Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi mitään, mutta tuttavani helppo elämä ärsyttää

Vierailija
15.03.2022 |

On tilanteessa, että ei käy tällä hetkellä edes töissä. Tekee luottamushommia kotipaikkansa kuntapuolella, siis lähti mukaan politiikkaan ja pyörii toisten elitistien joukossa. Miehensä erittäin hyväpalkkaisessa työssä, jolla elättelee koko perhettä ja ostelee kaikkea kivaa vaimolle, joka treenaa salilla ja ulkoilee, sekä tekee niitä luottamustoimia ajankulukseen. Ja on kotona odottamassa lapsia koulusta kotiin.

Vähän väliä some laulaa, miten ”mieheni varasi meille lomat Lappiin.”, ”Mieheni osti ihana iiik yllätyksen Marimekon laukun.”, ” Mieheni on niin ihana, mikä yllätys taas äitienpäivän aamuna: taustalla jotain kallista merkkitavaraa.” Ja nyt kaiken huippuna pihassa uusi musta bemari, ”Mieheni oli minulle yllätyksenä hommannut uuden auton!!!.”

Siis ihanaa ihanaa ihanaa. Tänne kun tällaista kirjoittaa niin kuulee vaan olevansa kateellinen paskiainen, kaikki muut olisi vaan niin iloisia tietenkin toisten puolesta.

Mietin vaan, että eikö tämä tuttavani ymmärrä oikeasti omaa ärsyttävää tyyliään kehua omilla tavaroillaan ja miehensä tuloilla? Hän muuten on olevinaan niin jalat maassa tyyppi, mutta minusta tämä tyyli jatkuvasti julkaista kallista materiaa ja hehkuttaa sitä että hänelle näitä vaan tulee miehen kautta, on jokseenkin ärsyttävä.

Ja kyllä, itse en moisia saa. Mieheni ei ole mikään kovatuloinen ja kaiken mitä haluan saan kyllä itse ostaa ja säästää. Ja yleensä ne menee lasten hankintoihin kaikki omat säästöt.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä olet kateellinen paskiainen. Jos et halua sitä kuulla, opi olemaan.

Vierailija
42/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä koskaan lakkaa ihmettelemässä kuinka ihmiset kuvittelevat tietävänsä toisten elämästä kaiken.

Julkisesti leuhkii fb n kautta.

Ja kaikki mikä on somessa on totta ja sinne raportoidaan kaikki elämäntapahtumat 24/7/365?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän epäilen ap:n kertomusta. Kaipa sinne someen saa matkoista laittaa ja lahjoista myös ilman että se on leuhkimista.

Itse elän samantyyppistä elämää paitsi että harrastukset ovat erilaisia enkä ole somessa. Kateus on ikävä tauti kokijalleen, on tullut silti huomattua.

Mutta siis ketä ne päivitykset palvelee, ketä varten on tieto siitä mitä lahjoja puoliso on ostanut? Mitä lisäarvoa tällaiset päivitykset tuo niiden katsojille? Vai mietitäänkö postausta tehdessä edes muita ihmisiä? 

Juuri tätä olen miettinyt. Että miksi ja ketä varten näitä tehdään? Ja tosiaan se iänikuinen aloitus ”Mieheni oli taas …” hän haluaa jotenkin ylikorostetusti sitä hehkuttaa miten mies hänelle kaikkea ostelee.

Jos sillä on mitään merkitystä, niin tämä mies ei ole erityisen komea. Siis oikeasti, itseasiassa on aika todella vaatimaton kaveri ulkonäön puolesta, sellainen jota suurinosa naisista ei pitäisi lainkaan viehättävänä. Nostan tämän esiin siksi, koska mietin yrittääkö hän kehua miestä näillä julkisesti kun ei muuten oikein voi. Toki heillä varmasti on muita yhdistäviä arvoja, mutta yritän vain löytää merkityksiä tälle järjettömälle jatkuvalle kehumiselle.

Ja yrittääkö mies edelleen ”ostaa” itselleen suosiota vaimoltaan?

Ap

Ai jos mies olisi komea, sitten saisi hehkuttaa?

En usko että tällä on toisinpäin merkitystä. Nyt se vaan mietityttää, kun ovat aika ”eritasoisia” tämä mies ja tämä vaimo.

Mutta kuten sanottu, en tiedä mitkä arvot heitä yhdistää. Kyse ei ole läheisestä ystävästä, vaan tuttavasta.

Ap

Vierailija
44/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole ärsytyksestä vaan kateudesta eli puhut pahaa "ystävästäsi". Sitä se kateus teettää eikä muuten jää muilta huomaamatta.

Paitsi että kyseessä on tuttava, jonka kanssa joudun tämän tästä olemaan yhteyksissä.

