Cheek ylitti jälleen itsensä riimittelyssä
faija löydettiin pilkitä haalarit jäässä mä väsyin omaan naamaani nii dokasin naamari päässä
:D
Kommentit (169)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:35"]
Oletko ikinä kuunnellut suomalaista räppiä? Siis tarkoitan nyt tosiaan räppiä enkä edm-hiphoppia.
[/quote]
Esim Avaimen Punainen tiili tai Kaks lakii, jotka edustanee ns. "oikeaa" suomiräppiä, ovat hyviä lyriikoiltaan, mutta kun ei ne vaan iske keskivertoon suomalaiseen. Näistä perinteisestä suomiräppäreistä suuri osa vaan tekee musiikkia, jota keskimääräinen suomalainen ei viitsi kuunnella (liian monimutkaista, liian yhteiskunnallinen sanoma tms.). Cheekin musiikki iskee juuri tähän yhteiskunnan osaan: sen musiikki on helppoa, yksinkertaista, jää helposti mieleen.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 02:20"]
Silti cheek on Suomen isoin stara.kaks loppuunmyytyä stadikkaa..kuka tekee teistä perässä?
[/quote]
Jopa 5 miljoonaa paskakärpästä voi olla väärässä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 02:29"]
Av:n haukkumiset ei vaan poista sitä faktaa, että Cheek myy ekana suomalaisena kaks stadikkaa täyteen. Ja buumi jatkuu. Joo, Cheek on paska ja silti porukka haluaa se nähdä ja liput myydään loppuun..
[/quote]
Onhan se paska, mutta niin on suurin osa kansastakin paskaa. Valitettavasti tyhmyys tuntuu vian lisääntyvän Suomessa, mutta hyvään saumaan Cheekki iskee. Rahat pois tyhmiltä!
Itse en Keekistä perusta, mutta enpä jaksa käyttää energiaani myöskään vihaamiseen. Jos joku tykkää, niin eipä oo muilta toki pois.
Mutta mitä tulee sanoituksiin, niin yksi suomen suosituimmista rock-bändeistä, Hurriganes, Remuhan on itsekin sanonut, että paljon on ihan siansaksaa. Se meininki vaan on niin hyvä, energistä soittoa ja karismaa, sanoilla ei ole niin väliä. En nyt ihan toki lähtis vertaamaan keekkiä ganesiin, mutta silti.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:35"]
Oletko ikinä kuunnellut suomalaista räppiä? Siis tarkoitan nyt tosiaan räppiä enkä edm-hiphoppia.
[/quote]
Esim Avaimen Punainen tiili tai Kaks lakii, jotka edustanee ns. "oikeaa" suomiräppiä, ovat hyviä lyriikoiltaan, mutta kun ei ne vaan iske keskivertoon suomalaiseen. Näistä perinteisestä suomiräppäreistä suuri osa vaan tekee musiikkia, jota keskimääräinen suomalainen ei viitsi kuunnella (liian monimutkaista, liian yhteiskunnallinen sanoma tms.). Cheekin musiikki iskee juuri tähän yhteiskunnan osaan: sen musiikki on helppoa, yksinkertaista, jää helposti mieleen.
[/quote]
Mutta onneksi ne iskee lähtemättömästi edes harvoihin. Asan teokset (Punainen tiili, Loppuasukas, Terveisiä kaaoksesta) kestää kuuntelemista vielä kymmenien vuosien kuluttua. Asa on muuten yksi lahjakkaimmista kirjoittajista Suomessa, jos mukaan lasketaan kaunokirjallisuus ja runous esim. Tänään muuten Asa ilmaiskeikalla Stadissa ja samoin lauantaina.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:07"]
[/quote]
103 jatkaa:
Itse arvostan elämässäni helppoutta, ja siihen lukeutuu myös usein se, että tykkään kuunnella valmiiksi pureskeltuja listahittejä, oli kyseessä sitten vaikkapa Cheek, One Direction tai Avicii. Joku musiikkipuristi varmaan veti just herneet nenään ja rustaa pitkän vastauksen tähän tai tohon mun edelliseen edelliseen viestiin, jossa haukkuu mun elämäntyylin, mutta ole hyvä vaan.
