Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu? Mistä saatte liikunnan iloa ja motivaatiota syödä vähäkalorisesti?

Vierailija
15.03.2022 |

Liikunta tuntuu pakolta, ja aina hirveä ruuanhimo iltaisin.. Vaikka päivällä söisi lautasmallin mukaan, ja iltapäivällä.
Kuitenkin syöminen jatkuu illan
N 100kg

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin liikunta poisti ns. sokerikoukun ja pääasiassa ruokavalioni koostuu nykyisin kanasta, kalasta ja kasviksista. Ei tee mieli esimerkiksi suklaata iltaisin, kun treenin jälkeen syön turkkilaista jogurttia ja pensasmustikoita ja vaikka loraus hunajaa. Käyn ryhmäliikuntatunnilla 2 x viikossa ja kerralla saattaa palaa jopa 700 kcal. Myös lenkkeilen säännöllisesti, ihan vaan kävelyä. Minulla oli useamman vuoden tauko liikunnasta ja painoa tuli liikaa noin 15 kg. Pahimmillani painoin n. 1.5 vuotta sitten 76 kg ja nykyään painan n. 60 kg ja olen hyvässä kunnossa ja tyytyväinen.

Vierailija
22/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatiota minulle antaa peili, vaaka, ja uudet vaatteet, joiden koko on pienempi kuin vanhojen. Minunkin liikkumiseni on vain kävely, noin 4-6 kmnoin 3 kertaa viikossa. En laske kaloreita mutta olen opetellut vain syömään vähemmän ja harvemmin. Ei mitään 4-5 kertaa päivässä vaan koekeintaan 3, yleensä 2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lasken kaloreita. Kun ne on syöty, niin se on sitten siinä. En vain syö.

Liikuntaa en harrasta. Siihen ei riitä motivaatio.

Ymmärrän, minäkin olen aina vihannut liikuntaa. Ap

Joko tarvitsee löytää se oma laji/tekeminen mistä innostuu tai tiedostaa liikkumattomuuden riskit omalle terveydelle. Oikean lajin/tekemisen kautta liikkuminen tulee tavallaan vahingossa, kun syy liikkumiselle on vaikka lintujen bongaus, metsässä rauhallisuudesta nauttiminen tai kavereiden kanssa yhdessä tekeminen.

Teen kyllä yksin 45min kävelylenkkejä, ehkä kerran kaksi viikossa. Siihen ei aja liikunnan ilo, vaan huoli omatunto syömisestä. Yleensä kun on syönyt jonkun 3500 kcal edestä, silloin iskee se liikunta mieli.

Kavereita ei ole, olen asunut täällä uudella paikkakunnalla 4 vuotta.

Jämähtänyt sitten kotiin lihomaan, kun ei ole "elämää"

Ap

Toi saattaa olla se ongelma, jos jonain päivinä tulee noin paljon plussakaloreita niin sitä on vaikea kuluttaa. Esim eilen olin tunnin kävelyllä, se kulutti 174 kcal. Oli kyllä huonossa kunnossa tiet niin vauhti oli hidas, normisti menee 300 kcal. Siitä jäisi kuitenkin vielä noin 700 kcal kuluttamatta jos olisi päivän aikana syönyt 3500 kcal.

Vierailija
24/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita Ketodieetti. Ohjeita googlaat netistä. Makean himossa ketoletut auttaa. Et sitten vedä sitä dieettiä överiksi syömällä 24/7. Ruokarytmi ja proteiinin joka aterialle. Jos painos on 80kg tarvitset noin 80g proteiinia päivässä. Jaa se 20g 4x. Näin neljällä aterialla saat nälkää kuriin. Hiilarithan olet jo jättänyt 20-30g pvä. Syö maanpäälisä kasveja joiden hiilarit vähäisiä. Näitä on pakastealtaassa halvemmalla valmiiksi pilkottuna. Papuja ja kikherneitä voit liottaa ja keittää kokopussin kerralla ja käyttää sitten pakasteesta haluamasi määrän. 

Jumpasta olisi hyötyliikunta helpoin. Pese hampaat yhdellä jalalla seisten. Vuoro jaloin. Sänkyjumppa aamulla ja illalla. Googlaa näitä. 5min jo hyvä juttu. Päivällä voit lasten kanssa jumpata lattialla. Lapset hurahtaa tähän hyvin. Kävele peppukävelyä, lankuta, siinä lattialla. Venyttele. Netistä lisää ohjeita. Tsemppiä.

Vierailija
25/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta ja laihdutus on kaksi eri asiaa. Molempien aloitus samaan aikaan ei ole paras ratkaisu.

No tämä on huomattu!

Syksyllä aloitin fyysisen vuorotyön, ajattelin, että jess, nyt laihdun! Kun jää iltasyöminen pois, koska iltavuoro ja askelia tulee 12 000 päivässä.