Ap

Vierailija
45/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette ap:n kanssa samaa mieltä: mitä te somessa näytätte? Ettekö tekin laita sinne asioita, joista tulette iloisiksi?

Joku tekee hienoja neuletöitä, toisella on veikeä kissa, kolmas on hyvä kokki ja tekee hienot kattaukset. Miten tämä eroaa siitä, että joku hymyilee shamppanjalasi kädessä huvijahdilla? Jos siis elämässä on muutakin eli esim. perhe, työ, tavallista arkea.

Vierailija
46/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän epäilen ap:n kertomusta. Kaipa sinne someen saa matkoista laittaa ja lahjoista myös ilman että se on leuhkimista.

Itse elän samantyyppistä elämää paitsi että harrastukset ovat erilaisia enkä ole somessa. Kateus on ikävä tauti kokijalleen, on tullut silti huomattua.

Mutta siis ketä ne päivitykset palvelee, ketä varten on tieto siitä mitä lahjoja puoliso on ostanut? Mitä lisäarvoa tällaiset päivitykset tuo niiden katsojille? Vai mietitäänkö postausta tehdessä edes muita ihmisiä? 

Juuri tätä olen miettinyt. Että miksi ja ketä varten näitä tehdään? Ja tosiaan se iänikuinen aloitus ”Mieheni oli taas …” hän haluaa jotenkin ylikorostetusti sitä hehkuttaa miten mies hänelle kaikkea ostelee.

Jos sillä on mitään merkitystä, niin tämä mies ei ole erityisen komea. Siis oikeasti, itseasiassa on aika todella vaatimaton kaveri ulkonäön puolesta, sellainen jota suurinosa naisista ei pitäisi lainkaan viehättävänä. Nostan tämän esiin siksi, koska mietin yrittääkö hän kehua miestä näillä julkisesti kun ei muuten oikein voi. Toki heillä varmasti on muita yhdistäviä arvoja, mutta yritän vain löytää merkityksiä tälle järjettömälle jatkuvalle kehumiselle.

Ja yrittääkö mies edelleen ”ostaa” itselleen suosiota vaimoltaan?

Ap

Ai jos mies olisi komea, sitten saisi hehkuttaa?

En usko että tällä on toisinpäin merkitystä. Nyt se vaan mietityttää, kun ovat aika ”eritasoisia” tämä mies ja tämä vaimo.

Mutta kuten sanottu, en tiedä mitkä arvot heitä yhdistää. Kyse ei ole läheisestä ystävästä, vaan tuttavasta.

Ap

Ehkä sun ei tarvitsekaan tietää, mitkä arvot heitä yhdistävät. Varsinkin, kun on kyse vain tuttavasta. Mä ainakin tykkään sellaisista some-päivityksistä, joissa ihmiset jakavat onnellisia ja iloisia asioitaan. Olipa se sitten kissa, vauva, uusi merkkilaukku tai lomamatka. Jos haluan lukea ikäviä tai surullisia juttuja, luen uutisia 

Vierailija
47/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette ap:n kanssa samaa mieltä: mitä te somessa näytätte? Ettekö tekin laita sinne asioita, joista tulette iloisiksi?

Joku tekee hienoja neuletöitä, toisella on veikeä kissa, kolmas on hyvä kokki ja tekee hienot kattaukset. Miten tämä eroaa siitä, että joku hymyilee shamppanjalasi kädessä huvijahdilla? Jos siis elämässä on muutakin eli esim. perhe, työ, tavallista arkea.

En oikeastaan näytä somessa mitään kehuskeltavaa, pidän ne omana ilonani ja jaan someen enemmän sellaista arkipäivän sisältöä. Ostosten, oli ne omia tai miehen, esittely jossain instassa nyt on vaan ihan liian noloa.

Vierailija
48/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan näytä somessa mitään kehuskeltavaa, pidän ne omana ilonani ja jaan someen enemmän sellaista arkipäivän sisältöä. Ostosten, oli ne omia tai miehen, esittely jossain instassa nyt on vaan ihan liian noloa.

Kenen mielestä noloa? Sinun ilmeisesti.

Minä olen laittanut someen ostamani design-valaisimen ja (omasta mielestäni) täydellisen nojatuolin, jonka todellakin sain lahjaksi mieheltäni. Minut tuntevat ihmiset tietävät, etten ole ökykuluttaja enkä leuhka. Iloitsen siitä, että nyt keski-iässä on elämässä välillä luksusta. Vähänkö on ihanaa, kun mies muistaa monen kuukauden jälkeen, että olen ihastellut jotain, mitä en kuvitellut hänen kelpuuttavan meille ja ostaa sen yllätyksenä.

