Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En koe ongelmaksi sitä että 2,5-vuotiaallani on vielä vaipat ja tutti käytössä

Vierailija
16.08.2008 |

Lapsen pitää saada olla lapsi tarpeeksi pitkään ja hermot mulla menis ilman tuttia lohdutuskeinona

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pottaan ja laitetaan pelkät housut jalkaan, pissaa myös niihin. Joten lasta potatetaan, mutta on kuitenkin vaipoissa. Välillä menee potalle itsekin ja välillä tekee tenät enkä ole pakottanut. Olen myös vissin laiskaperseäiskä, kun en halua että matot ja sohvat on pissassa ja sen olen oppinut esikoisen kanssa, että kun ei ole valmis kuivaksi ei ole. Silloin pissa tulee juuri siinä missä on, sohva, syli, sänky...

Vierailija
2/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun iso lapsi syö tuttia,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kananpersetukka ja maripaita päällä. Mutta se näky vaan täytyy kestää

Vierailija
4/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo monta kertaa päivässä(ja yöllä ) vielä pullosta maitoa. Ja yövaippa käytössä. Päivällä saattaa tulla pissa housuun moniakin kertoja. Ihan vanhempien laiskuutta minun mielestä.

Vierailija
5/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten on saatava olla lapsia, mutta minusta se tarkoittaa ennemmin esim. oikeutta leikkiä vapaasti eikä vaipoissa ja tutti suussa oloa!

Meillä on pottailtu silloin kun huvittaa jo alle 1 v., nyt alle 2 v poika käy jo aika hyvin potalla ja on tosi innoissaan siitä. Tuttia ei ole ollut koskaan, kun se ei kelvannut vauvana. Minustakin on tyhmännäköistä, kun isot lapset jyystää tuttia, ei se tosiaan tee lapsesta sen onnellisempaa.

Vierailija
6/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. 3-vuotias, joka paskoo vaippaan on kuvottava ja varmasti pilkan kohde päiväkodissa.

Vierailija
7/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta potasta meillä ei tykätä laisinkaan. Toki harjoitellaan ja joka vaipanvaihdon yhteydessä siinä käydään muutama sekuntti istumassa, istuu siis sen minkä haluaa istua ja pidempään en pakota, tosin yritän keksiä kaikkea mielenkiintoista mukaan pottaistumisen ajaksi ja kerran ollaan jopa vahingossa saatu puoli kakkaa pottaan (huom puolet lattialle kun nousi äkkiä ylös :o) tätä juhlittiinkin, mutta itse en ole stressiä asiasta ottanut ja olen sitä mieltä, että lapsi tekee pottaan kun on sen aika. Meillä ei kyllä päiväkodissa kukaan ihmetellyt vaippoja ja useammalla samanikäisellä näytti kyllä myöskin vaipat olevan, kun juuri päiväkoti aloitettiin, joten en mä nyt tuosta ilkkumisesta kyllä tiedä...

Vierailija
8/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. 3-vuotias, joka paskoo vaippaan on kuvottava ja varmasti pilkan kohde päiväkodissa.

Vierailija
9/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vaippoja pitävät, koska en ole vielä vaipattomiin törmännyt itse lapsia viedessä tai hakiessa

Vierailija
10/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu tosi tyhmältä, jos pikkulapsesta sanotaan kusi housuun/lattialle jne. Mulle kusi on aina ollut sellainen sana, jota en lapsesta tai lapsen kuullen sanoisi. En myöskään sanoisi, että lapseni paskansi housuunsa.

Se antaa käyttäjästään sellaisen tietynlaisen kuvan... ei-niin-positiivisen.

Vierailija
11/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi kasvaa ja kehittyy vaikka vanhemmat haluaisikin pitää vauvaa aina vauvana. Harmi että joskus vanhemmat eivät tunnu tajuavan mikä millekin iälle on normaalia - tutti kuuluu vauvan suuhun, ei 2,5-vuotiaan suuhun.

Vierailija
12/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei mitään kun sehän on SULLE helpompaa!

Vierailija
13/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun oma lapsi söi 2 vuotiaaseen ja etuhampaat on vinossa

Vierailija
14/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minua peloteltiin hampaiden vääntymisellä

..nyt on koulussa eikä ole eikä tule hammasrautoja

Vierailija
15/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap viisaampi kuin hammaslääkäri?

Vierailija
16/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut kuulemma jo pottailevat.

Vierailija
17/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä heillä ole kenelläkään hampaissa mitään vikaa. Ainoa, joka sai raudat, oli esikoinen joka ei syönyt tuttia, vaan oli aina peukalo suussa. Ulkomailla näkee tutteja 4-5-vuotiaidenkin suussa, eikä kukaan tunnu kiinnittävän asiaan huomiota. Minusta olisi ihanaa, että olisi niin helppo elämä, että tuttiasiat olisi niitä, jotka vaivaisi, ei sen suurempia murheita.

Vierailija
18/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi menee vaikka 3-vuotiaana päiväkotiin, saat kimppuusi erityislastentarhanopettajan. Sitten aletaan tutkimaan, onko lapsesi "normaali" vai diagnoosin tarpeessa.

Vierailija
19/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutin jätän joka aamu lapsen lokeroon ja tädit sitten saa päättää annetaanko se lapselleni vai ei. Enkä vie pikkuhousuja ja varavaatteita kuin yhdet päiväkotiin ettei lapsen tartte housuihinsa kusta. Vaippoja ostan vielä joulunakin eikä se mua haittaa.

Lastani en ole potalle saanut houkuteltua ja ilman vaippaa se kusee aina lattialle enkä jaksa siivota jatkuvasti. ap

Vierailija
20/34 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei hampaat menisikään vinoon, niin suoraan sanoen on ällöttävän ja ruman näköistä kun iso lapsi syö tuttia. Mikä tekosyy sille on, että noin isolla pitää olla tutti??