Luen matematiikkaa yliopistossa ja pidän itseäni kaikkein älykkäimpänä
Ihan vaan siksi, että tyhmät ei pärjää matikassa. Olin jo ala-asteella luokan paras matikassa, vaikka en koskaan tehnyt mitään töitä koulun eteen. Sitten yläasteella painotettu matikka, lukiossa pitkä matikka ja fysiikka, sitten yliopistoon lukemaan matikkaa.
Eli pidän itseäni kaikkein älykkäimpänä ihmisenä, koska matikka on kaikkein älykkäimpien aine, ja olen siinä parempi, kuin kukaan muun. Siksi katson ihmisiä jatkuvasti pahasti ja olen ''ylimielinen'', tosin ylimielinen ei voi olla jos on vaan paras.
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:14"]
Matematiikka on systemaattisen logiikantajun kiteytymä. Tieteellisen ajattelun perusta.
Mikäs siinä. Minäkin menen opiskelemaan matematiikkaa, mutta minulla on tutkinto luonnontieteistä.
Matematiikassa on sen tajuton vaatimus täsmällisyydelle. Siinä missä fyysiikko ratkoo ongelman intuitiivisella logiikalla, matemaatikko vielä pohtii.
Matemaatikko on tyytyväinen köyhänä, koska sisäinen maailma on palkitsevampi paikka hänelle. Ei matemaatikko halua tehdä rahaa. Ääritapauksissa hän ratkaisee ongelman ilmaseksi ja haistattelee palkinnolle. Hieno asenne! Eivät ainakaan ole pinnallisia.
[/quote]
Olet aivan tajuttoman sekaisin :D
Luulet että matematiikka on pelkkää numeroilla pelleillyä?
Fysiikkaa ei olisi ilman matematiikkaa.
Ilman matematiikkaa oltais vieläkin kivikaudella :D
ap
[/quote]
WTF
En sanonut. En varsinkaan puhunut mitään numeroista. Matemaatikot on joskus vaan vähän hassuja. Riippuu matemaatikosta, pitääkö hän numeroista vai ei.
Matematiikka on siis systemaattisen loogikan kiteymä. Miten se implikoi kaavoja ja numeroita. Grigori Perelman on tosi äijä. Sille pitäisi järjestää kansainvälinen liputuspäivä. Se hylkäsi miljoonan taalan palkinnon, koska ei pitänyt palkitsijoita kyvykkäinä.
Ap vaikuttaa hieman ylimieliseltä. En usko, että hän on Suomen tai edes yliopistonsa paras.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:11"]Hyvä, jos olet tyytyväinen. Itse arvostan tunneälyä enemmän.
[/quote]
Tunne ja äly kyllä sanoinakin hylkivät toisiaan..
"Tunneäly" on keksitty lohduksi niille, jotka sen satasen pinnassa pörräävät.
:D minäkin opiskelen matematiikkaa, mutta en missään nimessä koe olevani muiden yläpuolella tai uskomattoman älykäs! Olen matemaattisesti älykäs, mutta tässä maailmassa sillä ei vielä pitkälle pötki.
Ja ihmisten älyä ei koulupaikan perusteella määritellä... Se, että opiskelet matematiikkaa, ei tarkoita, että olisit äärimmäisen hyvä edes matematiikassa (kaikkihan siihen kouluun pääsee), hattua nostan vasta sitten, kun saat paperisi ulos siitä koulusta...
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:11"]Hyvä, jos olet tyytyväinen. Itse arvostan tunneälyä enemmän. [/quote] Tunne ja äly kyllä sanoinakin hylkivät toisiaan.. "Tunneäly" on keksitty lohduksi niille, jotka sen satasen pinnassa pörräävät.
[/quote]
Tunneäly? Mitä se on?
Tiedän monta empaatikkoa, jotka ovat kylmiä ihmisiä, mutta äärimmäisen tunneälyisiä.
Tiedän monta sympaatikkoa, jotka ovat lämpimiä ja miellyttäviä ihmisiä. Minä en ymmärrä empaatikkoja, koska kaikki on niin vakavaa heille. Sympaatikot nauttivat matemaatikkojenkin seurasta, koska saavat heidät ulos kuorestaan.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:14"]
Eli pidän itseäni kaikkein älykkäimpänä ihmisenä, koska matikka on kaikkein älykkäimpien aine, ja olen siinä parempi, kuin kukaan muun. Siksi katson ihmisiä jatkuvasti pahasti ja olen ''ylimielinen'', tosin ylimielinen ei voi olla jos on vaan paras.[/quote]
Hyvä hyvä, laitapa sitten älynlahjasi käyttöön ja Suomi nousuun. Jos et, niin eipä voisi vähempää kiinnostaa - hukkaan meni sekin äly.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:15"]
Eli pidän itseäni kaikkein älykkäimpänä ihmisenä, koska matikka on kaikkein älykkäimpien aine, ja olen siinä parempi, kuin kukaan muun. Siksi katson ihmisiä jatkuvasti pahasti ja olen ''ylimielinen'', tosin ylimielinen ei voi olla jos on vaan paras.[/quote]
Hyvä hyvä, laitapa sitten älynlahjasi käyttöön ja Suomi nousuun. Jos et, niin eipä voisi vähempää kiinnostaa - hukkaan meni sekin äly.
