Ökybileet suljetussa Stockkassa
Tämä on juuri se mielikuva mikä itselläni on stockmann tavaratalosta. Jotenkin outo viba koko ketjun meiningissä. En varmaan 35v. urbaanina naisena ole heidän kohderyhmää, joten en ymmärrä kyseisen ketjun strategiaa. Mitä mieltä te olette?
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Salatut-luksusbileet-Pieni-sisapiiri-juhl…
Kommentit (220)
Koko Stockmann on huono ja kallis tavaratalo ja Stockamnnilla on negatiivinen ilmapiiri. Olen käynyt muutaman kerran Tampereen Stokmannilla. Tavaratalossa on koppavia, töykeitä ja ylimielisiä myyjiä. Tavallisen köyhän asiakkaan ei kannata mennä Stockmannille. Köyhä asiakas tuulipuvussa tuo vain hiekkaa tavaratalon lattialle!
Olen kanta-asiakas pitkältä ajalta ja minulle tuli vielä viime vuoden puolella jatkuvasti kutsuja kaikkiin tapahtumiin sinne, joissa tarjottiin juotavaa ja pientä syötävää, näytteitä ym. ja oli jokin teema, jonka ympärille tapahtuma oli rakennettu. Nyt kun kanta-asiakasohjelma on uudistettu, eipä ole yhtäkään kutsua enää näkynyt. Tällä tavalla kyllä häviävät vanhat kanta-asiakkaat Stockan palveluiden käyttäjistä.
Köyhien itkua ja vinkumista on hauska seurata :D
Vierailija kirjoitti:
Koko Stockmann on huono ja kallis tavaratalo ja Stockamnnilla on negatiivinen ilmapiiri. Olen käynyt muutaman kerran Tampereen Stokmannilla. Tavaratalossa on koppavia, töykeitä ja ylimielisiä myyjiä. Tavallisen köyhän asiakkaan ei kannata mennä Stockmannille. Köyhä asiakas tuulipuvussa tuo vain hiekkaa tavaratalon lattialle!
Sillä "reikäsellä" vaatteella Stockkalla käyvällä asiakkaalla saattaa olla vaikka kuinka paljon tilillään rahaa. Vaikkapa muovikassissa. Rikkaus ei näy päällepäin.
Ja valkkaa sieltä palvelutorilta ne kalleimmat ruoat. Tai tilaa himaansa ne ruoat.
Jos haluaa tulla ryöstetyksi, kannattaa pukeutua merkit näkyvillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bonnier Vogue Scandinavian päätoimittajan sukunimi. Palaammeko vanhaan kunnon säätyaikaan?
Bonnier on pohjoismainen media- ja kirjakustantamoalalla toimiva yritys. Alkujaan ruotsalainen. Suku ei tietääkseni ole aatelisia, todennäköisesti saaneet arvonimiä. Varakkaita ovat.
Bonnier osti Akateemisen. Eikös sen yhteydessä heivattu myymälästä mäkeen ne vanhat, arvokkaat, massiivipuusta tehdyt kirjalavat ja siitä oli kohu?
Veikkaan, että tämä Vogue Scandinavian päätoimittaja on Bonnierin sukua. Siksi saanut oman lehden, jota toimitella.
Eihän tuo lehtibisnes muuten ole oikein enää kannattavaa, menneiden vuosien juttuja sekin.
Stockkallakin on ihan edullisia tuotteita, esim. oma kodintuote -sarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bonnier Vogue Scandinavian päätoimittajan sukunimi. Palaammeko vanhaan kunnon säätyaikaan?
Bonnier on pohjoismainen media- ja kirjakustantamoalalla toimiva yritys. Alkujaan ruotsalainen. Suku ei tietääkseni ole aatelisia, todennäköisesti saaneet arvonimiä. Varakkaita ovat.
Bonnier osti Akateemisen. Eikös sen yhteydessä heivattu myymälästä mäkeen ne vanhat, arvokkaat, massiivipuusta tehdyt kirjalavat ja siitä oli kohu?
Veikkaan, että tämä Vogue Scandinavian päätoimittaja on Bonnierin sukua. Siksi saanut oman lehden, jota toimitella.
Eihän tuo lehtibisnes muuten ole oikein enää kannattavaa, menneiden vuosien juttuja sekin.
Cafe Aalto on ainakin vielä Helsingin Akatemisen tiloissa. En tiedä kirjahyllyjen kohtalosta.
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan kyllä tulee Stockasta sellainen mieleen että on pienen piirin sekatavarakauppa.
Ei siellä ole mitään yksittäistä merkkiä jota ei oikein muualta tai netistä saisi, joten koittaisin kyllä jotenkin avata tuota heidän menoa mielenkiintoisilla kamppiksilla tai viikoilla targetoituna eri ihmisryhmille kuten lapsiperheille tms.Kauppakeskukset on jotenkin helppo ymmärtää, kun niissä eri liikkeitä, mutta toi Stocka on mulle kyllä jotenkin sekava tavaratalo, jossa jotenkin vain kärjistyy länsimainen mässäilevä kulutusmeno.
Vuosikymmeniä sitten Stokka oli vielä sellainen kauppa josta sai kaikkea mahdollista mitä muualta ei saanut. Elävät vielä siinä ajassa ja yrittävät saada entisajan gloriaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä yhtään Stokkan ajatusta palkata Veitola luovaksi johtajaksi.
Bossleidi Stockwomannille?
Ihan loogista. Kohta nähdään transseksuaaleja vaatenukkeja näyteikkunoissa.
Ei noilla vierailla ainakaan hauskaa ollut, hirveä laittautuminen ja noin tylsän näköiset juhlat.
Miten toi Vogue nyt tähän liittyy. Miksi järjestää juhlat, jos ne halutaan pitää salassa, jolloin en ymmärrä, miten se myyntiä kasvattaa.
Myötähäpeä.
Vierailija kirjoitti:
Ja päästä varpaisiin merkkilogoihin ja designereihin verhottu voi oikeasti olla ulosoton asiakas, jolla ei ole yhtään rahaa tilillä. Silti myyjät mielinkielin, kunhan vaan näyttää varakkaalta.
Tuskin nuo kekkereihin kutsutut influensseritkaan mitään miljonäärejä ovat joiden ostokset riittää pitämään puljun pystyssä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Why not? Kenet olisit itse palkannut?
Itse palkkaisin luovaksi johtajaksi jonkun paljon opiskelleen professoritasoisen sivistyneen ammatti-ihmisen. Sellaisen joka näkee asiat suuressa mittakaavassa, tuntee kauppa-alan, muodin, klassikot ja historian, sekä osaa nähdä ennalta tulevat suuntaukset. Nykyään ihan mihin tahansa palkataan täysin tyhjäpäisiä julkkiksia. Ja pelottavinta on että se menee ihmisille läpi. Nykymaailman menestysresepti: pidä möykkää itsestäsi, tunge joka paikkaan, mitään ei tarvitse osata.
Olisi ollut kammottavaa joutua tuollaisiin juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitten parempaa paikkaa keksineet koko pytingistä kun ulko-oven eteen parkkeerata ruokapöytä.
No tuo kauppa nyt on aina ollut nousukkaiden ja juppien. En ole koskaan erityisemmin pitänyt kyseisestä puljusta.
Stocka on aina ollut monien vanhojen helsinkiläisperheiden kauppa. Nousukkaat ja jupit ilmestyivät asiakaskuntaan vasta 1980-luvulla.
Juppikausi edelsi lamaa. Maamme on tehnyt kuolemaa siitä asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Why not? Kenet olisit itse palkannut?
Itse palkkaisin luovaksi johtajaksi jonkun paljon opiskelleen professoritasoisen sivistyneen ammatti-ihmisen. Sellaisen joka näkee asiat suuressa mittakaavassa, tuntee kauppa-alan, muodin, klassikot ja historian, sekä osaa nähdä ennalta tulevat suuntaukset. Nykyään ihan mihin tahansa palkataan täysin tyhjäpäisiä julkkiksia. Ja pelottavinta on että se menee ihmisille läpi. Nykymaailman menestysresepti: pidä möykkää itsestäsi, tunge joka paikkaan, mitään ei tarvitse osata.
Olisi ollut kammottavaa joutua tuollaisiin juhliin.
No juuri näin. Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan kyllä tulee Stockasta sellainen mieleen että on pienen piirin sekatavarakauppa.
Ei siellä ole mitään yksittäistä merkkiä jota ei oikein muualta tai netistä saisi, joten koittaisin kyllä jotenkin avata tuota heidän menoa mielenkiintoisilla kamppiksilla tai viikoilla targetoituna eri ihmisryhmille kuten lapsiperheille tms.Kauppakeskukset on jotenkin helppo ymmärtää, kun niissä eri liikkeitä, mutta toi Stocka on mulle kyllä jotenkin sekava tavaratalo, jossa jotenkin vain kärjistyy länsimainen mässäilevä kulutusmeno.
On se ollut myös tax free kauppa turisteille. Ei ole venäläisiä vaan ollut erityypisten pakotteiden takia pitkään aikaan niin paljon kun huippu aikoina, ja tästä eteenpäin ei sitäkään vähää.
Ehkäpä he halusivat luovaksi johtajaksi henkilön, joilla on ajatuksia ja visioita sen perinteisen "laatikon" ulkopuolelta, joka rikkoo niitä perinteisiä kaavoja. Piti uudistua.
Veitola nyt on sellainen maalaismainen imatran inkeri. Haluavat ilmeisesti kansanomaistaa Stockan imagoa, jotta kenenkään ei tarvitsisi kokea ulkopuolisuutta.
Stocka on aina ollut monien vanhojen helsinkiläisperheiden kauppa. Nousukkaat ja jupit ilmestyivät asiakaskuntaan vasta 1980-luvulla.