5 hlö perhe tulot 2300-2400e
Meillä toistaiseksi tulot tuon verran kun toinen vanhempainvapaalla ja toinen työttömänä, mutta kesällä tilanne korjaantuu (jonkin verran, kiitos bensan hinnan :D).
2 aikuista, 2 päiväkotilaista ja 1 vauva.
Tuntuu ettei ylimääräistä rahaa jää. Saadaan kyllä kaikki hankittua, mutta esim jos kesällä halutaan tehdä jotain, pitää alkaa säästää (enkä tarkoita ulkomaan matkaa).
Onko ihan normaali tunne meidän tuloilla?
Asuminen n900e/kk, sähkö plus siirto n 100e.
Meillä on auto, jota käytetään mahdollisimman vähän (pitää olla työmatkaan, ei voi myydä).
2 lapsella maksullinen harrastus,yhteensä n 600e/vuodessa. Lasten harrastukset on tälle keväälle jo maksettu. Mulla harrastus 50e/kk.
Kampaajalla käyn 2-2,5kk välein 35e.
Mies tilailin aiemmin keräilyjuttuja, kustannus n 50-70e/kk,mutta onneksi on lopettanut.
Kuinka paljon teillä menee rahaa?
Ollaanko jotenkin huonoja rahan käyttäjiä?:D harrastukset on meille mieluisia ja tärkeitä.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapset harrastaa?
Tanssia. Molemmilla 1h/viikko, muistaakseni 160e/kausi. Ei oo halpaa.
Meillä on tanssittu pienten lasten kanssa ihan kotona vaan . Lastendiskoakin kun laitettu valot pois ja lasten musiikkia soimaan ja heiluttu taskulampun kanssa musiikin tahdissa. Ei maksa mitään.
Mielestäni on eri asia kuin tanssitunti tanssiopen johdolla, vaikka varmasti on todella mukavaa.
Mitäpä siinä tunnissa ehtii päiväkoti- ikäiset oppia opettajalta?
Eikös monet harrastukset pidä aloittaa alle kouluiässä että pääsee mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulot ehkä 2800€ paikkeilla. Asumiseen menee ehkä 800-1000€/kk ja kahden teinin kanssa menee ruokaan ja muihin tarvikkeisiin sievoinen summa ja toki auton ja skootterin kuluihin. Pieni koira löytyy. Tällä hetkellä jää säästöön rahaa jonkin verran.
1 vai 2 aikuista?
Mä oisin kaivannut niitä vastauksia, että ruokaan riittää 50e kuukaudessa aikuista kohti ja 15-20e lasta kohti:D
Meillä nettotulot 5500/kk (mulla 2500 ja miehellä 3000). Pärjätään hyvin.Kaksi lasta asuu joka toisen viikon meillä.
Tankotanssia vai strippaako kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapset harrastaa?
Tanssia. Molemmilla 1h/viikko, muistaakseni 160e/kausi. Ei oo halpaa.
Harrastaako tankotanssia vai strippiä?
Ihan lastentanssia...
Lapsille muuten on myös olemassa tankotanssitunteja pk-seudulla ja ne maksaa jotain 15-20 euroa tunti. Eikä ne ole mitään seksitanssia.
Kumpikaan ei käy töissä, mutta on varaa harrastaa maksullisia harrastuksia, käydä kampaajalla ja on auto. Uskomatonta, että viitsin itse käydä töissä.
Itse leikkaan hiukseni ja sen on näköiset, mutta en varasta muilta vaan käyn töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan ei käy töissä, mutta on varaa harrastaa maksullisia harrastuksia, käydä kampaajalla ja on auto. Uskomatonta, että viitsin itse käydä töissä.
Itse leikkaan hiukseni ja sen on näköiset, mutta en varasta muilta vaan käyn töissä.
So toinen vanhempainvapaalla, joka kestää n 10kk yhteensä? Ja sitten se loppuu
Kysymyksen voi muotoilla näinkin: miten voi viettää mukavaa elämää käymättä töissä? Pitää olla pirusti pääomatuloja tai sitten, noh, vaivautua sinne töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksen voi muotoilla näinkin: miten voi viettää mukavaa elämää käymättä töissä? Pitää olla pirusti pääomatuloja tai sitten, noh, vaivautua sinne töihin.
Siitähän mammat saisikin märehdittävää,kun pienen vauvan äiti menisi töihin ja jättäisi vauvan "isälle hoitoon" työpäivän ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä oisin kaivannut niitä vastauksia, että ruokaan riittää 50e kuukaudessa aikuista kohti ja 15-20e lasta kohti:D
Kamalaa tuhlausta! Kyllä kymppi per lärvi riittää kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Blaa blaa blaa.... paljon sanoja eikä mitään sisältöä. Paitsi vähän tihkuu sellaista yksinäisen nyhverön katkeruutta.
Meillä 4 henkeä eli 2 aikuista ja 2 lasta ja tulot yhteensä 2460 euroa netto, mutta toinen tekee täysillä tunneilla vuorotyötä kaupassa ja toinen työtön.
Sinkkutalous, pieni palkka, ei autoa. Joka kuukausi jää pakollisten menojen jälkeen 1000e itselle.
Kannattaa laskea KELA:n laskurilla jos saisi yleistä asumistukea kun perhekoti kasvanut.
Päätöksillä on seurauksensa, mutta eiköhän kela/sossu pistä siihen pari tonnia päälle.
Meillä on kolme kouluikäistä lasta, koira ja kissa. Meidän yhteenlasketut nettotulot on kuukaudesta riippuen 4500€-5000€.
Tuosta 1/4 menee asumiseen (laina, sähkö, jätemaksu, vakuutukset).
1/4 ruokaan, autoon ja bensaan ja hyödykkeisiin.
1/4 harrastuksiin ja hankintoihin.
1/4 säästöön.
Meillä on lainanhoitotili, josta maksetaan asumisen kustannukset. Tälle tilille tulee yleensä vähän puskuria, ja joka kk ei makseta esim. vakuutuksia tai kiinteistöveroa. Sitten on taloustili, josta maksetaan kauppalasku. Näiden lisäksi on säästötilit: matkatili, pahanpäivänvaratili, osakesäästö ja remonttirahasto. Kuulostaa monimutkaiselta, mutta ei ole. Hyvin pärjätään.
Puhutaanko täällä brutto vai nettotuloista ? 3000 brutto kun on about 2100 netto...
Vierailija kirjoitti:
Päätöksillä on seurauksensa, mutta eiköhän kela/sossu pistä siihen pari tonnia päälle.
Ei sitä rahaa niin vain jaeta. Ja ap kertoi pärjäävänsä.
Meillä tulot ehkä 2800€ paikkeilla. Asumiseen menee ehkä 800-1000€/kk ja kahden teinin kanssa menee ruokaan ja muihin tarvikkeisiin sievoinen summa ja toki auton ja skootterin kuluihin. Pieni koira löytyy. Tällä hetkellä jää säästöön rahaa jonkin verran.