Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2023-2024

14.03.2022 |

Jatkoa aiemmille ketjuille

♥️♥️♥️

Kommentit (474)

181/474 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Lissu ja muut plussanneet!! 🥰

Peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin!

Mä oon aika kyllästynyt tähän yrittämiseen. Miehen kanssa asiasta puhuttiin ja ollaan kyllä jatkon suhteen tosi eri linjoilla. Mä haluaisin julkisen kautta tutkimuksiin, jotta selviäisi, onko jotain häikkää ja jos on, niin onko helppoa tietä olemassa. Mies ei tutkimuksiin halua, ei minkäänlaisiin. "Tulee jos on tullakseen". No, me on viimeisestä neljästä vuodesta kaksi vuotta yritetty raskautua (esikoisesta vuosi ja nyt taas vuosi), eli ei raskaus nyt ihan vahingossa ainakaan näytä tapahtuvan... Oon jossain määrin valmis hyväksymään sen, että esikoinen jää ainoaksi lapseksi, mutta toisaalta jos on olemassa jokin "helppo" konsti hedelmöityksen avuksi, niin olisin sen valmis kyllä kokeilemaan.

En tiedä, mitä pitäis ajatella. Tuli jotenkin yllätyksenä tuo miehen kanta. Pää on aika sekaisin, ja tähän vielä työkuviot sekoittamaan pakkaa. Sori avautuminen, pakko oli hiukan purkaa ajatuksia 😔

182/474 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsu1987 kirjoitti:

Onnittelut Lissu ja muut plussanneet!! 🥰

Peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin!

Mä oon aika kyllästynyt tähän yrittämiseen. Miehen kanssa asiasta puhuttiin ja ollaan kyllä jatkon suhteen tosi eri linjoilla. Mä haluaisin julkisen kautta tutkimuksiin, jotta selviäisi, onko jotain häikkää ja jos on, niin onko helppoa tietä olemassa. Mies ei tutkimuksiin halua, ei minkäänlaisiin. "Tulee jos on tullakseen". No, me on viimeisestä neljästä vuodesta kaksi vuotta yritetty raskautua (esikoisesta vuosi ja nyt taas vuosi), eli ei raskaus nyt ihan vahingossa ainakaan näytä tapahtuvan... Oon jossain määrin valmis hyväksymään sen, että esikoinen jää ainoaksi lapseksi, mutta toisaalta jos on olemassa jokin "helppo" konsti hedelmöityksen avuksi, niin olisin sen valmis kyllä kokeilemaan.

En tiedä, mitä pitäis ajatella. Tuli jotenkin yllätyksenä tuo miehen kanta. Pää on aika sekaisin, ja tähän vielä työkuviot sekoittamaan pakkaa. Sori avautuminen, pakko oli hiukan purkaa ajatuksia 😔

Sanoisin että anna miehelle vähän aikaa. Puhukaa asiasta useamman kerran, ehkä hänellä on siellä takana pelko siitä, että jotain on vialla? Uskoisin, että kun puhutte pari kertaa niin mielipide voi muuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/474 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on mun kp 31. Takana epäsäännöllisiä kiertoja 26-33pv ja alkuvuodesta lopetettu e-pillerit. Viime kuussa olin varma, että olisi käynyt vahinko, kun menkat olivat myöhässä ja alkoivat kp 41.

Kuitenkin viime lauantaista lähtien ollut lisääntynyttä valkovuotoa (tosi runsasta muttei pahanhajuista tai outoa koostumusta), alkuviikosta kummallista aaltoilevaa alavatsasärkyä, ja nyt lämpö 37.3 astetta. Nännit olleet myös pari päivää tavallista herkemmät. Jotenkin olen ajatellut, että mun olisi vaikea tulla raskaaksi, joten en ole kovin toiveikas vaikka se suurin haaveeni olisikin. Tein kuitenkin viime tiistaina (kp 28) rfsu:n herkän testin joka oli negatiivinen. Oviksen ajankohtaa en tiedä, koska en ole tikuttanut ja selkeitä oviksen oireita ei ole koskaan ollut. Seksihalut katoavat hetkeksi kierron loppupuolella. Takana myös (ke-to) yövuoro, joka saattaa myös sekoittaa kroppaa. En uskalla tehdä uutta testiä koska pelkään negatiivista tulosta seuraavaa pettymystä. Onko kellään ollut näin myöhäisiä plussia?

