Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi mitään, mutta tuttavani helppo elämä ärsyttää

Vierailija
15.03.2022 |

On tilanteessa, että ei käy tällä hetkellä edes töissä. Tekee luottamushommia kotipaikkansa kuntapuolella, siis lähti mukaan politiikkaan ja pyörii toisten elitistien joukossa. Miehensä erittäin hyväpalkkaisessa työssä, jolla elättelee koko perhettä ja ostelee kaikkea kivaa vaimolle, joka treenaa salilla ja ulkoilee, sekä tekee niitä luottamustoimia ajankulukseen. Ja on kotona odottamassa lapsia koulusta kotiin.

Vähän väliä some laulaa, miten ”mieheni varasi meille lomat Lappiin.”, ”Mieheni osti ihana iiik yllätyksen Marimekon laukun.”, ” Mieheni on niin ihana, mikä yllätys taas äitienpäivän aamuna: taustalla jotain kallista merkkitavaraa.” Ja nyt kaiken huippuna pihassa uusi musta bemari, ”Mieheni oli minulle yllätyksenä hommannut uuden auton!!!.”

Siis ihanaa ihanaa ihanaa. Tänne kun tällaista kirjoittaa niin kuulee vaan olevansa kateellinen paskiainen, kaikki muut olisi vaan niin iloisia tietenkin toisten puolesta.

Mietin vaan, että eikö tämä tuttavani ymmärrä oikeasti omaa ärsyttävää tyyliään kehua omilla tavaroillaan ja miehensä tuloilla? Hän muuten on olevinaan niin jalat maassa tyyppi, mutta minusta tämä tyyli jatkuvasti julkaista kallista materiaa ja hehkuttaa sitä että hänelle näitä vaan tulee miehen kautta, on jokseenkin ärsyttävä.

Ja kyllä, itse en moisia saa. Mieheni ei ole mikään kovatuloinen ja kaiken mitä haluan saan kyllä itse ostaa ja säästää. Ja yleensä ne menee lasten hankintoihin kaikki omat säästöt.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näitä eri leuhkijoita riittää. Yksi ystävä, miespuolinen, löysi puoli vuotta sitten uuden naisen. Mies on varakas ja tää nainen eronnut, kahden lapsen äiti ja entinen avioliitto oli köyhää rahallisesti.

Nyt sit naisen facebook täyttyy kaikesta siitä, mitä tää mies ostelee. On uusia vaatteita, uusi koiranpentu, uusi hevonen, illallisia, auto, ulkomaanmatkoja ja ties mitä.

Kaikkee en onneksi nää, koska en oo tään ihmisen kaveri facessa, vaan ne julkaisut, mihin tägää miehensä.

Ja kyllä, ärsyttää. En tiedä ärsyttääkö enemmän se, että en tiedä onko tää nainen oikeesti vaan joku gold digger vai se leuhkiminen tällä kaikella vai se, että hyvä mies on mennyt ihan sekaisin.

Vierailija
102/112 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää miehen elätettäväksi. Naisen itsenäisyys ja oma talous ovat naisen turva, eivät mitkään kalliit lahjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi kateellinen siitä, että mies elättää. Olen nainen 32 vuotias ja säästöissä reilu 30 000 euroa ja jokainen euro on säästetty itse ja tehty töitä rahan eteen, kaikki reissut yms. hankin itse omilla rahoilla . En ole seurustellut 10 vuoteen tai elänyt muiden siivillä.[/quote

Todella varakkaissa perheissä kukaan ei elätä ketään. Jopa sillä kotirouvalla saattaa ja usein onkin ns omia tuloja, säästöjä, sijoituksia tms. Klo 08.00-16.00 välillä ansaittu tulo jossakin toimistossa, kaupassa jne. ei ole se ainut keino hankkia rahaa/omaisuutta.Rikas mies avioitunee hyvin harvoin täysin köyhän naisen kanssa; "raha menee rahan luokse" Köyhempi on kateellinen, näinhän se vain on!

Vierailija
104/112 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi sosiaalinen pelisilmä ei taida olla kovin kehittynyt, tai sitten hän taitaa olla vähän lapsellinen. Yleensäkin varakkuuden korostaminen ei oikein istu suomalaiseen kulttuuriin.

Toisaalta, hän haluaa tuoda esiin positiivisia ja kivoja asioita, niinkuin aika moni somessa. Ei puolitutuille ehkä halua somessa päivittää suruja tai ikäviä juttuja.

Toisten parisuhdetta ja elämää ei kannata lähteä arvioimaan, mutta itse haluan pystyä elättämään itseni, vaikka oma mieheni saakin paljon parempaa palkkaa. Toisen elätettävänä oleminen olisi jotenkin noloa. Mitä sitten jos parisuhde vaikka loppuu, ja itsellä ei olisi työtä eikä ammattitaitoa? Kiva jäädä tyhjän päälle.

Muuten ihan kiva mielipide ja teksti, mutta miten ihmeessä määrittelet lapsellisuudeksi ja nolostelun aiheeksi että joku tekee eri tavalla kuin sinä haluat?

Vierailija
105/112 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa voi olla monta puolta. Voi olla just sitä, miltä sinulle näyttää.

Voi myös olla sitä, että mies huitelee missä huitelee ja saa vaimon tyytyväiseksi lahjoilla ja rouvalle ihan sama kunhan luksusta riittää.

Voi olla myös sitä, että parisuhteessa on jotain pahasti vinksallaan ja ystäväsi elämä ei ole sellaista juhlahumua kuin somen kautta näkyy. Tätä kieroutumaa hyvitellään sitten lahjoilla ja annetaan parisuhteesta julki se valheellinen kiiltokuvaosio.