[/quote]
Äly ja menestys eivät ole synonyymejä. Tekijät menestyvät. Matemaatikot eivät ole tekijöitä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:20"]
[/quote]
Äly ja menestys eivät ole synonyymejä. Tekijät menestyvät. Matemaatikot eivät ole tekijöitä.
[/quote]Kai niillä jotain virkaa pitäisi olla. Vai koulutetaanko niitä vain kun ei muutakaan keksitty?
Jos näin, niin kannattaisi sitten hankkiutua johonkin hyödyllisempiin hommiin.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:16"]Älykkäät tekevät rahaa. Sinä päädyt opettamaan matematiikkaa teineille yläasteelle.
[/quote]
Tai sitten investointipankkiin, hedge fundiin tai equity-firmaan tekemään rahaa.
Harmittaa, etten itse lukenut matikkaa yliopistossa.
Itsehän menin opiskelemaan matikkaa yliopistoon kun en muualle päässyt.. Ja siellä oli paljon semmoisia ihmisiä, jotka hakivat lähinnä teknillisiin yliopistoihin. Voithan tietty olla itsestäsi ylpeä, mutta muiden silmissä olet tavan tallaaja (ja minun silmissäni idiootti ylimielinen juntti jolla on liian suuret luulot itsestään) :D
Hochmut geht vor dem Fall. Jos olet niin älykäs kuin kuvittelet, niin kai sinä tämänkin selvität muilta kysymättä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:20"]
[/quote]
[/quote]Kai niillä jotain virkaa pitäisi olla. Vai koulutetaanko niitä vain kun ei muutakaan keksitty?
Jos näin, niin kannattaisi sitten hankkiutua johonkin hyödyllisempiin hommiin.
[/quote]
Ne miettii todistuksia ja ongelmia. Tulokset voivat tulla vasta monen sadan vuoden päästä, mutta ne saattavat olla maailmaa mullistavia ja ovat olleetkin. Matemaatikot ovat investointi tulevaisuuteen. Heitä koulutetaan hyvin vähän.
Mä oon matemaattisesti lahjakas, mutta en mä sillä yleensä lesoile. Ei oo tarvis.
Voi sinua. Älykkyyttä on monenlaista. Ja voisit kokeilla lukea teknillisellä yliopistolla laajaa fysiikkaa, jollei haasteet matematiikassa riitä.
Todella älykkäät tietävät etteivät tiedä vielä mitään. Mutta jatka toki lukemistasi.
En nyt ehkä vielä leijuisi tuolla matematiikan opiskelulla, kun saman homman aloittaa monta sataa opiskelijaa joka vuosi ihan vaan pienessä Suomessa. Palataan asiaan sitten, kun olet tuottanut jotain uutta tietoa/todistanut jotain aiemmin todistamatta jäänyttä. Nythän sinä vaan opit sitä samaa, mitä sadat muutkin ja todistelet sata miljoonaa kertaa todistettuja hypoteeseja. Vau kun oletkin uniikki lumihiutale.
T. Fysiikan maisteri, joka ei koskaan kestänyt niiden tiedekunnassa varsin runsaslukuisten ylimielisten kaikkitietävien pentujen seuraa
Mun mielestä matematiikka on fiksujen juttu, eikä sitä tyhmemmät tajua.
Mulle se on liian haastavaa.
Hienoa. Mutta kyllä se hymy hyytyy, kun yrität iskeä naista tai myydä osaamisesi työnantajalle. Mensan testit tai yliopiston oppiarvot ovat tänä päivänä kevyttä kamaa tosielämässä.
Oikeustieteelliseen ja lääketieteelliseen pyritään.
Matematiikkaa lukemaan anellaan ihmisiä kotoa...
Ok. Minä taas pidän älykkäimpänä niitä, jotka opiskelevat fysiikkaa tai astronomiaa. Tai genetiikkaa. Minulle luonnontieteilijät on ykkösiä, sen jälkeen tulee lääkärit (esim. neurokirurgiaan erikoistuvat), sitten ehkä oikeustieteilijät. En itse kauheasti arvosta kauppakorkeakoululaisia enkä teekkareita (paitsi arkkitehtejä ja avaruusteknologiaan erikoistuneita). Pidän älykkäinä myös klassisen musiikin opiskelijoita ja muita taidealojen ihmisiä. Kukin arvottaa eri aloja erilailla ja nämä on mielipideasioita. :)