Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini "varasti" esikoiseni nimen

Vierailija
20.08.2015 |

Harmittaa niin helkkaristi. Oon nuoresta asti ollut todella mieltynyt Aurora -nimeen, ja mulla on ehkä 15-vuotiaasta asti ollut toiveena, että jos joskus saan tyttären niin annan hänelle kyseisen nimen. Ollaan nyt yritetty miehen kanssa lasta toista vuotta ja sovittu, että jos tyttö tulee, niin hänelle tulee sitten nimeksi Aurora.

No, toistaiseksi ei oo lykästänyt, mutta oman lapsen sijaan mulle on siunaantumassa uusi pikkusisko, kun äiti päätti pyöräyttää uuden miehensä kanssa kehiin vielä yhden iltatähden. Äiti on nyt viimeisillään raskaana ja täräytti tänään Facebookiin päivityksen, jonka mukaan iltatähti AURORAn laskettuun aikaan on tasan viikko. Ja kommenteissa kymmenittäin onnentoivotteluja ja kehuja kauniista nimestä.

En nyt oo vielä edes pystynyt ottamaan yhteyttä äitiini ja juttelemaan hänen kanssaan, kun on niin surullinen ja sekava olo ja tuntuu, että täytyy selvitellä ajatuksia. Tiedän äitini olevan ENEMMÄN kuin tietoinen Aurora-nimen merkityksestä mulle, koska olen tosiaan melko nuoresta asti ollut rakastunut nimeen ja myös maininnut useampaan otteeseen äidilleni haluavani antaa kyseisen nimen jonain päivänä omalle lapselleni. On vaan todella surullinen ja tavallaan vähän vihainenkin olo, vaikkei nimiä nyt voi varailla ja äiti vaan sattui pamahtamaan ennen mua paksuksi.. Tää äidin raskaus on muutenkin vähän kirpaissut, kun ollaan itse yritetty niin hartaasti lasta tyhjin tuloksin.

En jotenkin saa itse puettua yhtään pettymystäni edes sanoiksi äidille. Vai kannattaisko vaan olla sanomatta mitään? Ylireagoinko ihan totaalisesti? Harmittaa niin paljon. Eihän tää nyt mikään maailmanloppu ole ja ihania nimiä on maailma täynnä, mutta tällä tietyllä nimellä oli just erityinen merkitys mulle.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurorasta tulee mieleen Auroran sairaala, joka lapsuudessani oli lastensairaala, sen jälkeen hiv-sairaala ja nykyisin psykiatrinen sairaala.

Vierailija
2/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada äitiäsi vaihtamaan nimen. Selitä kuinka tärkeä se nimi on sulle. Tee kunnolla selväksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa piireissä äiti ja tytär yrittävät raskaaksi samaan aikaan?

Vierailija
4/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön teko äidiltäsi!

Vierailija
5/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha sun äiti on, entä kuinka vanha sinä?

Vierailija
6/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää mutsi, ei voi muuta sanoa..

Vierailija
7/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen, että äitisi ajatteli nimetä lapsensa Auroraksi iloisena yllätyksenä sinulle. Kun on tiennyt sen olevan tärkeä nimi sulle, eikä teille ole lasta tullut. Ymmärrän kyllä harmituksesi. Kannattaa keskustella äitisi kanssa ennen kun nimi annetaan virallisesti.
Ja voihan olla, ettei teille tyttöä tule koskaan, vaikka lapsi/lapsia tulisikin, niin jää nimi käyttämättä kokonaan sitten. En tarkoita pahalla, mutta onhan sekin mahdollisuus hyvä ottaa huomioon.

Vierailija
8/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joo

Vierailija
9/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien välimme ovat olleet niin viileät, että puhut sinua harmittavista asioista mielummin nettipalstalla, kuin minun kanssani? Olen pahoillani. Ota yhteyttä.

Vierailija
10/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:24"]

Mistä lähtien välimme ovat olleet niin viileät, että puhut sinua harmittavista asioista mielummin nettipalstalla, kuin minun kanssani? Olen pahoillani. Ota yhteyttä.

[/quote]

:D

Vierailija
11/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tän on väliä kun sinä et ole lasta saanut? Äitisi varmaan ajatteli tätä sulle iloisena yllärinä.

Vierailija
12/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se Aurora olla vaan sellanen työnimi ja annettu isosiskoa ajatellen tietäen että se on tälle tärkeä nimi.

Vierailija
13/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä liian lapsellinen saamaan omia lapsia. Kasva aikuiseksi, ja yritä sitten uudestaan.

Vierailija
14/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:24"]Mistä lähtien välimme ovat olleet niin viileät, että puhut sinua harmittavista asioista mielummin nettipalstalla, kuin minun kanssani? Olen pahoillani. Ota yhteyttä.
[/quote]
Puhuisit itse tyttäresi kanssa ennen somejulkistamista, onko ok varastaa hänelle tärkeä nimi omaan käyttöön.

Vierailija
15/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:24"]Mistä lähtien välimme ovat olleet niin viileät, että puhut sinua harmittavista asioista mielummin nettipalstalla, kuin minun kanssani? Olen pahoillani. Ota yhteyttä.
[/quote]
Puhuisit itse tyttäresi kanssa ennen somejulkistamista, onko ok varastaa hänelle tärkeä nimi omaan käyttöön.
[/quote] itke äitilles

Vierailija
16/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Ainakaan ei ole enää sellainen olo että ylireagoin. Mun äiti ei yrittänyt lasta, raskaus tuli koko perheelle aika isona shokkina kun äidillä on ikää jo 42 vuotta. Itse täytän pian 25.

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:21"]

Mulle tuli mieleen, että äitisi ajatteli nimetä lapsensa Auroraksi iloisena yllätyksenä sinulle. Kun on tiennyt sen olevan tärkeä nimi sulle, eikä teille ole lasta tullut. Ymmärrän kyllä harmituksesi. Kannattaa keskustella äitisi kanssa ennen kun nimi annetaan virallisesti. Ja voihan olla, ettei teille tyttöä tule koskaan, vaikka lapsi/lapsia tulisikin, niin jää nimi käyttämättä kokonaan sitten. En tarkoita pahalla, mutta onhan sekin mahdollisuus hyvä ottaa huomioon.

[/quote]

Ei hätää, en ota pahalla. Tää vaihtoehto ei oo käynyt mielessäkään, mutta kieltämättä ihan mahdollista tämäkin.. Ehkä tässä on nyt vaan pakko niellä pettymys ja kerätä itsensä ja pirauttaa äidille, kaipa tässä on saattanut olla ihan hyvät aikomukset taustalla (vaikka pieleen menikin).

Vierailija
17/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan: olet 28v ja äitisi on 54v?

Vierailija
18/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis puhunut Aurora-nimen antamisesta äidillesi lähiaikoina? Vai silloin teininä vain kun sen keksit? Äitisi ehkä ihastui myös nimeen, ja ajatteli, ettet enää haluaisi sitä antaa, monilla nimittäin vaihtuu mieltymykset nimien suhteen teini-iän jälkeen... Varsinkin jos äitisi ei tiennyt että yritätte nyt vauvaa? 

Vierailija
19/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin räjähtäisin mutsilleni ihan kunnolla ja pokkana nimeäisin oamnkin muksuni Auroraksi....siinähän mami sitten sais miettiä ja selitellä muille.

Vierailija
20/63 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lukenu tän jutun jo aikasemmin. Vanha.