T. Onnellinen
Itse asiassa kun tarkemmin ajattelee niin tuollainen äkillinen megajulkisuus voi olla huono asia. Monesti se tasaisen kohtuullinen suosio tuo paremman mahdollisuuden pitkälle uralle musiikissa kuin se,että joku on yhtäkkiä nimi kaikkien huulilla. Jotkut muusikot jäävät vain hetkellisiksi ilmiöiksi kuten vaikka joku tietty muotivaate tai teknologinen vempain. Tuli mieleen esimerkiksi parin viikon takainen uutinen siitä, että Tokio Hotellin saama huomio on romahtanut täysin, vaikka joitakin vuosia sitten bändi aiheutti hysteriaa ympäri maailmaa. Moni muistaa myös varmaan vähän liiankin hyvin miten Lordille kävi. Bändi ensin loi tasaisen varmaa uraa omalla osa-alueellaan kunnes viisuvoitto nosti hypetyksen taivaisiin. Tänä päivänä bändillä ei juurikaan ole keikkoja Suomessa, ja taloudellisesti ei taida olla kovin kannattava yhtye lyhyen nousujohteisen jakson jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:15"]
Itse asiassa kun tarkemmin ajattelee niin tuollainen äkillinen megajulkisuus voi olla huono asia. Monesti se tasaisen kohtuullinen suosio tuo paremman mahdollisuuden pitkälle uralle musiikissa kuin se,että joku on yhtäkkiä nimi kaikkien huulilla. Jotkut muusikot jäävät vain hetkellisiksi ilmiöiksi kuten vaikka joku tietty muotivaate tai teknologinen vempain. Tuli mieleen esimerkiksi parin viikon takainen uutinen siitä, että Tokio Hotellin saama huomio on romahtanut täysin, vaikka joitakin vuosia sitten bändi aiheutti hysteriaa ympäri maailmaa. Moni muistaa myös varmaan vähän liiankin hyvin miten Lordille kävi. Bändi ensin loi tasaisen varmaa uraa omalla osa-alueellaan kunnes viisuvoitto nosti hypetyksen taivaisiin. Tänä päivänä bändillä ei juurikaan ole keikkoja Suomessa, ja taloudellisesti ei taida olla kovin kannattava yhtye lyhyen nousujohteisen jakson jälkeen.
[/quote]
Eipä ollut Lordi kovin iso ennen Euroviisujakaan, ja viisujen jälkeiset biisit eivät ainakaan itseeni ole iskeneet (2004-2006 oli mielestäni Lordin kulta-aikaa).
Tokio Hotelin biisit on mun mielestä vaan muuttuneet huonompaan suuntaan sitten 2007: en ihmettelisi, jos joku muukin on samaa mieltä.
Cheek taas on kyllä tasaisesti kasvattanut suosiotaan, joskin Vain Elämää nosti sen koko kansan tietoisuuteen. Uusi biisi ei ollut sitä samaa hittitasoa kuin viime levyn sinkut muuten, mutta parin kuukauden kuluttua saadaan tietää, miten hyvin sen levyn muut sinkut pärjää. Voi olla, että Cheek tekee samat kuin esim. Tokio Hotel tai Lordi.
Sitä paitsi Cheekillä alkaa olla jo suht paljon ikää: jossain välissä siitä tulee vaan liian vanha, jotta teinit ottaisi sen räppärinä enää tosissaan. Veikkaan, että se aika koittaa aika pian.