Sen verran elämää nähneenä olen huomannut että ne, jotka parisuhdetta hehkuttaa usein ja eniten somessa, taustalla tilanne on ihan joku muu.

Yhdellä pitää "ah niin ihana ja rakas kultsipuppeli" avokkiaan hellan ja nyrkin välissä ja some täynnä onnea ja iloa.

Toisella minä minä mies ylistää vaimoaan maailman parhaimmaksi sielunkumppaniksi ja päivitystä lukiessa tietää että juuri hetkeä aiemmin mies on vuodattanut rakkauttaan toiselle naiselle ja vielä oman vaimon kuullen.

Parisuhdedynamiikkaa on just niin monenlaista kuin on meitä parisuhteessa olijoitakin. Kaikki ei ole aina siltä miltä näyttää.

Vierailija
106/112 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän itse taloudellisesti helppoa ja mukavaa elämää, mutta minusta olisi noloa mainostaa ostoksiaan ja rikkauksiaan. Itse en koe kateutta jos joku näin tekisi somessa, vaan lähinnä myötähäpeää.

Ja toinen pointti, että naisenkin kannattaa kouluttautua, panostaa uraan ja toimentuloonsa, jos arvostaa korkeaa elintasoa. Ei tarvitse elää siivellä ja lesoilla toisen rahoilla. Ja toisaalta ottaa riski, että jos jotain sattuisi, omat siivet ei kanna ollenkaan.

Vierailija
107/112 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi nolompaa jos kaveri esittäisi itse ostaneensa tavarat, vaikka kyse on miehen rahoista. Siksi ei tulisi mieleenkään olla tuollaisesta ärsyyntynyt tai heti ajatella, että mies varmaan pettää kun ostaa lahjoja😅

Vierailija
108/112 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap omat itse säästetyt rahat menee lasten hankintoihin. Viimeinen lause paljastaa aika paljon. Juuri näin. Tyypillinen perhe. Onko lapset joku naisten harrastus? Pistä se miehesi maksamaan ainakin puolet lasten menoista, niin voit itse ostella niitä Marimekon laukkuja omilla säästyneillä rahoillasi ja hehkuttaa siitä netissä.

Vierailija
109/112 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu aina kunkin tyylistä ilmoittaa asia, että ottavatko toiset sen kehumisena vai toteamuksena.

Meillä oli töissä joskus yksi, joka sai pienehkön perinnön. Ilmoitti reippaasti, että saa nyt ostettua jonkinlaisen auton ja ostettua vähän muutakin extraa. Asia ok ja hieno juttu. Oltiin iloisia henkilön puolesta.

Sitten toinen työkaveri..Minun miehen tuntipalkka alkaa nelosella, meillä on sellaisia ja sellaisia autoja, siis tiedätkö mitä tarkoitan, sellaisia harvinaisia. Voi, kukas nyt meillä lähtee kotoa, kun hälytys ilmoittelee, meillä katos on hälytykset koko talossa. Ai, mitäs nyt, jaa pyykkikone lähtee nyt päälle. Ja kaikki harrastukset kävi päivittäin läpi, että kuka, mitä ja kuinka ja paljonko maksaa.

Tuota jatkui päivästä toiseen, oikeesti loputtomasti. Meillä pitkähermoisimmatkin alkoivat tauolla tuskastua ja välttelivät kyseisen ihmisen seuraa. Onneksi ei ollut kauan meillä. En ole kyllä ennemmin tuollaista tavannut enkä onneksi myöhemminkään.

Vierailija
110/112 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että ärsyttää. Jotkut ei tajua omaa leveilyään tai sitten ihan haluavat leveillä. Tuo on kuitenkin vain pintaa, ja pinnan alla voi muhia asioita, jota et kadehtisi yhtään. Lähimmistäänkään ei tiedä, mitä kaikkea heidän elämäänsä kuuluu. Eivät kaikki kerro ikävyyksiä, mutta pitävät kulissit pystyssä. 

Miten niin omaa leveilyään? EHKÄ SÄ et tajua leveileväsi vaatimattomuudellasi, normaaliudellasi, miehelläsi, lapsillasi, koulutuksellasi jne!

Miksi mukamas VARALLISUUDELLA leveily vain katsotaan leveilyksi!? Ei se ole sitä varakkaalle! Hän vain kertoo normaalista päivästään ja elämästään!

On todellakin köyhien ongelma pitää sitä leveilynä! Samoin kun on miehettömän ongelma pitää parisuhdeihquttajaa leveilynä! Jne.

t. rikas ja vidun kyllästynyt ihmisiin, joista leveilen. Pahimpana syyttäjänä oma äitini (rikkauteni on peräisin hänen exältään, isältäni)

Vierailija
111/112 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän varmaan omassa kuplassa mutta joku Marimekon laukku ja loma Lapissa on aika tavallisia asioita jotka on ihan mahdollisia kelle tahansa keskituloiselle. Ihan niinkuin auton vaihtaminenkin. Tuskin noita missään perheessä joka viikko ostellaan.

Vierailija
112/112 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun itselläni on monet asiat elämässä erittäin hyvin, niin ei kyllä ärsytä mitkään muiden hehkutukset. Mitä läheisempi ihminen, sitä iloisempi olen jos hänelläkin menee hyvin. Olen usein monista asioista kiitollinen ja iloinen, mutta en juuri viitsi niistä someen kirjoittaa kun tiedän että muiden onni ärsyttää tai jopa herättää kateutta joissakin. Kuitenkin meillä kaikilla on omat murheemme myös joten turha kadehtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän