Mies +40 v: "en halua, että kukaan rajoittaa minua, enkä voi luvata itsestäni mitään" - mitä tästä pitäisi ajatella?
+40 v mies on jo vuosia sitten eronnut, aiemmasta liitosta 2 varhaisteiniä. Mies hokee, että ei halua kenenkään rajoittavan häntä eikä voi luvata itsestään mitään. Tämän siis sanoi, kun kerroin, että haaveilen tulevaisuudessa lapsista. Olen miestä reilusti nuorempi.
Mutu sanoo, että mies ei ole sitoutumiskykyinen, olenko oikeassa?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjustaa jo etukäteen sitä, että pettää, tekee mitä haluaa, ei sitoudu, ei ota vastuuta mistään ja on kaikinpuolin kelvoton parisuhteeseen. Älä tuhlaa aikaasi tuommoiseen mieheen.
Sanoo suoraan ettei tahdo lapsia tai sitoutua, silti kiristään että tulee 'pettämään'. Uskomatonta.
Mies sanoo, ettei kukaan saa rajoittaa häntä. Tällä voi myöhemmin yrittää luistaa ihan mistä tahansa, myös pettämisestä. Onhan yksiavioisuuskin rajoittamista.
No, tähän taitaa sopia: Jätä se sika.
Emme ole riippumattomia mistään ja siksi kyse on aina valinnasta, joka riippuu seurauksista, kun ne laskee.
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua ap, miehellä jolla on jo tuon ikäiset lapset ja ikääkin alkaa olla, ei taatusti ole mitään haluja enää ruveta pikkuvauva ja pikkulapsi elämään..
Ei, päinvastoin: Miehillehän on tyypillistä se, että 40-50-vuotiaana heille tulee uudestaan vauvakuume ja alkavat toiselle kierrokselle, vaikka heillä olisi isotkin lapset aiemmista suhteista.
Tyypillistä ehkä - itse tein erottuani nelikymppisenä päätöksen että ainakaan yhtään lasta ei enää minkään tai kenenkään kanssa. Vasektomia oli helppo ratkaisu tuossa kohdassa, kun ne lapset oli tehty. Aikaa on mennyt viisi vuotta ja täytyy sanoa että tuo oli avioeron jälkeen parhaita päätöksiäni elämässä.
Mutta toki jotkut haluavat sen uuden perheen siinä sitten vielä, toivottavasti löytävät sitten samanmoisen kumppanin siihen. Miten kukaan jaksaa sitä rumbaa uudestaan vielä tässä iässä?
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua ap, miehellä jolla on jo tuon ikäiset lapset ja ikääkin alkaa olla, ei taatusti ole mitään haluja enää ruveta pikkuvauva ja pikkulapsi elämään..
Ei, päinvastoin: Miehillehän on tyypillistä se, että 40-50-vuotiaana heille tulee uudestaan vauvakuume ja alkavat toiselle kierrokselle, vaikka heillä olisi isotkin lapset aiemmista suhteista.
Tyypillistä ehkä - itse tein erottuani nelikymppisenä päätöksen että ainakaan yhtään lasta ei enää minkään tai kenenkään kanssa. Vasektomia oli helppo ratkaisu tuossa kohdassa, kun ne lapset oli tehty. Aikaa on mennyt viisi vuotta ja täytyy sanoa että tuo oli avioeron jälkeen parhaita päätöksiäni elämässä.
Mutta toki jotkut haluavat sen uuden perheen siinä sitten vielä, toivottavasti löytävät sitten samanmoisen kumppanin siihen. Miten kukaan jaksaa sitä rumbaa uudestaan vielä tässä iässä?
Olen samaa mieltä. Luulen että vanhemmiten miehet tekevät lisää lapsia naisen mieliksi. Toki useimmat rakastavat lapsiaan, mutta en usko tuohon 40-50v miesten yleiseen vauvakuumeeseen.
Vierailija kirjoitti:
No tarkoittaisiko sitä, että hän ei halua kenenkään rajoittavan häntä eikä voi luvata itsestään mitään?
Millä hieroglyfeillä teille mammoille pitäisi kommunikoida, että ymmärtäisitte?
Tätä mäkin ihmettelen. Voiko tuota nyt suoremmin enää sanoa, että ei halua sitoutua? Miten tyhmä pitää ihmisen olla, että tuosta vielä miettii, että jospa tällainen mies voisi olla minun tulevien lasteni isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tarkoittaisiko sitä, että hän ei halua kenenkään rajoittavan häntä eikä voi luvata itsestään mitään?
Tätä mäkin ihmettelen. Voiko tuota nyt suoremmin enää sanoa, että ei halua sitoutua? Miten tyhmä pitää ihmisen olla, että tuosta vielä miettii, että jospa tällainen mies voisi olla minun tulevien lasteni isä?
Luultavasti trolli, mutta kyllä täällä moni alapeukuttaa ja pitää tuota miestä sikana, teininä, sitoutumiskammoisena ja vaikka minä. Tosi outoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna henkisen teinin olla, aloittaja.
Suosittelen ikäistesi ja fiksujen miesten kanssa seurustelemista.
En ymmärrä miten hän on "henkisesti teini"? Eikös hänellä ole jo lapset hankittu? Miksei voi olla vain parisuhteessa ilman uusia lapsia. Ihan ihmeellistä kaksinaismoralismia... Tinder täynnä naisia jotka etsivät vain parisuhdetta, lapset jo hankittu. En näe siinä yhtään mitään vikaa. Mies vielä on kertonut aplle totuuden eikä valehtele seksin toivossa, kuten monet tekevät.
Ei siinä olekaan mitään vikaa, jos sen noin ilmaisee. Tämän aloituksen mies on vain kryptisesti todennut ettei halua mitään rajoituksia, eikä häneltä ei saa odottaa yhtikäs mitään. Itse en tulkitsisi sitä kyllä niin, että kyseinen mies haluaisi vain parisuhteen ilman lapsia. Minusta tuo kuulostaa siltä, että haluaa korkeintaan hauskan pitoa ilman minkäänlaisia sovittuja sitoumuksia ja velvollisuuksia, eikä häneen voi luottaa (koska häneltä nyt ei saa odottaa yhtikäs mitään)
En pitäisi ihanteellisena mihinkään muuhun, kuin avoimeen fwb-suhteeseen. Siinä ei tokikaan ole mitään vikaa, jos itsekin sitä etsii mutta mihinkään pitkäaikaiseen perhehaavein ei kannata lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna henkisen teinin olla, aloittaja.
Suosittelen ikäistesi ja fiksujen miesten kanssa seurustelemista.
En ymmärrä miten hän on "henkisesti teini"? Eikös hänellä ole jo lapset hankittu? Miksei voi olla vain parisuhteessa ilman uusia lapsia. Ihan ihmeellistä kaksinaismoralismia... Tinder täynnä naisia jotka etsivät vain parisuhdetta, lapset jo hankittu. En näe siinä yhtään mitään vikaa. Mies vielä on kertonut aplle totuuden eikä valehtele seksin toivossa, kuten monet tekevät.
Ei siinä olekaan mitään vikaa, jos sen noin ilmaisee. Tämän aloituksen mies on vain kryptisesti todennut ettei halua mitään rajoituksia, eikä häneltä ei saa odottaa yhtikäs mitään. Itse en tulkitsisi sitä kyllä niin, että kyseinen mies haluaisi vain parisuhteen ilman lapsia. Minusta tuo kuulostaa siltä, että haluaa korkeintaan hauskan pitoa ilman minkäänlaisia sovittuja sitoumuksia ja velvollisuuksia, eikä häneen voi luottaa (koska häneltä nyt ei saa odottaa yhtikäs mitään)
En pitäisi ihanteellisena mihinkään muuhun, kuin avoimeen fwb-suhteeseen. Siinä ei tokikaan ole mitään vikaa, jos itsekin sitä etsii mutta mihinkään pitkäaikaiseen perhehaavein ei kannata lähteä.
Siltä kuulostaa. Miksi pitäisi aina ollakaan suhteessa, ihan tervettä olla sinkkunakin! Ap voi kyllä tämän miehen unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kenenkään mamma enkä tule koskaan olemaan vaikka nainen olenkin.
Olen täysin samoilla linjoilla tämän kyseessä olevan miehen kanssa; en anna kenenkään rajoittaa itseäni enkä todellakaan lupaa yhtään mitään.
En aloita yhtään mitään kenenkään kanssa joka tätä ei selkeästi ilmaistuna tajua.
Ei ole minkään valtakunnan halua eikä aikomusta vapaudestani luopua, ja joka sitä ei hyväksy saa mennä.
En ymmärrä olettamusta ja odotusta että kaikki olisi vat hinkumassa mihinkään sitovaan suhteeseen. Kun ei ole. On, on ollut ja tulee olemaan miehiä ja naisia jotka siihen eivät halua ja jos ettäe pysty sitä hyväksymään se on teidän ongelmanne.
Olet av-mamma.
Ei halua sitoutua suhteeseen kanssasi, seksiä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Mies-suomi sanakirja
Mies: "En halua, että kukaan rajoittaa minua, enkä voi luvata itsestäni mitään."
Suomi: "Yksipuoleisesti naisen pitää myötäillä minua kaikessa, olla uskollinen, olla vaimo/äiti/terapeutti ja antaa seksiä vähintään niin usein kuin sitä haluan. Tämä ei koske kuitenkaan minua, en ole vastuussa mistään, voin pettää, valehdella ja muuta, koska sanoin, etten voi luvata itsestäni mitään."