Ja kakan marjat, illalla kotiin tullessa huutava nälkä ja grammaakaan en ole laihtunut puolessa vuodessa. Syön jopa enemmän, kun tulee liikuttua töissä.

Olen aivan loppu tähän mun ylipainoon. Ao

Ei kannata keskittyä liikunnan lisäämiseen ja vähemmän syömiseen, vaan siihen, että syö monipuolisesti ja terveellisesti. Ihminen pyrkii syömään niin kauan, että on saanut tarpeeksi vettä ja proteiinia.

Vierailija
26/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: älä syö liian vähän, vaan katso mitä syöt! Syö paljon kasviksia ja koita tehdä ruoka alusta asti itse. Muista juoda tarpeeksi vettä ja jätä pois alkoholi, sokeri, valkoinen vehnä, liika rasva ja pikaruuat. Sillä pääsee jo pitkälle, laihdutin itse 15kg muuttamalla ruokavaliota. Kun ruokavalio on kunnossa, alkaa liikuntakin kiinnostaa kun jaksamista on lisää ja huomaa pieniä tuloksia. Paras liikuntamuoto aloittajalle on ehdottomasti kävely. Kun tekee päivittäisestä kävelylenkistä rutiinin, pikkuhiljaa huomaa miten sitä rupea kaipaamaan ja oikein odottaa sitä lenkkiä. Siitä sitten vaan lisäämään liikunnan määrää pikkuhiljaa. Myös hyötykävelystä on apua, kävelet kauppaan ja asioille minne normaalisti menisit autolla/julkisilla. Kotona voi tehdä jotain kevyitä kotijumppia, siihen itsensä motivoiminen on kyllä vaikeampaa... kuten monet ovat sanoneet, kannattaa löytää joku laji joka tuntuu omalta. Se voi olla vaikka uimassa käyminen tai sauvakävely. Tsemppiä AP!! 👍👍

Vierailija
27/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on huutava nälkä kotiin tullessa, syöt liian vähän ja/tai vääränlaista ruokaa. Ala syömään aamupala, lounas ja päivällinen lautasmallin mukaisesti. Myös välipala on usein etenkin ahmimisongelmissa hyvä. Ilman huutavaa nälkääkin voi pudottaa painoa, joten jossakin mättää. Liian kevyt lounas?

Vierailija
28/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tietysti myös terveellinen iltapala illalla listan jatkoksi :)

Vierailija
29/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto ei kelpaa kun se ei ole kivaa? Itselläni toimii loistavasti. Totutteluaika voi olla todella pitkä mutta kun keho on tottunut menee automaattisesti! Säälittää kaikki nämä ylipainon kanssa taistelevat nuoret.

Sokeri sairastuttaa!

Vierailija
30/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: älä syö liian vähän, vaan katso mitä syöt! Syö paljon kasviksia ja koita tehdä ruoka alusta asti itse. Muista juoda tarpeeksi vettä ja jätä pois alkoholi, sokeri, valkoinen vehnä, liika rasva ja pikaruuat. Sillä pääsee jo pitkälle, laihdutin itse 15kg muuttamalla ruokavaliota. Kun ruokavalio on kunnossa, alkaa liikuntakin kiinnostaa kun jaksamista on lisää ja huomaa pieniä tuloksia. Paras liikuntamuoto aloittajalle on ehdottomasti kävely. Kun tekee päivittäisestä kävelylenkistä rutiinin, pikkuhiljaa huomaa miten sitä rupea kaipaamaan ja oikein odottaa sitä lenkkiä. Siitä sitten vaan lisäämään liikunnan määrää pikkuhiljaa. Myös hyötykävelystä on apua, kävelet kauppaan ja asioille minne normaalisti menisit autolla/julkisilla. Kotona voi tehdä jotain kevyitä kotijumppia, siihen itsensä motivoiminen on kyllä vaikeampaa... kuten monet ovat sanoneet, kannattaa löytää joku laji joka tuntuu omalta. Se voi olla vaikka uimassa käyminen tai sauvakävely. Tsemppiä AP!! 👍👍

Korona-aika on ainakin minulle ollut sysäys kotijumppaan, mutta ilman youtubea ei olisi onnistunut, hyviä treeniohjelmia ja musiikkia päälle. Vaikka onhan se silti, onneksi pääsee kohtapuoleen uloskin. 

Vierailija
31/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein vaikeinta on totuttautua nukkumaan vähän nälkäisenä, vie useamman viikon ennen kuin elimistö sopeutuu. 

Vierailija
32/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein tylsintä on se että että vaikka kuinka innolla liikkuisit tai laihduttaisit niin mittareiden mukaan olet korkeintaan keskimääräinen.

Siis mitä sitten haluaisit olla? Eikö se ole hyvä, että on normaalipainoinen ja keskikuntoinen ikäluokassaan.

Jos on suuremmat tavoitteet, niin sitten tarvitaan jo erilainen asennekin.

Vierailija
33/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein vaikeinta on totuttautua nukkumaan vähän nälkäisenä, vie useamman viikon ennen kuin elimistö sopeutuu. 

Tähän en itse ainakaan ole tottunut koskaan ja se on se vaikein. Eikä siihen auta, että syö porkkanan.

Vierailija
34/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juttelin lääkärille mun ylipainosta. Sain ozembic piikin. Sen avulla olen päässyt makeasta eroon. Lisäksi en pysty syömään enää isoja annoksia. Lääke on kallis, mutta todella tehokas.

Vierailija
35/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syö monipuolisesti, tarpeeksi pehmeää rasvaa ja proteiinia, kasviksia, niin voi syödä iltapalan, eikä ole nukkumaan mennessä nälkä.

Vierailija
36/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein tylsintä on se että että vaikka kuinka innolla liikkuisit tai laihduttaisit niin mittareiden mukaan olet korkeintaan keskimääräinen.

Siis mitä sitten haluaisit olla? Eikö se ole hyvä, että on normaalipainoinen ja keskikuntoinen ikäluokassaan.

Ihanteet on liian vaativia, ne on tiukentuneet jatkuvasti, muistuttaa jo terveyspoliisikontrollia. 

Aikuisten alle 65-vuotiaille on suositus vähintään 4-5 tuntia viikossa, ikääntyneillä yli kuusi. Lapsilla, siis alle 18-v semmoinen 7-14 tuntia viikossa.

Vierailija
37/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokana aivan muuta kuin lautasmallin keinoravinto vähäine kaloreineen.

Kato keinoravintohullu löysi ketjun, kun joku sanoi taikasanan lautasmalli. Edelleen mitä keinoravintoa, jos syöt kanaa, kasviksia ja perunaa? Lautasmallissa kyse on noiden raaka-aineiden keskinäisessä suhteessa. 150 grammaa kanaa, 150 grammaa perunaa ja 300 grammaa kasviksia. Ei yhtään keinoravintoa.

Et taida tietää, mitä lautasmalliin kuuluu. Tai ehkä et vain ymmärrä. 

Miten paha olo sulla mahtaa olla kun viitsit mollata muita viestittäjiä.

Sä varmaan karkaat taas kun sua yrittää huudattaa. :(

Vierailija
38/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita Ketodieetti. Ohjeita googlaat netistä. Makean himossa ketoletut auttaa. Et sitten vedä sitä dieettiä överiksi syömällä 24/7. Ruokarytmi ja proteiinin joka aterialle. Jos painos on 80kg tarvitset noin 80g proteiinia päivässä. Jaa se 20g 4x. Näin neljällä aterialla saat nälkää kuriin. Hiilarithan olet jo jättänyt 20-30g pvä. Syö maanpäälisä kasveja joiden hiilarit vähäisiä. Näitä on pakastealtaassa halvemmalla valmiiksi pilkottuna. Papuja ja kikherneitä voit liottaa ja keittää kokopussin kerralla ja käyttää sitten pakasteesta haluamasi määrän. 

Jumpasta olisi hyötyliikunta helpoin. Pese hampaat yhdellä jalalla seisten. Vuoro jaloin. Sänkyjumppa aamulla ja illalla. Googlaa näitä. 5min jo hyvä juttu. Päivällä voit lasten kanssa jumpata lattialla. Lapset hurahtaa tähän hyvin. Kävele peppukävelyä, lankuta, siinä lattialla. Venyttele. Netistä lisää ohjeita. Tsemppiä.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
39/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanteet on liian vaativia, ne on tiukentuneet jatkuvasti, muistuttaa jo terveyspoliisikontrollia. 

Aikuisten alle 65-vuotiaille on suositus vähintään 4-5 tuntia viikossa, ikääntyneillä yli kuusi. Lapsilla, siis alle 18-v semmoinen 7-14 tuntia viikossa.

Miksi stressata mistään ihanteista? Sellainen stressaaminen ei ainakaan edesauta elämäntaparemonttiin.

Vierailija
40/71 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on että oikeasti mieleisen liikuntalajin löytäminen on avain hyvään kuntoon. Se tukee sitten sitä syömistäkin.

Itsellä meni nelikymppiseksi asti jojoillessa painon kanssa ennenkun löysin oman lajin, kamppailulaji joka senverran raskas että 3-4 treeniä viikossa ja siihen päälle kävelyt (satunnainen sali, vesijuoksu) ja muut kevyemmät pitää nyt hyvässä kunnossa. Ei tee mieli syödä yli oman tarpeen (käytän appia syömisten seurantaan ja syön n. 1700-1800 kaloria per päivä), paino on hitaasti laskenut normaalipainon puolelle ja olo tosi hyvä.

Tuon liikuntalajin sopivuuden lisäksi itsellä vaikuttaa tosi paljon se, että siellä on kaverit myös ja se motivoi vielä lisää. Ei halua jättää treeniä väliin kun tapaa tutut samalla

N44, 168cm/67kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä