Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisinä muutitte pois kotoa?

Vierailija
19.08.2015 |

Minä muutin 19 v.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v myös olin.

Vierailija
2/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v. Ekana lukion vuonna kävin skootteri-bussisysteemillä eri paikkakunnalla koulua. Sit alko käydä vähän liian rankaks kulkea 2h yhteen suuntaan, vuokrasin kämpän.

Vierailija
4/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31-vuotias nainen ja joudun työttömyydestäni ja tulottomuudestani johtuen asumaan yhä lapsuuden kodissani isäni kanssa. Tilanne on vaikea ja välimme ovat huonot kun minulta on kielletty kaikki "aikuisten asiat", minulla on kotiintuloaika ja isäni kohtelee minua kuin lasta, ei mm. hyväksy sitä, että minulla on rinnat, käytän rintaliivejä ja että minulla on kuukautiset. Itse käsittelin nuo asiat joskus viime vuosituhannen puolella. Valitettavasti en tilanteestani johtuen voi edes harkita muualle muuttoa.

Vierailija
5/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri täyttänyt 17 vuotta. elämäni paras päätös ja pidin ekasta omasta kodistani hurjasti.

Vierailija
6/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaana. 

Vierailija
7/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20

Vierailija
8/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin muutin 16-vuotiaana, kun aloitin lukion toisella paikkakunnalla. Abivuoden asuin kotona.

Toisen kerran muutin 19-vuotiaana, kun menin yliopistoon. Sittemmin muutin takaisin kotiin 22-vuotiaana, koska lähdin vaihtoon ulkomaille ja palatessani en saanut omaa soluasuntoa ennen kuin vasta marraskuussa... Tulin takaisin kesällä.

Muutin takaisin kotiin myös 24-vuotiaana, kun erosin silloisesta poikaystävästäni (asuimme hänen luonaan).

25-vuotiaana muutin ensimmäiseen omaan kotiin, siis sellaiseen joka ei ollut opiskelijasolu tai poikaystävän nuhjuinen yksiö, vaan peräti saunallinen kaksio!

Vierailija
9/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v.

Vierailija
10/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-vuotiaana.

Lapsuudenkotini on Espoossa ja kävin siellä lukion, yliopistoon pääsin Helsinkiin 20-vuotiaana. Muutin yhteen poikaystäväni (nykyinen aviomies) kanssa vähän ennen kuin valmistuin kandiksi.

Vierailija
11/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:05"]

Olen 31-vuotias nainen ja joudun työttömyydestäni ja tulottomuudestani johtuen asumaan yhä lapsuuden kodissani isäni kanssa. Tilanne on vaikea ja välimme ovat huonot kun minulta on kielletty kaikki "aikuisten asiat", minulla on kotiintuloaika ja isäni kohtelee minua kuin lasta, ei mm. hyväksy sitä, että minulla on rinnat, käytän rintaliivejä ja että minulla on kuukautiset. Itse käsittelin nuo asiat joskus viime vuosituhannen puolella. Valitettavasti en tilanteestani johtuen voi edes harkita muualle muuttoa.

[/quote]

Kuulostaa todella sairaalta. Newsflash: Kyllä niitä muitakin tulottomia ja työttömiä AIKUISIA on maailmassa, jotka eivät sen vuoksi asu isällään.

Vierailija
12/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin 17-vuotiaana, reissasin tosi paljon ja kiersin maailmaa. Sitten asetuin aloilleni, sai lapsen ja äitini muutti luokseni asumaan. Hyvä vaan, koska lapseni äiti ei oikeen kuvioissa ole.

Vierailija
13/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:05"]

[/quote]

Kuulostaa todella sairaalta. Newsflash: Kyllä niitä muitakin tulottomia ja työttömiä AIKUISIA on maailmassa, jotka eivät sen vuoksi asu isällään.

[/quote]

Valitettavasti eivät asu isällään vaan kehittävä kestävyysvajetta elelemällä muiden tienaamilla tukirahoilla.

Vierailija
14/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 v, mutta sitä ennen olin jo asunut ulkomailla pitempään.

Vierailija
15/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 v. Olin kyllä täyttämässä loppuvuodesta 19.

Vierailija
16/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaana. Kävin lukion ja amk:n kotikaupunissani, tein töitä puolet vuodessa jo opiskeluaikoina, reissasin ja säästin asuntoa varten. Muutin siis suoraan omistusasuntooni, kotikaupunkiini, josta sain oman alani työtä samasta työpaikasta, jossa työskentelin jo opiskeluaikoina. Vanhemmat takasivat lainaa ja mulla oli omiakin säästöjä, mies löytyi samaan aikaan ja hänelläkin asuntosäästöt+vanhempien takaus joten nyt asumme yhteisessä kodissa.

Vierailija
17/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutamaa päivää aiemmin täyttänyt 17. Mitään pakottavaa tarvetta ei ollut, muutin noin 3km päähän vanhemmistani. Halusin itsenäistyö: oma tupa, oma lupa.

Vierailija
18/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset teininä pihalle potkitut alapeukuttaa :D

Vaikka kyllä itsekin olen vähän kateellinen, kumpa olisin itsekin voinut asua kotona opiskeluaikoina, olisin voinut säästää ensiasuntoon jo silloin, enkä vasta opintojen jälkeen. Mutta pakko oli muuttaa 19-vuotiaana, kun yliopistoon oli kotoa matkaa 700km.

Vierailija
19/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun edelleenkin kotona.

Vierailija
20/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotiaana opiskelemaan. Vanhemmat ostivat huonekalut, astiat jne. ja maksoivat asunnon ja ruuan kunnes tuet alkoivat rullaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme