Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi mitään, mutta tuttavani helppo elämä ärsyttää

Vierailija
15.03.2022 |

On tilanteessa, että ei käy tällä hetkellä edes töissä. Tekee luottamushommia kotipaikkansa kuntapuolella, siis lähti mukaan politiikkaan ja pyörii toisten elitistien joukossa. Miehensä erittäin hyväpalkkaisessa työssä, jolla elättelee koko perhettä ja ostelee kaikkea kivaa vaimolle, joka treenaa salilla ja ulkoilee, sekä tekee niitä luottamustoimia ajankulukseen. Ja on kotona odottamassa lapsia koulusta kotiin.

Vähän väliä some laulaa, miten ”mieheni varasi meille lomat Lappiin.”, ”Mieheni osti ihana iiik yllätyksen Marimekon laukun.”, ” Mieheni on niin ihana, mikä yllätys taas äitienpäivän aamuna: taustalla jotain kallista merkkitavaraa.” Ja nyt kaiken huippuna pihassa uusi musta bemari, ”Mieheni oli minulle yllätyksenä hommannut uuden auton!!!.”

Siis ihanaa ihanaa ihanaa. Tänne kun tällaista kirjoittaa niin kuulee vaan olevansa kateellinen paskiainen, kaikki muut olisi vaan niin iloisia tietenkin toisten puolesta.

Mietin vaan, että eikö tämä tuttavani ymmärrä oikeasti omaa ärsyttävää tyyliään kehua omilla tavaroillaan ja miehensä tuloilla? Hän muuten on olevinaan niin jalat maassa tyyppi, mutta minusta tämä tyyli jatkuvasti julkaista kallista materiaa ja hehkuttaa sitä että hänelle näitä vaan tulee miehen kautta, on jokseenkin ärsyttävä.

Ja kyllä, itse en moisia saa. Mieheni ei ole mikään kovatuloinen ja kaiken mitä haluan saan kyllä itse ostaa ja säästää. Ja yleensä ne menee lasten hankintoihin kaikki omat säästöt.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että eroat miehestäsi 5 vuoden sisällä.

Oletko povari? Hittoon sinun kaltaiset. 

Vierailija
22/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kouluttaudu parempi palkkaiseen työhön niin ei tatvitsis olla kateellinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tosi tyhmä, kun lukee sellaista mikä häntä ärsyttää. Ole siis lukematta tai pyri samalle oksalle ,kuin tuttavasi ja nappaa yhtä varakas mies.

Se on siinä.

Vierailija
24/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele lukemaan rivien välistä. Mitä enemmän jotain pitää alleviivata sitä vähemmän se pitää paikkaansa. Kerta somessa ylpeilee rikkauksillaan niin selvästi muu puoli on rempallaan.

Vierailija
25/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä koskaan lakkaa ihmettelemässä kuinka ihmiset kuvittelevat tietävänsä toisten elämästä kaiken.

Julkisesti leuhkii fb n kautta.

Vierailija
26/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen miehelle on tärkeää, että hankinnoista ollaan julkisesti kiitollisia?

Tai sitten tuosta on vaan tullut tapa. En varmaan itse jaksaisi olla kateellinen. Olen aika laiska nutta itsepäinen. Jos haluaisin jo kun merkkilaukun palavasti varmaan pyskisin hankkimaan sen, mutta ei ole mun juttu.

Musta on kiva että ihmiset joilla on erilainen elämä jakaa sitä someen. Olet kyllä oikeassa siinä, että somesta on viimeisten 10 v aikana tullut hyvin elitistinen, eikä siellä normaalilla köyhäläisellä ole sijaa. Vrt esim irc galleria joskus öö 2002?

Vierailija
27/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elää helppoa ja mukavaa elämää, niin sitä ei saa näyttää edes ystäville?!

Ei siellä välttämättä ole mitään ongelmia tai negatiivisia asioita, joita peitellään. Joillain elämä on tuollaista. Sallittakoon se heille. Kateellista ja pahansuopaa selkäänpuukottajaa ei kaipaa kukaan.