Vierailija
49/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks fb kaveri on (tai oli silloin, en ole enää fb:ssä) tuollainen, tosin heillä ei ollut kummallakaan rahaa, olivat pätkätöissä hanttihommissa molemmat, mutta rakkautta ilmeisesti oli sitäkin enemmän. KOKO AJAN sitä mun ihana mies teki tänään sitä ja eilen tätä, me oltiin tänään täällä ja tuolla ja ollaan niin rakastuneita, ollaan oltu jo 15 vuotta ja 3 päivää yhdessä, nyt ollaan oltu 15 vuotta ja viikko yhdessä, nyt ollaan oltu 15 vuotta ja puol vuotta yhdessä lässynlässyn lää. Ja lapsen kanssa samaa lässytystä "minun ihana lapseni, minun pikku prinsessani". 

Ei siinä mitään, osaan olla onnellinen muiden puolesta ja tykkäsinkin alussa hänen julkaisuistaan ja minusta ne oli söpöjä. Mutta kun se ei ollut MITÄÄN MUUTA kuin sitä hehkutusta. Joka päivä, aamusta iltaan koska he molemmat olivat työttöminä kotona pääasiassa. Seinäni täyttyi vain hänen jankutuksesta ja hymyilevistä selfieistä. Se alkoi olla jo niin sairasta, että alkoi todella ärsyttämään. Huomasin että hänen muillakin fb-kavereilla alkoi mennä hermot ja lopettivat tykkäyksen alun jälkeen. Mutta hän löysi aina uusia kavereita ja taas tuli uusia tykkääjiä. Ehkä hän oli koukussa juuri tykkäyksiin? Sehän on kuulemma yksi somekoukun muoto. 

Tämän naisen tunsin sitä kautta, että hän oli joskus äitini työkaveri ja sitä kautta hän pyysi minutkin kaverikseen. Kysyin äidiltä oliko hän töissäkin tuollainen jankuttaja. Kuulemma oli hankala työkaveri, eikä oikein tullut toimeen toisten kanssa. Ei varsinainen kiusaaja, mutta vaan hankala ja ärsyttävä, ei oppinut asioita ja hermostui herkästi. Että ehkä siinä on miehellä kestämistä?

Tai mistä minä tiedän, ehkä hän on unelmien vaimo kun noin perhettään palvoo? Mutta joku raja siinä hehkuttamisessakin, ei ole ihan tervettä. Esimerkiksi itselläni oli siihen aikaan 2 kissaa ja koira, enkä jatkuvasti niistä hehkuttanut seinälläni vaikka niitä rakastin yli kaiken, koska tiesin ettei muut jaksa sellaista RAKASTAN RAKASTAN NÄITÄ KARVAPALLEROITA ja kuvia niistä eestä ja takaa ja lopuksi hymyilevä selfie itsestäni. Ja siis monta kertaa PÄIVÄSSÄ tämä saman asian jankuttaminen. 

Se on aluksi muiden silmissä söpöä, mutta sitten siitä tulee sairaaloista ja jopa vähän pelottavaa. 

Vierailija
50/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele lukemaan rivien välistä. Mitä enemmän jotain pitää alleviivata sitä vähemmän se pitää paikkaansa. Kerta somessa ylpeilee rikkauksillaan niin selvästi muu puoli on rempallaan.

Tämä on todella hämmentävä ajatus, miksi aina kuvitellaan näin? Minulla on hyvätuloinen mies, itselläkin ihan ok tulot ja kiva työ, ja aktiivinen some jonne jaan paljon sitä miten ihanaa elämä on. Eikä se ole feikkiä, meillä menee ihan oikeasti kaikinpuolin hyvin, enkä koe sen jakamista miksikään kehumiseksi.

Vierailija
51/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää miehensä varallisuudella leuhkivat. Yleensä nämä kehuskelijat ovat itse kouluttamattomia ja heiltä puuttuu kaikenlainen yleissivistys. Tulee aina tunne, että heillä on alemmuudentunne, jonka takia pitää korostaa rikasta ja ulkokultaista elämäänsä.

Eräs tuttavani on puolestaan väitellyt tohtoriksi ja on menestynyt elämässään. Hän ei tee menestymisestään minkäänlaista numeroa. En ole yhtään kateellinen. Hän on itse tehnyt kovan työn ja opiskellut pitkälle ja ansainnut menestyksensä. Olen aidosti iloinen hänen puolestaan. Hänellä on laaja yleissivistys ja meitä kumpaakin kiinnostaa mm. kulttuuri, kirjallisuus, historia.