Ikävä on aikoja, kun Cheek kiersi pikkukyliä, oli vaatimattomampi ja jaksoi fanien kanssa poseerata keikan jälkeen. Nykyaikana rahaa on, imago luotu pröystäileväksi "rahaa on". Keikkapaikoiksi kelpaa enää jäähallit sekä Stadikka. Kaikenlisäksi Cheekistä tullut kotienäitien märkä unelma, mitä tytärkin saa fanittaa. Farkkuvolvossa voi Cheek, kun perhe matkaa farkkuvolvolla kohti Prismaa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:31"]
Ikävä on aikoja, kun Cheek kiersi pikkukyliä, oli vaatimattomampi ja jaksoi fanien kanssa poseerata keikan jälkeen. Nykyaikana rahaa on, imago luotu pröystäileväksi "rahaa on". Keikkapaikoiksi kelpaa enää jäähallit sekä Stadikka. Kaikenlisäksi Cheekistä tullut kotienäitien märkä unelma, mitä tytärkin saa fanittaa. Farkkuvolvossa voi Cheek, kun perhe matkaa farkkuvolvolla kohti Prismaa.
[/quote]
Niin, toi tapahtuu ihan jokaiselle artistille, kunhan saa riittävästi suosiota. Soittaisikto itse tuppukylässä, kun voisit soittaa täydellä stadionilla? Ensimmäisestä ei juuri jää mitään käteen, jälkimmäisestä saat parin tunnin setistä kymmeniä tuhansia euroja.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:02"]
42 jatkaa vielä. Kyllä huomaa taas, että ollaan me suomalaiset niin kateellista kansaa että! Yleensä valitetaan, että nuoret on vallannut av:n eivätkä osaa käyttäytyä ym., mutta taitaa olla nyt taas kerran toisin päin.. Miettikääpä te niin vanhat ja viisaat omaa nuoruuttanne. Oliko Eput, Popeda, Leevi And the leavings, Dingo ym. aikanaan teidän vanhempien mielestä hyviä roolimalleja nuorille, oliko heidän musiikki oikeaa musiikkia ym.? Nyt on tainnut teille vain ikä tehdä kepposet, kun ette pysty muitamaan että musiikki muuttuu ja ihmiset myös ;) Ja onhan se ihan selvä, että monen ilkeän kommentin takana on vain kateus, vaikka eihän sitä edes itselle myönnetä. Ja joo, nehän on julkisuuden henkilöitä, niitähän saa siis haukkua, koska itsehän ne ovat julkisuuteen tulleet. Voi taivas sanon mä! Mulle on ainakin pienestä pitäen opetettu, että ihmisiä me vaan kaikki ollaan. Oltiin sitten julkkiksia tai perus mattimeikäläisiä, rikkaita tai köyhiä, kauniita tai rumia. Tottahan se on, että joillakin se julkisuus ja raha nostaa pissan päähän, mutta uskallanpa väittää, että aika harvassa sellaiset kumminkin on. Ja palaten tän keskustelun aiheeseen, Jareen siis, niin jos hänellä olis pää aivan täynnä pissaa, niin luulempa että siinä vaiheessa kaikki biisitkin ois täynnä pelkkää pintaliitoa, samppanjaa ja naisia. Mutta nyt niin ei ole. Joo, biiseissä on edellä mainitsemiani asioita sitä en kiistä, mutta myös paljon paljon muuta! Ei Jare varmastikaan käsittelisi silloin sanoituksia aiheita joihin moni muukin voi samaistua ja jotka ovat oikeasti käsittelemisen arvoisia oman mielen terveydenkin kannalta. Ja kohta joku jo huutelee taas kerran, ettö onpa mautonta ym. mutta mun mielestä jokaisella on - ja saa olla- omat tapansa käsitellä asioitaan. Enkä mä jaksa uskoa, että Jaren perhe ottaa sanoituksia turhan vakavasti. Itseasiassa uskon, että he ovat ylpeitä pojasta, aivan kuin isänsäkin taivaassa. Rappiin nyt kun yleisesti kuuluu kieli, eleet, elämän tapa ym. jotka ei sovi esim. iskemään ja mun mielestä tää pitäisi huomioida paljon useammin. Ja kyllä mä tiedän, että voin olla aivan väärässäkin kyseisen henkilön kohdalla, mutta mä en vaan usko sitä. Mun mielestä vaikka ihminen on julkisuudessa, kuuluu hänen silti saada elää omaa elämäänsä. Mä uskon että Jarekin on pystynyt enemmän nauttimaan viime aikoina elämästään ulkomailla, joissa häntä ei niin tunneta. Ja se on aika harmi omasta mielestäni, sillä jokaisella pitäisi olla oikeus elää omaa elämää joka paikassa (tässä tapauksessa tarkoitan esim. perheen kanssa oloa ym.)! Ja kyllä, hän on valinnut uran julkisuudessa, mutta niin on moni muukin ja ilman heitä meillä ei olisi viihdettä; ei musiikkia, elokuvia, sarjoja... -N21, joka jo valmiiksi kiittää saamistaan alapeukuista ;)
[/quote]
Olisin kiitollinen kappalejaosta.