Saa näyttää. Jos ystävä ärsyyntyy siitä, ei kyseessä ole oikea ystävä. 

Vierailija
28/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäilen ap:n kertomusta. Kaipa sinne someen saa matkoista laittaa ja lahjoista myös ilman että se on leuhkimista.

Itse elän samantyyppistä elämää paitsi että harrastukset ovat erilaisia enkä ole somessa. Kateus on ikävä tauti kokijalleen, on tullut silti huomattua.

Vierailija
29/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole ärsytyksestä vaan kateudesta eli puhut pahaa "ystävästäsi". Sitä se kateus teettää eikä muuten jää muilta huomaamatta.

Vierailija
30/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinä tietäisit ilmankin kaverisi somepäivityksiä, että joillakin on etuoikeutetumpi asema kuin toisilla. Miksi sen tarvitsee erityisemmin ärsyttää?

Koita keskittyä omaan elämääsi äläkä toisten elämän kadehtimiseen. Jos kateuden tielle lähtee, niin aina löytyy joku, jolla on asiat vielä paremmin. Koskaan ei ole tyytyväinen.

Vierailija
31/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten pitää raataa, jotta toiset voivat ottaa rennosti. Sellaista se on. 🥳 😎

Vierailija
32/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän epäilen ap:n kertomusta. Kaipa sinne someen saa matkoista laittaa ja lahjoista myös ilman että se on leuhkimista.

Itse elän samantyyppistä elämää paitsi että harrastukset ovat erilaisia enkä ole somessa. Kateus on ikävä tauti kokijalleen, on tullut silti huomattua.

Mutta siis ketä ne päivitykset palvelee, ketä varten on tieto siitä mitä lahjoja puoliso on ostanut? Mitä lisäarvoa tällaiset päivitykset tuo niiden katsojille? Vai mietitäänkö postausta tehdessä edes muita ihmisiä? 

Vierailija
33/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun elämä tuntuu liian paljon paremmalta ja jota hän haluaa somen kautta esitellä kuvailemallasi tavalla ärsyyntyisin minäkin. Se, mikä minua tunteissani selkeyttää, on kysyä itseltäni olisinko yhtä halukas kertomaan somessa vauraasta elämästäni ja kertoisinko autosta vai auringon laskusta. Millaiset ovat elämänarvoni ja millaiset sillä tuttavalla.

Vierailija
34/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi edes kuvitella että joku mies elättäisi. Miten ihmiset edes päätyy siihen.

Rakastuin mieheen, joka sittemmin osoittautui varakkaaksi. Sattumalta siis. Ihan tavallisen Prisma-miehen oloinen.

Vierailija
35/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi sosiaalinen pelisilmä ei taida olla kovin kehittynyt, tai sitten hän taitaa olla vähän lapsellinen. Yleensäkin varakkuuden korostaminen ei oikein istu suomalaiseen kulttuuriin.

Toisaalta, hän haluaa tuoda esiin positiivisia ja kivoja asioita, niinkuin aika moni somessa. Ei puolitutuille ehkä halua somessa päivittää suruja tai ikäviä juttuja.

Toisten parisuhdetta ja elämää ei kannata lähteä arvioimaan, mutta itse haluan pystyä elättämään itseni, vaikka oma mieheni saakin paljon parempaa palkkaa. Toisen elätettävänä oleminen olisi jotenkin noloa. Mitä sitten jos parisuhde vaikka loppuu, ja itsellä ei olisi työtä eikä ammattitaitoa? Kiva jäädä tyhjän päälle.

Vierailija
36/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis ketä ne päivitykset palvelee, ketä varten on tieto siitä mitä lahjoja puoliso on ostanut? Mitä lisäarvoa tällaiset päivitykset tuo niiden katsojille? Vai mietitäänkö postausta tehdessä edes muita ihmisiä? 