184/474 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissu kirjoitti:

Pirtelö, Oma ajatus tuossa raskaudesta kertomisesta jollekin on se, että lisääkö vai vähentääkö se jollekin kertominen stressiä tai ahdistusta. 

Esim siskolleki kerron heti, kun näen hänet ensi kerralla, ja varmaan äidillenikin, kun tiedän että haluan asiasta heidän kanssaan muutenkin keskustella, ja jos raskaus päättyisikin, niin haluaisin myös siitä asiasta kertoa. Töissä taas en halua vielä kertoa kenellekään, kun se aikeuttaisi vain enemmän stressia ja epämieluisaa oloa. 

Viime raskaudesta tosin jouduin töissäkin kertomaan esikoisen tulosta jo rv7, kun minulla alkoi niin kovat pahoinvoinnit, että silloin taas mieluummin kerroin asiasta suoraan, kuin vain olisin jäänyt määrittelemättömälle sairaslomalle. Mutta tiedän että monet tekee niinkin ja kertoo töissä vasta kun ovat valmiita. 

Juhlat on kyllä vaikeita, mutta sielläkin voisi auttaa jos olisi puoliso tai joku muu luottokaveri, joka pystyy vaihtamaan sinun kanssasi lasia, kun on ensin tyhjentänyt omaansa. Tai sitten voi kulkea skumppalasi kädesä jonkun aikaa ja jossain välissä vain unohtaa sen jonnekin pyödän kulmalle. Itse olen myös Mennyt niin pitkälle, että OPM juhlissa vaihdoin holillisen ja holittoman viinipullon etikettejä, ettei kukaan vain kiinnitä huomiota, ja täytin puolison tyhjentämän lonkerotölkin vedellä mitä sitten litkin illan mittaan. Kyllähän näitä keinoja löytyy!

Oispa noin helppoja tapauksia, mutta mulla ainakin on koko ajan näitä että pyydetään terassille/aftereille. Hankala yrittää tilata holitonta juomaa kun kaikki kuulee. Meillä on varsinkin nyt vähän väliä työaftereita, enkä todella halua töissä vielä asiasta puhua... Alkaa tekosyyt loppua, enkä muutenkaan haluaisi täysin tippua porukasta. Autoakaan en omista niin ei voi sitäkään käyttää tekosyynä. Lisäksi olen aina ollut alkoholin kanssa tupakoitsija, niin jo se herättää epäilyksiä etten enää poltakaan vaikka olisin juovinani.

N 39, M 40, esikoinen 2/23 ja toinen haaveissa

185/474 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Yritin aloittaa omaa keskustelua, mutta ei tullut vastauksia. Ehkäisy jätetty pois tammikuussa, en ole tikutellut ovulaatioita vaan aika rennosti menty vielä tämän kanssa...

Nyt kuitenkin tässä kierrossa herkkä raskaustesti negatiivinen 4 pvää (kp 26) ennen oletettua kuukautisten alkamista. Kp 27 ja rusehtavaa vuotoa tulee vähän. Edelliset kierrot 28-33 pvää. Onko mahdollista, että on kiinnittymisvuotoa vai onko herkkä testi oikeassa ja nyt alko vaan menkat aiemmin kuin yleensä ja erilainen vuoto?

Onko kellään kokemusta vastaavasta?

186/474 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirtelö, ah, ymmärrän haasteen! Itse olen onneksi pidempään saattanut valita holittoman juoman holillisen sijaan ihan muutenkin, niin ei noin hankalaa tilannetta tulisi. Tsemppiä, ja toivottavasti keksit jonkun ratkaisun ettei tarvitse kaikkea sosiaalista elämää pistää paussille :) 

Käyttäjä11271, minulla on tullut kummastakin raskaudestani tiputteluvuotoa muutama päivä ennen plussaa, eli toivo ei ole menetetty! Minulla toki tiputtelua melkein joka kierrossa, mutta sanoisin, että koska kaiken näköset alkuraskauden tiputtelut on ihan normaaleja, niin en heittäisi kirvestä kaivoon vielä pienestä rusehtavasta vuodosta. 