Olen puoliksi espanjalainen eikä suomalaiset nyt niin hirveän kateellisia ole verrattuna muihin. Kateus vain ilmenee suomalaisista helpommin kuin muista, koska täällä ollaan sen verran suorempia.
Olen itse yli kolmekymppinen, kuuntelen rappia ja on olemassa hyvääkin sellaista. Kuuntelen myös muutakin musiikkia kuten punkkia ja heviä ja niitä kuuntelen MUSIIKIN vuoksi, en sen vuoksi että jotkut norjalaiset kirkonpolttajametallibändit olisivat roolimalleja tai että ihailisin ko henkilöitä. Ei minua kiinnosta Varg Vigernesin tai Silenozin yksityiselämä eikä heitä kiinnosta siitä meille kertoa. Musiikki puhukoon puolestaan.
Cheek ei mielestäni ole rappia vaan iskelmää.
Jokainen maksaa kuuluisuudesta ja suuresta suosiosta hintansa. Mitään EI saa ilmaiseksi. Toivottavsti sekin opetettiin sinulle lapsena. Espanjassa kuuluisat ja rikkaat asuvat eristyksessä kartanoissa, heillä on henkivartijat ja palvelusväkensä. Mikä estää Cheekiä tekemestä saman jos kuuluisuus ahdistaa Töölöntorinkadun kerrostaloasunnossa?
Olen akateeminen, perheellinen nainen, jolla on hienoja harrastuksia, fiksut lapset ja ihana mies.
Olen salaa cheek-fani, enkä ikinä aio tulla komerosta tämän asian kanssa. Mutta kun aamulla lähden lenkille tai istun lentokoneessa työmatkalla, kuulokkeissa raikaa Jare. Jaren ulkonäkö ei niinkään vetoa, mutta siinä pikkuisen röyhkeässä ja omahyväisessä asenteessa on vaan jotain tosi virkistävää. Ja juostessa askeleet takoo juuri siihen rytmiin: kuka muu muka, kuka muu muka.
En voi sietää perisuomalaista vaimo jätti/räntää sataa/pankki vei rahat-ruikutusta. Sosiaalisessa paineessa valitsen illanistujaisiin musiikiksi Kerkko Koskisen kollektiivin. Paitsi, että illan lopuksi kaikki hoilaa timantit on ikuisiaaaaa. Toivoisin, että Cheek saa pidettyä homman freesinä ja energisenä, muttta saa nähdä kuinka käy.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:11"]
Itsehän en tajua, miksi Cheek ei jatkanut laulu-uraansa englanniksi. Jarin 99,9-prosenttisesti natiivi Valley-aksenttia vivahtava amerikanenglanti olisi singonnut hänet jo pari vuotta sitten maailman rap-huipulle, jos hän olisi vain jatkanut levyttämistä "toisella äidinkielellään".
Tsekkaa jos et usko, kyllä jää Ville Valon ja Lauri Ylösen englanti toiseksi:
[/quote]
Joo en ymmärrä. Cheek asuisi Hollywoodissa parhaalla paikalla jos olisi vaan yrittänyt. Kyllä se olisi pian breikannut, on tuo setti sen verran kovaa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 02:29"]Av:n haukkumiset ei vaan poista sitä faktaa, että Cheek myy ekana suomalaisena kaks stadikkaa täyteen. Ja buumi jatkuu. Joo, Cheek on paska ja silti porukka haluaa se nähdä ja liput myydään loppuun..
