Ei voi mitään, mutta tuttavani helppo elämä ärsyttää
On tilanteessa, että ei käy tällä hetkellä edes töissä. Tekee luottamushommia kotipaikkansa kuntapuolella, siis lähti mukaan politiikkaan ja pyörii toisten elitistien joukossa. Miehensä erittäin hyväpalkkaisessa työssä, jolla elättelee koko perhettä ja ostelee kaikkea kivaa vaimolle, joka treenaa salilla ja ulkoilee, sekä tekee niitä luottamustoimia ajankulukseen. Ja on kotona odottamassa lapsia koulusta kotiin.
Vähän väliä some laulaa, miten ”mieheni varasi meille lomat Lappiin.”, ”Mieheni osti ihana iiik yllätyksen Marimekon laukun.”, ” Mieheni on niin ihana, mikä yllätys taas äitienpäivän aamuna: taustalla jotain kallista merkkitavaraa.” Ja nyt kaiken huippuna pihassa uusi musta bemari, ”Mieheni oli minulle yllätyksenä hommannut uuden auton!!!.”
Siis ihanaa ihanaa ihanaa. Tänne kun tällaista kirjoittaa niin kuulee vaan olevansa kateellinen paskiainen, kaikki muut olisi vaan niin iloisia tietenkin toisten puolesta.
Mietin vaan, että eikö tämä tuttavani ymmärrä oikeasti omaa ärsyttävää tyyliään kehua omilla tavaroillaan ja miehensä tuloilla? Hän muuten on olevinaan niin jalat maassa tyyppi, mutta minusta tämä tyyli jatkuvasti julkaista kallista materiaa ja hehkuttaa sitä että hänelle näitä vaan tulee miehen kautta, on jokseenkin ärsyttävä.
Ja kyllä, itse en moisia saa. Mieheni ei ole mikään kovatuloinen ja kaiken mitä haluan saan kyllä itse ostaa ja säästää. Ja yleensä ne menee lasten hankintoihin kaikki omat säästöt.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sen miehelle on tärkeää, että hankinnoista ollaan julkisesti kiitollisia?
Tai sitten tuosta on vaan tullut tapa. En varmaan itse jaksaisi olla kateellinen. Olen aika laiska nutta itsepäinen. Jos haluaisin jo kun merkkilaukun palavasti varmaan pyskisin hankkimaan sen, mutta ei ole mun juttu.
Musta on kiva että ihmiset joilla on erilainen elämä jakaa sitä someen. Olet kyllä oikeassa siinä, että somesta on viimeisten 10 v aikana tullut hyvin elitistinen, eikä siellä normaalilla köyhäläisellä ole sijaa. Vrt esim irc galleria joskus öö 2002?
..tu että on noloa jakaa omaa"erilaista" elämäänsä someen. Ja noloa on myös sen seuraaminen.
En ymmärrä, miksi jonkun toisen elämä ärsyttää. Ymmärrän, jos oma elämä ärsyttää, mutta jonkun tuttavan elämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos elää helppoa ja mukavaa elämää, niin sitä ei saa näyttää edes ystäville?!
Ei siellä välttämättä ole mitään ongelmia tai negatiivisia asioita, joita peitellään. Joillain elämä on tuollaista. Sallittakoon se heille. Kateellista ja pahansuopaa selkäänpuukottajaa ei kaipaa kukaan.
Saa näyttää. Jos ystävä ärsyyntyy siitä, ei kyseessä ole oikea ystävä.
Ei saa vaan se on äärimmäisen noloa. Mitä v...ua sitä omaa elämää olipa se helppo eli ei pitää muille kuuluttaa?
Vierailija kirjoitti:
Opettele lukemaan rivien välistä. Mitä enemmän jotain pitää alleviivata sitä vähemmän se pitää paikkaansa. Kerta somessa ylpeilee rikkauksillaan niin selvästi muu puoli on rempallaan.
Tämä! Luettuani ap:n aloituksen niin ensimmäisenä tuli mieleen, että tämän ystävän elämässä ei varmaan ole kaikki kohdallaan, vaikka näin kovasti somessa esitetään.
Tuollainen miehen loputon lahjojen ostaminen kielii, että lahjomisella paikataan jotain puutetta. Ehkä mies pitää sivusuhdetta tai ehkä miehellä on jotain ongelmaa seksin puolella jne. Voi toki olla, että heillä asiat on hyvin, mutta yleensä tuppaa olemaan että mitä enemmän hehkutetaan somessa niin sitä enemmän ne oikeasti ovat vtullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän epäilen ap:n kertomusta. Kaipa sinne someen saa matkoista laittaa ja lahjoista myös ilman että se on leuhkimista.
Itse elän samantyyppistä elämää paitsi että harrastukset ovat erilaisia enkä ole somessa. Kateus on ikävä tauti kokijalleen, on tullut silti huomattua.