Juuri tätä olen miettinyt. Että miksi ja ketä varten näitä tehdään? Ja tosiaan se iänikuinen aloitus ”Mieheni oli taas …” hän haluaa jotenkin ylikorostetusti sitä hehkuttaa miten mies hänelle kaikkea ostelee.

Jos sillä on mitään merkitystä, niin tämä mies ei ole erityisen komea. Siis oikeasti, itseasiassa on aika todella vaatimaton kaveri ulkonäön puolesta, sellainen jota suurinosa naisista ei pitäisi lainkaan viehättävänä. Nostan tämän esiin siksi, koska mietin yrittääkö hän kehua miestä näillä julkisesti kun ei muuten oikein voi. Toki heillä varmasti on muita yhdistäviä arvoja, mutta yritän vain löytää merkityksiä tälle järjettömälle jatkuvalle kehumiselle.

Ja yrittääkö mies edelleen ”ostaa” itselleen suosiota vaimoltaan?

Ap

Vierailija
37/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi sosiaalinen pelisilmä ei taida olla kovin kehittynyt, tai sitten hän taitaa olla vähän lapsellinen. Yleensäkin varakkuuden korostaminen ei oikein istu suomalaiseen kulttuuriin.

Toisaalta, hän haluaa tuoda esiin positiivisia ja kivoja asioita, niinkuin aika moni somessa. Ei puolitutuille ehkä halua somessa päivittää suruja tai ikäviä juttuja.

Toisten parisuhdetta ja elämää ei kannata lähteä arvioimaan, mutta itse haluan pystyä elättämään itseni, vaikka oma mieheni saakin paljon parempaa palkkaa. Toisen elätettävänä oleminen olisi jotenkin noloa. Mitä sitten jos parisuhde vaikka loppuu, ja itsellä ei olisi työtä eikä ammattitaitoa? Kiva jäädä tyhjän päälle.

Tätä muuten tämä henkilö joskus ihan ääneen mietti, että mitenköhän hänen kävisi jos miehelle tapahtuisi jotakin. Kyseessä ei siis ole mikään läheinen ystävä minulle, enenmän tuttava.

Ap

Vierailija
38/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä olen miettinyt. Että miksi ja ketä varten näitä tehdään? Ja tosiaan se iänikuinen aloitus ”Mieheni oli taas …” hän haluaa jotenkin ylikorostetusti sitä hehkuttaa miten mies hänelle kaikkea ostelee.

Jos sillä on mitään merkitystä, niin tämä mies ei ole erityisen komea. Siis oikeasti, itseasiassa on aika todella vaatimaton kaveri ulkonäön puolesta, sellainen jota suurinosa naisista ei pitäisi lainkaan viehättävänä. Nostan tämän esiin siksi, koska mietin yrittääkö hän kehua miestä näillä julkisesti kun ei muuten oikein voi. Toki heillä varmasti on muita yhdistäviä arvoja, mutta yritän vain löytää merkityksiä tälle järjettömälle jatkuvalle kehumiselle.

Ja yrittääkö mies edelleen ”ostaa” itselleen suosiota vaimoltaan?

Ap

Ai jos mies olisi komea, sitten saisi hehkuttaa?

Vierailija
39/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttään tällaiset tyypit. Ei siksi, että olisin kateellinen, vaan siksi että he ylläpitävät ja buustaavat kulutuskeskeistä kulttuuria. Se on mautonta ja sivistymätöntä. Kateellinen voin sanoa olevani joillekin fiksuille naisille, jolla on hienot koulutukset ja urat ja jotain sanottavaa elämästä ja maailmasta. Yleensä tällaiset naiset eivät leveile millään, vaan heillä on pelisilmää siitä mitä kannattaa somessa jakaa ja mitä ei. Heidän ei tarvitse itsetehostaa. Näitä naisia katson ylöspäin.

Vierailija
40/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kell onni on, se onnen kätkeköön. Tämä on se vanha viisaus, joka Suomessa on muistettava , sillä niin paljon on kateutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi