Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi mitään, mutta tuttavani helppo elämä ärsyttää

Vierailija
15.03.2022 |

On tilanteessa, että ei käy tällä hetkellä edes töissä. Tekee luottamushommia kotipaikkansa kuntapuolella, siis lähti mukaan politiikkaan ja pyörii toisten elitistien joukossa. Miehensä erittäin hyväpalkkaisessa työssä, jolla elättelee koko perhettä ja ostelee kaikkea kivaa vaimolle, joka treenaa salilla ja ulkoilee, sekä tekee niitä luottamustoimia ajankulukseen. Ja on kotona odottamassa lapsia koulusta kotiin.

Vähän väliä some laulaa, miten ”mieheni varasi meille lomat Lappiin.”, ”Mieheni osti ihana iiik yllätyksen Marimekon laukun.”, ” Mieheni on niin ihana, mikä yllätys taas äitienpäivän aamuna: taustalla jotain kallista merkkitavaraa.” Ja nyt kaiken huippuna pihassa uusi musta bemari, ”Mieheni oli minulle yllätyksenä hommannut uuden auton!!!.”

Siis ihanaa ihanaa ihanaa. Tänne kun tällaista kirjoittaa niin kuulee vaan olevansa kateellinen paskiainen, kaikki muut olisi vaan niin iloisia tietenkin toisten puolesta.

Mietin vaan, että eikö tämä tuttavani ymmärrä oikeasti omaa ärsyttävää tyyliään kehua omilla tavaroillaan ja miehensä tuloilla? Hän muuten on olevinaan niin jalat maassa tyyppi, mutta minusta tämä tyyli jatkuvasti julkaista kallista materiaa ja hehkuttaa sitä että hänelle näitä vaan tulee miehen kautta, on jokseenkin ärsyttävä.

Ja kyllä, itse en moisia saa. Mieheni ei ole mikään kovatuloinen ja kaiken mitä haluan saan kyllä itse ostaa ja säästää. Ja yleensä ne menee lasten hankintoihin kaikki omat säästöt.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kateellinen siitä, että mies elättää. Olen nainen 32 vuotias ja säästöissä reilu 30 000 euroa ja jokainen euro on säästetty itse ja tehty töitä rahan eteen, kaikki reissut yms. hankin itse omilla rahoilla . En ole seurustellut 10 vuoteen tai elänyt muiden siivillä.

Vierailija
82/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän epäilen ap:n kertomusta. Kaipa sinne someen saa matkoista laittaa ja lahjoista myös ilman että se on leuhkimista.

Itse elän samantyyppistä elämää paitsi että harrastukset ovat erilaisia enkä ole somessa. Kateus on ikävä tauti kokijalleen, on tullut silti huomattua.

Mutta siis ketä ne päivitykset palvelee, ketä varten on tieto siitä mitä lahjoja puoliso on ostanut? Mitä lisäarvoa tällaiset päivitykset tuo niiden katsojille? Vai mietitäänkö postausta tehdessä edes muita ihmisiä? 

Juuri tätä olen miettinyt. Että miksi ja ketä varten näitä tehdään? Ja tosiaan se iänikuinen aloitus ”Mieheni oli taas …” hän haluaa jotenkin ylikorostetusti sitä hehkuttaa miten mies hänelle kaikkea ostelee.

Jos sillä on mitään merkitystä, niin tämä mies ei ole erityisen komea. Siis oikeasti, itseasiassa on aika todella vaatimaton kaveri ulkonäön puolesta, sellainen jota suurinosa naisista ei pitäisi lainkaan viehättävänä. Nostan tämän esiin siksi, koska mietin yrittääkö hän kehua miestä näillä julkisesti kun ei muuten oikein voi. Toki heillä varmasti on muita yhdistäviä arvoja, mutta yritän vain löytää merkityksiä tälle järjettömälle jatkuvalle kehumiselle.

Ja yrittääkö mies edelleen ”ostaa” itselleen suosiota vaimoltaan?

Ap

Kaverisi on äärimmäisen nolo mukavarakas ja se bemari on nolouden huippu. Fiksut ihmiset ostavat Skodan tai Kian. Kaupan pihalla oli joku nolo mukavarakas rouva mersun maasturilla, ympärillä oli Kioja, Toyotia ja Skodia ja hyvin näyttivät ihmiset niilläkin kauppaan päässeet. Nuo sakuromut päihittää noloudessa vain Hummeri.