Et elä koska sinä ja miehesi olette vähävaraisia
Eihän tuosta tiedä koko totuutta, varsinkaan somen pohjalta. Itsellä oli myös tuttu, jonka mies oli miljonääri ja osteli kalliita lahjoja ja kalliin auton kahden ala-asteikäisen kotiäitinä toimivalle vaimolleen. Asuivat hienossa talossa ja avioliitto näytti onnelliselta, someen postattiin kynttiläillallisia ja miehen antamia lahjoja. Yksi päivä sitten vaimo sai eropaperit postissa täysin ilman varoitusta. Mies oli kuulemma vain kyllästynyt vaimoon ja tämän "kotona makoiluun", mutta ei ilmeisesti ollut sitä ongelmista keskustelevaa tyyppiä, vaan sen sijaan oli vaan katkeroitunut ja pisti hiljaisuudessa eron vireille. Heillä oli avioehto eikä nainen jaksanut alkaa tapella oikeudessa miestään vastaan, joten naiselta meni talo ja se uusi autokin alta, kaikki kun oli miehen ostamaa ja nimissä. Miehellä ei edes ollut toista naista eikä ole vieläkään, kyllästyi vain. Nainen muutti lasten kanssa vuokrakaksioon, eikä hänellä ollut varaa heti hankkia sinne edes pesukoneita, hyvä kun sängyt sai mukaansa miehen heittäessä ulos. Nainen joutui myymään ne miehensä antamat lahjatkin saadakseen kalusteet uuteen kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän epäilen ap:n kertomusta. Kaipa sinne someen saa matkoista laittaa ja lahjoista myös ilman että se on leuhkimista.
Itse elän samantyyppistä elämää paitsi että harrastukset ovat erilaisia enkä ole somessa. Kateus on ikävä tauti kokijalleen, on tullut silti huomattua.
Mutta siis ketä ne päivitykset palvelee, ketä varten on tieto siitä mitä lahjoja puoliso on ostanut? Mitä lisäarvoa tällaiset päivitykset tuo niiden katsojille? Vai mietitäänkö postausta tehdessä edes muita ihmisiä?
Juuri tätä olen miettinyt. Että miksi ja ketä varten näitä tehdään? Ja tosiaan se iänikuinen aloitus ”Mieheni oli taas …” hän haluaa jotenkin ylikorostetusti sitä hehkuttaa miten mies hänelle kaikkea ostelee.
Jos sillä on mitään merkitystä, niin tämä mies ei ole erityisen komea. Siis oikeasti, itseasiassa on aika todella vaatimaton kaveri ulkonäön puolesta, sellainen jota suurinosa naisista ei pitäisi lainkaan viehättävänä. Nostan tämän esiin siksi, koska mietin yrittääkö hän kehua miestä näillä julkisesti kun ei muuten oikein voi. Toki heillä varmasti on muita yhdistäviä arvoja, mutta yritän vain löytää merkityksiä tälle järjettömälle jatkuvalle kehumiselle.
Ja yrittääkö mies edelleen ”ostaa” itselleen suosiota vaimoltaan?
Ap
Kaverisi on äärimmäisen nolo mukavarakas ja se bemari on nolouden huippu. Fiksut ihmiset ostavat Skodan tai Kian. Kaupan pihalla oli joku nolo mukavarakas rouva mersun maasturilla, ympärillä oli Kioja, Toyotia ja Skodia ja hyvin näyttivät ihmiset niilläkin kauppaan päässeet. Nuo sakuromut päihittää noloudessa vain Hummeri.
Sen sijaan eräs oikeasti varakas suuren firman omistajan tytär meidän kaupungissa ajelee fiksusti Skodalla.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuosta tiedä koko totuutta, varsinkaan somen pohjalta. Itsellä oli myös tuttu, jonka mies oli miljonääri ja osteli kalliita lahjoja ja kalliin auton kahden ala-asteikäisen kotiäitinä toimivalle vaimolleen. Asuivat hienossa talossa ja avioliitto näytti onnelliselta, someen postattiin kynttiläillallisia ja miehen antamia lahjoja. Yksi päivä sitten vaimo sai eropaperit postissa täysin ilman varoitusta. Mies oli kuulemma vain kyllästynyt vaimoon ja tämän "kotona makoiluun", mutta ei ilmeisesti ollut sitä ongelmista keskustelevaa tyyppiä, vaan sen sijaan oli vaan katkeroitunut ja pisti hiljaisuudessa eron vireille. Heillä oli avioehto eikä nainen jaksanut alkaa tapella oikeudessa miestään vastaan, joten naiselta meni talo ja se uusi autokin alta, kaikki kun oli miehen ostamaa ja nimissä. Miehellä ei edes ollut toista naista eikä ole vieläkään, kyllästyi vain. Nainen muutti lasten kanssa vuokrakaksioon, eikä hänellä ollut varaa heti hankkia sinne edes pesukoneita, hyvä kun sängyt sai mukaansa miehen heittäessä ulos. Nainen joutui myymään ne miehensä antamat lahjatkin saadakseen kalusteet uuteen kotiinsa.
Mies toimi oikein.
Maailmassa ei ole yhtään ihmistä kenellä olisi helppo elämä. Se ettei niitä vaikeuksia tuoda someen ei tarkoita ettei niitä ole.
