusteella lääkkeellistä. Olin lukenut kauhutarinoita netistä hirveistä kivuista ja verenvuodosta, mutta mikään niistä ei tapahtunut. Toki vähän ennen kuin möykyt alkoivat tulla ulos oli kipu aik intensiivistä mutta kyllä sen kestää. Panacodin voimalla :D
[/quote]
Kiitos kun kerroit kokemuksestasi. Tuo keskeytyksen odottaminen kuulostaa kyllä piinaavalta. Onko Kätilöopisto myös vaihtoehto vai ainoastaan Naistenklinikka? Tietääkö kukaan? ap
[/quote]
Itselleni keskeytys tehtiin yksityisellä lääkäriasemalla. Tästä jo aikaa reilusti. Pillerit pettivät, söin lääkettä jonka aikana raskaus ehd.kielletty. Menin yksityiselle koska sinne pääsi kaikkein nopeimmin. Pk-seutu
Voimia
[/quote]
Pillerit petti ja söit lääkettä jonka aikana raskaus ehdottomasti kielletty!! Olisit prkl ollu panematta. Mutta ei. Kunhan sinä saat tyydytykses. Väliäkös sillä että joku onneton tapetaan. Toivottavasti tuntui edes hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:24"]
Itse päädyin aborttiin v. 2007. Sain ajan omalta terveysasemalta ja seuraavana päivänä soitin kätilöopistolle. Olin ajoissa liikkeellä, viikolla 5, mutta sain ajan vasta viikolle 9. Luulin, että sitä pitkitetään että ehtii muuttaa mielensä? Vaikka päätös oli oikea, kalvaa se vielä mieltä melkein kymmennen vuotta myöhemmin. Tämä oli se mun risti jota pitää kantaa loppuelämä.
[/quote]
Sama juttu minulla, samana vuonnakin. Silloin päätös tuntui oikealta, mutta nyt myöhemmin kadun sitä ja koen sen taakkana joka seuraa minua kuolemaan saakka. Nyt tekisin mitä vain, jos sen voisi perua. Olen pahoillani kaikkien asianosaisten puolesta ja myös itseni vuoksi, koska koen tehneeni näin "väkivaltaa" myös itselleni.
Ihan ilman jeesusteluita: pohdi tätä vielä ap. Jos mitään mahdollisuuksia on, niin pidä lapsi. Tuskin tulet katumaan sitä.
[/quote]
Ammattiauttajan kanssa voi käydä tapahtunutta läpi, se ei ole noloa vaan fiksu teko.
[/quote]
Kyllähän se näin on ja olen sitä harkinnutkin, koska nämä tunteet tuntuvat toisinaan vievän elämänilon kokonaan. Jollakin tavalla syyllisyys on kuitenkin niin kavala tunne, että tämän koko kauheuden puhuminen ääneen tuntuu ihan mahdottomalta. Jollakin asteella tuntuu jopa siltä, että olen ansainnut tuntea oloni kurjaksi ja niinpä ulospääsyä ei ole. Jos ei olisi miestä ja lapsia, niin varmaan nopeuttaisin tätä prosessia, jota kautta pääsee takuuvarmasti tuskistaan. Mutta se siitä, tämä ei ole minun ketjuni vaan ap:n.