Sen sijaan eräs oikeasti varakas suuren firman omistajan tytär meidän kaupungissa ajelee fiksusti Skodalla.

🤭😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuosta tiedä koko totuutta, varsinkaan somen pohjalta. Itsellä oli myös tuttu, jonka mies oli miljonääri ja osteli kalliita lahjoja ja kalliin auton kahden ala-asteikäisen kotiäitinä toimivalle vaimolleen. Asuivat hienossa talossa ja avioliitto näytti onnelliselta, someen postattiin kynttiläillallisia ja miehen antamia lahjoja. Yksi päivä sitten vaimo sai eropaperit postissa täysin ilman varoitusta. Mies oli kuulemma vain kyllästynyt vaimoon ja tämän "kotona makoiluun", mutta ei ilmeisesti ollut sitä ongelmista keskustelevaa tyyppiä, vaan sen sijaan oli vaan katkeroitunut ja pisti hiljaisuudessa eron vireille. Heillä oli avioehto eikä nainen jaksanut alkaa tapella oikeudessa miestään vastaan, joten naiselta meni talo ja se uusi autokin alta, kaikki kun oli miehen ostamaa ja nimissä. Miehellä ei edes ollut toista naista eikä ole vieläkään, kyllästyi vain. Nainen muutti lasten kanssa vuokrakaksioon, eikä hänellä ollut varaa heti hankkia sinne edes pesukoneita, hyvä kun sängyt sai mukaansa miehen heittäessä ulos. Nainen joutui myymään ne miehensä antamat lahjatkin saadakseen kalusteet uuteen kotiinsa.

Olipa huonosti kerrottu satu, oletko ala-aste ikäinen?

Vierailija
84/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ihmettele vaikka sun kaverin mies pettäisi. En usko muutenkaan että niillä kovin kaksinen suhde on.

Vierailija
85/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ihailisi maksullisia naisia, kuten tuo tuttavasi on. Avioliitto ei sitä asiaa pyhitä.

Vierailija
86/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse hyvin läheltä seuranneena voin sanoa, että somessa asiat saadaan näyttämään ihan muulta kuin ne ovat! tuttavani postaukset ja elämä aivan eri maailmoista, todella hienolta näyttää mutta kulisseissa kaikkea muuta.

Vierailija
87/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuosta tiedä koko totuutta, varsinkaan somen pohjalta. Itsellä oli myös tuttu, jonka mies oli miljonääri ja osteli kalliita lahjoja ja kalliin auton kahden ala-asteikäisen kotiäitinä toimivalle vaimolleen. Asuivat hienossa talossa ja avioliitto näytti onnelliselta, someen postattiin kynttiläillallisia ja miehen antamia lahjoja. Yksi päivä sitten vaimo sai eropaperit postissa täysin ilman varoitusta. Mies oli kuulemma vain kyllästynyt vaimoon ja tämän "kotona makoiluun", mutta ei ilmeisesti ollut sitä ongelmista keskustelevaa tyyppiä, vaan sen sijaan oli vaan katkeroitunut ja pisti hiljaisuudessa eron vireille. Heillä oli avioehto eikä nainen jaksanut alkaa tapella oikeudessa miestään vastaan, joten naiselta meni talo ja se uusi autokin alta, kaikki kun oli miehen ostamaa ja nimissä. Miehellä ei edes ollut toista naista eikä ole vieläkään, kyllästyi vain. Nainen muutti lasten kanssa vuokrakaksioon, eikä hänellä ollut varaa heti hankkia sinne edes pesukoneita, hyvä kun sängyt sai mukaansa miehen heittäessä ulos. Nainen joutui myymään ne miehensä antamat lahjatkin saadakseen kalusteet uuteen kotiinsa.

Olipa huonosti kerrottu satu, oletko ala-aste ikäinen?

😅

Vierailija
88/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä koskaan kadehdi ketään, sillä et tiedä hänen salaista suruaan".