Tunnen yhden pariskunnan jotka ovat kivoja ja miellyttäviä ihmisiä. En ole facessa, mutta kerran näin pariskunnan naisen facepäivityksen, joka oli niin ällön imelää perhe&parisuhdehöttöä ihan tavallisesta pyöräretkestä, että tuli vähän oksua suuhun.
Ymmärsin, että sinne kuuluu ilmeisesti kuorruttaa kaikki sokerilla ja sitten kisataan, kellä menee parhaiten. Ihmettelen, kuka sellaisia jaksaa kirjoitella ja lukea ja että joku vielä uskoo, että se olisi koko totuus? Hyi puistatus!
Mua on alkanut karmimaan nämä tuttavat, jotka eivät itse postaa someen mitään tai tykkää koskaan mistään, mutta ahkerasti kyllä lukevat joka ikisen somepäivityksen. Sitten arvostellaan ja juorutaan takana päin. Jessus. Hankkikaa elämä!
Ymmärrän ap:ta kyllä ja varmaan itseänikin tympisi lukea noita juttuja, jos niitä tulisi aivan jatkuvalla syötöllä. Olen pysytellyt poissa somesta ja tässä kieltämättä yksi hyvä syy siihen. ;) Mullakin on pari tuttua, jotka ovat tätä hehkuttajatyyppiä. En sano ettei kukaan saisi koskaan postata mitään kivoja juttuja tai lahjoja tai ostoksia, mutta kyllä siinä vain on tietty tyyli-/sävyero miten sen tekee. Juuri tällainen jatkuva kehuminen miten on ostanut sitä ja tätä tai sen korostaminen, että mies on ostanut sitä ja tätä lahjaksi. Sitten kaiken kruununa tavaroiden hinnan kertominen - tunnen erään, joka aina samaan hengenvetoon kertoo myös paljonko kyseinen tavara maksoi. :D En ole näille henkilöille kateellinen, mutta ehkä enemmänkin se on sitten sellaista hiljaista silmienpyörittelyä, ärsyyntymistä tai naamapalmua. :D
LÄHDE: YSTÄVÄNI TUTTAVANI
Ystäväni, tuttavani,
rati riti ralla.
Käy nyt kanssain piirileikkiin,
rati riti ralla.
2. Sinun kanssas käsitysten,
rati riti ralla.
Sinun kanssas pyörimässä,
rati riti ralla.
3. Sinun kanssas selätysten,
rati riti ralla.
rati riti ralla.
4. Sinun kanssas vieretysten,
rati riti ralla.
rati riti ralla.
5. Hyvästi nyt sanon sulle,
rati riti ralla,
ystäväni, tuttavani,
rati riti ralla.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et elä koska sinä ja miehesi olette vähävaraisia
Jaa. On tämä kyllä huvittava palsta!
En ole hirveämmin kokenut varallisuuden kadehtimista, koska olen lapsesta asti asunut alueilla, missä muutkin ovat suht varakkaita emmekä me edes olleet sieltä kaikkein varakkaammasta päästä.
Some varmaan tuo esille näitä eroja, kun ollaan kavereina eri tulotasoa olevien kanssa ja ovat ihmisiä, joita ei niin kovin hyvin tunne.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka olette ap:n kanssa samaa mieltä: mitä te somessa näytätte? Ettekö tekin laita sinne asioita, joista tulette iloisiksi?
Joku tekee hienoja neuletöitä, toisella on veikeä kissa, kolmas on hyvä kokki ja tekee hienot kattaukset. Miten tämä eroaa siitä, että joku hymyilee shamppanjalasi kädessä huvijahdilla? Jos siis elämässä on muutakin eli esim. perhe, työ, tavallista arkea.
Siten, että se jahti on noloa mukavarakkaan leuhkimista. On toki myös noloa laittaa kuvia ruokalautasista someen.
Vierailija kirjoitti:
Mua on alkanut karmimaan nämä tuttavat, jotka eivät itse postaa someen mitään tai tykkää koskaan mistään, mutta ahkerasti kyllä lukevat joka ikisen somepäivityksen. Sitten arvostellaan ja juorutaan takana päin. Jessus. Hankkikaa elämä!
He ovatkin fiksuja kun eivät sinne mitään postaa, myötähäpeää toki kokevat muiden postailuista.
ONKO SINULTA POIS? EI OLE JOTEN JATKA OMAA ELÄMÄÄSI!!!!
Eikait semmosen kanssa tarvitse olla tekemisissä jos se aiheuttaa ärsytystä:D Itse köyhänä jaksa edes miettiä jonku tutun elämää ::D
Tuntuu kyllä siltä, että itse muuttuisit ystäväsi kaltaisessa tilanteessa aivan samanlaiseksi: postailisit joka ostoksen someen ja hehkuttaisit ”miten ihanaa taas…”. Odottaisit, että muut kadehtisi sinua.
Minuun ei valitettavasti toisten ”juppeilut” tehoa.
..tu että on noloa postailla someen yhtään mitään.