Korjaan vähän:
"En enää elämäni tässä vaiheessa halua alkaa leikkimään kotia, pidän optioni auki ja katselen mitä vastaan tulee ja mihin mieli vie. Kanssani pääsee kanssakäymiseen tältä pohjalta, olet tervetullut mutta jos alat kuvitella jotain muuta niin se on oma häpeäsi."
Puolassa myydään 500e luovutettua spermaa. Sinuna kävisin ja tekisin lapsen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä huvittava ketju kertakaikkiaan!
Yleensä täällä kivitetään mies, joka uskottelee naiselle ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa haluavansa perheen ja lapsiarjen ja farmariauton ja kultaisennoutajan. Mutta todellisuudessa haluaakin huvia ja hauskanpitoa naisen kustannuksella.
Nyt kun mies selkeästi ja rehellisesti kertoo, että haluaa pitää vapauden ja ei lupaa mitään (lue edellinen kappale), on hän:
-traumatisoitunut
-miesvauva
-henkisesti teini
-Peter PanJa mitä vielä, ei jäänyt kaikki nimitykset edes mieleen.
Minä taas sanon että mahtava mies, joka tietää mitä haluaa. Annan aloittajalle ohjeeksi, että tee itsellesi selväksi mitä SINÄ itse haluat ja sen jälkeen teet tarvittavat toimenpiteet. Mies ei ole tehnyt tässä tapauksessa mitään väärää vaan kertonut kaiken olennaisen itsestään. Kaikki ei halua kotileikkiä, varsinkaan jos sitä on leikkinyt jo puolet elämästään, tai vaikka ei olisi leikkinyt milloinkaan. Se että kotileikki ei kiinnosta ja hän sen ääneen sanoo, ei tee miehestä "kakaraa" tai "miesvauvaa". Päinvastoin se tekee hänestä hyvinkin vastuullisen aikuisen, kun kertoo heti alkuun mikä on asian laita.
Kirjoitan saman jo kolmannen kerran; hyvin sanottu! Onko naisilla jonkinlainen oletus että miehen pitää suostua siihen mitä nainen haluaa? Nyt ei vain aplla ja miehellä osuneet tarpeet kohdilleen, siirry seuraavaan ap äläkä tuhlaa aikaa!
No totta helvetissä on, ainahan kaiken pitäisi mennä naisen ehdoilla. Jopa silloin kun mies sanoo suoraan ja peittelemättä mikä on homman nimi ja mitkä ovat ehdot, se on silti miehen vika että nainen ei saa sitä mitä haluaa. Nainen on luonnoltaan narsistinen.
Mies on 40+, kaksi varhaisteini-ikäistä lasta.
Sinä olet lapseton, reilusti nuorempi nainen joka haluaa omia lapsia.
Mies on tehnyt reilusti selväksi, ettei halua sinun kanssasi parisuhteeseen eikä lisää lapsia, joten mitä tällä aloituksella oikein haet?
Olet sopiva piriste elämään juuri tuollaiselle 40+ eronneelle isälle, mutta muutut rasitteeksi jos alat haluamaan sitoutumista ja lapsia.
Jos itse haluat vakavampaa ja omaa perhettä, etsi joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Siihen on syynsä, miksi ei elä enää ydinperheenä. Jättäisin kiertoon, koska kertoo myös miehen itsekkyydestä jotain. Tosi kylmästi sanottu ja kiinnostus sammuisi tuollaisen kommentin jälkeen. Siinä sitten viiskybäsenä saa ihmetellä rauhassa kun ei enää käy flaksi.
Ei tuossa ole kyllä mitään kylmää, on vaan rehellinen.
En näin naisena ymmärrä, miksi kyseinen mies nähdään täällä jotenkin surkeana tapauksena?
Eihän hänessä ole AP:n kertoman mukaan mitään haukuttavaa. Se, ettei halua perustaa 40+ uutta perhettä, ei tee ihmisestä mitenkään arveluttavaa, sitoutumiskyvytöntä tai kerro mitään siitä, onko henkilö ”lennellyt kukasta kukkaan” edellisessä liitossaan.
Miehestä ei ole tullut ilmi nyt mitään sellaista, mikä tekisi hänestä huonon.
Lähinnä AP:n typeryys ihmetyttää, kun ei usko selvää sanaa vaan kyselee vauvapalstalta.
Miksi ihmeessä miehillä on itsemääräämisoikeus? Sehän on aivan itsestäänselvää, että jokaisen miehen velvollisuus on ryhtyä minun kotileikkieni toteuttajaksi! Aivan hullua ajatella mitään muuta!
Mä tapailin hetken tuollaista viisikymppistä miestä vuosia sitten. On yhä yksin, kun ei ole löytänyt naista, jolle tuo diili kelpaisi.
Etsin ketjusta myös niitä ap:n kommentteja, ja totesin saman. Paras provoaja on sellanen, joka tekeytyy vähän tyhmäksi ja naiiviksi (ehkä myös nuoreksi) niin että kaikki viisaat mammat ryntää neuvomaan sitä.