Vierailija
52/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina selitetään kateutta pois sellaisella puheella että no älä huoli, sen elämä on oikeasti varmaan tosi kurjaa. Eikö tuo ole tosi toksista käytöstä? Entä jos sen elämä ei oikeasti olekaan kurjaa vaan se vaan on onnellinen ja jakaa onnellisia juttuja? Jos harmittaa, piilota hänen julkaisut. Ennen sitä kannattaa kyllä katsoa myös peiliin ja miettiä mistä se ärsytys ja kateus kumpuaa. Miten oma elämä voi? Unohda se tuttava ja tutkaile omaa elämääsi. Elätkö unelmaasi? Miksi et?

Vierailija
53/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mitä kaikkea ap ois saanut aikaiseksi jos ois käyttänyt tähän aloitukseen ja tuttavan kadehtimiseen käyttämänsä energia tehokkaammin johonkin muuhun..

Vierailija
54/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vttu taas

Vierailija
55/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kai vähän outo, mutta koitan ilahduttaa muita somessa. Aika vähän näytän siellä henkilökohtaista elämääni, mutta teen huomioita maailmasta. Joskus jaan meemejä, koitan hauskuuttaa. En ole erityisen tuottelias somettaja. Ajattelen some-kavereitani ns. yleisönä. Mitä asioita puhuisin live-yleisön edessä, niitä asioita puhun somessakin. Joskus tuntuu, että monet eivät edes mieti yleisöä, tai tyydyttävät jotain omaa tarvetta, että oma itse tulee itselle paremmin näkyväksi kun siitä raportoi someen. 

Vierailija
56/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ap n vaan vaihtaa seuraa?

???

Vierailija
57/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös vastaavia ystäviä ja tuttavia, joiden elämä tuntuu aivan ihanalta somen kautta. Ja myönnän olleeni myös kateellinen. Mutta kun parin tapauksen kohdalta tutustuin kunnolla ja sain tietää mitä todellisuus siellä kaiken ihanan takana on, niin kateus kyllä lähti.

Yksi miestään kovasti kehuva ja kaikella maallisella mammonalla siunattu nainen on todellisuudessa kärsinyt lapsettomuudesta. Hänellä on useita keskenmenoja ja pahimpana oli melkein loppuun asti kestänyt raskaus, jossa lapsi kuoli kohtuun ja hän joutui synnyttämään kuolleen vauvan. Kyseinen ihminen on todennut mulle, että katselee kateellisena mun somea, jossa aina silloin tällöin julkaisen lasten kanssa tehdyistä asioista. Vaikka kuinka kävin teinitytön kanssa kivalla viikonloppureisulla (säästettiin pari vuotta ja hartaasti suunniteltiin).

Toisella taas on sisarus, joka on syvällä huumemaailmassa. Tuttavani on usein etsimässä sisarustaan, tukemassa päihteettömään elämään, pettymässä kun taas retkahti, pelkää yöllisiä puhelinsoittoja, sisarus saattaa myös tulla milloin vain oven taakse sekoilemaan ja uhkailemaan. Ihan hirvittävä helvetti! Mutta somen perusteella hän elää mukavaa perhe-elämää ilman huolen häivää, kaunis koti ja hulppea mökki, ennen koronaa useita matkoja vuodessa (paljastui että vain reissussa uskaltaa rentoutua, siksi tekevät paljon matkoja).

Olenkin todennut, että some on somea, siellä asia voi näyttää ihan siltä miten itse tulkitset ja totuus olla paljon pahempi.

Vierailija
58/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ärsyttäviä henkilöitä voi piilottaa somekanavilta (ei tarvii välttämättä lakata seuraamasta).

Pidän kyllä ihan vajaamielisen touhuna, jos aikuinen ihminen leuhkii tavaroilla. Toki se oma ihana arki ja juhla saa näkyäkin, eikä piilotella tarvitse. Mutta että joku laittaa oikeesti kuvan someen jostain laukusta ilman mitään funktiota?Jessus...

Vierailija
59/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit kaikki päivät sitä kaveria? Kuulostaa vähän siltä.

Vierailija
60/112 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elää helppoa ja mukavaa elämää, niin sitä ei saa näyttää edes ystäville?!

Ei siellä välttämättä ole mitään ongelmia tai negatiivisia asioita, joita peitellään. Joillain elämä on tuollaista. Sallittakoon se heille. Kateellista ja pahansuopaa selkäänpuukottajaa ei kaipaa kukaan.

No tottakai siellä on ongelmia ja negatiivisia asioita taustalla, surkeaa seksielämää, mies pettää, riitaa siitä ja tuosta.

No, kyllä se sota joka tapauksessa opettaa kun rikas mies tulee rintamalta minigrip pussiin mahtuvana ja bemari räjähtää tykistötulessa, lapset kuolevat räjähdyksessä eli kermaperseet saavat maistaa oikeaa elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä