Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painoni nousee vaikka syön vähemmän

Auttakaa
14.03.2022 |

Ihmettelen vain mitä teen väärin. Olen tässä nyt viikon yrittänyt dietata, mutta en vain laihdu. Olen muutenkin jo syönyt melko terveellisesti, joten ruokavaliotani en ole muuttanut. Sen sijaan olen pienentänyt annoskokoja selvästi. Vaikka en olekkaan koskaan ollut mikään suuri syömäri niin kyllä selkeästi syön nyt vielä vähemmän. Siltikään en näe mitään muutosta painossa ja itseasiassa olen saanut 400 grammaa lisääkin. En ole suurempi urheilija, mutta harrastan tanssia 2 kertaa viikossa ja käyn lisäksi joka päivä koiran kanssa 3km lenkillä. Mikä vialla? Menee hermo tälläiseen :(

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oikeasti syö vähemmän.

Unohdat kaikki napostelut ja juomiset.

itse olen tiputtanut nyt alle vikossa 1.5kg kun syön 3-4 kertaa päivässä pienen annoksen lihaa ja riisia/makaronia, juomana maito/kaakao.

Muuten ainoastaan vettä.

Omista valinnoista kiinni.

Ai, paljon pudotit painoa kuukaudessa.  Ja onko tuo painon ollut pysvää?

Aloitin dieettini vasta viime tiistaina.

Olen 34v mies, aloituspaino 99kg pituus 185cm

Minulla on ihan hyvin lihasmassaaa kuntosalitreenin takia, mutta läskiäkin on hieman.

Eilen tosiaan kävin vaa'alla, ja oli 1.6kg tippunut (korjaus tuohon 1.5kg:hen)

Jaa tavoitteesi on pudottaa nesteitä? Suurimmalla osalla ideana on kuitenkin polttaa rasvaa.

Joku päälle 180cm mies voi olla aika isollakin kalorivajeella ja tietenkin pudottaa sitä rasvaakin nopeammin kuin 160cm nainen joka ei alunperinkään syö niin paljon. Lihasmassa on pienempi, kalorivaje on pienempi ja rasvan pudotus myös kestää.

Vierailija
22/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse olen tiputtanut nyt alle vikossa 1.5kg kun syön 3-4 kertaa päivässä pienen annoksen lihaa ja riisia/makaronia, juomana maito/kaakao.

Muuten ainoastaan vettä.

Minulla on ihan hyvin lihasmassaaa kuntosalitreenin takia, mutta läskiäkin on hieman.

Jaa tavoitteesi on pudottaa nesteitä? Suurimmalla osalla ideana on kuitenkin polttaa rasvaa.

Joku päälle 180cm mies voi olla aika isollakin kalorivajeella ja tietenkin pudottaa sitä rasvaakin nopeammin kuin 160cm nainen joka ei alunperinkään syö niin paljon. Lihasmassa on pienempi, kalorivaje on pienempi ja rasvan pudotus myös kestää.

Tavoitteeni on saada alle 10% rasvat

t: 99kg/185cm lähtö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ainoastaan vettä.

Tavoitteeni on saada alle 10% rasvat

t: 99kg/185cm lähtö

Ok, no neuvosi nyt eivät ole kovin yleispäteviä kun olet isokokoinen mies. Jos taas minä pudotan viikossa 1,6kg se ei kyllä ole rasvaa vaan nestettä. Ap saattaa ihan hyvin olla syönyt vähemmän ja silti painaa enemmän ja sitten huomenna voi painaa vaikka kilon vähemmän kuin tänään.

Vierailija
24/25 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

400 vaivaista grammaa ei tarkoita yhtään mitään. 

Minä söin toissaviikolla kuin hevonen ja painoin 50kg, viime viikolla vähensin siitä kaloreita 500 kalorilla per päivä ja painoin eilen 52kg. Syynä on ihan kuukautiskierto, nesteiden kertyminen ja muu sellainen, ei lihominen.

Viikossa ei ehdi tapahtua vielä paljon mitään rasvan suhteen. Nesteitä voi tulla tai mennä mutta rasvanpoltto vie aikaa ja vaatii suuren kalorivajeen mikä onnistuu vain ajan kanssa.

Niin, ja kun muistaa, että rasva palaa rasvalla.

Vierailija
25/25 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitä sokeria tarvitaan??

Ainakin aivojen normaalin toimintaan.

Ja jokainen ihminen saa  päivitäittäin väkisin päivisin tietyn määrän sokeria, vaikka ei itse lisäisi sitä yhteen ainoaankaan syömiseensä.

Sokeria on hedelmissä, marjoissa, useissa valmistuotteissa, kuten ketsupissa, kaikissa valmiskastikkeissa ja muissa valmisruuissa, kuin myös kaikkein lounasravintoiden ruuissa.

Sokeria ja suolaa on niin monissa elintarvikkeissa jo valmiina, ettei sitä tavallinen ihminen edes koskaan edes ajateelleksi.

Vaikkapa viinirypäleet ovat yksi sokerisimmasta marjoista mitä olla voi, samoin rusinat.

Ja jäätelö,  ja kaikki ne leivonnaiset, joita ei itse vähäsokeriksi tai jollakin makeutusaineella valmista

Tietyn määrän sokeria ihmisen elimistö tarvitsee, se on kiistämätön tosiasia, siksi luonto on järjestänyt asian niin, että vapaasti kasvavissa marjoissa ja muissa tuotteissa on aina tietty määrä sokeria.

Ei ihminen sokeria tarvitse.

Kyllä tarvitsee. Hiilihydraateissa on aina sokeria. Täysjyvässä ei ole lisättyä sokeria.

Mikäli syöt vain ja ainoastaan proteiinia, muuttuu ylimääräinen sokeriksi ja sokerihan muuttuu rasvaksi. Eli vääjäämättä ihminen tulee sitä sokeria saamaan, on tärkeä aivojen toimintaan. Glukoosiksi kutsutaan.