Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minä olen lähes ainut ihminen, jolle puoliso on "suorapuheinen" ??

Vierailija
15.03.2022 |

En varmaan osaa kunnolla kirjoittaa aiheesta... Ottaa sen verran päähän.
"etkö tuon vertaa nyt ymmärrä, lapsikinhan sen tajuaa", "oletkos nyt taas vähän hassu". Tuollaisia kommentteja puoliso sanoo minulle. Kun vastaan, että ei tunnu kivalle, hän vastaa: älä nyt leikistä suutu / etkös sinä olekin sellainen / niinhän sinä aina sanot jne ym...

Noh, kun työkaveri tai sukulainen on kyseessä, niin on samaa mieltä, eikä koskaan puhu yhtä kyseenalaistavasti, kuin minulle? Ärsyttää.

Lopulta, kun sanon ettei tunnu kivalle tai miksi et muille puhu noin. Hän vastaa: en ole muiden kanssa yhdessä sinulle voin sanoa suoraan. Oma vika jos vedät itseesi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei arvosta sinua. Muille ollaan mielisi, koska heidän hyväksyntää kaivataan, sinusta on ihan sama mitä ajattelet tai tunnet.

JSS.

Vierailija
2/11 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi on ns mikkihiiri, eikä uskalla vithuilla muille. Suorapuheisuus ei ole alentuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerron hänelle, mitä kivaa päivällä tapahtui, vastaa yhdellä sanalla. Jos minä teen samoin, suuttuu ja soittaa sitten sukulaiselle, jolta saa "hyväksyntää".  Jotenkin jo ennalta suhtautuu minuun negatiivisesti? Mikä ihme sitä vaivaa?

ap

Vierailija
4/11 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun puoliso ole suorapuheinen vaan kpää, puhuu sulle alentuvasti eikä arvosta sua.

Vierailija
5/11 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katsele tuollaista paskiaista! Menköön muualle ’vitsejään’ puhumaan!

Vierailija
6/11 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on malliesimerkki siitä, kun kumppania pidetään itsestäänselvyytenä ja häneen kohdennetaan henkistä väkivaltaa. Muille ollaan sitten kovasti mielin kielin. Etenkin ns ”setämiehet” kohtelevat naisiaan todella huonosti. En ole oikein ikinä ymmärtänyt, miksi ihmiset haluavat olla tällaisissa suhteissa. Saako niistä enää kumpikaan mitään.

Vierailija
7/11 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä suhde! Parisuhde on se ihmissuhde, jossa ollaan ihan juuri sen kaikkein tärkeimmän ja rakkaimman ihmisen kanssa! Mikä helvetti ihmisiä vaivaa?

Vierailija
8/11 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua tuon kanssa pitää?

Vierailija
9/11 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerron hänelle, mitä kivaa päivällä tapahtui, vastaa yhdellä sanalla. Jos minä teen samoin, suuttuu ja soittaa sitten sukulaiselle, jolta saa "hyväksyntää".  Jotenkin jo ennalta suhtautuu minuun negatiivisesti? Mikä ihme sitä vaivaa?

ap

Olisin jo vaihtanut osoitetta.

Vierailija
10/11 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittovie, ja minä kun olen aina ajatellut, että se yksi tärkeimmistä ihmissuhteista, joissa osoittaa ylimääräistä empatiaa, laskea puolustusta ja olla toista haastamaton, olisi juuri se suhde kumppaniin.

Kumppanisi kuulostaa sellaiselta, joka tulee kuohituksi kaikkialla maailmassa - työelämässä, harrastuksissa jne ja valitsee ainoaksi paikakseen olla "kovanaama" ja puolustautua kodin ja kohteeksi juuri sen läheisen ihmisen, joka hyväksyy hänet.

Vierailija
11/11 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin molemmat poikkikset olivat tuollaisia. Tuli kateellinen olo muiden seurassa että miksei hän voi aina olla tuollainen, toivottavasti muut viipyvät mahdollisimman pitkään.