[/quote]
Juu, ja 85% keikkojen kävijöistä on 12-17v...
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 02:20"]Silti cheek on Suomen isoin stara.kaks loppuunmyytyä stadikkaa..kuka tekee teistä perässä? [/quote] Tätä stadikan loppuun myyntiä saa kuunnella tosi usein. Mutta jos ihan totta puhutaan (itse paikan päällä olleena), stadion ei ollut loppuunmyyty. Tai no ne paikat jotka oli myytävinä oli loppuunmyyty, mutta kun Cheekin lava oli stadikan toisessa päässä ja vei ison osan siitä päästä niin eihän siellä tietenkään kukaan paikoilla istunut. Eli ei periaatteessa ollut stadion loppuunmyytyä nähnytkään..
[/quote]
Tää oli hyvä. Näillä perustein voi kai sanoa, ettei kukaan artisti oo ikinä myynyt stadikkaa loppuun. Ehkä jossain jalkapallopelissä voi istumakatsomo olla loppuunmyyty, kun kenttä on kokonaan pelaajien käytössä, mut bändit/artistit joutuu yleensä aina sen lavan johonkin laittamaan, joten silloin kärsii joku osa katsomosta kärsii.
No, se ei muuta sitä, että Cheekillä oli molempina iltoina 40 000 tyyppiä yleisössä. Se oli niin loppuunmyyty, kun niillä lavarakennelmilla oli mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 02:29"]
Av:n haukkumiset ei vaan poista sitä faktaa, että Cheek myy ekana suomalaisena kaks stadikkaa täyteen. Ja buumi jatkuu. Joo, Cheek on paska ja silti porukka haluaa se nähdä ja liput myydään loppuun..
[/quote]
Kyllähän porukka käy keikoilla katsomassa myös Matti Nykästä ja Johanna Tukiaista,ei suuret ihmismäärät kerro mitään esityksen tasosta.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 02:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 02:22"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 02:20"]Silti cheek on Suomen isoin stara.kaks loppuunmyytyä stadikkaa..kuka tekee teistä perässä? [/quote] kertoo paljon Suomen kansasta [/quote] Tismalleen samoja sanoja olin kirjoittamassa.
[/quote]
En itsekään pidä hänen musiikista, mutta hyväksyn hänen kuulijansa ja faninsa. Turha on väheksyä, karavaani kulkee ja hyvä niin.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:11"]Itsehän en tajua, miksi Cheek ei jatkanut laulu-uraansa englanniksi. Jarin 99,9-prosenttisesti natiivi Valley-aksenttia vivahtava amerikanenglanti olisi singonnut hänet jo pari vuotta sitten maailman rap-huipulle, jos hän olisi vain jatkanut levyttämistä "toisella äidinkielellään".
Tsekkaa jos et usko, kyllä jää Ville Valon ja Lauri Ylösen englanti toiseksi:
[/quote]
Ei helvetti en kestä :DDD ÖÖKKÖLÖÖ MÖÖ!!!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 02:29"]Av:n haukkumiset ei vaan poista sitä faktaa, että Cheek myy ekana suomalaisena kaks stadikkaa täyteen. Ja buumi jatkuu. Joo, Cheek on paska ja silti porukka haluaa se nähdä ja liput myydään loppuun.. [/quote] Juu, ja 85% keikkojen kävijöistä on 12-17v...
[/quote]
Ja miksi tuo kuulijakunta jotain toista vähäisempi? Onko Cheek vasta sitten tunnustettu, kun hänen faninsa ovat kuusikymppisiä. Käy tuolloin samallalailla kuin vanhoilla staroilla, Helismaalla ja ns. rillumarei ralleilla. Vai ovatko ns. nuoret aikuiset omineet itselleen kansallisen makutuomarin auktoriteetin, jota muiden tulee totella?
Onhan se paskakin hyvää, kysykää vaikka miljoonilta kärpäsiltä!