Vierailija
89/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi taitaa itse olla vähän vaatimattomammasta perheestä? Olen ns. vanhan rahan (nykyään kyllä parhaista päivistä käyhtyneen) porvarissuvun jälkeläinen ja kotona opetettiin tiukasti, ettei varakkuudella saa koskaan leveillä. Sillä osoitetaan hienotunteisuutta niitä kohtaan, joilla asiat eivät ole yhtä hyvin kuin itsellä. Uusrikkaat nousukkaat tunnistaa yleensä helposti tuosta rahalla leuhkimisesta ja ihmisten arvottamisesta tulojen tai omaisuuden perusteella.

Mutta miksi jonkun hölmö somekäytös häiritsee? Riittäisikö, jos lakkaat seuraamasta kaverin somea? Kasvotusten voi hyvin viettää aikaa jos kyseessä on muuten kiva ihminen, jos taas ei niin turha vaivautua edes ajattelemaan koko tyyppiä. Keskity vaikka siihen, miten saat itse edistettyä uraasi ja hankittua kaikkea kivaa omalla palkallasi.

Vierailija
90/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kyllä oudon mustavalkoisia. Ei elämä ole mustavalkoista joko tai. Luultavasti siinä viimeisiä vetelevässä suhteessakin on vielä monia onnen hetkiä, joita sitten jaetaan someen ja muiden kanssa. Silti ne hyvätkin hetket ovat yhtä totta kuin ne huonot hetket. On surullista, jos nekin leimataan valheeksi.

Vierailija
91/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on alkanut karmimaan nämä tuttavat, jotka eivät itse postaa someen mitään tai tykkää koskaan mistään, mutta ahkerasti kyllä lukevat joka ikisen somepäivityksen. Sitten arvostellaan ja juorutaan takana päin. Jessus. Hankkikaa elämä!

He ovatkin fiksuja kun eivät sinne mitään postaa, myötähäpeää toki kokevat muiden postailuista.

Fiksumpaa olisi olla edes seurailematta ja jättäisivät omaan arvoonsa.

Vierailija
92/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on jotain murheita elämässä jossain vaiheessa, joista ei välttämättä muille huudella. Turhaan kadehdit, et voi tietää mitä on kauniin pinnan alla.

Ei sen tarvitse olla edes pinnan alla. Esimerkiksi tuo töissä käymättömyys: onko nyt ihan satavarma asia, että se on oma valinta ja mieleistä? Ehkä se onkin kipeä asia. Ehkä ei ole saanut oman alansa töitä, tai tarjolla on ollut vain epävarmaa pätkää. Jäänyt sitten kotiin, kun siihen mahdollisuus on, sen sijaan että olisi mennyt ns. hanttihommiin. Tai ehkä olisi jopa mieluummin mennyt hanttihommiin, mutta puolison ego ei kestäisi sitä? Ihminen kuitenkin monesti kaipaa mielekästä tekemistä ja tarpeellisuuden tunnetta. En tietystikään tiedä todellisuutta, mutta tällaistakin tarinaa pystyy kehittämään ap:n antamien lähtötietojen pohjalta.

Vierailija
93/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän AP:tä. Tunteet on tunteita eikä aina oikeutettuja.

Ei, vaan nimenomaan kaikki tunteet ovat oikeutettuja. Se taas ei ole oikeutettua, jos tunteitaan purkaa konkreettisesti väärin ja tekee pahaa muille sen varjolla että itsestä tuntuu joltakin.

Vierailija
94/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin white trash -meininkiä, tuollainen leuhkiminen. Onhan näistä tehty aika meheviä sketsejäkin, Solsidanissa ja tää Pirjo ainakin. Todellisuus vs somettaminen.

Mua alkoi yhden kaverin parisuhdeaika-päivitykset ketuttamaan niin että lakkasin seuraavasta. Problem solved. Tosin se ongelma ei ratkennut, että emme edelleenkään tee miehen kanssa mitään kivaa yhdessä. Tosin vuokrasin jo itselleni oman asunnon. Ehkä pian päivitän olen vapaa, elämä on ihanaa ja kotini aina siisti ja ruusuja lasipöydällä kun mies ei sotke -päivityksiä ja kerään kateellisia mulkaisuja.