T. 107
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:13"] Ei soiteta :) pitää itse soittaa ja varata se aika. Sitä ennen täytyy myös käydä labroissa, mutta aikaa varattaessa minua ainakin ohjeistettiin perinpohjaisesti. Ei hätää! Voimia aborttiin! Teetkö lääkkeellisen keskeytyksen? [/quote] Kyllä, lääkkeellisen. Ja kiitos kun autatte ja kerrotte oikeaa tietoa. Ei minua haittaa nuo tappamiskommentitkaan, olen jo asian mielessäni käsitellyt. Nyt ainut pelko on, että keskeytys viivästyy jostain syystä. Sitä en missään nimessä haluaisi :( ap [/quote] Ap, voimia! Abortti oli minulle helppo päätös vaikkakin kahden viikon odotus oli piinaava ja vaikea. Kun kävin hakemassa lähetteen, lääkäri arvioi raskauden olevan vko 4+4. Soitin heti lähetteen saatuani naistenklinikalle ja he sanoivat että viikko 6-7 on aikaisin mitä abortteja tehdään. Jouduin siis odottamaan kunnes olin noin 6+5. Valitsin myös lääkkeellisen keskeytyksen mutta olisin toki saanut myös kaavinnan. Suosittelen kokemuksen perusteella lääkkeellistä. Olin lukenut kauhutarinoita netistä hirveistä kivuista ja verenvuodosta, mutta mikään niistä ei tapahtunut. Toki vähän ennen kuin möykyt alkoivat tulla ulos oli kipu aik intensiivistä mutta kyllä sen kestää. Panacodin voimalla :D
[/quote]
Kiitos kun kerroit kokemuksestasi. Tuo keskeytyksen odottaminen kuulostaa kyllä piinaavalta. Onko Kätilöopisto myös vaihtoehto vai ainoastaan Naistenklinikka? Tietääkö kukaan? ap
[/quote]
Itselleni keskeytys tehtiin yksityisellä lääkäriasemalla. Tästä jo aikaa reilusti. Pillerit pettivät, söin lääkettä jonka aikana raskaus ehd.kielletty. Menin yksityiselle koska sinne pääsi kaikkein nopeimmin. Pk-seutu
Voimia
[/quote]
Pillerit petti ja söit lääkettä jonka aikana raskaus ehdottomasti kielletty!! Olisit prkl ollu panematta. Mutta ei. Kunhan sinä saat tyydytykses. Väliäkös sillä että joku onneton tapetaan. Toivottavasti tuntui edes hyvältä.
[/quote]
Minkä ongelma sinulla on? Olin käyttänyt samoja yhdistelmäpillereitä jo yli vuoden ennen kuin tämä lääke joka aiheuttaa automaattisesti sikiövaurioita, aloitettiin
Kyllä me puolisoni kanssa harrastimme seksiä saman tapaan kuin ennen lääkitystäkin. Lääkkeen määränneen lääkärin mielestä tuplaehkäisy ei ollut tarpeen. Tosin se olisi sittenkin ollut tarpeen. Otin pillerit ajallaan, ei antib.kuureja tms.
Eihän mikään e-keino ole sataprosenttisen varma.
Näin nyt vain kävi, ikävää toki. Auton.edessä oli keskeytys, siis ihan lääket.syistä.
no murhaaja varmaan voi odottaa lapsen murhauttamistaan
Minä tein abortin huhtikuussa. Hain lähetteen yksityiseltä (rv. 5), aikaa varatessani pyysin nimenomaan lääkärin jolla tuo lupa kirjoittaa lähetteitä. Lähete lähti samantien eteenpäin, soitin seuraavana päivänä Kätilöopistolle josta sain hyvät ohjeet mm. käydä vielä julkisella näytteissä, ja aika varattiin rv 7, koska vasta silloin abortin voi kuulemma tehdä, koska kuulee sydänäänet.... abortti tehtiin Naistenklinikalla lääkkeellisesti ja osissa, eli siellä otin ensimmäisen pillerin ja toisen kotona pari päivää myöhemmin. Naistenklinikalla ultratessa ei näkynyt kuin ruskuaispussi, ei sydänääniä tai muuta, eli kyseessä olikin siis ns. tuulimuna. Silti syyllisyys on ollut valtavan suuri :( ap, mieti tarkkaan vielä! Voimia!
Täällä on aivan kahjoa porukkaa, en tiennyt että tällaisia tapauksia on edes olemassa. Kerron ohiksena oman tapaukseni. Sairastuin vakavasti ja noin kaksi kuukautta sen jälkeen tulin raskaaksi, todennäköisesti oman huolimattomuuteni vuoksi. Menin lääkäriin, joka laittoi asian heti eteenpäin ja kaavinta tehtiin rv 8. Lääkärintarkastuksessa minulle ei tehty ultraa, se tehtiin vasta sairaalassa ja silloinkaan minulle ei näytetty tai minua ei laitettu katsomaan sikiötä. Missään vaiheessa _kukaan_ ei syyllistänyt minua, päinvastoin hoitajat ja lääkärit olivat minulle suorastaan ihania. Ehkä kaikille oli selvää, että siihen tilanteeseen ei voi lasta tehdä. Näin ja kuulin sairaalassa aika hurjia asioita, kun hoitajat olivat todella julmia sellaiselle naiselle, joka oli päästänyt raskauden todella pitkälle ennen aborttiin hakeutumista.
Täällä monet ovat kirjoittaneet kalvavasta syyllisyydestä. Minä en ole koskaan tuntenut syyllisyyttä, ehkä siksi että minulla olivat vaihtoehdot niin vähissä. Totta kai kävin keskusteluita pääni sisällä, mitä minun pitäisi tehdä, mutta minulle oli siinä tilanteessa vain yksi todellinen vaihtoehto.
En pidä aborttia itsestäänselvyytenä, mutta naisella on siihen kuitenkin laillinen oikeus Suomessa. Ja lapsilla on oikeus syntyä toivottuina, mikä taas lisää vanhempien sitoutuneisuutta lapsesta huolehtimiseen. Eikä kenenkään tarvitse vasten tahtoaan suostua kasvattamaan kehossaan lasta adoptoitavaksi esimerkiksi niille, jotka kärsivät lapsettomuudesta.
Onnea matkaan, ap.
Ihminen joka pystyy aborttiin on todella rohkea ja on ajatellut itsensä ja sikiön/lapsen (kummaksi sitä haluaa kutsua) parasta.
Itselleni tehtiin abortti 3 viikkoa sitten, jolloin olin viikolla 17. Oli yksi elämäni kipeimmistä ja vaikeimmista päätöksistä, mutta oman ja lapsen isän elämäntilanteen takia päädyin aborttiin. Adoptioon antaminen ei olisi edes tullut kyseeseen.
Voimia ja jaksamista ap:lle!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:01"]
Jos nyt jo tuntuu tuolta, ei tää ole sulle oikea ratkaisu. Yleensä asioilla on tapana järjestyä.
[/quote]
Kyllä tämä oikea ratkaisu on, mutta en tosiaan halua pitkittää sitä yhtään. ap
[/quote]
Ellet halua pitkittää, niin abortti hoituu nopeammin ja vaivattomasti siellä yksityisellä lääkäriasemilla. Sairaaloidet jonot ovat kesän jäljiltä pitkiä, aikaa menee kuitenkin.
[/quote]
Teenpä sitten tosiaan niin, että katson ensin millaista aikaa minulle tarjoavat ja jos menee kauhean myöhäiseksi niin hoidan asian yksityisellä. Kiitos. ap
[/quote]
Kunhan olet varma päätöksestäsi. Mieli voi muuttua, uskon että sinulle tehdään ultra huomenna.
[/quote]
Aivan turhaan alapeukutat, monen mieli on muuttunut ultrassa.
[/quote]
Mikä ihmeen ongelma sulle on toisten ratkaisut? Jos olevinaan olet niin kova lastenpelastaja, niin pelasta lapset, jotka ovat jo syntyneet ja elävät helvetillistä elämää. Siinä sulle työsarkaa.
Lapsettomillakin on OIKEUS mielipiteeseen, totta kai ap:n tuleva teko tuntuu julmalta.Itse en abortteja suosi, oman vakaumuksen vuoksi, myös meillä on oikeus mielipiteeseen. Lääkäreissä on monia uskovia, onneksi näin, ajattelevat sydämellä.
Sun rahat tietty kelpasi sille? :D
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:34"]
[
[/quote]Kyllä niitä abortteja tehdään Seinäjoen keskussairaalassakin.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:34"]
[
[/quote]Kyllä niitä abortteja tehdään Seinäjoen keskussairaalassakin.
[/quote]
Abortteja tehdään myös yksityisillä lääkäriasemilla, ympäri maata.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:13"]
Ei soiteta :) pitää itse soittaa ja varata se aika. Sitä ennen täytyy myös käydä labroissa, mutta aikaa varattaessa minua ainakin ohjeistettiin perinpohjaisesti. Ei hätää! Voimia aborttiin! Teetkö lääkkeellisen keskeytyksen?
[/quote]
Kyllä, lääkkeellisen. Ja kiitos kun autatte ja kerrotte oikeaa tietoa. Ei minua haittaa nuo tappamiskommentitkaan, olen jo asian mielessäni käsitellyt. Nyt ainut pelko on, että keskeytys viivästyy jostain syystä. Sitä en missään nimessä haluaisi :( ap
[/quote]No onhan tässä vielä 8 viikkoa aikaa. Ei ne sairaalasta kutsu pikimmiten, vaan ennen tuota 12 raskausviikon täyttymistä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:37"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:29"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:20"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:11"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:01"] Jos nyt jo tuntuu tuolta, ei tää ole sulle oikea ratkaisu. Yleensä asioilla on tapana järjestyä. [/quote] Kyllä tämä oikea ratkaisu on, mutta en tosiaan halua pitkittää sitä yhtään. ap [/quote] Ellet halua pitkittää, niin abortti hoituu nopeammin ja vaivattomasti siellä yksityisellä lääkäriasemilla. Sairaaloidet jonot ovat kesän jäljiltä pitkiä, aikaa menee kuitenkin. [/quote] Teenpä sitten tosiaan niin, että katson ensin millaista aikaa minulle tarjoavat ja jos menee kauhean myöhäiseksi niin hoidan asian yksityisellä. Kiitos. ap [/quote] Kunhan olet varma päätöksestäsi. Mieli voi muuttua, uskon että sinulle tehdään ultra huomenna. [/quote] Aivan turhaan alapeukutat, monen mieli on muuttunut ultrassa. [/quote] Mikä ihmeen ongelma sulle on toisten ratkaisut? Jos olevinaan olet niin kova lastenpelastaja, niin pelasta lapset, jotka ovat jo syntyneet ja elävät helvetillistä elämää. Siinä sulle työsarkaa.
[/quote]
Niin,miksi totuus sattuu, monen mieli muuttuu,kun näkee vauvan ultratessa. Pikkuruiset jäsenet ym.
Ei kai jäänyt traumoja, abortti satuttaa, siksi pitää olla 100% varmuus, että tietää mitä on tekemässä.
Turhaan täällä solvaat ja herjaat.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:49"]raskaudenkeskeytykseen ja hän kirjoittikin sen. Sitten soitti perään, ettei hänellä olekaan säädösten mukaan oikeutta siihen, vaan pitää olla lupa kirjoittaa AB1-lomakkeita. Hän ei ollut tiennyt sitä, joten nyt odottelen viikonlopun yli ja menen maanantaina toiselle lääkärille, jolla tämä lupa on. Sitten vasta lähete laitetaan kirjepostina eteenpäin. Ajattelin, että yksityisen kautta tämä olisi mennyt nopeammin, mutta olin väärässä. Nyt on vasta vk 4, mutta en missään tapauksessa haluaisi, että tässä kuluisi yhtään ylimääräistä päivää. Olen varmaan hullu, kun kirjoitan asiasta tänne, mutta en voi puhua muuallakaan.. hirveä olo :( Kysyisin vaan, että montako päivää tuossa menee, että voi odottaa kutsua poliklinikalta? Tai miten tuo homma etenee? [/quote] Tiedän että tämä on ola valintasi. Mutta itse olen tehnyt kaksi aborttia nuorempana. Olin 18 ja 20 - vuotias kun tein ne. Nyt olen saman miehen kanssa yrittänyt 2 vuotta ja emme ole saaneet lasta. Olemme käyneet kahdesti testeissä että mahdollisuudet pitäisi kuitenkin molemmilla olla, mutta ei vain tärppää. Itse olen jo siinä pisteessä etten haluaisi edes yrittää vaan tuntuu että halusin erota koska en voi tehdä miehelleni lasta.
[/quote]Etkö abortteja tehdessäsi tiennyt, että kohdun limakalvo saattaa joskus vaurioitua niin, ettei ole mahdollista enää tulla raskaaksi?
Minulle on tehty keskeytys jo ennen viikkoa 6. Testin tein kolme päivää ennen kun menkat myöhässä ja samana päivänä sain jo lähetteen.
Itse abortti olisi tehty vasta lähempänä 12 viikkoa mutta nostin semmoisen metelin! Olin 100% varma päätöksestä enkä halunnut jatkaa raskautta lähelle kolmatta kuukautta! Vatsaakin turvotti ja jouduin jo alussa käyttämään löysempää paitaa, siis siitä turvotuksesta sen testinkin älysin tehdä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:37"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:29"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:20"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:11"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:01"] Jos nyt jo tuntuu tuolta, ei tää ole sulle oikea ratkaisu. Yleensä asioilla on tapana järjestyä. [/quote] Kyllä tämä oikea ratkaisu on, mutta en tosiaan halua pitkittää sitä yhtään. ap [/quote] Ellet halua pitkittää, niin abortti hoituu nopeammin ja vaivattomasti siellä yksityisellä lääkäriasemilla. Sairaaloidet jonot ovat kesän jäljiltä pitkiä, aikaa menee kuitenkin. [/quote] Teenpä sitten tosiaan niin, että katson ensin millaista aikaa minulle tarjoavat ja jos menee kauhean myöhäiseksi niin hoidan asian yksityisellä. Kiitos. ap [/quote] Kunhan olet varma päätöksestäsi. Mieli voi muuttua, uskon että sinulle tehdään ultra huomenna. [/quote] Aivan turhaan alapeukutat, monen mieli on muuttunut ultrassa. [/quote] Mikä ihmeen ongelma sulle on toisten ratkaisut? Jos olevinaan olet niin kova lastenpelastaja, niin pelasta lapset, jotka ovat jo syntyneet ja elävät helvetillistä elämää. Siinä sulle työsarkaa.
[/quote]
Niin,miksi totuus sattuu, monen mieli muuttuu,kun näkee vauvan ultratessa. Pikkuruiset jäsenet ym.
Ei kai jäänyt traumoja, abortti satuttaa, siksi pitää olla 100% varmuus, että tietää mitä on tekemässä.
Turhaan täällä solvaat ja herjaat.
[/quote]
Sitä sikiötä ei todellakaan pidä mennä katsomaan jos on päätöksensä jo tehnyt! Näitä asioita on ajateltava järjellä eikä tunteella.
Suomessa painostetaan naisia todella törkeästi julkisessa terveydenhuollossa pitämään lapsi abortinhakutilanteessa. Henkilökohtaisen uskonnollisen vakaumuksen omaavat kyykyttävät asiakkaita, vaikka ei saisi. Kukaan ei joudu siitä tilille, koska asiakkaat ovat muutenkin herkillä ja lisäksi laki sallii syyn tivaamisen naiselta, miehenhän ei tarvitse syyllisyyttään osoitella!
Missään sivistysmaassa ei ole tällaista painostusta, ei edes muslimimaissa!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:24"]
Itse päädyin aborttiin v. 2007. Sain ajan omalta terveysasemalta ja seuraavana päivänä soitin kätilöopistolle. Olin ajoissa liikkeellä, viikolla 5, mutta sain ajan vasta viikolle 9. Luulin, että sitä pitkitetään että ehtii muuttaa mielensä? Vaikka päätös oli oikea, kalvaa se vielä mieltä melkein kymmennen vuotta myöhemmin. Tämä oli se mun risti jota pitää kantaa loppuelämä.
[/quote]
Sama juttu minulla, samana vuonnakin. Silloin päätös tuntui oikealta, mutta nyt myöhemmin kadun sitä ja koen sen taakkana joka seuraa minua kuolemaan saakka. Nyt tekisin mitä vain, jos sen voisi perua. Olen pahoillani kaikkien asianosaisten puolesta ja myös itseni vuoksi, koska koen tehneeni näin "väkivaltaa" myös itselleni.
Ihan ilman jeesusteluita: pohdi tätä vielä ap. Jos mitään mahdollisuuksia on, niin pidä lapsi. Tuskin tulet katumaan sitä.
[/quote]
Ammattiauttajan kanssa voi käydä tapahtunutta läpi, se ei ole noloa vaan fiksu teko.