Pitänee varmaan alkaa luotta omaan positiiviseen tulokseen ja siirtyä kyllä itsekin tuonne plussanneiden keskusteluun, että täällä keskustelevat saavat keskittyä kuumeiluun, eikä tarvitse katsella, kun jo plussanneet pohtivat, että miten piilotella omaa raskauttaan. :D 

Tsemppiä kaikille yritykseen ja toivon hartaasti, ettää teidän kaikkien toive pienestä vauvasta täyttyy, mieluummin ennemminkuin myöhemmin. 

N34 M35, Esikoinen vuoden yrityksen jälkeen 8/2020. Toinen toiveissa, la 2/2023

187/474 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta Lissu!

Tänään ei vuotoa enää tullut, kahtena päivänä tuli siis vaan paperiin pyyhittäessä. Muutoin ei kyllä mitään raskausoireita ole. Tuollaista vuotoa ei vaan aiemmin ole ollut ennen kuukautisten alkua, niin vähän ihmetytti. Huomenma pitäisi menkkojen oletetusti alkaa, ajattelin tehdä uuden testin vielä kuitenkin varmuuden vuoksi...

188/474 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn mukaan tänne hetken seuranneena. Meillä toiveissa siis vauva numero viisi Meillä lapset iältään 7v, 5v, 3v ja 1v. Kuukautiset ehtinyt tulemaan kaksi kertaa synnytyksen jälkeen, mutta mitään yritystä ei ole ollut oviksen aikaan. Nyt sitten aloitellaan ihan tähtäilemään oikeaan aikaankin.

Vähän jännittää, koska tällä kertaa taustalla kiireellinen sektio edellisessä synnytyksessä (aiemmat kolme normi alatiesynnytyksiä), joten mietin miten vaikuttaa raskaaksi tuloon ja raskaus aikaan/synnytykseen.

Ovis todennäköisesti vkl tai ensiviikolla. Vielä ei oikein pysty kierrosta sanomaan mitään kun saattaa etsiä paikkaansa, mutta edellinen oli 33 päivää niin sen pohjalta vähän ennusteen 🤪👌

Lapset - 14, -16, -19 ja -21. Toiveissa viides pieni ❤️

189/474 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka yritän olla kyttäämättä kroppaani, niin silti poikkeamat huomaa todella herkästi. Nyt elellään dpo7 (oireiden perusteella arvioitu ovis). Talletteluja oli useita ennen ja jälkeen, tämä puoli on aktiivista oli yritystä tai ei :D

Nyt kuitenkin eilen ja tänään ollut huomattavasti runsaampaa valkovuotoa, eilen kertaalleen aavistus vaaleanpunaista häivähdystä sävyssä. Heti arvon täytyykö varata aikaa gynelle tsekkauttaan tulehduksien varalta vai mennäänkö rennosti eteenpäin odotellen alkaako ne menkat vajaan parin vkon päästä...

Vatsa on nippaillut eilen ja tänään, joskus bakteeritulehduksessa ollut samaa ja siksi tietenkin tuntosarvet nousee heti kun poikkeaa tavanomaisesta. Tässä nyt vain erona, että raskauden mahdollisuus on olemassa toivotusti.

190/474 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yk 1, kp 2, eli virallisesti ollaan nyt aloitettu yritys saada meille pieni perheenlisäys 2023 tai 2024. Jätin ehkäisyn pois vähän alle viikko sitten ja eilen alkoi tyhjennysvuoto. Ovista en aio aluksi ainakaan yrittää erityisemmin testeillä saada ajoitettua vaan seuraan Flo:n antamaa arviota milloin se voisi olla, sekä tarkkailemalla omaa oloa. Kierto on ollut hieman epäsäännöllinen aina mutta aina ns. normaalin rajoissa. Ja aiemman raskauden yrittämisen yhteydessä opin aika hyvin hoksaamaan milloin ovulaatio tapahtui.

Ikää mulla on jo jonkin verran joten puoli vuotta on ajateltu näin rennommin kokeilla, ja sen jälkeen olis vasta tarkoitus alkaa tarkemmin seuraamaan ovista ja ajoituksia sänkypuuhien suhteen. Katsotaan vaan kauanko maltan jättää ovistestit ostamatta 😅

Aloitin jo ennen ehkäisyn pois jättämistä syömään äitiys-ja raskausvitamiineja ja foolihappoa ja koska ylipainoa oli jäänyt edellisestä raskaudesta, olen alkuvuoden niitä pudotellut, n. 5kg yhteensä eli ei mitään dramaattisia määriä. Matkaa normaalipainoon on vielä n. 5 kg mutta en usko sen vaikuttavan mahdollisuuksiin raskautua koska edellisenkin raskauden alkaessa oli saman verran ylipainoa. Ainoastaan raskausajan diabeteksen takia tuo mietityttää koska edellisenkin raskauden aikana se mulla oli. Muutaman kilon saan kuitenkin vielä tiputettua varmasti ennen kuin uskon että raskaus mahdollinen.

Onko muilla kokemuksia miten maltillinen painonpudotus vaikuttaa raskautumismahdollisuuksiin? Mielelläni kuulisin jos se jollain on vaikuttanut joko positiivisesti tai negatiivisesti. Mulla jostain syystä ei imetys auttanut raskauskilojen karistuksessa lainkaan vaan päinvastoin tuntui hidastavan sitä.

191/474 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko raskaustestissä viivan paikka? Olin aamulla näkevinäni testissä ihan tositosi hailakan viivan, mietin vaan että kuvittelenko vai voisiko se olla viivam paikka.

Viikonloppuna oli tosiaan sitä mystistä, paperiin jäävää rusehtavaa vuotoa jota nyt sitten ei enää ole. Millä tahdilla se hcg nousee, pitäiskö esim. Ylihuomenna olla jo selkeämpi viiva, jos on ollakseen?

192/474 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yk5, kierto säännöllinen 28, melko runsasta vuotoa 3-4 päivää. Ovulaatio tapahtuu aamulämmön mukaan ja tässä kierrossa ensimmäistä kertaa näkyi ovulaatiotestissä kp14. Edellinen kierto oli 30/28 ja niukempi kuin yleensä (oikeastaan vain kahtena yönä vuotoa, päivällä niukkaa pikkuhousunsuojalla pärjäsi), raskaustesti nega. Nyt kp21 eli viikko ovulaatiosta. Neljä päivää rinnoista vuotanut kirkasta sekä vaaleaa nestettä puristaessa, alavatsa vihlaisuja vasemmalla sekä nukkumaan käydessä vihlaisi vasempaan nivuseen pari kertaa, alapää tuntuu turvonneelle ja hieman kuumottaa, eilen seksi tuntui normaalia herkemmälle ja yhdynnän jälkeen alapäässä oli outoa tunnetta: pakotti ja tuntui jotenkin täydelle :D Aamulämmöt nyt 26,8astetta. Ärsyttäviä tuntemuksia ja liikaa kyttää kroppaansa, tässä kierrossa seksi ei oikein onnistunut ovulaation aikaan, ainoat kerrat oli viikko ennen ovis plussaa ja 3 päivää ovis plussan jälkeen eli mielestäni raskaus ei ole kovinkaan todennäköistä

193/474 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ovis ollut tuntemuksien mukaan eilen torstaina. Puuhailtu viimeksi maanantai iltana, joten saapa nähä riittikö. Itse epäilen että ei 😅 No ei toisaalta mikään kiire raskautua, joten ei kovin paljoa harmita vaikka ei nyt tärppäisi 🤗 Vähän oon haaveillut kesävauvasta, kun sellaista ei vielä ole 😂🌞 No mutta katsotaan tuleeko kolmas kevät vauva

194/474 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ovis alkaa olemaan näillä paikkeilla ja vielä ei ole ollut paljoa tuntemuksia siihen suuntaan että sellainen edes tapahtuisi. Kamala turvotus ja itkuisuus vaivannut pari päivää mutta helteellä on muhun sama vaikutus. En muutenkaan usko että ekasta kierrosta vois olla mahdollista että tärppäis... Mutta silti, tiedän että seuraavat pari viikkoa mua jännittää 😅

Ostin raskaustestejäkin jo pari pakettia kaappiin valmiiksi, samoja joita käytin kun ensimmäistä raskautta yritettiin. Rfsu:n liuskat siis kyseessä. Olen aina nähnyt niissä viivan paikan mutta ennen selkeää plussaa esikoisesta, en saanut niihin edes pienintäkään haamua näkyviin. Joten samoilla mennään!

195/474 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou, nyt on toisen yrittäminen käynnissä, kierron sain aloitettua imetyksen jälkeen uudestaan letrozolilla (niitä oli jäljellä viime raskaudesta ja gynekologi antoi luvan niitä käyttää). Ekasta kierrosta en löytäny ovulaatiota ja vatsakin oli tosi kipeä, niin ei tullut harrastettua lainkaan seksiä. Tästä toisesta kierrosta löytyi clearbluella ovulaatio viikonloppuna ja nyt on muutenkin ollut normaalit tuntemukset joten ollaan päästy nyt yrittämään. Sen verran ilolla ovulaatio hymynaaman suhteen olin että pitihän se nyt miehellekin esitellä vaikka aluksi ajattelin että ei viitsi sillä turhaan luoda suorituspaineita - mutta ehkä niitä ei vielä tässä vaiheessa olekaan, kun ollaan vasta päästy yrittämisen pariin. 😊 toivottavasti onnistumme tässä toisessa hieman edellistä nopeammin. 😊

N36, M35.

Toiveissa toinen alkaen 5/2022, plussa 7/2022, LA 3/2023

Ensimmäinen yritys alkoi 3/2020, tm km vk 10 9/2020, plussa 11/2020 ja esikoinen syntyi 7/2021.

196/474 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippahei,

Mukaan liittyy uusi kuumeilija. Ollaan +- 25 vuotiaat, ja oltu yhdessä ihan teineistä asti. Suunnitelmissa olisi ensimmäinen lapsi, ja ehkäisy on juurikin näillä näppäimillä jäämässä pois (pari pilleriä pitäisi vielä popsia). Aikaisemmat ketjut koluttu läpi, niin jospa tähän uskaltaisi nyt hypätä jo matkaan itsekin 😊 Nyt vaan jännäilemään, kuinka kierto lähtee palautumaan, kun kummiskin useamman vuoden on tuota ehkäisyä tullut harrastettua.

197/474 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uusille! Täällä piinapäivät menossa, menkat jo tyypillisimmästä kierron pituudesta kolme päivää myöhässä, mutta raskaustesti näyttää vaan negaa.. kai vaan tavallista pidempi kierto. Ovustakaan en saanut tässä kierrossa bongattua, vaan clearbluessa hymynaama vaan vilkutti kolme päivää. Ostin nyt vielä herkemmän raskaustestin, jonka teen huomenaamulla jos menkat ei vielä siihenkään mennessä ala. Tuntemuksia on kaikenlaisia, mutta niitä nyt helposti kuvittelee aina tässä vaiheessa..

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

198/474 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lähettiin toissapäivänä uuteen kiertoon eli kp 3 tänään. En ollut kovin toiveikas, koska seksi ei osunut oikeille kohdille oikein. Mulla taitaa myös luteelivaihe olla nuorimman imetyksen takia vähän turhan lyhyt, joten voi olla että menee muutama kierto kun tasoittuu 🤔

199/474 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten laskisitte pilsujen lopettamisen jälkeen ensimmäistä kiertoa? Kävi mielessä tosiaan, että eihän mulla oo mitään kuukautisia ollutkaan varmaan neljään vuoteen. Onko siis ensimmäinen päivä ilman pilleriä kp1? Vai aloitetaanko laskeminen vasta, kun ensimmäinen vuoto alkaa? 🤔

Ajateltiin nyt vähän aikaa mennä ihan jokatoisen-joka kolmannen päivän taktiikalla talletteluiden suhteen, ettei ovistikkuja otettais käyttöön. Ajatus olisi ainakin mahdollisimman stressivapaasta yrityksestä.

Toki, jos ei ala sitten kuulumaan jonkin ajan kuluessa, tai väsyy tahtiin niin pakko se on varmaan ne tikut ottaa käyttöön. Vielä on ainakin tosi rauhallinen mieli yrityksen aloituksesta, kun ei tiedä mitä on luvassa 😁

200/474 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 33/35?, dpo 11, päiväpissasta haamu 🤭 viikonloppuna olis eka järkevä testauspäivä mutta kun nämä päivät liikkuu niin hitaasti niin pitihän sitä testata jo maanantaista lähtien 😅 nyt vaan jännitys jatkuu että näkyykö viä seuraavanakin päivänä

N36, M35.

Toiveissa toinen alkaen 5/2022, plussa 7/2022, LA 3/2023

Ensimmäinen yritys alkoi 3/2020, tm km vk 10 9/2020, plussa 11/2020 ja esikoinen syntyi 7/2021.