Vierailija
95/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ymmärrän että leuhkiminen ärsyttää mutta helposta elämästä kadehtimisen suhteen kannattaa katsoa peiliin. Mitä olet itse tehnyt saadaksesi helpon elämän? Oletko edes yrittänyt hankkia sellaisen koulutuksen tai työn joka tukee tätä? Entä sellaisen miehen? Päätitkö lapsilukusi sillä perusteella että elämä olisi mahdollisimman helppoa ja saisit käyttää enemmän rahaasi niihin asioihin mistä itse nautit? Keskituloisen ihmisen ei kannata hankkia yhtä lasta enempää jos ei halua kituuttaa.

Vierailija
96/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä mä en ymmärrä on se, miksi te seuraatte tällaisten ihmisten elämää?  MIettikkää miten paremmat välit teillä näihin ihmisiin olisi kun ette tietäisi heistä muuta kuin sen mitä kasvokkain tulee juteltua. 

Vierailija
97/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on jotain murheita elämässä jossain vaiheessa, joista ei välttämättä muille huudella. Turhaan kadehdit, et voi tietää mitä on kauniin pinnan alla.

Ei sen tarvitse olla edes pinnan alla. Esimerkiksi tuo töissä käymättömyys: onko nyt ihan satavarma asia, että se on oma valinta ja mieleistä? Ehkä se onkin kipeä asia. Ehkä ei ole saanut oman alansa töitä, tai tarjolla on ollut vain epävarmaa pätkää. Jäänyt sitten kotiin, kun siihen mahdollisuus on, sen sijaan että olisi mennyt ns. hanttihommiin. Tai ehkä olisi jopa mieluummin mennyt hanttihommiin, mutta puolison ego ei kestäisi sitä? Ihminen kuitenkin monesti kaipaa mielekästä tekemistä ja tarpeellisuuden tunnetta. En tietystikään tiedä todellisuutta, mutta tällaistakin tarinaa pystyy kehittämään ap:n antamien lähtötietojen pohjalta.

Tämä. Pariskunnalla voi olla myös haaveissa kauan kaivattu jälkeläinen ja he saattavat käydä rankoissa lapsettomuushoidoissa tai odottaa adoptiolasta saapuvaksi hetkellä minä hyvänsä. Näitäkään asioita ei välttämättä kerrota edes niille läheisille tutuille. Se kallis laukku tai auto on voinut olla myös miehen yritys piristää masentunutta naista esimerkiksi keskenmenon jälkeen. Et voi tietää. Siksi kannattaa kääntää katseen peiliin ja koittaa tavoitella elämässään niitä asioita, joita itse kaipaa.

Vierailija
98/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina   on joku muu varakkaampi.  Ei kaikkien ole pakko olla   koko ajan töissä.  On sitten  nitäkin jtka ei  käy nostamassa palkkaansa  koskaa. Ostaa sitten sen Bemarin.  Kai se olis paras asua rikkatten  aluella  , ettei  noin kateellisia  olis   seurana. Yleennsä on  itse voinut vaikuttaa siihen  vat nyt varakkaita. Terv,  se varakas, joka voi  ostaa mitä haluaa. ja käyttä miehenkin rahat. Monet eivät halua uskoa  että  Suomessa on nykyään  myös varakkaita.Se on kaikkien  etu,  sinunkin.

Vierailija
99/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Pariskunnalla voi olla myös haaveissa kauan kaivattu jälkeläinen ja he saattavat käydä rankoissa lapsettomuushoidoissa tai odottaa adoptiolasta saapuvaksi hetkellä minä hyvänsä. Näitäkään asioita ei välttämättä kerrota edes niille läheisille tutuille. Se kallis laukku tai auto on voinut olla myös miehen yritys piristää masentunutta naista esimerkiksi keskenmenon jälkeen. Et voi tietää. Siksi kannattaa kääntää katseen peiliin ja koittaa tavoitella elämässään niitä asioita, joita itse kaipaa.

He eivät ole lapsettomia.

Vierailija
100/112 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon kaverilistalta vain. Jos tulee kyselyjä perään niin sanot että hitsi, oletkohan poistanut vahingossa? Että piti kyllä poistaa yks samalla etunimellä ollut tyyppi kun hän edesmeni tai jotain. Sitten vain et ota enää takaisin. Ei somen tarvitse olla paikka jossa joku ärsyttää koko ajan, oli tyyli sitten mikä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi